Lefevere reageert op berichten Jakobsen aan Groenewegen

zondag 9 mei 2021 om 16:59
Lefevere reageert op berichten Jakobsen aan Groenewegen

foto: Cor Vos (archief)

Patrick Lefevere heeft zich voor aanvang van de tweede etappe van de Giro d’Italia uitgelaten over de online berichten die Fabio Jakobsen gestuurd heeft aan Dylan Groenewegen. In die berichten ging het over de ontmoeting die de twee onlangs hebben gehad. “Die meeting was de absolute wil van Fabio”, vertelde Lefevere aan de verzamelde pers.

De ploegmanager van Deceuninck-Quick-Step liet weten dat Jakobsen graag wilde praten. “Want veel meer dan de fysieke en financiële pijn wou hij Groenewegen in de ogen kijken en excuses horen. Die heeft hij niet gekregen, integendeel”, zei Lefevere. Jakobsen zei in zijn berichten op sociale media ook verrast te zijn over de uitlatingen van Groenewegen over het gesprek.

“Er waren twee advocaten, Richard Plugge en de woordvoerder van Jumbo-Visma bij. Zij zeiden dat de crash ‘dingen zijn die gebeuren in koers. Ze werden naar mekaar toe gezogen’. Eigenlijk is er niks gebeurd volgens hen”, aldus de Belgische teambaas, die in Italië ziet hoe Groenewegen zijn rentree maakt. Jakobsen is momenteel actief in de Volta ao Algarve.

Lefevere vertelde deze ochtend ook al dat Sam Bennett vertrekt bij Deceuninck-Quick-Step na dit seizoen.

Dit artikel delen:

59 Reacties

YogiBear 9 mei 2021 om 17:03

En ik maar blijven denken dat ze er verder niets over wilden zeggen….

antilek 9 mei 2021 om 17:09

Daar heb je dat mens ook weer

zeMastear 9 mei 2021 om 21:03

Ik lees echt met verbazing iedere keer weer hoe erg mensen op een gele Jumbo wolk leven. De ene Nederlander rijdt bijna een andere Nederlander dood, maar toch kiest het gros van de mensen de kant van Groenewegen, omdat hij bij de o zo succesvolle gele brigade rijdt. Heel opmerkelijk! Bied gewoon je excuses aan en ga niet de trotse topsprinter uithangen.

WernerFranke 9 mei 2021 om 17:13

Topdag voor wielerflits, 2x Lefevere op 1 dag

Casar 9 mei 2021 om 17:13

Huh Jakobsen was boos op Groenewegen omdat die had gesproken over de meeting en Lefevre klapt daana doodleuk uit de school

YogiBear 9 mei 2021 om 17:23

Ja maar, zij deden dat ook. Begint een beetje kinderachtig te worden vanuit DQS.

jv88 9 mei 2021 om 18:45

Idd. Hypocrieten zijn het daar! Op alle vlakken!

boehoe 9 mei 2021 om 17:21

Als het klopt wat PL zegt kan ik me wel voorstellen dat Jakobsen pissig is.

Michelangelo 9 mei 2021 om 18:55

Grote vraag is alleen of het klopt wat Lefevere zegt. Hij probeert altijd met grote woorden de schijn op te houden dat hij een eerlijk man is, een woord een woord is, etc. Maar als iemand het achter zijn ellebogen heeft, dan is het deze man.

Mijn natuurlijke reflex is inmiddels: Als Lefevere “ja” zegt, dan zal het wel “nee” zijn. Jammer dat deze man door de Belgische media nog altijd zo op handen wordt gedragen.

Tuttibellacosa 9 mei 2021 om 19:16

PL heeft zichzelf in dezen al lang gediskwalificeerd. Wat een joker…. nu weet ie zich weer niet in te houden. Wat een misselijke vent.

debarreman 9 mei 2021 om 17:23

Voelt Patje aan dat ie dit gevecht (juridisch) aan het verliezen is?

Xevar 9 mei 2021 om 17:26

Toch leuk Groenewegen eigenlijk niks inhoudelijks heeft gezegd over dat gesprek terwijl Jakobsen en Lefevere dat juist wel doen.

En Jakobsen was ook boos dat Groenewegen namens hem sprak door te zeggen dat het een fijn gesprek was, door kan ik me wel wat bij voorstellen.

Maar ome Pat doet nu precies hetzelfde, maar dan nog een paar gradaties erger. Hij legt Jumbo, Plugge en Groenewegen nu allemaal woorden in de mond door te zeggen dat er “Eigenlijk is er niks gebeurd volgens hen”…

Rufusvb 9 mei 2021 om 17:47

Meneer Lefevere laat al jaren zien een van de meest sneue figuren van het wielerwereldje te zijn, dus dit was te verwachten.
Alleen maar preken voor eigen parochie en tegelijk enorm veel boter op het hoofd hebben als hem dat uitkomt.
Ik vind dat die wolfpack van hem langzaamaan begint te veranderen in een rattennest…

Jammer, want de renners en de koerswijze van DQS waardeer ik enorm.

Michelangelo 9 mei 2021 om 18:57

@Rufus,
wordt inderdaad langzaam tijd voor een ander logo op de shirtjes… En deel je mening volledig: de meest aantrekkelijk koersende ploeg, maar helaas ook veruit de minst sympatieke.

Tuttibellacosa 9 mei 2021 om 19:16

Het is inderdaad van een bedroevend niveau allemaal.

reusjen 9 mei 2021 om 17:39

Ik vind het apart dat er zulke grote tegenstellingen zijn. Als ik Jakobsen en Lefevere hoor dan klinkt het gesprek als een grote teleurstelling. En hoewel ik niet weet hoe het gesteld is met het inlevingsvermogen van Groenewegen, kan ik me niet voorstellen dat je denkt dat het een goed gesprek was voor beide partijen als de andere partij zich zo genaaid voelt.

Wat ik ook niet begrijp is dat als je een goed gesprek wilt samen, waarin je het één en ander uitspreekt zoals Jakobsen volgens Lefevere wilde, waarom moeten daar dan advocaten en teambazen bij zijn?

Rufusvb 9 mei 2021 om 17:51

Ik heb ook wel eens een gesprek met mijn vrouw gehad die naar mijn idee goed was, maar die mijn vrouw als zeer teleurstellend ervoer… ;-)

Zonder gekheid: ik vind het zeer verstandig dat Dylan naar het gesprek komt met een advocaat en je teammanager aangezien de andere partij al vanaf dag 1 roept dat ze er een rechtszaak van gaan maken, schadeclaims gaan indienen en hem zelfs voor het gerecht willen dagen voor poging tot ….
Dan ga je niet naïef op eigen houtje naar een dergelijk gesprek: door de uitlatingen van Lefevere en anderen rondom DQS is vanaf het begin simpelweg niet mogelijk gemaakt om het ‘als mannen onder elkaar’ op te lossen.

reusjen 9 mei 2021 om 17:57

Ik neem aan dat je daar dan afspraken over maakt met elkaar. Ik vind het interview van Lefevere bij de NOS wel genuanceerd. In ieder geval weten we nu dat Lefevere meeleest op Wielerflits.

Miko1983 9 mei 2021 om 17:43

Misschien wordt het tijd om de uitlatingen van deze man gewoon niet meer serieus te nemen. Enige vorm van censuur zou hier best op zn plaats zijn.

mus van de maasstad 9 mei 2021 om 17:44

Brrrrr

Rillingen lopen over mn rug van deze engerd

Turtlehead 9 mei 2021 om 17:49

Ja, wat een kul zeg. Oeps typo. eigenlijk bedoelde ik een andere beginletter.

Zorg dat Jakobsen zich weer renner voelt, gebruik dit seizoen om terug op niveau te komen en ga verder met zijn carriëre.
Groenwegen heeft de zwaarste schorsing in jaren gekregen (buiten dopingovertredingen om), die mag nu gewoon weer koersen en hoef je niet te achtervolgen met allerlei relletjes. Voer daarnaast lekker je juridische strijd en doe je sportieve werk.

Vrijhoef 9 mei 2021 om 17:53

DG heeft nogmaals aangegeven schuldig te zijn aan deze valpartij.

IlPirata 9 mei 2021 om 17:54

Patrick Lefevere heeft afgedaan. Wat een enge sensatiezoeker elke keer weer.

Joaquim Agostinho 9 mei 2021 om 18:31

Dat zal 'm leren…. die ligt vannacht in zijn kussen te bijten.

mus van de maasstad 9 mei 2021 om 22:20

Zou me niks verbazen als hij zich flink laat nemen elke avond

Vrijhoef 9 mei 2021 om 17:58

Daarbij heeft ook altijd de leiding van TJV zijn verantwoording genomen. Dit vreselijke voorval draait niemand terug. Juridische afwikkeling volgt en nu hopen dat beide sprinters nog vele successen mogen behalen. Wederom triest dat Lefevere zich er ook weer mee moet bemoeien deze man zit met veel rancune in het leven en dat daar zit niemand op te wachten en helpt ook FJ niet in zijn herstel wat iedereen hem gunt. Ook GG en heel TJV

Westland95 9 mei 2021 om 18:06

Wat blijft dat DCQ een ontzettend eng clubje.

ProfrondeZevenbergen 9 mei 2021 om 18:12

Wf lijkt heel blij met hem te zijn. Ik vermoed dat er een zakelijke relatie is.

Miko1983 9 mei 2021 om 18:36

Hollow Knight is toch verbannen??

arviidd 9 mei 2021 om 18:16

Wat een engerd. Neem aan dat deze man geen spiegel in huis heeft. Ik zou er niet in kunnen kijken

Turtlehead 9 mei 2021 om 22:22

Jawel, aan het plafond en alle wanden, vanwege wat musvdmaasstad om 22.20 uur schrijft :)

Marik 9 mei 2021 om 18:24

Dit is een slecht mens, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Miko1983 9 mei 2021 om 18:35

Het is het onkruid en vergif van de wielrennerij tegelijkertijd

Fietseties 9 mei 2021 om 18:30

De man, wiens proteges de ernstigste fratsen hebben uitgehaald, moet nou toch echt een keer z’n kwab gaan houden!.

Peetvader 10 mei 2021 om 09:07

Laat ons wel wezen: ergers als Dylan Groenewegen gebeurt niet vaak in de sprint he.

Marik 10 mei 2021 om 09:11

@Peetvader, er zijn veel ergere fratsen op de fiets uitgehaald, echter de gevolgen zijn zelden erger geweest.

Bart Van Vlasselaer 9 mei 2021 om 18:37

Ik besef dat dit een forum is, maar hier zit toch wat bij elkaar hoor….

djerkson 9 mei 2021 om 22:46

Misschien eens aan renners zoals Cavendish en Alaphilippe vragen hoe zij erover denken. Hij beschermt renners alsof het zijn kinderen zijn, dat siert, maar roept ook veel wrevel op zoals je hier kan merken. Ik heb zelf ook niet heel veel met het patserige van PL, maar je moet hem nageven dat hij het altijd opnieuw weet te doen.

HJJH 9 mei 2021 om 18:54

Laten we het eens omdraaien en iets gaan vinden van hoe TJV hier op acteert. Sturen een advocaat en ploegleiding mee om maar te zorgen dat er geen excuses gemaakt worden, wat misschien wel door DG gezegd wil worden maar waarvan op voorhand is afgesproken dat zeker niet te doen. En dan volledig de onschuld spelen door te zeggen dat dit soort dingen gebeuren in de koers en dat daarom geen excuus nodig is? Dat is toch helemaal niet de insteek van dat gesprek geweest? Wie heeft er nu boter op zijn hoofd? Meneer Lefevere zegt tenminste hoe hij erover denkt en wat hij er van vindt. Vind ik beter dan dat stiekeme, angstvallige, hypocriete gedrag van TJV.

TI Rellie 9 mei 2021 om 20:09

Als iemand “meneer Lefevere” zo bekijkt, zit er zoiezo een naar luchtje aan. Lefevere zegt ALTIJD hoe hij erover denkt als het in zijn straatje past. Over hypocriet gesproken.

Dolledriesoldebroek 9 mei 2021 om 20:13

+1000 hjjh

Olly 9 mei 2021 om 18:56

Nog een schepje er bovenop PL, mss dat volgende keer DG niet mee durft te sprinten. Stop svp met berichtgeving hier over, deze man moet je geen podium gunnen. Hij haalt Cav in het team, de man met de meeste gewonden en aanslagen in het peloton achter zijn naam. En dan iedere keer beginnen over DG, de man met de langste straf van het peloton achter zijn naam. Geen woord over de UCI en de organisatie van de ronde van Polen. Ik walg hier van, en ga er ook niets meer over lezen.

Julius de Wal 9 mei 2021 om 19:12

Dylan kon niet verdragen dat Fabio zou winnen. Daarom week hij van zijn lijn af om Fabio in te sluiten. Zijn Ego speelt hier een hele grote rol. Het is werkelijk beschamend hoe Jumbo hier mee omgaat.

Guushovd 9 mei 2021 om 19:43

Ik ben er nu echt wel klaar mee. Wielerflits, het zou jullie sieren om hier ook een modererende rol in te spelen. Ik ben geen redacteur bij een wielerwebsite, dus ik laat het aan jullie hoe jullie dat willen doen. Maar niemand wordt er beter van om keer op keer dit incident te gebruiken voor polarisatie.

Behalve misschien media die zo veel mogelijk berichten, kliks en reacties willen om commerciële redenen………

Michiel De Rooij 9 mei 2021 om 19:48

Maak je niet zo druk man, Guushovd. Slechts een andere mening…

Thijs E 9 mei 2021 om 19:21

“Er waren twee advocaten, Richard Plugge en de woordvoerder van Jumbo-Visma bij. Zij zeiden dat de crash ‘dingen zijn die gebeuren in koers. Ze werden naar mekaar toe gezogen’. Eigenlijk is er niks gebeurd volgens hen”, aldus de Belgische teambaas, die in Italië ziet hoe Groenewegen zijn rentree maakt.”

De selectieve waarheid als hij niet verteld wie er vanuit DQS bij waren.

reusjen 9 mei 2021 om 22:31

Dat deed hij wel, hij vertelde dat Jakobsen samen met zijn advocaat(niet degene die hij via de ploeg heeft) was.

klimmer99 9 mei 2021 om 19:42

Iedereen weet toch dat PL altijd gelijk heeft, alleen hij iets van koers kent en dat alle anderen onbetrouwbaar zijn en men hem alleen moet geloven. Zijn ploeg is meer een sekte volgens mij. Alhoewel ik wel sympathie heb voor sommige renners van zijn ploeg.

Guushovd 9 mei 2021 om 19:45

Ik ben er nu echt wel klaar mee. Wielerflits, het zou jullie sieren om hier ook een modererende rol in te spelen. Ik ben geen redacteur bij een wielerwebsite, dus ik laat het aan jullie hoe jullie dat willen doen. Maar niemand wordt er beter van om keer op keer dit incident te gebruiken voor polarisatie.

Behalve misschien media die zo veel mogelijk berichten, kliks en reacties willen om commerciële redenen………

Glorious 9 mei 2021 om 20:01

Lefevere is een engnek

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair