Lefevere over Alpecin-Fenix: “Trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje”
foto: Cor Vos
zaterdag 10 april 2021 om 20:26

Lefevere over Alpecin-Fenix: “Trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje”

Patrick Lefevere heeft zich woensdag tijdens de Scheldeprijs eens flink zitten opwinden over de koerstactiek van Alpecin-Fenix. “Ze deden geen meter kopwerk met het excuus dat ze Tim Merlier in de achtervolgende groep hadden.”

De manager van Deceuninck-Quick-Step snapt dat het onderdeel van het spelletje is, maar bij de ploeg van Mathieu van der Poel ziet de Vlaming een patroon. “Ze trekken onderweg te gretig de kaart van klein procontinentaal ploegje.”

“Het klopt dat ze procontinentaal zijn, maar klein zijn ze natuurlijk niet”, gaat hij verder in zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad. “Het is gewoon een tactische keuze van de broers Roodhooft om de stap naar de World Tour niet te zetten. Ze maken slim gebruik van een hiaat in de regelgeving, dat hen alleen maar voordelen biedt.”

Rechtstreekse concurrent
Die voordelen zijn onder meer het vrijblijven van startplicht in WorldTour-wedstrijden, maar ook lagere minimumsalarissen en licentiekosten. “Af en toe zou ik organisatoren ook willen zeggen: bedankt voor de invitatie, maar wij doen toch niet mee. Daarnaast: voor de Roodhoofts is het goedkoper om Julien Vermote binnen te halen dan voor mij. Terwijl we natuurlijk wel rechtstreekse concurrenten zijn. De Ronde van Vlaanderen en de Scheldeprijs hebben dat net nog heel duidelijk gemaakt.”

“Op dit moment is er gewoon geen incentive voor de Roodhoofts om de stap naar de WorldTour te zetten. Gegarandeerd startrecht hebben ze sowieso: mochten ze de Europe Tour per ongeluk een keer niet winnen, dan wil elke organisator nog altijd Mathieu van der Poel aan de start. Het enige gevaar is dat hij een keer langdurig geblesseerd geraakt. Zoals wij hebben meegemaakt met Fabio Jakobsen en Remco Evenepoel. Ik wens het hen niet toe, maar het zou wel een stresstest zijn voor hun procontinentale model.”

Tot slot: “Ik heb alle respect voor de broers Roodhoofts. Ze leggen met hun ploeg een schitterend parcours af, dat een voorbeeld is voor veel mensen in de sport. Maar ze moeten van hun procontinentale statuut niet meer maken dan het is. Een administratief handigheidje, geen calimero-excuus om in de koers het werk over te laten aan de zogenaamd grote jongens.”

RIDE Magazine
168 Reacties
Sorteer op:
10 april 2021 21:57
Is een ploeg ook verplicht worldtour te worden bij de promotie/degradatieregeling in 2023?
10 april 2021 22:05
Wat zou het toch een zegen zijn voor de sport als deze nare man van het toneel verdwijnt.
    10 april 2021 22:11
    Stel je eens niet zo aan en slaat eens niet zo door man. Alsof hij ze van moord beschuldigt. Wat een stelletje hysterische kippen hier altijd over Lefevere, echt ongezond hoor hoe men op hem reageert
    10 april 2021 22:26
    Ja, het zou een zegen zijn voor de wielersport als de meest succesvolle manager van de laatste 30 jaar zou verdwijnen. Ow boy.
    10 april 2021 22:42
    Al dertig jaar de alfa en omega pharma. Top.
    10 april 2021 22:43
    Ieder z'n mening natuurlijk. Ik vind deze man met zijn dusdanig opzichtig dubbele standaard echt verschrikkelijk. Leg me dan eens uit waarom die mening zo vreselijk fout is?
    10 april 2021 22:48
    Nx mis mee als je geen fan bent van de man, maar claimen dat het een zegen voor de sport zou zijn, dan sla je gewoon door
    11 april 2021 09:30
    Patrick omerta lefevere.... inderdaad een geschenk voor de wielersport.
    11 april 2021 16:10
    Deze man heeft niks gebracht in het wielrennen alleen maar commentaar op anderen en maar groot doen met renners van het B formaat en maar denken dat hij de beste manager is nog nooit een grote ronde ronde gewonnen de tour of giro of vuelta ja,een rondje om de kerk deze man is gewoon een slechte verliezer in alles
10 april 2021 22:30
Ik dacht dat wielrennen juist zo leuk is omdat je zo snel mogelijk van start naar finish wilt, maar mét behoud van eigen kansen (dus zonder met je kop in de wind te zitten). Juist de belangen die bepalen wie op kop moet/wil zorgen voor het spektakel. Alpecin heeft geen morele plicht om te werken, of ze de sportieve plicht hebben bepalen de renners en de Roodhoofdjes zelf wel. Dat hun strijdplan tot irritatie leidt bij Lefevere is enkel een compliment.
    10 april 2021 22:33
    Misschien moet Lefevre volgend jaar Peyskens dan maar eens laten winnen. Alpecin zal de les snel leren dan.
    11 april 2021 08:04
    Dan moet PatLef dat lekker doen Beer. Verder helemaal eens met Panache, slimme renners en ploegen eten eerst het bordje van een ander leeg. Iets wat ze bij DQS ook meer dan goed snappen. Alleen PatLef vind het niet zo leuk als anderen die tactiek tegen hem gebruiken lijkt het..
10 april 2021 22:32
Wat is het toch een vreselijke jankbal.
10 april 2021 22:40
Wat een verschrikkelijk nare calimero is deze man.

Zit een procontinentale ploeg te verwijten dat ze rijden als een procontinentale ploeg. Terwijl hij zelf de grootste goudhaan van de Belgische wielersport een dik contract heeft aangeboden. En wie weet ruift hij straks ook Sagan nog even binnen.

Ik snap niet dat ze Lefevere dit podium geven. Laat hem liever nog een keer optreden in "de slimste mens", dan kunnen we weer eens echt lachen met m.
    11 april 2021 02:02
    Helemaal mee eens Een verschrikkelijke nare man
    11 april 2021 02:04
    Edit redactie: Niet doen.
10 april 2021 22:49
Hij is alleen maar een slecht verliezer. En dat zijn de meeste winnaars...
    11 april 2021 00:27
    100 punten voor recht lullen wat krom is.
10 april 2021 23:17
Volgens PL speelt Alpacin het spel nog slimmer dan hijzelf. Klinkt als een compliment maar zou natuurlijk wel verboden moeten worden, net als aanvallen in de afdaling ;-).
10 april 2021 23:25
Los van de emoties die de man oproept, heeft hij volgens mij wel een punt. Zijn ploeg draagt veel verantwoordelijkheid, maar in de koers wordt er ook gesproken. Als je niet meewerkt omwille van reden x, maar nadien blijkt reden x niet bestaan te hebben, dan moet je de volgende keer niet meer afkomen. Hij heeft het ook bij het rechte eind wat de status van Alpecin-Fenix betreft: het hele concept van het klassement onder procontinentale ploegen houdt geen rekening met het feit dat één van de beste wielrenners ter wereld in zo'n ploeg rijdt. Hier is hij een schietschijf, maar ik daag jullie uit om één feitelijke onwaarheid uit zijn betoog te halen!
    10 april 2021 23:33
    Die onwaarheid is hier vrij simpel, hij had Vermote kunnen contracteren maar koos voor Masnada, Czerny en Cavendish. Om dan nu net te doen of hij anders Julien binnen had gehaald ware het niet dat Alpecin nog lagere salarissen betaald is een creatieve benadering van de waarheid om het zacht te zeggen.
    Verder is het natuurlijk een gotspe om te klagen over Alpecin Fenix en dat ze creatief omgaan met budget beperkingen als je zelf Cavendish buiten het bestaande budget om aantrekt dankzij naar verluidt suikeroom Bakala. Het verklaart overigens wel waarom Cavendish in elke koers waarin hij meedoet als kopman wordt uitgespeeld.
    10 april 2021 23:37
    In de sport ga je het duel aan zoals toegelaten door de op dat moment geldende regels. Binnen die regels slimme keuzes maken hoort bij het spel. Dus niet zeuren over de regels als je een keer verliest.
    10 april 2021 23:38
    Ward: "Hier is hij een schietschijf, maar ik daag jullie uit om één feitelijke onwaarheid uit zijn betoog te halen!"

    Lefevere: "Ze deden geen meter kopwerk met het excuus dat ze Tim Merlier in de achtervolgende groep hadden.”

    Zowel Rickaert als Philipsen hebben meerdere meters kopwerk gedaan en dan zelfs de meters die in de koers het meest toe doen
    10 april 2021 23:44
    Het punt dat hij wil maken met Vermote is volgens mij dat het minimumloon in de WT hoger ligt, dan voor een Pro-team.
    10 april 2021 23:48
    @Murcia
    Maar het klopt nog steeds dat Alpecin Vermote goedkoper kan aantrekken terwijl ze wel in dezelfde wedstrijden uitkomen
    @Eddy
    Klopt, maar de regels zijn niet voor iedereen even streng
    @Thijs
    De uitspraak van Lefevere gaat over het hard maken van de koers vóór de eindsprint. Als Alpecin mee wedstrijd maakt komen ze op het einde misschien te kort. Ze gaven eerder als aan dat er geen trap te veel gegeven hadden
    11 april 2021 00:02
    Er is nog iets wat ik genoemd wil hebben en dat is het onder druk van bijna alle World Tour ploegen uitstellen van de promotie/degradatie regeling. Dan de broers Roodhooft verwijten gebruik te maken van een maas in de wet die je zelf hebt veroorzaakt is nogal brutaal. Maak je hard voor een zo snel mogelijke invoering hiervan en je lost het probleem meteen op.
    11 april 2021 00:12
    Lefevere moet toch snappen dat zijn eigen ploeg oververtegenwoordigd was in de kopgroep en ook nog eens bennett als sprinter daar hadden. Wat zou het belang van alpecin zijn om mee te rijden?

    Als lefevere wil kan hij ook gewoon procontinentaal worden. Maar ik geloof niet dat alle grote namen dan nog in zijn ploeg willen rijden. En hij zal dan ook niet zoveel winnen. Of evenepoel een lang contract kunnen bieden.

    De roodhoofden moeten het doen met wat ze hebben. Dat doen ze nu goed en het werpt vruchten af. En als lefevere het niet eens is met de spelregels moet hij commentaar leveren op de UCI.

    Lefevere moet dus niet zo huilebalken.
    11 april 2021 08:15
    Thijs E, lol.
    11 april 2021 08:30
    Velen focussen zich hier ook te veel op de Scheldeprijs om Lefevere aan te pakken en ongelijk te geven, waar die koers maar een voorbeeld is van het koersgedrag van de shampoo-jongens en zeker niet het beste. Alpecin laat zich structureel weinig zien op kop van het peloton waar ze wel meeliften met 3 toppers. Die houding, in combinatie met hun gratis WT-abonnement, begint nu stilaan, en wat mij betreft terecht, wrevel op te wekken bij de grote teams.
    11 april 2021 09:42
    Beer, Dan nodig ik alle ploegen uit om hun te dure worldtour licentie in te leveren en op procontinentaal niveau te gaan fietsen.

    Maar dan is de kans reëel dat ze meteen ook veel van hun sponsors en hun beste renners verliezen.

    Ik denk dat ze vooral jaloers zijn op hoe deze ploeg wordt opgebouwd, met vdp die én hun renners vaak naar huis fietst én ook nog eens alle positieve publiciteit pakt.

    Dus lefevere kan beter terug in zijn hok en volgende week in zijn column sorry zeggen voor zijn dom geneuzel. En dat hij wat te diep in het glaasje had gekeken toen hij het opschreef.

    En verder overigens verbazingwekkend dat HLN deze inhoud publiceert. Blijkbaar zijn ze daar ook te bang om kritiek te leveren omdat ome pat daar niet tegen kan. En misschien stopt met schrijven. Dát zou pas een zegen zijn voor de wielersport!!!
    11 april 2021 11:33
    @Beer, wel een nivootje dat commentaar van je. Zeker vergeten dat ene MvdP ook voor Alpecin rijdt. En dan mag de ploeg der huilende wolven wel ineens op t wiel koersen, die ene kopbeurt (of waren t er meer?) overslaan en e rop t laatst overheen poeven?

    Nee, PatLev is een enorme hypocriet en degenen die hem verdedigen mogen mee in de spiegel kijken!
    11 april 2021 15:40
    Ze doen allemaal hetzelfde....het heet bij de een linkeballen en bij de ander slim rijden. Hij moet eens in zijn eigen ploeg gaan kijken. Asgreen heeft van de Poel ook op kop laten rijden. Alleen maar gevolgd en achter vd Poel langs de sprint kunnen winnen. Daar hoor je hem niet over want dat is slim koersen...
    11 april 2021 17:29
    Asgreen heeft alleen maar gevolgd? Het wordt hiet hilarischer met de minuut.
10 april 2021 23:44
Het zal me worst wezen wie er veel of weinig op kop rijdt en welke excuses ze daarvoor gebruiken, dat is nu eenmaal de ploegtactiek, dan maakt de status van de ploeg niet veel uit.

Maar die luxe-positie van Alpecin (alle voordelen van de WT, geen enkel nadeel) gaat natuurlijk niet blijven duren. Ook al hebben ze het volste recht om gebruik te maken van een loophole in de reglementen, toch zullen UCI en andere teams dat niet blijven pikken en zullen de regeltjes wel aangepast worden om dit aan te pakken. Want Alpecin is gewoon een WT-team dat zich voordoet als een PCT-team.

Helaas vrees ik dat het dan terug wat moeilijker zal worden voor de pro-continentale teams om iets af te dwingen, waarbij Alpecin ongetwijfeld alsnog WT wordt en daar dus zelf geen gevolgen van zal dragen.
    11 april 2021 00:20
    Vorig jaar had Alpecin-Fenix een budget van circa 8 miljoen euro, bij Lefevere was dat 19 miljoen euro, en die stoeft altijd dat hij met een beperkt budget zoveel voor elkaar krijgt.

    Er is echt geen WT team dat het met minder dan 15 miljoen euro moet doen. Dus om AF nu een volwaardige WT ploeg te noemen. Gewoon op het budget niveau van de top ProTeam ploegen, zoals Total, Arkea en B&B, maar zeker niet op het niveau van World Tour.
    11 april 2021 08:25
    Wanneer het gaat over de klassiekers en vlakke sprintritten is Alpecin gewoon een volwaardig WT-team en één van de sterkste teams in koers.
11 april 2021 07:52
Niet lullen maar fietsen zou ik zeggen.
11 april 2021 08:42
Op zich gewoon een valide punt hoor, misschien weer wat te Lefeveriaans om hier normaal verteerd te worden. Dat hele WT lidmaatschap en het puntengekloot daar net onder is overduidelijk een hiaat ja, wat Alpecins werk ethiek betreft pakken ze inderdaad niet altijd de handschoen op maar daar mag je voor kiezen uiteraard. Wat wel zeker is dat naast QS ook genoeg andere ploegen op den duur hier genoeg van krijgen.
    11 april 2021 08:55
    Hij is gewoon een slechte verliezer. Al zou hij een punt hebben dan moet hij dat anders formuleren, hij laat zich hier weer eens ernstig in de kaart kijken.
    11 april 2021 08:56
    Dat WT-lidmaatschap en puntengekloot is de schuld van de UCI, daar kan Alpecin verder niks aan doen. Wat dat betreft kan PatLef zijn woede beter tegen de UCI richten, maar hij is al eens vaker vergeten dat de UCI de echte schuldige is.
Wat een reacties.

Stukje theorie:

1. co·lumn (de; v(m); meervoud: columns)
regelmatige bijdrage aan een krant, tijdschrift of site met een bijzondere eigen inhoud. Bron: van Dale

2. Argumentum ad hominem
argumentum ad hominem, ook in verkorte vorm als ad hominem, is een poging om, al dan niet middels een drogreden, een opponent in diskrediet te brengen. Het is een oneigenlijke tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, niet op de bewering zelf. Er zijn verschillende vormen van ad hominem.
Bron: Wikipedia
    11 april 2021 10:38
    Hele zwakke post. Heb je ook het woord forum opgezocht?
    Eventjes uit het hoofd.

    Een platform waarbinnen mensen die zichzelf enige expertise toedichten kunnen discussiëren/debatteren? Inherent hieraan is een debathygiëne. Drogredenen hebben geen plaats in een debat.

    Wat ik wilde zeggen en blijkbaar niet tot jouw expertiseveld behoort is dat een column in se subjectief is. Een column mag alles zijn wat een (wetenschappelijk) artikel niet mag zijn. De schrijver van een column aanvallen op de inhoud is derhalve al bijzonder te noemen.

    Dit negeer jij al volledig, integendeel, je gaat nog een stapje verder door de schrijver persoonlijk te gaan viseren. Iets wat experten niet horen te doen. Je kan immers inhoudelijk het debat wel aan, toch?
    Het getuigt allemaal van erg slechte smaak.

    Wat mij betreft heeft Patrick uiteraard geen gelijk. Maar bestaat er slechte reclame? Zijn fans kirren alvast van genot. En jij? Jij toont jezelf een naar mannetje door je te verlagen ónder zijn niveau.
11 april 2021 08:58
Hij spreekt zichzf nogal tegen.
In Gelt-Wevelgem zag ik QS toch echt niets aan kopwerk doen, maar toen pakte het ff verkeerd uit.

Echt een nare antisociale man is het. Als het hen goed gaat, tactiek goed uitpakt, of een renner van zijn ploeg een ander onderuit kegelt, hoor je hem niet.
Zodra zijn ploeg in zijn ogen benadeeld blaast hij zo hard van de toren.
Als je je nou af en toe uitlaat over andere ploegen, zou niemand daar iets van zeggen. Maar hij is echt een huilebalk eerste klas, die om alles andere ploegen negatief wil neerzetten.
    11 april 2021 11:47
    Dan heb je denk ik naar de verkeerde koers gekeken?

    Bennett nam keurig zijn deel van het kopwerk op zich ( zelfs nadat hij 5sec eerder zijn maag geledigd had).
    In de achtergrond had je ook stybar en vooral lampaert die probeerden naar de kopgroep toe te rijden en als dat niet lukte rondreden in de achtervolging.
    11 april 2021 11:55
    @Massimo
    Dat is niet waar. De mannen in de achtervolgende groep deden helemaal niets, zelfs niet toen heel duidelijk werd dat Bennett volledig naar de haaien was. Pas toen Bennett daadwerkelijk uit de kopgroep gekletst was werd er meegereden, maar toen was het al te laat.
11 april 2021 09:23
Volgens mij brengen Patjes columns nog meer geld op voor Wielerflits dan voor Het Nieuwsblad zelf.
11 april 2021 09:23
DQS wint een voorjaar wat minder en de baas heeft direct een sterke externe locus of control.
11 april 2021 09:43
Als er één ploeg is die de kunst van het niet meerijden tot inde perfectie beheerd dan is het juist Deceuninck toch ? Ik zie ze al twintig jaar niets anders doen.

Mannetje meesturen in de vlucht. Dat mannetje in de kopgroep doet vervolgens geen ruk, met het excuus dat de kopman in het peloton zit. En ondertussen voert de ploeg in het peloton ook geen ruk uit, met het excuus dat ze een mannetje mee hebben in de vlucht.

Volgens mij hebben de ploegen van Lefevre hier de afgelopen twintig jaar vaak genoeg de complimenten voor gekregen. Want het zou slim zijn en tactisch sterk etc etc etc.

Dan moet Patje een ander niet gaan verwijten dat ze dezelfde strategie toepassen.


P.S Qua budget is Alpecin maar een klein ploegje. En bij mijn weten hebben de Roodhoofd mannetjes zich in 2020 het snot voor de ogen gereden om uiteindelijk als sterkste Pro-Continental het seizoen te eindigen. (Zelfs voor verre ereplaatsen werd nog gesprint vanwege de extra UCI puntjes.) Dus gestolen hebben ze het zeker al niet.

Dus knap werk van Alpecin-Fenix, het feit dat ze Patje kunnen frustreren betekend dat ze het goed doen.
    11 april 2021 10:33
    En volgens mij moet Alpecin het vooral hebben van MvdP en Merlier, het is niet dat ze daar met 10 potentiële winnaars rondrijden, zoals DQS.
11 april 2021 09:54
Wat een reacties hier.
Ik heb al veel interviews met Patrick gezien en hij zegt wat hij denkt, maar vaak toch met respect voor de tegenpartij, zo ook hier. Meer respect als in een post van de gemiddelde wielerflitser lijkt me. Je kan er toch niet om heen dat hij een punt heeft.

Zowel over de licentie als over de ploegtactiek. Hij weet maar al te goed dat hij dat als topploeg moet aanvaarden en dat vaker zal tegenkomen, maar daarom hoef je het nog niet leuk te vinden natuurlijk. Alpecin heeft in de scheldeprijs zowel vooraan als achteraan niet gewerkt. Als je met veel pionnen in de kopgroep geen werk verricht en toch wint kan je commentaar verwachten... zo gaat het nu eenmaal. En dan heeft de rest toch op zijn minst een punt. Zeker als je gewoon met een (schaduw)favoriet mee zit.

Als DQS vooraan niet rijdt zijn ze overigens meestal achteraan wel mee aan het werken om het gat te dichten.
11 april 2021 09:54
Zoals zo vaak is hij een slechte verliezer. DQS is met hoofd en schouders de grote ploeg, ook tov Alpecin-Fenix, en ze zaten met 4 man incl. papier hun snelste sprinter in de 1ste groep. Dan moet Alpecin maar zo gedienstig zijn om volledig mee te werken? Iedere ploeg heeft de vrijheid zijn eigen taktiek te bepalen daar gaat de grote Patrick niet over. Je kan er commentaar op hebben maar vind het flauw om te zeggen dat Alpecin excuseert omdat het een ' klein pc-ploegje' is. En verder ja Alpecin maakt slim gebruik van de mogelijkheden die de UCI ze biedt...
11 april 2021 10:01
Lefevere voelt de hete adem van de Roodhooftjes in zijn nek als het aankomt op strafste wielermanager(s) in het huidige peloton. Het narratief dat zij als managers met Alpecin-Fenix schrijven is zodanig indrukwekkend dat ze wat dat betreft hun voet moeiteloos naast PatLef kunnen plaatsen. Ga er maar eens aanstaan he: je bent een klein crossploegje en raakt je kopman kwijt door hartproblemen, gelukkig heb je net een wonderkind kunnen vastleggen voor 4 jaar (als crosser!), weet je tegen alle verwachtingen in dat wonderkind voor langere tijd aan boord te houden, en slaag je er bovendien nog eens in om samen met dat wonderkind als ploeg te groeien tot een niveau waar de helft van de WT-teams alleen maar van kan dromen. En dat alles op nog geen 2,5 jaar tijd! Zo'n succesverhaal kan Patricks ego maar ternauwernood aan...
    11 april 2021 12:08
    Misschien moet je toch nog eens het palmares van Lefevere en De Rodehoofden eens naast elkaar leggen voor je hen vraagt om te kijken wie de grootste schoenmaat heeft.
    11 april 2021 13:00
    Het gaat mij om de enorm steile weg die de Roodhoofts in 2 jaar tijd hebben afgelegd met hun team, met een beperkt budget. Je kan in al je supporterliefde voor DQS niet ontkennen, Beer, dat dit Lefevere niet ongevoelig laat. En wie de grootste schoenmaat heeft, kan pas bepaald worden nadat zowel Lefevere als de broertjes op pensioen zijn als manager. Eerlijk is eerlijk.
    11 april 2021 14:44
    Jij bent het die schreef dat ze hun voet naast die van Lefevere konden zetten. Nou, niet dus. Ondertussen neem je ook niet in rekening hoe Lefevere destijds begonnen is en hoe hij zijn team al 30 jaar recht houdt, dus eigenlijk raken je stellingen kant nog wal.
    12 april 2021 11:03
    Oh, wat ben jij snel op je teentjes getrapt, Beer. Maar begrijpend lezen is duidelijk jouw sterkste kant niet. Ik stel inderdaad dat een eindoordeel over Lefevere en de Roodhoofts pas kan worden gemaakt na hun professionele carrière (vanuit een diachroon perspectief), maar dat neemt niet weg dat het legitiem is om ook synchroon een vergelijking te maken. Op dit moment vind ik dat de Roodhoofts hun voet naast Lefevere mogen zetten als beste wielermanagers in het peloton, ja [ik herhaal: OP DIT MOMENT].
    Het lijkt mij met name eenvoudiger om als manager van Bayern München ieder jaar Champions League te spelen (en te winnen), dan om als manager van Vitesse of KV Mechelen in de Champions League te geraken, en Bayern München daar op de koop toe nog eens het vuur aan de schenen te leggen ook.
11 april 2021 10:04
Elke ploeg fietst om de koers te winnen en elke ploeg doet dit op hun eigen manier. Dus lig na afloop niet te zeiken of hou tijdens de koers de trappers stil.
11 april 2021 10:07
Iedere ploeg fietst ploeg om de koers te winnen en doet dit op hun eigen manier. Achteraf niet zeiken. Hou de trappers dan gewoon stil in de koers....zekerd.
11 april 2021 10:19
Wat vallen hier een hoop mensen door de mand! Ik geloof dat slechts een % of 10-15 iets verstandigs zegt. Nederlanders hebben het imago 'bot' te zijn, en zakelijk. Een Belg blijkt ook zo te kunnen zijn ontstaat er een griezelige massahysterie.....
Terwijl iedereen wslk op quotes reageert.
Om succesvol/winnaar te zijn zijn eigenschappen nodig die de gemene mens niet waardeert. En ook niet heeft trouwens.
11 april 2021 10:24
Lefevere * ademt
Wielerflits * "Nare engnek! Bandiet! Pek en veren!"
Wielerflits-eigenaar * checkt advertentie-inkomsten
11 april 2021 11:02
Wat een gezeur over Lefevre. Een wereldvent met een groot hart. Ken jij een ploegbaas die zo achter zijn renners staat? Chapeau hoe hij Fabio steunt.
    11 april 2021 11:46
    Denk dat dit bij TJV niet anders is. Of denk je dat ze daar Groenewegen of Dumoulin als een baksteen hebben laten vallen?

    Alleen doet Lefevere dit het liefst op de voorpagina van HLN (als de ultieme vorm van zelfbevlekking), en doen ze het bij TJV achter de schermen. Waarbij de bescherming van Lefevere soms idiote vormen aanneemt, denk aan de kopstoten van Bennett in de Vuelta en vervolgens de goedpraterij van die grijze *^%$%.

    Nee, geweldige vent, die Lefevere.
    11 april 2021 11:50
    +1 Michelangelo
    11 april 2021 12:01
    +1 Michelangelo. En daarbij, als je als ploegleider dus vol achter je mannen gaat staan, betekent dat dan dat je carte blanche krijgt voor je overige gedrag?
    11 april 2021 12:11
    https://www.youtube.com/watch?v=FfGvzHgWn1U

    ;-)
11 april 2021 11:30
Ik zag Lefevre onlangs als studiogast. Wat een overstaanbaar gebrabbel. De inhoud is al niet veel beter. Gaat het wel goed met deze man?
    11 april 2021 11:49
    Ja dat was die aflevering van Extra Time koers. Echt onnavolgbaar gebrabbel inderdaad, kon er werkelijkwaar niks van maken.
    11 april 2021 11:49
    Ik begreep dat zelfs de Vlamingen ondertitelingen nodig hadden. Wat een farce was dat. Bijna net zo erg als zijn optreden in "De domste mens"....

    En dan had hij deze keer nog een beker water voor zijn neus. Een half jaar geleden zat hij bij Extra time Koers thuis aan de wijn voor de webcam. Als je wilt lachen moet je die aflevering nog maar eens opzoeken.

Reacties zijn gesloten.