Lefevere over Alpecin-Fenix: “Trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje”

zaterdag 10 april 2021 om 20:26
Lefevere over Alpecin-Fenix: “Trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere heeft zich woensdag tijdens de Scheldeprijs eens flink zitten opwinden over de koerstactiek van Alpecin-Fenix. “Ze deden geen meter kopwerk met het excuus dat ze Tim Merlier in de achtervolgende groep hadden.”

De manager van Deceuninck-Quick-Step snapt dat het onderdeel van het spelletje is, maar bij de ploeg van Mathieu van der Poel ziet de Vlaming een patroon. “Ze trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje.”

“Het klopt dat ze procontinentaal zijn, maar klein zijn ze natuurlijk niet”, gaat hij verder in zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad. “Het is gewoon een tactische keuze van de broers Roodhooft om de stap naar de World Tour niet te zetten. Ze maken slim gebruik van een hiaat in de regelgeving, dat hen alleen maar voordelen biedt.”

Rechtstreekse concurrent
Die voordelen zijn onder meer het vrijblijven van startplicht in WorldTour-wedstrijden, maar ook lagere minimumsalarissen en licentiekosten. “Af en toe zou ik organisatoren ook willen zeggen: bedankt voor de invitatie, maar wij doen toch niet mee. Daarnaast: voor de Roodhoofts is het goedkoper om Julien Vermote binnen te halen dan voor mij. Terwijl we natuurlijk wel rechtstreekse concurrenten zijn. De Ronde van Vlaanderen en de Scheldeprijs hebben dat net nog heel duidelijk gemaakt.”

“Op dit moment is er gewoon geen incentive voor de Roodhoofts om de stap naar de WorldTour te zetten. Gegarandeerd startrecht hebben ze sowieso: mochten ze de Europe Tour per ongeluk een keer niet winnen, dan wil elke organisator nog altijd Mathieu van der Poel aan de start. Het enige gevaar is dat hij een keer langdurig geblesseerd geraakt. Zoals wij hebben meegemaakt met Fabio Jakobsen en Remco Evenepoel. Ik wens het hen niet toe, maar het zou wel een stresstest zijn voor hun procontinentale model.”

Tot slot: “Ik heb alle respect voor de broers Roodhoofts. Ze leggen met hun ploeg een schitterend parcours af, dat een voorbeeld is voor veel mensen in de sport. Maar ze moeten van hun procontinentale statuut niet meer maken dan het is. Een administratief handigheidje, geen calimero-excuus om in de koers het werk over te laten aan de zogenaamd grote jongens.”

Dit artikel delen:

168 Reacties

Wheely 10 april 2021 om 20:31

Nergens voor nodig dit wolvengehuil. Alpecin-Fenix mag trots zijn dat ze DQS het vuur aan de schenen kunnen leggen.

Posterix 10 april 2021 om 23:25

Wolvengehuil? Piepend puppy hooguit.

Murcia 10 april 2021 om 20:33

Grappig dat hij over Calimero begint, Patrick koop eens een spiegel!

Turtlehead 10 april 2021 om 21:03

Precies dat :)

Wel fijne click-bait trouwens, het was al een paar dagen rustig van zijn kant :)

fietsvriend 10 april 2021 om 21:07

@Turtlehead de column is dan ook wekelijks.

Rawolf 10 april 2021 om 20:33

Haha iedereen rijd al 5 jaar met de blauwe mannen in de wielen tijdens de klassiekerfinales, het is 1 dag anders en Lefevere begint te janken

Merlinappa 11 april 2021 om 07:56

Zolang je die blauwe slepers maar wolven noemt klinkt het stoer is mogen zij het wel, ofzo..

madeinstars 10 april 2021 om 20:33

Oh oh, de wolven hebben weer wat te huilen als ze een keer een koersje niet winnen.

KevinK1986 10 april 2021 om 20:34

Er is maar één boevenbende in het peloton en dat is jouw ploeg. Hypocriet

xistnc 10 april 2021 om 20:37

Patrick vermengt een valide punt met een hoop gejengel.

harryjohan71 10 april 2021 om 20:42

Hij begint er pas over als er een ploeg komt die hun het vuur aan de schenen legt. Deze regel is er al veel langer. Alleen waren deze ploegen geen concurrent voor hun. In Scheldeprijs was het niet aan Alpecin. Hun kopman was door pech weggevallen. Van hun mocht het peloton terugkomen.

Verweggistan 10 april 2021 om 20:58

inderdaad

Beer 10 april 2021 om 21:09

Merlier verklaarde nochtans dat ze sowieso voor Philipsen gingen. De kopman zat dus vooraan.

assen 10 april 2021 om 21:31

+1
Maar had je anders verwacht?
Mmm, soms heeft ie idd geen valide punt, met gejengel.

Groetjesaandevoetjes 10 april 2021 om 20:39

Blablablab

ssj 10 april 2021 om 20:40

Wat betreft de scheldelprijs: daar heeft Alpecin gewoon slim gereden. Dus daar stelt PL zich aan.

Over het andere deel heeft hij m.i. gelijk. Voordeel van de beste PC ploeg zijn is te groot. Die regelgeving moet wat mij betreft anders. Bv 2 vd 3 grote rondes.

Viktrodriguez 10 april 2021 om 20:54

Ja, dat snap ik ook niet. De winnaar van die ranking heeft de voordelen van de WT, maar niet de nadelen.

rahimns 10 april 2021 om 21:32

Maar dat moet je dan niet die ploeg verwijten maar de UCI

ssj 10 april 2021 om 22:18

@Rahims. Dat klopt, maar dat blijft wel een hiaat in de regels waar AF gretig gebruikt van maakt

Rsw85 11 april 2021 om 07:41

Volgens mij is het maximum aantal renners van een proconti lager dan bij een WTploeg. Vandaar ook de mogelijkheid om niet te rijden. P

winningmood 10 april 2021 om 20:40

Wel erg dat Patrick Lefevere zich alleen de laatste wedstrijd kan herinneren.

Poeksel 10 april 2021 om 20:41

Houdt iets Deceuninck-Quick-Step tegen om ook Procontinentaal te worden, als dat alleen maar voordelen biedt?

Pietspeed 10 april 2021 om 20:43

Ome patje huilt weer ns krokodillentranen…. Als hij goed had gekeken, had ie kunnen zien dat Alpecin in de eendagskoersen wellicht meer op kop heeft gereden dan zijn wolvenroedel. Wat n hypocriet is het toch.

xistnc 10 april 2021 om 20:44

Dan heb ik ook niet goed gekeken, denk ik.

Beer 10 april 2021 om 22:28

Ik heb precies ook andere wedstrijden gezien dan.

Lalsacien 11 april 2021 om 13:43

We zijn allemaal subjectief en daar ontkomt Pietspeed maar ook Lefevere niet aan.

Glorious 10 april 2021 om 20:49

Wat een vreselijke man

Marik 10 april 2021 om 20:51

Wat een slechte verliezer is dit toch. Dit hoeft toch helemaal niet? Hij heeft de allersterkste ploeg betreft eendagskoersen. Ga dan niet huilen als een klein kind als andere ploegen ook eens winnen, of als ze tactisch gebruik van je maken. Maar ome Pat zal wel een klein beetje bang voor deze ploeg zijn, anders zou hij niet zo uithalen.

SolitaryShell 10 april 2021 om 20:52

Patje, je mag ook gewoon je WT-licentie inleveren en het op die andere manier doen als de situatie je niet bevalt.

Geen dank voor het advies.

Hensie 10 april 2021 om 20:53

Ik begrijp hieruit dat Patlef volgend jaar een conti-licentie aanvraagt?

Gitan 10 april 2021 om 20:57

Wel een bewijs dat het meer dan ooit DCQS vs Alpecin-Fenix geworden is in het voorjaar i.p.v. de aloude rivaliteit met de Lotto-ploeg.

Gilberto 10 april 2021 om 20:58

Beetje flauw, maar zo’n gruwelijke misdaad om zo’n ‘beschuldiging’ te uiten is het ook weer niet, fantastisch hoe snel Lefevere wielerflitsers hysterisch weet te krijge :)

TI Rellie 10 april 2021 om 21:30

Kuch

goldfinger 10 april 2021 om 23:59

Grappig, inderdaad. Maar PL heeft hier natuurlijk wel degelijk een valabel punt.

reusjen 11 april 2021 om 00:19

@goldfinger
Want? De ploeg doet het netjes volgens de regels dus hij heeft helemaal geen punt. Wat betreft de Scheldeprijs is het al helemaal te sneu voor woorden. Hij heeft daar nota bene 1 van de beste sprinters van het moment aan de start, en dan klagen dat andere ploegen je de koers laten dragen.

Henk van Bouw 11 april 2021 om 01:02

Haha nee meneer is gewoon aan het janken als het een keer niet zijn kant op valt. Getuigd niet van veel ruggengraat maar dat is niks nieuws.

zietemgaan 11 april 2021 om 14:07

@ Gilberto: ja he, echt grappig. Over meehuilen met de wolven in het bos gesproken, grinnik. En tja: de man pleegt een wekelijkse column he, die zijn vast niet altijd even doordacht ef geïnspireerd en dus: te relativeren. Omgekeerd mooi dat hij zijn nek uitsteekt. Laat die andere wolven dus maar grienen in het bos ;)

A.M.M. Jonkers 10 april 2021 om 21:03

Zijne Grijze Eminentie Patrick L. krijgt een koekje van eigen deeg en daar kan hij absoluut niet tegen.
De riséé van het peloton, een eigenheimer 1e klasse!

Beer 10 april 2021 om 21:05

Patrick Lefevre slaat hier nochtans weer de nagel op de kop. Alpecin verschuilt zich veel te snel achter de status van klein ploegje om geen verantwoordelijkheid te moeten opnemen in de grote wedstrijden. Die wrevel kwam al tot uiting in de reportage De Ronde 104 waar de Roodhoofden geen mannetje op kop wilden zetten en dan Quick Step beschuldigden kinderachtig te zijn, waar het natuurlijk kinderachtig was van hen om met een kopman als VDP te doen of je neus bloedt.

Ook dit jaar waren ze eerste wedstrijduren nergens te bekennen en ook van Aert liet al eens terecht vallen dat Alpecin meestal niet thuis geeft wanneer er gewerkt moet worden.

Mijn mening is dat je met kopmannen als Philipsen, Merlier en zeker VDP moet rijden naar de status van je kopman en niet als zweetdieven. Het doet me plezier om te lezen dat hun koershouding wrevel begint op te wekken bij de grote teams die steeds de koers maken. Ik kijk er naar uit dat DCQS, Jumbo en anderen hen eens de rekening gaan presenteren.

Marik 10 april 2021 om 21:11

Ach beer we kennen allemaal jouw liefde voor de blauwe brigade en we weten allemaal hoe het werkt in de liefde: die maakt blind. Patrick slaat wederom een modderfiguur in de media. Hij zou zoveel meer respect krijgen als hij zich als een grote meneer zou gedragen en niet zou zaniken en zeuren. Alpecin Fenix moet helemaal zelf bepalen hoe ze hun koersen rijden, daar heeft geen enkele concurrerende ploeg(leider) ook maar iets over te zeggen.

Beer 10 april 2021 om 21:12

Beetje sneren naar Lefevre en Beer, zo kennen we Marik. Inhoudelijk stelt het jammer genoeg weer niets voor.

Een grote meneer is voor mij trouwens iemand die de zaken durft benoemen zoals ze zijn en dat doet Lefevre. Alpecin verstopt zich geregeld achter hun status van klein ploegje, maar ze hebben wel topkopmannen. Gedraag je er naar.

Marik 10 april 2021 om 21:14

Lefevre en beer maken het ook altijd erg makkelijk om naar te sneren. Iets met een klein zwart kuikentje en een kapotte eierschaal.
Edit: wat vreemd dat je wel ingaat op de inhoud, terwijl die niets voor zou stellen.

Wildebert 10 april 2021 om 21:18

@beer Welke andere teams hebben ook kritiek op de tactiek van AF naast DQS?

yo-eddy 10 april 2021 om 21:19

ons Beertje heeft zelf niet altijd in de gaten hoe belachelijk hij zich hier maakt.
Patlev moet toch even zijn frustraties kwijt, de manier waarop is tekenend en is precies waarom hij voor mij van zijn voetstuk is gevallen. Altijd steken onder water naar anderen en zeer weinig zelfreflectie.

Beer 10 april 2021 om 21:25

@Wildebert; van Aert liet het ook al eens in mildere bewoordingen vallen. Verder zien we wat we zien als we koers kijken. DCQS en Jumbo doen het vuile werk, Alpecin verstopt zich.

