Lorrenzo Manzin spurt naar ritzege in vierde etappe La Tropicale Amissa Bongo

Lorrenzo Manzin spurt naar ritzege in vierde etappe La Tropicale Amissa Bongo

foto: Vital Concept-B&B Hotels

donderdag 24 januari 2019 om 18:03

Niccolò Bonifazio en Biniyam Ghirmay wisten André Greipel eerder deze week al van een ritzege in La Tropicale Amissa Bongo af te houden. Lorreno Manzin slaagde daar donderdag eveneens in door de vierde etappe op zijn naam te schrijven. De sprinter van Vital Concept-B&B Hotels hield in Oyem Ghirmay, Matteo Pelucchi en Greipel van zich af. 

Daniel Teklehaimanot probeerde een massasprint nog te voorkomen door in de laatste tien kilometer ten aanval te trekken, maar in de laatste vier kilometer werd hij teruggepakt. Alhoewel Manzin daarna de ritzege boekte, was het Bonifazio die dankzij zijn tweede plaats de leiderstrui behield.  Die leiderstrui zou hij wel eens tot de eindstreep kunnen behouden; ook de komende dagen is het sprinten geblazen in Gabon.

Dit artikel delen:

16 Reacties

chasse patat 24 januari 2019 om 18:52

Und wieder hat es nicht gereicht, André!

Chasse_patate 25 januari 2019 om 07:26

Je hebt mijn naam gejat haha

finton 24 januari 2019 om 19:25

Een aankomstje bergop of een tijdrit zou niet gek zijn.

Piet Lut 24 januari 2019 om 19:25

Onze Eritreese held werrd tweede maar veroorzaakte in de sprint een flinke valpartij en werd daardoor gedeklasseerd. Jammer dat artikel hier te kort schiet qua verslag ookal begrijp ik dat het lastig is info te krijgen uit Gabon

Was daar niet een aanslag vorige week of een coup ofzo?

Verweggistan 24 januari 2019 om 19:33

Couppoging. Maar ach, twee weken geleden was er ook gewoon koers in Venezuela.

ChefSpijker 24 januari 2019 om 21:59

Hij leek ook Greipel wat te hinderen die z’n armpie vervolgens omhoog stak. Misschien was de organisatie daar gevoelig voor?

Greg4ever 24 januari 2019 om 21:43

Beelden van een chaotische finish…

https://twitter.com/tropicale2019/status/1088520451540897792?s=09

Maar waar is de valpartij?

Wheely 24 januari 2019 om 22:04

Wel lekker enthousiast publiek! Misschien is Andre wel een tikje geïntimideerd, dit zijn wel andere wegen dan die in een TDU bv. Alhoewel, als je op Vlaams wegdek uit de voeten kan…

lodjan 24 januari 2019 om 22:30

In het begin van dit filmpje is er een valpartij: https://twitter.com/tropicale2019/status/1088520451540897792?s=19

Greg4ever 24 januari 2019 om 23:43

Ja je hebt gelijk, ik zie die valpartij nu ook, helemaal rechts achterin het beeld…

En zou onze jonge held die hebben veroorzaakt? Dan heeft hij wel een hele rappe laatste 200m gereden om als 2e te eindigen…

lodjan 25 januari 2019 om 06:59

https://twitter.com/ProCyclingStats/status/1088508680184741888?s=19

Hij wordt niet gedeklasseerd voor het veroorzaken van een valpartij, maar voor het van zijn lijn afwijken. Ik vind het zwaar bestraft: de hele kop van het peloton gaat in die richting. En dan komen die reclameborden er ineens aan. Greipel heeft pech dat ie ingesloten wordt. Moet ie er maar eerder aan beginnen of beter positioneren.

Scott Sunderland 24 januari 2019 om 21:59

Ah wordt onze André nu op staande voet ontslagen omdat men het vertrouwen in hem helemaal verloren heeft ? Het is tenslotte al januari.

Dolledriesoldebroek 25 januari 2019 om 00:53

Der andre gaat gewoon wat keienklassiekers top-20 finishen, kein problem meine herren!

ivo001 25 januari 2019 om 08:01

“De sprinter van Vital Concept-B&B Hotels hield in Oyem Ghirmay, Matteo Pelucchi en Greipel van zich af. ”

En vervolgens zie ik Bonifazio op 2, en Ghirmay niet in de top 10 staan. Vreemd.

Brummel 25 januari 2019 om 10:51

strikt genomen klopt het wel :)

champieter 25 januari 2019 om 09:06

arme André

Headlines

Materiaalzone

Populair