Ralph Denk: “Nooit met Lefevere gesproken over een overname”

zondag 21 maart 2021 om 11:24
Ralph Denk: “Nooit met Lefevere gesproken over een overname”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere onthulde in zijn column in Het Nieuwsblad dat BORA-hansgrohe verregaande interesse heeft in Remco Evenepoel en zelfs bereid is om Deceuninck-Quick-Step op te kopen. Ralph Denk, de teammanager van BORA-hansgrohe, verwijst dit echter naar het rijk der fabelen.

“We hebben het nooit gehad over het opkopen van de ploeg”, zo laat Denk weten in gesprek met de Spaanse sportkrant AS. “Als Patrick met zulke verhalen de druk op zijn sponsoren wil opvoeren, dan is dit wellicht zijn strategie. Het klopt wel dat we met elkaar hebben gesproken.” Lefevere haalde in zijn column een afspraakje met Denk in januari aan in een 4-sterrenhotel in Brussel.

Lefevere’s kant van het verhaal 
Volgens de teammanager van Deceuninck-Quick-Step vroeg Denk naar de prijs om de Belgische formatie over te nemen. “Hij legde uit dat Willi Bruckbauer, de baas van BORA, absoluut Remco wilde binnenhalen. De kortste weg was blijkbaar om de hele ploeg over te kopen. Het was serieus, want hij wilde ook weten welke rol ik mezelf nog zag spelen in die constructie. Zoals men zegt: vragen staat vrij, dus ik heb rustig de context uitgelegd.”

Lefevere heeft echter de ambitie om zelf door te gaan met de ploeg. “De deadline die ik vandaag nog altijd voor ogen heb om dat rond te krijgen, is 31 maart. Ik heb Denk wel gezegd: lukt het mij niet, dan ben jij de eerste die het hoort. Ondertussen zit hij echter op plan B met individuele contractvoorstellen voor Remco en co. Misschien is dat in zijn wereld allemaal normaal. Maar wees gewaarschuwd: in mijn wereld komt boontje altijd om zijn loontje.”

Denk komt echter met een ander verhaal. “We hebben inderdaad met elkaar gesproken en over de toekomst van zijn ploeg. Patrick vertelde me dat de toekomst er niet rooskleurig uitzag. Ik vroeg hem toen wat Remco (Evenepoel, red.) zou doen als de ploeg Deceuninck-Quick-Step ermee zou stoppen. Hij vertelde me vervolgens over een optie en betrok er ook twee andere renners bij om het in perspectief te plaatsen. We hebben het nooit gehad over een overname.”

“Ik vind het belangrijk om eerlijk te zijn”
“Het is belachelijk, aangezien ik volgens de UCI-reglementen helemaal geen eigenaar mag zijn van twee WorldTeams”, aldus Denk, die wel bij Lefevere informeerde over de status van Evenepoel. “Alle negentien WorldTeams zijn geïnteresseerd in Evenepoel. Patrick heeft hem echter ontdekt en dus besloot ik eerst om hem te benaderen. Hij liet me weten dat hij zou onderhandelen, mocht er geen toekomst meer zijn voor Deceuninck-Quick-Step”, zo citeert Radsport-News.

Ralph Denk (links) – foto: Cor Vos

“Ik vind het dan ook niet netjes dat hij de situatie nu omdraait en de zaken anders voorstelt. Dat maak ik normaal niet mee met zakenpartners en collega’s. Ik heb gehoord dat hij nu een nieuwe sponsor heeft en dat is alleen maar goed voor de wielersport. Remco blijft dus bij Lefevere en daarmee is voor mij de kous af. Ik vind het belangrijk om eerlijk te zijn en dus niet achter zijn rug iets te ondernemen, maar andersom is dat niet het geval. We moeten binnenkort weer eens praten, aangezien ik wel boos ben.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

WernerFranke 21 maart 2021 om 11:26

Jij bent een liegebeest
– Nee jij bent een leugenaar!
Nee, jij liegt!
– Nee jij bent vals!

Marik 21 maart 2021 om 11:31

Lefevre zal de zaak vast en zeker weer aan het manipuleren zijn, dat zijn we van deze onsympathieke man gewend. Een heel groot ploegleider en goed voor zijn mensen, een kleine man voor zijn indirecte omgeving.