Wildebert 10 april 2021 om 21:41

Okay, had ik niet meegekregen. Uiteindelijk is deze aanklacht ook een complimentje aan Alpecin die het DQS lastig maakt. Slim spel moet Patrick toch eigenlijk wel aanstaan. Blijkbaar doet de Scheldeprijs doet nog pijn.

ervee 10 april 2021 om 21:58

@beer: bron waar van Aert dat zei?

Noordbiker 10 april 2021 om 21:58

Soms lijkt het of Beer Patje zelf is :)

Beer 10 april 2021 om 22:24

@ervee

https://sporza.be/artikels/wout-van-aert-als-ik-goed-genoeg-ben-maakt-de-tactiek-van-mathieu-in-sanremo-niet-uit~1615908470142/

Laatste alinea over Alpecin en hoe iedereen maar kan vaststellen hoe ze het aanpakken.

Thijs E 10 april 2021 om 23:32

Als je hem dan toch aanbidt is het toch een kleine moeite Lefeveres’ naam correct te spellen? Het staat nota bene in de titel.

Inhoudelijk: waarom zou Alpecin meewerken in de kopgroep van de Scheldeprijs als hun no.1 sprinter in groep 2 zit? DQS had 5 man inclusief hun 2 sprinters vooraan, ze hadden ook kunnen laten lopen maar waren bang voor de terugkeer van Merlier en Kristoff.

Verder moet er natuurlijk niet al te gewichtig gedaan worden over het dragen van de koers, Of het nu RVV of San Remo is, het vroege werk wordt gedaan door de mannen die toch niet in de finale mee kunnen.

Wim Kruithof 11 april 2021 om 02:29

de onhebbelijke trekjes van Lefevere verafschuwen kan ik geheel volgen, maar hoe met Beer wordt omgesprongen om dit forum puzzelt mij altijd.

Volgens mij heeft zowel Lefevere als Beer gewoon een valide punt. Alpecin drukt steevast de snor en draagt nauwelijks koers, terwijl dat wel passend is met dikwijls een grote favoriet aan boord.

Verschil is alleen dat ik vind dat Lefevere het mondje gesloten mag houden in de pers, vanwege zijn positie als uithangbord van de concurrentie… maar Beer toch op Wielerflits gewoon kan benoemen dat Lefevere geen ongelijk heeft.

Alleen, als Beer iets wegschrijft wat strookt met het wolvenpak, zijn er direct een aantal hyena’s die aan zijn kuiten knauwen.

Overbodig, lijkt me.

Marik 11 april 2021 om 07:32

Je hebt helemaal gelijk Wim. De kuiten van beer worden echter al zo lang elke keer zo sappig mogelijk gepresenteerd, dat het een enorme zelfbeheersing vraagt om er niet gretig in te bijten. Het feit dat er zoveel mensen een hapje van willen nemen geeft ook wel aan dat onze beer stelselmatig als blinde fan reageert. En daar vinden veel forumleden wat van.

Wim Kruithof 11 april 2021 om 08:08

maar weet je Marik, hij onderbouwt wel steevast zijn standpunt toch en daar kan je het mee oneens zijn… ben ik geregeld ook, alleen het is bij de Beer voortdurend op de man. Andersom overigens ook hoor, blijkbaar ziet de beer in jou een mooie zalm zo nu en dan.

Alleen het fascineert. Ik ben groot liefhebber van Jumbo-Visma, zal in eerste instantie altijd de feiten zo inkleuren dat het past bij mijn ideaalbeeld van de ploeg. En zeeeeker als het Roglic betreft.

Blinde fan? Ja wellicht… maar juist de emotionele betrokkenheid maakt wielrennen zo mooi.

Beer 11 april 2021 om 08:13

@Thijs E, waarom zou ik Lefevere aanbidden? Ik ben het wel vaak met hem eens, zeker in dit verhaal, maar daarom hoef je me nog niet op die manier weg te zetten.

Bedankt Wim. Ik post geregeld een mening die niet aansluit bij wat de meerderheid op dit forum vindt. Blijkbaar is dat voldoende om helemaal los te mogen gaan en over te gaan tot persoonlijke sneren. Zie ook weer de reactie van Marik op jouw post.

Edit: ik was vroeger een uitgesproken Quick-Step fan (Boonen, Museeuw, Vandenbroucke…), nu supporter ik in de eerste plaats voor van Aert. Op die manier heb ik nu met Jumbo en DCQS 2 teams die mijn voorkeur hebben.

Marik 11 april 2021 om 08:27

Zo is het Wim, ieder zijn voorkeuren. Tuurlijk heb jij ook je voorkeuren en tegelijkertijd ben je ook kritisch op jouw favorieten als je vindt dat dat moet. En juist daar…..wringt bij beer de schoen, (rondom de kuiten) nooit eens een kritisch stuk over Ome Pat of REV/WVA. En het is die blinde adoratie die door velen hier (en zeker door mij) wordt bekritiseerd.

Rooie Jos 11 april 2021 om 08:41

Schijnbaar moeten ploegen zich gedragen naar het niveau van hun kopmannen. Het niveau van de knechten wordt volledig buiten beschouwing gelaten hier

Rooie Jos 11 april 2021 om 08:45

Het gaat hier alleen maar over het niveau van de kopmannen. Maakt het niveau van de knechten dan helemaal niets uit? Iedereen ziet toch dat Alpecin minder goede knechten heeft? Die zijn in veel mindere mate bij machte om mee te rijden. Daarnaast zie je in de finales zelden nog een tweede man van Alpecin en eigenlijk altijd meerdere Quicksteppers. Ik snap echt niet hoe je kan vinden dat je naar de kwaliteiten van je kopman moet rijden. Dan zal Alpecin eerst sterkere knechten moeten contracteren. En met een procontinentaal budget kan ik me voorstellen dat dat nog niet zo makkelijk is.

Beer 11 april 2021 om 08:47

Marik, nochtans was ik vrij kritisch voor van Aert na de E3 Prijs waarin hij rond reed met VDP alsof Roglic in zijn wiel zat. Maar misschien lees je iets te selectief om dat te hebben meegekregen. Je probeert me blinde adoratie aan te wrijven in een poging om de waarde van mijn posts en mening af te breken. Inhoudelijk en on topic vind ik je gewoonlijk iets minder sterk.

Beer 11 april 2021 om 08:52

Zo’n Rickaert zou bij DCQS anders niet misstaan, Vermeersch is elke finale mee en ook De Bondt trekt aardig zijn streng. Dan was Dillier nog geblesseerd en sparen ze De Vreese blijkbaar op voor wat nog komen moet. Mannetjes voor de eerste uren heb ze ook voldoende (Leysen, Vergaerde…). Nee hoor, qua klassiekers en vlakke ritten is het gewoon een topteam, qua kopmannen, maar ook qua ondersteuning.

Thijs E 11 april 2021 om 09:14

@Beer: ik chargeer hier omdat je hier blind achter Leferevere aanloopt in zijn overtrokken standpunt dat AF verantwoordelijkheid moet nemen omdat ze kanshebbers in de gelederen hebben.

Wat is verantwoording nemen in de koers? Waarom moet dat? Omdat je een kanshebber in de gelederen hebt moet je ook de vlucht controleren? Dat hoeft helemaal niet, als je durft te verliezen rijden die anderen wel, daar zit 0 plicht aan vast. AF gebruikt een maas in de wet (hebben ze hard genoeg voor gewerkt) om met een beperkter budget goede resultaten neer te zetten. Die optie is er ook voor DQS.

De broers R. zijn handig, rijden ze ook nog eens in het veld bij de dames en heren en houden sinds kort een damesploeg in de lucht. Moet PL daar dan nu ook zijn verantwoordelijkheid nemen?

ssj 11 april 2021 om 09:58

@Beer,ik kan je een heel eind volgen. En manier van koersen van AF doet me soms wat denken aan hoe Giant-Shimano het in de sprints aanpakte ten tijden van Kittel (hele dag niks doen en op t eind de sprint winnen). Maar de tactiek bij de Scheldeprijs was toch juist heel logisch?

Beer 11 april 2021 om 12:04

@ssj; ben ik het wel mee eens. In de Scheldeprijs spelen ze het tactisch slim en kan je hen niet echt een gebrek aan work-load verwijten. In andere wedstrijden echter wel en dan kan ik aannemen dat zo’n Scheldeprijs-scenario er bovenop wel kan pikken bij Lefevere.

@Thijs E: als je hier denkt te moeten chargeren, ben je eigenlijk al mis. Nergens voor nodig. Verder; het is niet omdat ik het met Lefevere eens ben, dat ik blind achter hem aanloop. Zijn standpunt is ook verre van overtrokken en wordt ook door anderen onderschreven. Je mag de broers R. handig vinden; de rekening voor hun arrogantie zal hen echter nog gepresenteerd worden. Daar hoef je niet aan te twijfelen.

Thijs E 11 april 2021 om 14:56

Ah, chargeren is het privilege van PL, merci, dan weet ik dat.

Dat anderen iets ook vinden en er nog afgerekend zal worden zijn geen argumenten om te onderbouwen dat AF op momenten persé kopwerk moet doen. Hooguit zijn het zaken die de ploegleiders van AF mee kunnen wegen bij het bepalen van hun tactiek of lange termijn koersstrategie.

blix 10 april 2021 om 21:17

Akelig heerschap

Al Phila 10 april 2021 om 21:19

Helaas is deze neppert de enige ploegleider die zich op het podium laat fotograferen. Blijkbaar is zijn eigen status belangrijker dan die van van renners.

Stop de klok. Stop de tijd voor deze vooringenomen hypocriet.

mus van de maasstad 10 april 2021 om 21:26

“Ze deden geen meter kopwerk met het excuus dat ze Tim Merlier in de achtervolgende groep hadden.”

Pardon? Dit is de tactiek die jou ploeg al 100keer heeft toegepast.

assen 10 april 2021 om 21:32

Idd. Zo won bijv Stybar vorig jaar nog een grote wedstrijd, door geen ene flikker uit te voeren en net op het eind te demareren.

Derrick 10 april 2021 om 21:35

Het is niet de eerste ploeg die Alpecin dit verwijt.

Merlinappa 11 april 2021 om 08:01

Het is ook een verwijt wat heel veel ploegen naar dqs maken.

Beer 11 april 2021 om 08:20

Is dat zo Merlinappa? Volgens mij rijdt DCQS altijd en overal op kop. Ze spelen wel eens het spel van de Ploeg Post, maar dat is iets anders.

Merlinappa 11 april 2021 om 08:24

Hangt van de situatie af. DQS maakt maar al te graag gebruik van het excuus om niet te rijden als ze in een kopgroep zitten, en er zitten nog ploegmaten in de achtervolgende groep of peloton. Of vice versa. Zie ze vaker slepen dan niet.

Beer 11 april 2021 om 08:34

Klopt, dat spel spelen ze gretig. Wanneer er echter in de eerste wedstrijduren moet gewerkt worden of wanneer er moet gereden worden om een massasprint te krijgen, wordt er ook steeds naar the Wolfpack gekeken. DCQS neemt die handschoen steeds op. Alpecin niet.

Merlinappa 11 april 2021 om 08:53

Dat doet DQS zelf. net zoals Alpecin ook zelf hun tactiek bepaald. DQS is niet verplicht om op kop te rijden.

nickdt 10 april 2021 om 21:50

Ik bedoel, die kan je ook omdraaien

Dan kan je ook de renners dingen gaan verwijten als ze niet meerijden in de achtervolgende groep terwijl ze een mannetje voorin hebben zitten.

Gilberto 10 april 2021 om 21:56

Adrie riep onlangs ook nog dat Wout af en toe nog uitspraken doet zoals ‘ik ga hier of daar nog heen om te leren, terwijl hij toch allang aan de top staat. Volgens mij beschuldigde hij van Aert hiermee een beetje van hetzelfde…. dus ja, het is uitdelen en incasseren in het leven he

Jose Maria 10 april 2021 om 23:04

Dat gaat meer over de verwachtingen van goede prestaties, niet de tactiek van Wout. Overal waar Wout en Mathieu starten (nouja, bijna overal) zijn ze topfavoriet, en kan je je niet meer verschuilen achter bovengenoemde.

Lefevere miept vooral over het (logische) koersgedrag van Alpecin-Fenix, die een veel minder brede selectie hebben en terecht slimmer moeten koersen. Bennett is de te kloppen man. Als je met 5 man mee zit, dan weet Patrick vast ook wel dat zijn ploeg de koers zal moeten dragen. Zeker omdat ze een numerieke meerderheid hebben, hun snelste sprinter is wél mee en de op papier snelste sprinter van AF rijdt op 2 minuten. Waarom zou AF in godsnaam één of twee mannetjes opofferen om de blauwe wolfjes aan een zege te helpen? Zij hadden er immers baat bij dat Merlier terug zou komen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair