Lefevere: “Denk deed ook Ballerini een concreet voorstel”

maandag 22 maart 2021 om 10:00
Lefevere: “Denk deed ook Ballerini een concreet voorstel”

foto: Cor Vos

Het heen-en-weergepraat van ploegmanagers Patrick Lefevere en Ralph Denk is in deze nieuwe week verdergegaan. Lefevere reageerde op uitspraken, die Denk dit weekend in de media deed. “Denk deed ook Ballerini een concreet voorstel.”

Lefevere, ploegmanager van Deceuninck-Quick-Step, onthulde zaterdag in zijn wekelijkse column in Het Nieuwsblad dat BORA-hansgrohe verregaande interesse zou hebben in Remco Evenepoel en zelfs bereid is om zijn ploeg op te kopen. Maar Denk, leidsman bij het Duitse team, verwees dit naar het rijk der fabelen. “We hebben het nooit over het opkopen van de ploeg gehad.”

Maandag nam Lefevere in Het Nieuwsblad echter geen woord terug van zijn column. “Denk vroeg: Hoeveel wil je voor je paying agent, de juridische structuur achter de ploeg? Dan wil hij die toch overnemen?” De 66-jarige manager ontkende ook de uitspraken van Denk dat hij al een nieuwe sponsor zou hebben.

Ballerini
Bovendien beweerde Lefevere dat BORA-hansgrohe ook andere renners van zijn ploeg op het oog heeft, naast Evenepoel. “Denk deed naast Remco ook Davide Ballerini en zelfs een derde renner van onze ploeg een concreet voorstel. Dat is op dit moment niet toegelaten.” Ballerini won dit seizoen al twee etappes in de Tour de La Provence en Omloop Het Nieuwsblad.

Dit artikel delen:

57 Reacties

Marik 22 maart 2021 om 10:10

Wat een chique man is het toch hè. Wat een moraal, wat een ethiek!
Lekker je privé oorlogjes in de pers uitvechten om zo niet alleen controle te krijgen, maar ook weer macht. Walgelijk.

limburgia 22 maart 2021 om 11:09

Matennaaier.

Frank V 22 maart 2021 om 17:30

Dit zijn geen privé-oorlogjes. Dit draait om het voortbestaan van de ploeg en dus 60 werknemers voor wie Patrick Lefevere als CEO verantwoordelijk is. Niet onbelangrijk deel daarvan uit zijn West-Vlaamse streek. Hence het familiegevoel bij DQS.

josi 22 maart 2021 om 10:12

Wordt vervolgd. Ik begrijp niet helemaal waarom deze strijd via de media moet worden uitgevochten. En nu mogen we dan proberen te raden wie renner nummer 3 is.

jappe666 22 maart 2021 om 13:36

Op basis van nationaliteit zou Jannik Steimle mij de meest logische lijken.

Punchbox 22 maart 2021 om 10:13

Afgaande op titel kwam bij mij de vraag naar boven: Wat moet de politieke partij Denk nou met Davide Ballerini? Opvolger van Azarkan?

Na het klikken op de titel was het al snel duidelijk dat de scherpte nog mist op deze maandagochtend ;)

Binda 22 maart 2021 om 11:17

Ik had precies hetzelfde. Maandagochtendtraagheid.

CechRepublic 22 maart 2021 om 18:25

Azarkan schijnt een groot wielerfan te zijn en heeft heeft zijn partij vernoemd naar de baas van Sagan. Echt waar. Geen woord van gelogen.

Kelder is de Man 22 maart 2021 om 18:35

Klopt Czech. En Sylvana fietst op een Be1 racefiets.

Wheely 22 maart 2021 om 18:43

Ja en Haga is een wappie op een Ridley.

CechRepublic 22 maart 2021 om 18:44

Laurens Dassen rijft sinds kort regelmatig de Volta de La Haye.

Ze zijn echt wild van wielrennen in de TK.

Yeez 22 maart 2021 om 10:14

Lefevre heeft het over moraal, maar speelt alles via de pers. Elk jaar heeft zijn ploeg zogenaamd geen centen en is het een houtje-touwtje structuur om de ploeg bij elkaar te houden, waarbij hij het er vooral van moet hebben van renners die voor een kale boterham bij het prestigieuze dcqs willen rijden.

Realiteit is dat hij al jaren een goed budget heeft met een goede selectie

Theo H 22 maart 2021 om 12:02

Precies. Het gemiddelde denkvermogen op managementniveau in de wielerwereld is echter zo laag, dat je ook na vele jaren nog steeds weg blijft komen met dit soort tactieken.

Jose Maria 22 maart 2021 om 12:09

Exact dit. Het is iedere keer hetzelfde riedeltje. Het gaat bij Lefevere ook vrijwel uitsluitend over contracten en sponsors. Sportief lijkt bijzaak, want daar heeft hij geen vat op. Nee, het vinden van die sponsor moet een heroisch verhaal worden, terwijl de handtekening waarschijnlijk al lang gezet is.

Jooop 22 maart 2021 om 10:14

Lijkt er dan wel op dat Bora niet gaat verlengen met Sagen? In dat geval houden ze wel wat geld over in het budget.

zietemgaan 22 maart 2021 om 10:22

vroeg ik me laatst ook af, ze hebben hoeveel miljoen uitbetaald aan sagan de laatste jaren, in ruil voor wat? niet dat het een kat in een zak verhaal is, maar het moet toch teleurstellend zijn.

S. Morgenstern 22 maart 2021 om 10:30

Sagan wordt volgens mij vooral betaald door Specialized. Wellicht kans dat zij op zoek gaan naar een nieuw uithangbord, maar voor hetzelfde geld vertrekken ze naar een andere ploeg waar zo’n renner zit. Weet niet hoe die contracten zitten, maar zie ze daar wel voor aan.

Massimo Bataille 22 maart 2021 om 10:32

In ruil voor een hoop reclame? Sagan is naast Froome de bekendste renner ter wereld.
Waarde staat niet altijd gelijk aan sportieve resultaten. De naam ( en vooral de kop) Sagan doet toch wel vele deuren (en portefeuilles) open.
Hoeveel zouden ze al niet gekregen hebben van de Giro om hem daar te laten starten.
Zelfs al rijd je helemaal achteraan het peloton, als je voor en na de koers telkens in beeld komt en interviews moet afleggen, heb je je waarde ( bekijk Froome en Gilbert na Sanremo)

KimJungPoels 22 maart 2021 om 10:34

Sagan is zijn geld natuurlijk volledig waar geweest daar. Bora kwam echt als een heel klein ploegje de WT binnen, en met name door het aantrekken van Sagan kreeg die ploeg in de eerste seizoenen toch heel erg veel aandacht. Inmiddels hebben zich natuurlijk veel mensen opgewerkt binnen Bora en is Sagan wat minder geworden. Maar in zijn eerste jaren bij Bora was Peter de Grote gewoon het gezicht van het wielrennen. Ik durf zelfs bijna te denken dat Bora zich zonder zo’n grote naam veel minder snel ontwikkeld had.

Panache 22 maart 2021 om 11:05

Klopt wat KimJungPoels zegt. Op het moment van deze transfer was het een impact a la Wout van Aert die naar EOLO-Kometa vertrekt. Het hele team is met hulp van Sagan serieus genomen en op die basis kunnen doorgroeien naar de subtoprol die ze nu spelen.

Romāns Vainšteins 22 maart 2021 om 10:37

Geld geld geld, blablablablabla, boos boos boehoe boos boss oehoehoe, zwim zwam zwom in geld managermanger, verdienmodel. Liefhebber kots so what get a room #period.

josemanuelfuente 22 maart 2021 om 10:39

Gaan we dit oorlogje ook in de koers zien?

Michelangelo 22 maart 2021 om 10:45

TaaTuuTaaTuuTaaTuu…

Ik hoor de Lefevere politie al aankomen. Met argumenten dat Lefevere de allerbeste wielermanager allertijden is, de meeste successen heeft, etc. En dat de hele wereld fout is behalve deze grijsaard zelf.

Ik ga vast de popcorn zoeken.

Romāns Vainšteins 22 maart 2021 om 10:57

Die taatuutaatuu mag ook gelijk jou op de terugweg meepikken met je halfgare obsessie voor dit type bitchfights, dat begint ook gestaag richting niveau bijthoutje te lopen.

Michelangelo 22 maart 2021 om 11:03

Zit jij er al in, Romans?

Geld geld geld, blablablablabla, boos boos boehoe boos boss oehoehoe, zwim zwam zwom in geld managermanger, verdienmodel. Liefhebber kots so what get a room #period

Heb genoeg popcorn voor twee… ;-)

Panache 22 maart 2021 om 11:08

Met rode of witte wijn?

Romāns Vainšteins 22 maart 2021 om 11:20

Ik eet mais, net als dit soort kultopics, rauw.

Michelangelo 22 maart 2021 om 11:23

Ik het liefst met een korreltje zout….

Frank V 22 maart 2021 om 15:51

"niveau bijthoutje" wahahaha

Michelangelo 22 maart 2021 om 20:07

Taatuu taatuuu…De politie is gearriveerd. Niet te klagen over opkomsttijden of voldoende blauw hier op de wielerflits-allee

Panache 22 maart 2021 om 10:47

De aap komt weer uit de mouw. Denk heeft iets gevraagd waaruit Lefevere (zoals de waard is) de conclusie trekt dát. Er is dus enkel sprake van een aanname en om de aandacht af te leiden gaat het nu over Ballerini. Misschien heeft Denk wel gevraagd “wat verdient Ballerini” en trekt Lefevere daar dan weer de conclusie uit dat deze renner direct benaderd is.
Indien Bora/Denk buiten de lijntjes kleuren dan is er een procedure die Lefevere kan volgen. Die procedure volgen lijkt mij als eerste stap verstandiger dan het roeptoeteren in de media.

Frank V 22 maart 2021 om 16:50

Tegen dat zo'n procedure goed en wel vertrokken is, is het kalf al lang verdronken.

David Janssens 22 maart 2021 om 11:54

Ja hoor, daar gaan we weer…. Wat een naarling is die man toch ook zeg! Iedereen is tegen hem, niemand houdt zich aan de regels behalve Sint Patrick zelf. Als je dan zoveel onrecht wordt aangedaan: beklaag je bij de UCI of bij justitie maar stop met dat gejank in de media…. Walgelijke kerel!

illu 22 maart 2021 om 12:08

Hey… Patje is weer op de misselijke galbak tour… Wat een verrassing!

n92 22 maart 2021 om 12:21

En uiteindelijk komt opperheld Lefevere het enorm zielige en armlastige wielerploegje redden met een nieuwe sponsor en is het sprookje weer compleet. Misselijkmakend.

Ondertussen worden minder succesvolle maar wel ‘stabiele’ ploegen die met (veel) minder budget werken weggehoond. En deze dramaqueen staat elke keer in de krant en wordt (zeker in België) geprezen.

de nieuweMerckx 22 maart 2021 om 12:22

Ballerini kan zelfs niet mee op de Poggio, ik zou die met plezier laten vertrekken.

Turtlehead 22 maart 2021 om 12:37

Zou die derde renner soms Bennet zijn? :)

Drossard Kudus 22 maart 2021 om 13:16

Ben eigenlijk niet zo’n Lefevre-hater, maar misschien is dit wel de reden dat hij schijnbaar iedere zoveel jaar de grootste moeite heeft sponsoren te vinden voor een van de beste wielerploegen van het peloton. Lijkt me niet echt handig om je zo uit te laten over een onderhandelingspartner

Michelangelo 22 maart 2021 om 13:24

Dit heb ik ook wel eens gedacht. De directe omgeving van deze man / ploeg is omgeven van jaknikkers en kontenkussers. Vraag is of je dan nog wel een reeel wereldbeeld kunt houden, als je op die manier van binnen naar buiten kijkt.

Kijk je van buiten naar binnen, dan zie je een ploeg die mooie resultaten neerzet, maar ook een ploeg die een schimmig verleden heeft waar nooit openheid over is gegeven (de mapei-tijd, die reden echt niet op water en brood), een ploegbaas die regelmatig foute tweets, columns en onverstaanbare mompeltaal de wereld in stuurt.

Tja, ook ik zou als sponsor toch wel even nadenken…

Barry Batsbak 22 maart 2021 om 13:43

There’s no such thing as bad publicity. Zolang Patlev zijn renners en zijn uitlatingen in de spotlight weet te brengen (zonder doping- of policor-schandalen) zal er altijd wel een geldschieter zijn die deel uit wil maken van dat circus.

Frank V 22 maart 2021 om 16:17

"…maar misschien is dit wel de reden dat hij schijnbaar iedere zoveel jaar de grootste moeite heeft sponsoren te vinden voor een van de beste wielerploegen van het peloton." Nou dat weet hij toch al goed 25 jaar onafgebroken te doen.

"Lijkt me niet echt handig om je zo uit te laten over een onderhandelingspartner"
In een vijandige overname is geen sprake van onderhandelingspartners.

Michelangelo 22 MAART 2021 OM 13:24
"Dit heb ik ook wel eens gedacht. De directe omgeving van deze man / ploeg is omgeven van jaknikkers en kontenkussers."

Misschien toch eens een kijkje nemen in de Raad van Bestuur van Deceuninck-Quickstep… Wat voor internationale zwaargewichten daar in zitten.

"Tja, ook ik zou als sponsor toch wel even nadenken…"
5% van de omzet kan naar marketingbudget voor het sponsoren van een wielerploeg gaan. Voor 20 miljoen wielerbudget betekent dat een bedrijf van 400 miljoen euro omzet. Nou dan ben je in België vrij snel door je lijstje potentiële sponsors heen kan ik je zeggen. Het siert Lefevere dat hij de Belgische kern in de staf, en als het kan, ook in de selectie in stand wil houden.

Barry Batsbak 22 MAART 2021 OM 13:43
"…zal er altijd wel een geldschieter zijn die deel uit wil maken van dat circus."

De marketingleer zegt dat de psyche van de mens nogal gevoelig is voor succes.
Dat geldt voor sponsoren en voor de potentiële klanten van sponsoren.
Sponsors willen deel uitmaken van dat succes, wat DQS ontegensprekelijk heeft.

Drossard Kudus 22 maart 2021 om 17:08

@ Frank
Punt 1 weerleg je helemaal niet. Ik spreek juist uit hoe goed die ploeg is, daarna claim je dat sponsoren zich nu eenmaal aan succes willen binden. Dan is mijn vraag waarom de misschien wel succesvolste ploeg van de laatste 25 jaar bijna jaarlijks op zoek moet naar nieuwe sponsorgelden of uitspreekt centen tekort te komen toch legitiem? Nota bene twee jaar terug nog zag het er naar een seizoen waar de meeste ploegen van kunnen dromen bleekjes uit en was alles pas in oktober rond.

Punt 2 is ook een rare conclusie? Er is helemaal geen sprake van een vijhandige overname. DQS is voor 70% in handen van Bakala, Denk kan dus niet zomaar 50% van de aandelen opkopen. Ik snap wat je bedoelt; zijn doel is niet om verder te gaan met de ploeg maar om in het bezit te komen met de paar nog lopende contracten. Buiten het feit dat Denk wel degelijk met iemand (Bakala) zou moeten onderhandelen om dat plaats te laten vinden kan Lefevre vanuit deze positie toch prima verder onderhandelen? Als Denk zo graag Remco en Ballerini in wil lijven moet daar maar wat tegenover staan.

Ten slotte, aangezien je blijkbaar fan van de stijl bent. “Onzin, onzin, onzin. Gevoerd uit vooroordelen en onwetendheid. Ik geef nota bene in de eerste zin van m’n reactie aan dat ik wel gecharmeerd ben van Lefevre. Misschien eens in de spiegel kijken wie hier zijn vooroordelen klaar heeft liggen

Frank V 22 maart 2021 om 17:17

@Drossard Kudus
Mijn excuses dat ik in mijn repliek aan de usual suspects, ook jou betrok. Uit "niet zo'n Lefevere-hater" kon ik niet meteen afleiden dat je zelfs gecharmeerd bent van de man. Ik heb de onvriendelijke opener weggehaald. Op je vraag over de moeilijkheid van de sponsor te vinden verwijs ik naar mijn antwoord beginnend met: "5% van omzet naar marketingbudget"

Ikzelf benader Lefevere altijd met een moeilijk uit te leggen insteek. Ik begrijp de aversie wel gezien de man's verkeerde uitstraling maar ik ken het Lefevere+QS verhaal wel goed genoeg om de man's drijfveren en acties te begrijpen. Als iemand voor Remco Evenepoel komt en je sponsoren liggen nog niet vast voor volgend seizoen kan je maar beter naar worst-case scenario handelen als je echt te doen hebt met je personeel.

Drossard Kudus 22 maart 2021 om 18:54

@ Frank
No problem, mijn afsluiter was ook wel wat flauw.

Wat ik aan Lefevre kan bewonderen is zijn onbetwistbare wielerkennis en dat hij altijd als achter zijn renners staat. Tevens is hij een van de beste managers in het samenstellen van een selectie en de behaalde prestaties, zeker gezien binnen zijn budget.

Vandaar dat ik dit punt ook aanhaal. Vanuit mijn positie denk ik dat Lefevre gewoon niet sterk is in sponsorwerving. In Quick Step heeft hij wel een trouwe sponsor, maar wanneer je de turnover in sponsoren bij bijvoorbeeld het huidige DSM de laatste jaren ziet of Intermarché dat nota bene bij een andere Belgische ploeg instapt mag je denk ik best een vraagteken zetten bij zijn mogelijkheden nieuwe partijen aan zich te binden. Iedere sponsor die in de wielerwereld wil stappen zou qua succes bij DQS in de rij moeten staan, maar toch is het schijnbaar niet mogelijk om die extra geldschieter te werven

Drossard Kudus 22 maart 2021 om 19:04

En deze saga getuigt niet van discretie omtrent onderhandelingen. Vandaar de link.

Frank V 22 maart 2021 om 22:05

@Drossard Kudus
Intermarché kon natuurlijk niet instappen in DCQ aangezien LIDL daar reeds enkele jaren cosponsor is. Daarnaast is er nog het kleinere Latexco dat er al van Mapei-tijd bij was en wie een ploegbus goed bekijkt ziet daar bij veel ploegen nog 10 a 20 kleinere sponsoren op staan. Gekende bedrijven zelfs, maar die willen slechts een kleiner som in de wielerexposure droppen.

Ook moet je beseffen dat Wielrennen buiten België, Italië en al in iets mindere mate FR & NL niet zo hot en groots als dat wij het hier beleven. Voor een bedrijf om 25miljoen euro marketingbudget in één mandje te stoppen moet het bestuur al behoorlijk koersminnend zijn. Dan heb je som nog te maken met types als Marc Coucke (Omega Pharma indertijd) die zich willen moeien in het beleid van de wielerploeg.

Als de de sponsoren even bekijken hebben we:
1. vloerbedekkers Fenix en QS
2. chemiereuzen Ineos en DSM
3. staatsholdings uit obscure landen UAE, Bahrain & Astana
4. de nationale loterijen van FR en BE
5. verzekeraars AG2R en Groupama
6. uit Duitsland: Bora en Alpecin waar we heel blij mee moeten zijn.
7. Supermarktketens Jumbo en Intermarché
Voorheen Vakantie-organisators Sunweb en Corendon.

Bedrijven uit een beperkt aantal sectoren moeten dus 10 – 40 miljoen euro aan een wielervennootschap overmaken.

Lefevere heeft geen alleenrecht op moeilijkheden met sponsors.
Wat voor problemen heeft Vaughters niet gehad? De voorgangers van LottoNL Jumbo bleven ook niet lang aan boord. Astana was vorig jaar ook heel lang onzeker totdat de Canadezen van PremierTech beslisten van extra te investeren.
Voor SKY zag het er ook even moeilijk uit. Gelukkig ging Geraint Thomas af en toe fietsen met de in Monaco woonachtige Radcliffe en had Thomas net de Tour gewonnen.
CCC…

Ik vind het net een verdienste dat hij Quickstep zolang aan boord heeft weten houden.

De grootste verdienste van Patrick Lefevere is de omgeving en het warme bad dat hij gecreëerd heeft voor zijn renners met vertrouwd en betrouwbaar personeel dat zich lekker in hun vel voelt.

Het bewijs daarvan is Cavendish die een west vlaamse mecanicien van DCQ mee nam en Terpstra een west vlaamse verzorger naar Total.

ssj 23 maart 2021 om 08:32

Vaughters heeft dan ook niet het beste team en toen hij sponsoren zocht was het zeker bedroevend. Voor Jumbo-Visma geldt alleen dat voorganger “Belkin” geen lang leven was geschonken. Voor SKY zou je nog kunnen zeggen dat het budget buitenproportioneel is.

DQS heeft, kijkend naar de laatste 10-25 jaar, by far de beste prijs/kwaliteit van de top 5 ploegen. Dan blijft het toch vreemd hoe moeilijk het voor Lefevere is om een cosponsor te vinden? Wellicht inderdaad omdat hij vooral naar Belgische sponsoren kijkt?

Uit je lijstje sponsortypen, is het extra jammer dat de reissector zoveel klappen heeft gekregen door de pandemie. Bijvoorbeeld Roompot valt daar ook onder.

jappe666 22 maart 2021 om 14:22

Dat Lefevere de pers optimaal gebruikt is al jaren bekend en is eigenlijk ook gewoon een essentieel onderdeel van management, zeker in de sportwereld.
Dat gezegd zijnde is het wel een feit dat Bora momenteel zelf ook maar 12 renners onder contract heeft staan voor komend seizoen, en dat kopmannen als Sagan, Kämna, Buchmann, Ackermann en Konrad daar niet bij zijn.

De boodschappen van Lefevere moet je altijd kritisch bekijken, maar anderzijds is het ook niet volstrekt onrealistisch gezien de situatie bij Bora.
Ze hebben al een enorme ontwikkeling ondergaan de afgelopen jaren maar dat laatste stapje, winst in een grote ronde, gaan ze met hun huidige kern niet redden.
Als je dan kijkt naar renners die een grote ronde kunnen winnen, kom je uit bij Pogacar, Roglic en de INEOS-boys.
Die hebben allen nog een lopend contract én ze zitten goed bij hun ploeg, want die doen zelf ook nog wel extra water bij de wijn als dat nodig is.
Dan lijkt Evenepoel mij het meest realistische overgebleven target, zowel qua capaciteiten als qua beschikbaarheid.
De waarheid zou op dat vlak dus best wel eens in het midden kunnen liggen.

Wat een team zou het trouwens worden als je bij DQS mannen als een Steels, Garrison, Hodeg, Vanlerberghe, Cavendish, … nog zou vervangen door een Schachmann, Politt, Grosssss, Meeus en eerdergenoemde namen…

De Siepel 22 maart 2021 om 15:18

Past allemaal in het tactisch steekspel van Godfather Lefevere. Ik wacht nog wel op een gefundeerde reactie van Evenepoel..die kan niet achterblijven als de Grote Leidsman iets roept.

Melkzuur 22 maart 2021 om 15:23

Niemand lijkt rekening te houden met het feit dat Lefevere de waarheid zou kunnen spreken, en niet Denk. Een voorstel doen aan (o.a.) een renner met een lopend contract is toch redelijk not done, toch? Als het dan bovendien ook nog jouw belangrijkste renner is (rekening houdend met leeftijd, talent, nationaliteit) dan kan ik me voorstellen dat je daar als manager kwaad om wordt.

Frank V 22 maart 2021 om 15:48

'Band of Brothers' is BORA's versie van 'the Wolfpack'. Dat is oorlogrelateerd en de garde Duitse en Oostenrijkse renners laten hun snor groeien. Geinig voor jonge twintigers maar als kolonel Denk er ook aan toe is begeef je je wel op heel glad ijs. Qua koersinstelling vind ik ze niet echt bijzonder verfrissend met die Ackermann en Buchmann en ik denk serieus dat we de Quickstep familie nog gaan missen mochten ze opgaan in BOH.

Frank V 22 maart 2021 om 16:41

Ik zie het zo: Denk is door Bruckbauer gestuurd met een blanco cheque om Remco Evenepoel binnen te halen.

Lefevere is dat gesprek in dat 4 sterren hotel open minded ingestapt en Denk is de wateren beginnen testen. Lefevere wil Evenepoel niet laten gaan. Gehele ploeg overnemen dan? Toen is Lefevere "de context is beginnen uitleggen" waarbij Bruckbauer eigenaar wordt van Deceuninck-Quickstep. Dit houdt in dat in de 1ste plaats het leeuwendeel van de huidige DQS staf (verzorgers, mecaniciens, chauffeurs, kantoor, service course) behouden blijft en dat Lefevere ook verder de filosofie kan uittekenen met zijn ploegleiders.

Denk was al lang niet meer geïnteresseerd. 'We kopen de ploeg wel op en bepalen het zelf' moet hij gedacht hebben. Maar dat ligt dus helemaal niet in de macht van Lefevere en wel bij Bakala die 70% van de aandelen in bezit heeft.

Lefevere heeft Denk niet meteen geantwoord op het voorstel aangezien Lefevere zelf met een sponsor verder wil in de huidige gedaante. Daarop is Denk hem onder druk beginnen zetten. Eerst met een bericht. Nu met individuele contractvoorstellen voor de grote sterren van DCQ wat in het geval dat lukt de facto het einde van DCQ betekent. Dat zet die 30 mensen van de staff per direct op straat. Begrijp ten volle dat Lefevere aan de alarmbel trekt. Aangezien het niet in zijn maar in Bakala's macht ligt is deze media-outcry een last resort redmiddel.

Murcia 22 maart 2021 om 17:46

Het is niet zo heel moelijk om dit te duiden, Patrick ging om zijn ploeg veilig te stellen schaken op verschillende borden. In al die gesprekken is hij de vragende partij want hij zit omhoog. Zodra er echter een uitkomst was met een van de "schaakpartners" gooit hij in de media de borden aan de andere tafels via de media op de grond en klaagt over hun achterbaksheid. Bovendien is de zwakke plek in zijn verhaal ook duidelijk, De ploeg is in handen van Bakala. Waarom zit die niet met Bruckbauer en trouwens ook de CEO van co-sponsor Hansgrohe om tafel ipv Denk en Patrick. Verder zwijgt hij ook over het belang dat de materiaalsponsor bij beide ploegen heeft. Zou mij niets verwonderen als Specialized een eerste aanzet tot de contacten heeft gegeven.
Overigens zijn dit het type vragen wat een Vlaamse wielerjournalist zou kunnen vragen maar nooit doet want je zou eens de toegang tot Remco en Yves kunnen verliezen door wat dieper er op in te gaan.

Frank V 22 maart 2021 om 18:28

"Zou mij niets verwonderen als Specialized een eerste aanzet tot de contacten heeft gegeven."
Hoezo? Zitten ze ten tijde van corona en de ingestorte vraag naar fietsen misschien zodanig in armoede dat ze maar 1 ploeg van fietsen kunnen voorzien? Per totaal gaat het potentieel aantal overwinningen en dus exposure er op achteruit als de ploegen fusioneren.

"Overigens zijn dit het type vragen wat een Vlaamse wielerjournalist zou kunnen vragen maar nooit doet want je zou eens de toegang tot Remco en Yves kunnen verliezen door wat dieper er op in te gaan."
Onzin.

CechRepublic 22 maart 2021 om 19:41

Ingestorte vraag naar fietsen door Corona?! Vertel….

Gitan 22 maart 2021 om 20:19

Ironiemetertje kapot?

peervaneynthoven 22 maart 2021 om 20:02

Het kooigevecht gaat verder op WF!

Headlines

Materiaalzone

Populair