Cochise 21 maart 2021 om 13:00

Blij dat we een getuige hebben die weet hoe het gegaan is! Bedankt!

Turtlehead 21 maart 2021 om 13:09

Daarvan zijn we -tot mijn genoegen- regelmatig allemáál getuige. Héérlijk!

Wat vindt Remco er eigenlijk van #slaafofzelfstandige? ;)

Beer 21 maart 2021 om 13:18

Bedankt om het even te kaderen Marik. Doe je goed!

Marik 21 maart 2021 om 18:44

Graag gedaan beer, je weet ik ben nooit te beroerd om als “geweten van Wielerflits” op te treden.

harryjohan71 21 maart 2021 om 11:37

Ook een heerlijke opmerking van Denk, “Ik ben eerlijk, maar Lefevere onderneemt wel iets achter mijn rug om.” Of dit nu het geval is of in het verleden staat er niet

Baukema Tomoulin 21 maart 2021 om 12:12

Ralf Denk heeft wel echt een iconische snor, die man vertrouw ik daarom. Die hoed 2 zomers geleden bij Lefevre vond ik maar niks.

Poeksel 21 maart 2021 om 12:17

Als Denk nog even een hawai-shirt aandoet en een cap opzet klopt het helemaal!

https://www.totalprosports.com/wp-content/uploads/2017/09/magnum-pi.jpg

David Janssens 21 maart 2021 om 12:19

Tsja, een van de twee liegt dus. Ik heb een vermoeden welke dat is :-)

harryjohan71 21 maart 2021 om 12:51

Persoonlijk denk ik dat beide managers niet de volledige waarheid vertellen, maar het vanuit hun eigen perspectief bekijken.

Murcia 21 maart 2021 om 12:25

Terecht dat Ralph tegengas geeft als Patrick weer eens zijn versie van gebeurtenissen geeft en zoals ik gisteren al zei was deze column een voorproefje van de heroïsche manier waarop hij toch nog een nieuwe sponsor vond. Amusant maar niet meer dan dat.

Thijs E 21 maart 2021 om 13:15

Ergens tussen Gent-Wevelgem en Dwars door Vlaanderen zal Patje, als een volleerd goochelaar en strijder voor het goede, een nieuw konijn uit zijn hoge hoed toveren. Dat kun je als knap zien, maar zoals je gisteren al zei is het comfortabel shoppen met Bakala achter je.

LB108 21 maart 2021 om 13:08

Lijkt me een typische Lefevere truck om sponsors snel te laten teken voordat Evenepoel “weg is”

Turtlehead 21 maart 2021 om 13:10

Dat dus…

Thijs E 21 maart 2021 om 13:16

Die sponsors zijn ook niet gek, zonder handtekening van voor hun belangrijke renners betalen ze wrs niet of duidelijk lagere bedragen.

rahimns 21 maart 2021 om 13:16

Het argument van Denk (ik kan geen eigenaar zijn van 2 profploegen) maakt het wel dat ik eerder hem geloof dan Levefre. Verder zal het eerder zo zijn hoe beide dat gesprek ervaren heeft. Verder dus nieuws dat Levefre blijkbaar zijn financiering rond heeft.

Nico Dick 21 maart 2021 om 18:10

Je kan geen eigenaar zijn van twee profploegen, maar je kan wel een team overnemen en integreren in je bestaande. Dat was volgens Lefevere de bedoeling van Denk. (Waarmee ik mij niet uitspreek over wie welke waarheid/leugen verkondigt

rahimns 21 maart 2021 om 20:16

@NicoDick dat zou inderdaad een interpretatie kunnen zijn maar kijkend wie bij Bora nog een doorlopend contract heeft en dat het grootste aantal van zijn kopmannen een aflopend contract heeft, lijkt het een slagveld worden om deze 2 ploegen te integreren… maar oke, het zou kunnen.

Wheely 21 maart 2021 om 13:32

Zowel Denk als Lefevere zouden niet op komen dagen bij Nieuwsuur.

xistnc 21 maart 2021 om 19:16

Zou Lefevere kunnen rappen? Sowieso onverstaanbaar, lijkt me.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair