Lefevere hoort niets van Bennett: “Hij toont weinig respect voor mij”

maandag 28 juni 2021 om 15:46
Lefevere hoort niets van Bennett: “Hij toont weinig respect voor mij”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere heeft zich opnieuw stevig uitgelaten over Sam Bennett. De Ierse sprinter moest door knieklachten de Tour de France missen, al betwijfelt de ploegmanager van Deceuninck-Quick-Step dat. Inmiddels heeft Lefevere al meer dan een week niets gehoord van Bennett. “Hij toont weinig respect voor mij”, vindt Lefevere.

“Ik heb hem een Whatsapp-bericht gestuurd vorig weekend en toen antwoordde hij: I’m on my bike. Dus ik dacht dat hij me daarna wel zou bellen, maar ik heb hem niet meer gehoord”, vertelt de ploegbaas aan de Belgische pers. “Ja sorry, ik ben de baas hé, hij moet naar mij bellen, ik niet naar hem. Hij wordt betaald tot 31 december en ik houd me correct aan het contract, maar je moet wel met twee zijn om een contract te vervullen.”

Dat vindt Lefevere respectloos van de Ier, die vorig jaar nog de groene trui wist te veroveren. Wanneer Bennett weer in actie komt, is nog niet bekend. “Het is te hopen voor hem dat hij nog koersen rijdt. Als hij dat niet doet, moet ik hem ook niet meer betalen natuurlijk”, stelt Lefevere. “Hopelijk koerst hij nog wat voor ons, anders zal het geld kosten.”

BORA-hansgrohe
Zelf gaat de manager van Deceuninck-Quick-Step nu geen contact opnemen met zijn sprinter, die na dit seizoen vertrekt naar zijn oude ploeg BORA-hansgrohe. “Ik denk niet dat hij nu nog op zijn fiets zit en er intussen al een keer niet is afgestapt om te kunnen bellen. Na de training kon hij naar mij bellen en zelf eens uitleggen wat er aan de hand was.”

Dat Bennett terugkeert naar de Duitse formatie, vindt Lefevere nog ‘het ergste van al’. “Dat zegt veel over Sam. Na nauwelijks veertien maanden tekent hij alweer bij die ploeg omdat hij er wat meer geld kan verdienen. In februari van dit jaar heeft hij al beslist om daar te tekenen, ook al mag dat officieel niet volgens de regels. Sorry, daar heb ik weinig respect voor, voor zo’n praktijken”, stelt hij.

Sam Bennett – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

43 Reacties

Thoin 28 juni 2021 om 15:51

Goh hoe irritant Patje ook is… Dit is geen goede reclame voor Bennett…

FW07 28 juni 2021 om 15:53

Een manager die dit allemaal via de media communiceert, lijkt me ook niet echt top voor het imago van je team.

Jean Dumas 28 juni 2021 om 18:07

Ontzettend kinderachtig van Lefevere. Hij toont zelf geen respect voor een renner die niet naar de Tour kon of mocht.

Pietspeed 28 juni 2021 om 18:37

Dit is duidelijk weer een Patje huilt verhaal. NB gespeelt via de media. Als je eventueel een geschil hebt met een werknemer los je dat eerst intern op. Bovendien wat heeft Pat dan gezegd of gevraagd in zijn appje, dan wel welke afspraken zijn er anderszins?
De ‘grote baas, CEO ome Pat’ appt zijn werknemer…. goh wat chique. Man, kerel pak die telefoon en spreek met elkaar..

FDJ 28 juni 2021 om 15:52

Op deze foto lijkt hij een beetje op de baron van Bassie en Adriaan, ‘Drommels, drommels en nog eens drommels’.

evelineroos 28 juni 2021 om 15:52

Haha, dit houd je toch gewoon intern.

Pole Pole 28 juni 2021 om 15:58

Als je er dagelijks voor gebeld wordt door internationale media en de renner in kwestie is respectloos, dan laat je dat vallen.

007 28 juni 2021 om 16:44

Iets laten vallen is toch anders dan een heel boekwerk open doen

Shinzawai 28 juni 2021 om 15:57

Misschien heeft Bennett niet zoveel in een gesprek met Lefevere na zijn uitlatingen in de media. En een moderne manager kan best zelf de telefoon pakken, in plaats van te roeptoeteren dat hij de baas is.

piepie 28 juni 2021 om 15:59

Voor die man zou ik ook geen respect hebben hij denkt dat hij God is

AnderJ 28 juni 2021 om 16:01

Je sprinter in de media affakkelen getuigt daarentegen van veel respect.

