Patrick Lefevere was vrijdag geen tevreden man na de E3 Saxo Classic. De eerste renner van Soudal Quick-Step was pas te vinden op plaats zestien en in de hele finale deden zijn coureurs helemaal niet mee. “Op de bus heb ik mijn gedacht gezegd”, aldus Lefevere.
“Ik heb tijdens de E3 Classic smakelijk geluncht in restaurant Castor in Waregem, twee Michelinsterren. Daarmee hebben we alles gehad wat gisteren goed was: het eten. De prestatie van de ploeg was onder de maat”, opende Lefevere zijn column in Het Nieuwsblad fel. “Voorts heb ik niet durven kijken.”
Mathieu van der Poel, Wout van Aert en Tadej Pogacar volgen, dat is moeilijk. Dat weet ook de manager. “Dat zijn fenomenen. Maar ook niemand in de groep daarachter? Sorry, dat is niet Soudal Quick-Step.” Op de ploegbus na afloop is Lefevere dan ook niet mals geweest. “Op de bus heb ik mijn gedacht gezegd. Zoals steeds zonder te roepen.”
Lefevere: “Daar loop ik niet in”
Zijn renners gaven alvast enkele verklaringen. “Dan hoor ik van Kasper Asgreen: Ik heb mijn best gedaan. Van Florian Sénéchal: Ik ben gevallen. Van Julian Alaphilippe: Opgestaan met buikpijn en lichte koorts. Wat wil je dat ik daarop zeg? Als je koorts hebt, moet je niet starten. En ik moet op het einde van de maand ook mijn best doen.”
“Ik had het tijdens de koers al gezien: we reden heel agressief vooraan, op negentig kilometer van de meet. Alaphilippe op kop, Asgreen op kop. Sorry, maar ik loop daar niet in”, gaat de Belg stevig verder. “Als je op dat moment al koers maakt, is het omdat je weet wat er later gaat gebeuren.”
Merlier én Jakobsen naar Gent-Wevelgem?
Tot slot heeft Lefevere het nog even over Gent-Wevelgem. “We overwegen ondertussen om daar te doen wat we eigenlijk niet willen doen: zowel Tim Merlier als Fabio Jakobsen opstellen. Fabio wil graag rijden en we hebben niet veel argumenten om hem thuis te laten. In Gent-Wevelgem kunnen we de E3 al doen vergeten en als dat niet lukt, kan Mauro Schmid vandaag al de Settimana Coppi e Bartali winnen.”
85 Reacties
Is ie niet zelf hoofdelijk verantwoordelijk voor dat alles als ploegbaas?
Uiteindelijk is het toch gewoon terug te leiden tot het hebben van een matige kasseienselectie, omdat er een sloot geld moet naar twee topsprinters met support en Evenepoel met zijn eigen klimknechten. En daar is PatLev zelf diegene die die keuzes heeft gemaakt (gedwongen of niet).
Nee, hij is alleen verantwoordelijk voor de successen.
Nou, van Asgreen en Senechal mag je, op basis van hun prestaties in het verleden, best wat meer verwachten.
Op prestaties van het verleden mag je van Terpstra en Sagan ook wat verwachten.
Zelfreflectie kent ie niet. Pochen over zijn michelin restaurant (wat waarschijnlijk niet gratis is), terwijl er geen geld is voor versterking van de klassieker kern.
Ik neem aan dat er in de bus een grote spiegel hangt waartegen Pat eens even flink te keer is gegaan. Als je al twee jaar je voorjaarsploeg niet noemenswaardig versterkt kun je niet veel meer verwachten natuurlijk. In het najaar van 2021 is bovendien de Spaanse sterkhouder van de klassiekerploeg naar Movistar verkast.
@dikke, aan een spiegel IN de bus heb je niet zoveel als je er OP zit.
Meneer Lefevre is een cartoon van zijn eigen persoonlijkheid. Een armoedige man is het.
Zielige reactie!
Lefevere kan voor velen niets goed doen. Is zijn ploeg goed, dan is hij arrogant. Is zijn ploeg slecht, dan is hij ook arrogant.
@krist
Mischien komt dat omdat hij gewoon arrogant is.
Dus meneer lefevere gaat lekker luxe uit eten en houdt zich niet bezig met de zaken die volgens hem beter moeten. Maar komt achteraf wel kritiek leveren. Ga dan naast de ploegleiders terug in de wagen zitten. Dan krijg je ook nog mee wat er speelt.
dus heb jij het geluk dagelijks te mogen lummelen voor het salaris dat je ontvangt? Toffe baas dan…
Een baas heeft meer verantwoordelijkheden dan alleen zijn personeelsleden uitkafferen. En als ik zo een baas heb dan vertrek ik inderdaad!
Dat heeft helemaal niets met lummelen van doen. De organisatie en cohesie deugt niet en daar is uiteindelijk alleen Patje zelf verantwoordelijk voor. En de manier om dat op te lossen is niet om luxe uit te gaan eten en daarna te zeiken.
Je moet ook als baas je verantwoordelijkheden nemen en de lakens kunnen uitdelen. Mensen aansporen om beter te doen, motiveren.
Maar als jij denkt dat mensen harder werken als ze achteraf steeds een bak niet opbouwende kritiek krijgen, dan hoop ik niet dat jij werkgever bent.
Ik blijf mij afvragen waarom Lefevere niet gewoon de waarheid zegt, namelijk: “we hebben het geweer van schouder veranderd en zetten vol in op sprinten, tijdrijden, heuvelklassiekers en zelfs het winnen van grote ronden. In het Vlaamse voorjaar zijn nu eenmaal andere kopmannen dominant (Van Aert, van der Poel, Pogacar) en daar spelen wij na al die succesvolle jaren nu een bijrol. We kunnen met ons budget in de Vlaamse klassiekers niet structureel meedoen voor de winst en heb daar vrede mee.” Iedereen begrijpt die redenatie en je bent dan van de druk af.
Ik snap je punt maar sprinten is al heel lang een prio in het team, en het is niet zo dat de transitie van klassiekerploeg tot grote ronde ploeg klaar is. Ja ze presteren momenteel, met zo een beetje hun sterkste klassementploeg, goed tegen de andere ploegen. Maar heel realistisch is dat die andere ploegen daar bij lange na niet met hun sterkste formatie aan de start staan.
Daarnaast kun je het wel steeds over budget hebben, maar Asgreen was in staat om de ronde te winnen, Alaphilippe een renner die overal kon winnen en dan had je de mannen daar vlak achter die ook door de kracht van de ploeg konnen winnen (Ballerini, Lampaert en Senechal). Aan de ploeg is niet veel veranderd, ze zijn gewoon voorbij gestoken door andere ploegen.
Alaphilippe is een allrounder, maar zijn kracht en interesse ligt in de heuveletappes en voor mijn gevoel richt hij zijn pijlen ‘gewoon’ op Amstel, Waalse Pijl en Luik en beseft hij terdege dat én Vlaanderen én Wallonië een onmogelijke combinatie is.
Asgreen, Lampaert, Senechal en Ballerini zijn m.i. minder stabiel dan Küng, Mohoric, Van Baarle en zitten m.i. in de 3e categorie met mannen als Kragh, Bettiol, Laporte, Wright, Stuyven, Madouas, Pedersen, Kristoff, Tratnik, Pidcock, Girmay, Turgis. Kortom: je mag zo nu en dan wel verwachten dat er eentje van Quickstep meespeelt, maar niet structureel en al helemaal niet voor de winst. Ergens tussen 8 en 15 eindigen is voor bovenstaande namen uit de 3e categorie geen schande.
Wat is nou het nut van benoemen dat je in een tweesterrenrestaurant hebt geluncht? Weird flex, klassiek PatLef wel.
Ik heb er smakelijk om gelachen, niet serieus te nemen deze man. Een persiflage van zichzelf en tegelijkertijd heeft hij hartstikke gelijk.
Gratis lunch volgende keer, zo gaat dat.
…mooie vergelijking toch: de lamskroon was à point maar zijn wolfpack ‘bleu’. Of nog: de worteltjes knapperig maar de renners karottentrekkers. De puree fluweelzacht terwijl zijn renners te weinig stoempten. Enzoverder.
@tramontana, ga nog even door met deze vergelijkingen, kan hier smakelijk om lachen.
Het is op zich wel chique dat Lefevere het restaurant de credits geeft die het verdient. Wanneer je zegt "alles was slecht vandaag, een rotdag" dan doe je die mensen tekort. Lefevere is gewoon een foodie, dat is wel vaker gebleken, en een foodie deelt complimenten uit daar waar het op zijn plaats is.
“Langoustines voor Patje maar geen eens de kruimels van de pannekoeken voor de wolfjes.”
Een tip voor Patrick: Je kunt wel alleen eten, maar niet alleen werken.
@Ardoisier at your service: de spruitjes gebraiseerd en in de bus de rapen gaar. De wijn klaar en in de bus klare wijn.
Alle 6 de wijntjes tijdens de lunch zullen ook heerlijk hebben gesmaakt.
Als je als QS een tijdrit overwinning en eindwinst in Settimana gaat zien als goedmaker voor E3 prijs, kun je misschien beter deze renners volgende keer een niveau lager laten starten. Op dat niveau kunnen ze nog wel een rit winnen. Ik snap ook totaal niet waarom Schmid geen klassiekers rijdt. Enige wat ik kan bedenken is dat QS heel veel waarde hecht aan het hebben van de meeste overwinningen aan het einde van het seizoen. Dit krijg je door te winnen op een lager niveau dan de WT.
Ik had 2 jaar geleden inderdaad het idee dat Schmid aangetrokken werd als de opvolger van Stybar wat betreft voorjaarsklassiekers. Maar blijkbaar is het toch meer een ronderenner dan een klassiekerman? Na die gewonnen gravel Giro rit had ik hem op zijn minst een keer vooraan in de Strade verwacht.
Er wordt in bovenstaande reacties heel wat hout gesneden. En ongeacht of Lefevere een punt heeft (waar hij voor het gemak eigen verantwoordelijkheid even bij afserveert), ik vind de karakterstructuur om structureel eigen ‘pack’ te kleineren in de media ronduit walgelijk.
Een grote leider lost dit binnenskamers op, maar Lefevere kleineert en schoffeert zijn renners steevast via een mediaplatform. Disrespectvol en gewoon vies. Deze dictator doet de sport geweld aan, is mijn geheel bescheiden en subjectieve zienswijze.
Kunnen hem mss voortaan Patrump noemen…
België krijgt wat het oogst; een op het schild gehesen bullebak met sterallures (incl. eigen docu-soap). Heeft hij z’n lievelingspoulain na zijn nederlaag in Catalonië al tot de orde “geroepen?”
Ach. Deze man heeft wel gelijk. Maar hij zegt het vaak op een confronterende manier. En dat doet natuurlijk pijn. Soudal is volgend jaar een flink gewijzigde ploeg.
Patlef is duidelijk een type manager die niet mee geëvolueerd is met het wielrennen. Hij snapt compleet niet meer hoe je mensen moet motiveren en zou gewoon moeten accepteren dat hij een stap terug moet doen. Is niet erg en zal iedereen op een gegeven moment overkomen, maar als je het zelf niet doorhebt begint het vooral pijnlijk en lachwekkend te worden. Natuurlijk zal Remco dit jaar echt nog wel een fors aantal mooie overwinningen binnenhalen, maar ook daar is het niet Patlef die daar voor zorgt. Hij is echt niet meer degene in de begeleiding die weet hoe renners te motiveren. Het enige wat hij kent is donderspeech en portemonnee. Dat is gewoon niet meer van deze tijd.
Het enige enigszins interessante is het ondermaatse rijden van Alaphilippe en Asgreen.
Verder is Lefevere gewoon weer Lefevere. Narcistisch en onuitstaanbaar.
Lynchen en lunchen, zo gaat dat.
Als PatLef beweert dat het Vlaamse voorjaar toch niet zo belangrijk meer is en de rondes de toekomst van de ploeg zijn, waarom is hij dan aan het dineren in 2sterrenrestaurant Castor in Waregem?
Hij kan beter bij zijn klimtrein en fenomeen Remco in Catalonië zijn voor het duel tussen de Giro-predententen.
Wordt ongetwijfeld boeiende documentaire: Godfather PatLef aan het dineren in 2sterrenzaak Castor in Waregem, verslikt zich in zijn wijn bij een kansloze poging op 100km van de meet.
Na de wedstrijd, 7gangen en evenveel glazen bijpassende wijn later springt Patlef in zijn auto en rijdt naar Harelbeke, stapt de ploegbus binnen…
Cliffhanger!
Hij heeft een imago hoog te houden in wielerminnend België. Hij wordt niets voor niets de Godfather genoemd. Wel één die zijn macht op het voorjaar heeft verkwanseld/opgeofferd voor zijn godenzoon, maar dat niet wil toegeven aan het voorjaarminnend Vlaanderen.
Op papier heeft QS een prima selectie voor de klassiekers
Maar het staat ook op (digitale) papier geschreven dat ze tot op heden helemaal niet meegedaan hebben in het voorjaar op een paar sprints na. Vorig jaar was het idem op de winst in LBL na.
Zeker geen kip kerrie.
typisch Lefevre, ik denk dat zijn donderpreken niet meer werken. Asgreen, Alaphillipe Lampaert ze hebben het niet (meer). Hij heeft gelijk dat er altijd iemand in die achtervolgende groep moet zitten, dat geldt eigenlijk ook voor TJV waar een Laporte daar bij had moeten zitten.
Morgen hebben ze kans maar gaan de mannen die de derde koers rijden deze week ineens wel het verschil kunnen maken? Ik betwijfel het. Merlier en Evenepoel daar moeten ze het momenteel van hebben.
Weggeblazen worden in Vlaanderen, en dan op te proppen komen met we kunnen Settimana Coppi e Bartoli winnen, poeh dat is maar een heel klein doekje voor het bloeden.
Heeft natuurlijk wel het geluk dat Evenepoel overal waar hij start meespeelt voor winst (én de show verzorgt). Veel teams die ook niet meedoen in de klassiekers momenteel maar daarnaast ook nog niet veel klaarspelen. Zo’n AG2R met een gelijkaardig budget bijvoorbeeld, daar is de situatie toch een stuk slechter.
Verder heeft hij op papier gewoon nog een deftige selectie voor de klassiekers, maar het komt er niet uit. Twee jaar geleden was de tandem Asgreen/Alaphilippe in staat de anderen klein te krijgen, nu lijken ze verworden tot tweederangsfiguren. Ook mannen zoals Ballerini en Sénéchal blijven hangen.
Dat die 3 groten voor de RVV nog een maatje te groot zullen zijn, dat zal wel. Maar zo’n Alaphilippe moet daarachter toch kunnen meespelen voor top-5?
Wellicht wachten tot Evenepoel erbij komt en dan kunnen ze zich daar collectief aan optrekken. Toch maar weer in extremis de meubelen redden in Luik? Het gaat niet elk jaar lukken…
Geloof trouwens dat er een paar einde contract zijn na dit jaar en ik denk dat Lefevere dan wat gaat proberen te verjongen. Los van het project Evenepoel willen ze met hun Vlaamse sponsors toch nog altijd goed meestrijden in het Vlaamse werk. Alaphilippe aan 2,5 mil per jaar? Dan gaat hij snel mogen beginnen met winnen, denk ik…
Uiteraard is er niemand op de markt van het niveau Pogi-MVDP-WVA, maar beter kan je dan inzetten op een jongere kern die de macht binnen een jaar of 2-3 kan overnemen dan grote (dure) namen die voorbij hun top zijn.
Prima zo'n donderspeech. Maar lost niks op. De wolfpack komt gewoon structureel te kort in de klassiekers. Patlef mag ook weleens naar het volledige plaatje gaan kijken, het ligt niet altijd aan de renners. Misschien eens kijken naar wat Jumbo, Alpecin, Groupama etc. anders doen op het gebied van training, voeding en dergelijke. Het gat is nu wel heel groot
bwa, het is niet de ganse wolfpack die onderpresteert: Remco, Van Wilder en co doen het meer dan behoorlijk. En niet àlle Jumbo- en UAE-renners zijn top, ook daar wisselende prestaties. Ala en Asgreen zakken er wel stevig door, dat komt niet meer goed de komende weken denk ik.
Als hij zn budget steekt in betere renners of omkadering ipv zn koteletjes wordt het misschien nog wat. Sjongejonge…
De selectie van QS in E3 prijs is 1 van de duurste teams, qua salaris, die in deze wedstrijd reden. Asgreen, Lampaert, Alaphilippe, Senechal en Ballerini zijn dure renners. De slechte prestaties in de klassiekers is echt niet alleen een budget kwestie zoals Lefevere steeds wil doen geloven.
Ik denk dat het probleem is dat hij denkt mee te kunnen strijden op alle vlakken. Klassement, Klassiekers etc. Hij zal echter keuzes moeten gaan maken omdat op dit moment een vdPoel/ Aert/ Pogacar / Baarle / Kragh van een andere orde zijn. Heb stilaan het idee dat Alaphilippe en Asgreen niet meer op hun niveau van 2 jaar terug kunnen tippen en de voltallige omkadering alleen gericht is op Evenepoel en Merlier/Jakobsen.
Denk dat een grote schoonmaak, Alaphilippe/ Ballerini / Jakobsen geen overbodige luxe is. Tevens zie ik het voor V Wilder ook somber in, steeds in de schaduw van Evenepoel..
Laten we overigens niet vergeten dat ze in de Waalse klassiekers en Lombardije van een andere orde zullen zijn.
Een manager die zijn tijd en geld weggooit in een veel te duur restaurant en dat vooral even etaleert, ‘kijk mij eens wat ik doe’. Dan vervolgens even na afloop komt blaffen als er iets niet goed is gegaan en dat tot slot nog even breed uit meet in de pers. Als werknemer wist ik het dan wel, wegwezen! Een manager die denkt dat het opblazen van zijn eigen ego, goed is voor zijn ploeg. Hmmmmmmmm. Gelukkig worden opgeblazen ego’s vroeg of laat doorgeprikt. Lijkt me niet dat hier iemand beter/harder van gaat fietsen.
@Whyze Katje je denkt toch niet dat Lefevere voor het eten betaald heeft. Lefevere is waarschijnlijk door het restaurant uitgenodigd met als tegenprestatie positieve recensie in de krant.
Lefevere begint (sinds vorig jaar eigenlijk al) de prijs te betalen voor de grootste mislukking in zijn carrière: naast zowel MVDP als WvA grijpen.
Alles op Alles zetten voor hem om de Lie binnen te halen.
De onderhandelingspositie van De Lie wordt alleen maar beter. Voor Lefevere wordt het essentieel om Philipsen of De Lie binnen te hengelen, maar ook om Schmid te behouden
Philipsen? Met een Merlier die tot 2025 vastligt? No way, die twee waren niet te beste vriendjes bij Alpecin. Bovendien is Philipsen echt wel de man aan het worden bij Alpecin. De Lie lijkt mij een beter shot voor Lefevere.
Fabio heeft er zin in, dus waarom niet Patlef
PatLef moet eens afspreken van Frans van Seumeren (Voorzitter FC Utrecht) over hoe je mensen moet motiveren. Kunnen ze nog wat van elkaar leren.
PatLef begint steeds meer op Peter Post in zijn nadagen te lijken. Vergane glorie.
Vergane glorie bij een ploeg die de laatste grote ronde gewonnen heeft en de wereldkampioen (3 jaar op rij nu) in de rangen heeft? Je moet het maar verzonnen krijgen.
@Sjors Ik durf mbt Evenepoel de stelling aan dat de successen er zijn ondanks Patlef en niet dankzij Patlef. Laat hij zich bezig houden met het commerciële deel en laat het begeleiden, motiveren en samenstellen van een selectie over aan mensen in je staf die wel weten hoe het tegenwoordig werkt.
Ik gok dat jij niet bij de ploeg werkt en jouw inschatting dat Lefevere niet weet hoe hij zijn mannen moet motiveren pure speculatie is.
Ik lees al anderhalf voorjaar over donderpreken. Vooralsnog zonder zichtbaar resultaat.
Wonnen toch een monument, kampioenschappen, grote ronde, ritten in grote rondes? Hoezo geen resultaat?
95% van de ploegen kan er maar beter mee stoppen dan.
Beetje omgekeerde Patlef hier: de successen zijn puur de verdienste van het talent van de renners, de mislukkingen zijn allemaal zijn schuld?
@Sjors Hij laat toch zelf zien dat hij ze in het Vlaamse werk niet voldoende kan motiveren? Daarbij komt ook nog eens dat een manager die communiceert via de media duidelijk laat zien niet geschikt te zijn. Geeft pure onmacht aan als je de vuile was buiten moet hangen en hem niet binnen kunt houden. Heeft die 95% hetzelfde budget, dezelfde renners en een manager die dezelfde onrealistische druk oplegt via de media? Als je het dan zo mooi hebt over een wolf pack moet je ook weten dat je op deze manier met deze vorm van communiceren dat groepsproces alleen maar verstoort. Het zou ‘wij tegen de buitenwereld moeten zijn’ en niet ‘ik tegen mijn team’.
Ach ‘pure onmacht’… Een ploeg die al jaren aan de top staat en waar bijna (op Bennett na) iedereen lovend over is qua sfeer, familiegevoel, enz. Waar renners zo graag willen rijden zonder dat ze exuberante miljoenencontracten naar hun hoofd krijgen gegooid?
Hoe weet jij nu hoe Lefevere met zijn mannen omgaat of hoe hij ze uitkaffert? Dat hij de media gebruikt, et alors? Blijkbaar vinden zijn renners hem helemaal niet zo hatelijk als sommigen hem afschilderen.
En de resultaten in de kasseiklassiekers zijn minder, in andere koersen zijn ze dan weer beter dan vroeger. Dus dan is het wel erg eenzijdig focussen op de mislukkingen.
Bovendien: vroeger communiceerde Lefevere op dezelfde manier hoor, en was het ook niet elk jaar al winnen wat de klok sloeg. Zoek maar eens hun seizoen 2011 op. You win some, you lose some. De laatste 2 jaar zijn zeker niet slecht geweest bij QS, wel integendeel.
Ik wist niet dat de vuelta in het voorjaar gereden werd?
Dat Evenepoel vorig jaar het klassieke voorjaar gered heeft in LBL was bijzonder knap, maar kon ook toen al het onderliggende probleem niet verhullen: dat ze als team het hele voorjaar van het kastje naar de muur zijn gereden. Meest exemplarisch wat mij betreft KBK vorig jaar waar ze met de hele ploeg een gat van 10 seconden op de vluchters niet dicht kregen.
Nu is het wat mij betreft geen probleem, nieuwe renners, nieuwe doelen. Als je kijkt waar de afgelopen jaren in geïnvesteerd is, lijkt dat ook wat er gaande is. Maar deze columns staan daar weer haaks op, of het moet zijn om de klassieke renners voor te bereiden op een mager contractaanbod.
Verder vind ik zijn kritiek op de koerswijze merkwaardig. Die renners zullen toch niet op eigen houtje op 90 km van de finish gaan koersen, dat zal toch met de ploegleiding doorgesproken zijn? Dan moet je toch de ploegleiding op hun falie geven?
Bovendien snap ik die tactiek nog wel, ze weten dat ze niet met de besten mee kunnen, en ook dat die niet wachten tot de laatste 20 km. Om dan niet de hele tijd in het defensief te rijden moet je zelf ook op tijd beginnen.
Ander punt is wel dat de ploeg zijn imago (en wellicht ook identiteit) lijkt kwijt te raken. Weinig ploegen hadden afgelopen jaar zo’n sterk imago als the wolfpack, gebaseerd op de manier van rijden: overtallen creëren, altijd in het offensief, iedere wolf kon de fatale bijt geven, en het collectief sterker dan de individuele renners. Dat stralen ze niet meer uit. Klassementen winnen met Evenepoel is knap, maar daar is niet veel Wolfpackerigs aan.
In ieder geval wordt het een interessant najaar: gaat er in de voorjaarskern doorgeselecteerd worden en versterking aangetrokken voor snel resultaat, beginnen ze opnieuw te bouwen aan een jonge talentvolle club, of gaan ze het voorjaar laten voor wat het is, en investeren in klassementen en sprinten.
Daar ben ik veel benieuwder naar dan naar de nieuwste column.
Wil Lefevere nog genieten van zijn job, dan doet hij er goed aan tweesterrenrestaurants te frequenteren.
Alle topteams hadden stelden op woensdag andere renners op dan vrijdag
.
Nu verwacht patlev dat ballerini en lampaert op woensdag excelleren (wat ze ook deden). Vervolgens moeten ze na 1 dag rust tegen verse krachten wederom een goed resultaat boeken.
Dit lukte niet, waardoor asgreen veel energie moest steken in achtervolgen.
Flipje was ziek, dat hielp ook niet.
Dus misschien had patlev geen team moeten sturen naar coppi…..want nu is zijn selectie te smal.
Lefevere had ook meer renners vanuit Development Team naar Settimana kunnen sturen ipv Cavagna en Schmid.