Baukema Tomoulin 28 juni 2021 om 16:02

Altijd leuk, heibel in de tent. Ik zou ook niet bellen naar een baas die mij tot 2 keer toe afbrandt in de media 1 week voor de tour. Laat je zaakwaarnemer/vertrouweling/advocaat/trainer oid maar bellen.

Pole Pole 28 juni 2021 om 16:07

Bennett heeft de brug in februari al verbrand.

Effe profiteren van DQS die zijn afkoopsom voorschiet en hun trein en dan heel snel voor enkele euro's meer bij het kamp teken waar je je 'niet gewaardeerd' voelde. Zonder trein is hij geen topper. En ik heb Selig en co. ook geen bijzondere dingen zien doen de laatste tijd.

Baukema Tomoulin 28 juni 2021 om 16:35

Hoe is dit een reactie op mij Pole? Beter die reactie van je op zichzelf posten hier

Wim Kruithof 28 juni 2021 om 16:08

Één kwaliteit moet ik Lefevere nageven, de man is ongelooflijk consequent. Hij slaat zijn borsthaar plat op de apenrots en eenieder die niet knielt krijgt ervan langs. Dat weet elke wielervolger, dus als je voor zijn ploeg gaat rijden, zijn dit zaken waar je mee dealen moet.

Romāns Vainšteins 28 juni 2021 om 16:14

Ik wil bij zijn volgende persconferentie wel beatboxen.

Kelder is de Man 28 juni 2021 om 16:54

RV En dan ook Andre Antunes uitnodigen voor de begeleidende licks.

Kevin Lowagie 28 juni 2021 om 16:24

Ik vind niet dat Bennett zijn proces in de media moet gemaakt worden door Lefevre. Dit is internal kitchen. Nu horen we slechts een kant van het verhaal.

Pole Pole 28 juni 2021 om 16:25

Hell's Kitchen is waar Bennett zich ondertussen in waant.

Turtlehead 28 juni 2021 om 16:27

Bennet mag best in februari beslissen naar Bora te gaan. Hij mag ook kiezen om voor meer geld te gaan koersen. Hij mag niet al een contract tekenen voor 1 augustus en daar zeker niet mee naar buiten, dat dan weer wel.

Verder natuurlijk heerlijke click-bait. Heeft Remco hem al gebeld omdat hij volgend jaar niet naar de Tour mag?

YogiBear 28 juni 2021 om 16:33

Iets met pot en ketel is volgens mij hier wel van toepassing. Daarnaast is het zo, in ieder geval in Nederland volgens mij, dat het aan de leidinggevende is om contact te houden met een arbeidsongeschikte medewerker.

katerkop 28 juni 2021 om 16:36

Hé wat verrassend. Patje laat van zich horen en uiteindelijk gaat het weer over geld.

Rufusvb 28 juni 2021 om 18:26

Tsja, dat is ook het enige belang wat hij heeft. Die man ziet zijn renners alleen maar als investering. Als ze vervolgens niets of te weinig opleveren dan kunnen ze wegwezen.

FondriestTF3 28 juni 2021 om 16:36

Ik heb Bennett nog niets respectloos in de media horen gooien.

Deze figuur schildert intussen een renner publiek af als mentaal zwak, een slappeling en een leugenaar.

Chic.

Massimo Bataille 28 juni 2021 om 16:45

Lefevere is natuurlijk wel vaker kritisch op zijn eigen renners (en nog vaker op andere renners), maar zo een eigen renner in het vuur gooien is nu wel redelijk uniek voor hem.
Bennett spreekt idd niet in de media (maar blijkbaar ook niet prive), maar hij moet toch wel iets serieus mispeuterd hebben om Levere zo boos te maken op zijn eigen ploeg.

Lefevere zijn manier van spreken is natuurlijk recht voor de raap ( en soms zelf arrogant), maar als je tussen de lijnen leest, krijg je vaak wel goeie dingen te horen.
Kan me wel inbeelden dat je je ploeg op hem baseert, je dan vervolgens vage info geeft over je blessure, de teamorders (rusten ipv trainen) niet opvolgt en dan blijkbaar bijna onmogelijk te contacteren bent (vliegtuigen gemist/overboekt, niet bellen etc) je als baas toch niet content bent.
En het Bora verhaal helpt dan natuurlijk ook niet, eerst in ‘vechtscheiding’ uit elkaar en vervolgens poeslief terugkeren.

Maar zoals altijd gaat de waarheid wel iets meer in het midden liggen

hjjanssen1973 28 juni 2021 om 16:52

Lefevre is een enge, pedante man. Hij vecht het liefst via de media, nog wel tegen zijn eigen medewerkers. Schandalig figuur. Snel met pensioen!

SolitaryShell 28 juni 2021 om 17:01
Quote:
In februari van dit jaar heeft hij al beslist om daar te tekenen, ook al mag dat officieel niet volgens de regels.

Ha ha, natuurlijk mag dat wel.

De slavernij is inmiddels afgeschaft.

nickdt 28 juni 2021 om 17:08

De pot verwijt de ketel.

Nare man die Lefevere (En zie in de comments dat ie echt niet fout kan doen bij sommigen). Ik zou ook geen contact opnemen met mijn manager als die mij zo afgebrand heeft in de media, dan zou ik lekker mijn salaris pakken en als ze mij dan in een koers zouden inzetten, lekker afstappen in de neutralisatie.

IlPirata 28 juni 2021 om 17:32

Patrick Lefevere mag dan al vele vele jaren wielerploegen leiden, maar dan nog hou je dit soort ‘vuilnis’ intern. Zo maak je renners kapot, niet anders.

Lendilonus 28 juni 2021 om 17:35

‘Hij toont weinig respect voor mij’, aldus de man die in het openbaar over de mentale gezondheid van deze werknemer spreekt. Dan kan je goed zijn in je vak maar dan ben je ook wel een zeldzame hufter en hypocriet.

Jose Maria 28 juni 2021 om 17:43

Maar waarom zou Bennett hem terug moeten bellen? Lefevere wil contact, toch niet andersom?

Stijn P 28 juni 2021 om 18:33

Het blijft natuurlijk nog steeds je baas he. Is wel zo fatsoenlijk en professioneel als die belt, dat je ff terugbelt als het uitkomt.

Napoleon 28 juni 2021 om 19:36

Klopt, maar het is als baas ook wel fatsoenlijk en professioneel om niet dagelijks een update van je geschil met je werknemers in de landelijke krant te zetten, laat staan over hun mentale gezondheid.

Ik wil best geloven dat de feiten die Lefevre presenteert grotendeels kloppen (al geloof ik ook dat hij ze behoorlijk in zijn voordeel kleurt) maar uit die feiten blijkt al dat hij zijn zorgplicht als werkgever totaal niet serieus neemt, en de privacy van zijn werknemers ook niet.

Wat mij betreft is dat een zwaarder vergrijp dan je onterecht ziek melden, en als ik de reactie van Lefevre zie kan ik de ziekmelding nog begrijpen ook. Je zou voor minder al faalangst krijgen.

Thijs E 28 juni 2021 om 17:45

Het doel van PL is dit zo ver op de spits drijven dat Bennet nu al uit de ploeg stapt en geen geld meer kost.

Edwin Jansen 28 juni 2021 om 17:49

Heb je hem al gebeld Patrick? Wat een lulkoek is dit! Ik zou echt niet in die ploeg willen rijden als er zo met je omgegaan wordt. Wat een kinderachtig gedoe dit. Als sponsor wil je dit toch ook niet? Dat de vuile was zo in de pers uitgespeeld wordt. De PR afdeling van DeQeuninck moet dit alles toch ook met kromme tenen aanschouwen?

De Rooie 28 juni 2021 om 18:13

En dan te weten dat Deceunick er mee stopt einden van het seizoen en Patrick op zoek moet naar een grote nieuwe sponsor, veel succes..

stalle 28 juni 2021 om 18:31

Groot gelijk zoals steeds.

Anders kijken 28 juni 2021 om 18:42

Dit lijkt op een arbeidsconflict en daar hebben meestal twee partijen schuld aan.

Jean Dumas 29 juni 2021 om 02:24

Dus houd je het netjes in de media op het persoonlijke vlak.

Headlines

Materiaalzone

Populair