Leezer tot eind eind 2019 bij LottoNL-Jumbo

Leezer tot eind eind 2019 bij LottoNL-Jumbo

foto: Sirotti (archief)

dinsdag 15 augustus 2017 om 15:11

LottoNL-Jumbo en Tom Leezer blijven nog zeker twee jaar aan elkaar verbonden. De 31-jarige renner uit het Westland heeft zijn contract tot eind 2019 verlengd. Leezer is momenteel bezig aan zijn tiende jaar in dienst van de Nederlandse ploeg.

De contractverlenging voelt als een waardering voor Leezer. “Anderhalf jaar geleden zijn we gestart met het project ‘sprinttrein’ en het is mooi om daar onderdeel van uit te maken”, zegt hij in het persbericht. “Met de overwinning van Dylan Groenewegen op de Champs-Elysées liggen we voor op de planning, maar ik kijk al wel uit naar de volgende stappen.”

Leezer heeft zich geschikt in de rol van knecht als belangrijke helper in die sprintvoorbereiding. “Ik heb nog veel plezier in het wielrennen en ik vind het leuk om de sprinttrein te coachen. Het samenspel met Dylan verloopt uitstekend. We hebben verschillende karakters, maar we hebben wel een heel goede klik met elkaar.”

Dit artikel delen:

29 Reacties

Cadellie 15 augustus 2017 om 15:16

Blijf Leezer toch een apart mannetje vinden. Maar toch doet hij goed zijn werk

Arema Pro Cycling Team 15 augustus 2017 om 15:18

Leez ik dat nu goed?

benaffleck 15 augustus 2017 om 15:21

Ook gewoon met 2 jaar. Alsof er geen jonge renner bidons kan halen voor de kopmannen. Belachelijk.

ghostwriter 15 augustus 2017 om 15:30

@benaffleck
Meen je dit nu serieus?! Het lijkt mij duidelijk dat Leezer één van de meest waardevolle knechten bij LottoNL is. Als je denkt dat hij alleen goed is om wat bidonnetjes te halen voor een kopman dan begrijp je heel weinig van de sport wielrennen.

Chasse_patate 15 augustus 2017 om 15:33

@benaffleck jij volgt het wielrennen zeker niet. Samen met Tankink 1 van de beste knechten van TLJ. Zulke mannen heb je nodig in een etappe.

kelderfan 15 augustus 2017 om 15:33

Leezer als coach bij de TLJ-sprinttrein lijkt mij een goede zaak.

snoep de hond 15 augustus 2017 om 15:36

@benaffleck,
Ik hoor het graag als het niet zo is, maar volgens mij heeft Leezer een belangrijke rol als wegkapitein. Ik denk dat je zo’n rol ook niet te veel moet onderschatten. Zo iemand kan tijdens de koers toch wat stress wegnemen bij de ploeg en vooral bij de kopman.

Wheely 15 augustus 2017 om 15:37

Een belangrijk schepje cement binnen de ploeg.

lnnrt 15 augustus 2017 om 15:45

En bijna wereldkampioen hè!

limburgia 15 augustus 2017 om 15:47

Prima gedaan van TLJ om een 31 jarige goed presterende renner een 2 jarig
contract aan te bieden.
Hier spreekt veel waardering uit.
Goede zaak voor Tom Leezer .

Geflitst 15 augustus 2017 om 15:47

Tom Leezer, bijna de slechtste wereldkampioen aller tijden. Goeie zaak, nuttige knecht.

HoofdIsVrij 15 augustus 2017 om 15:49

Onze bijna wereldkampioen verdient natuurlijk alle lof.

Scott Sunderland 15 augustus 2017 om 16:07

Goede helper die absoluut een nieuw tweejarig contract heeft verdiend.

tendam 15 augustus 2017 om 16:18

@benaffleck
Een jonge renner is automatisch beter? Leezer was zelf natuurlijk ook ooit een talent, waarschijnlijk had je zijn komst toegejuicht ;)

Guldenboy 15 augustus 2017 om 16:20

Leezer is een prima knecht….kan zich goed plaatsen in een massasprint en bovendien ook meer dan prima in het voorjaar.

Skedel 15 augustus 2017 om 16:25

Prima kracht voor de sprinttrein, wel hoop ik dat ze voor Martens toch een andere rol in gedachte hebben de komende 2 seizoenen, want dat kan echt niet meer op dit niveau.

ikbenprocycling 15 augustus 2017 om 16:31

Meesterlijke zet van TLJ om Leezer vast te leggen voor 2 extra jaren. Meest onderschatte domestique van de WT.

Jungle Man 15 augustus 2017 om 16:32

Goed voor Leezer, maar ook al wint TLJ 1000 wedstrijden met de hulp van Leezer in de sprinttrein, dan nog zie ik liever een buitenlander een wedstrijd winnen uit een vlucht.
Het feit dat ie bijna wereldkampioen werd, kon mij wel bekoren. Zo zie ik een renner liever koersen dan al dat gesprint.

lettyb 15 augustus 2017 om 16:57

Leuke renner, rustig loyaal, die kun je er goed bij hebben. Slim van tlj. Allemaal haantjes in een team werkt ook niet.

mus van de maasstad 15 augustus 2017 om 17:00

Toch maar ff de kampioen stokbroden halen die tot 2019 blijft.

Goede zaak dit

Sephiroth 15 augustus 2017 om 17:14

Mooi dat hij blijft, een prima loods voor klassementsmannen en een waardevolle schakel in de sprinttrein en nog eens een sterke wegkapitein die ook nog wel een paar heuvels overkomt.

TeamNL 15 augustus 2017 om 17:16

@chasse_patat
Oneens… Leezer en Clement zijn m.i. toch een stuk waardevoller dan Tankink. Laatstgenoemde reageert te vaak uit emotie terwijl hij als wegkapitein juist de rust moet bewaren.

Verweggistan 15 augustus 2017 om 19:04

Terecht. Leezer heeft nu zijn rol in de sprinttrein, maar is ook waardevol voor klassementsrenners. Ging volgens mij naar zijn eerste Tour op voorspraak van Mollema, om hem door het peloton te loodsen.

Phoenix0000 15 augustus 2017 om 20:39

Tom Cruise op de fiets?

ErnestProcatus1 15 augustus 2017 om 22:11

Leezer kan veel meer dan in een sprinttreintje rijden. Geef hem een vrije rol en hij gaat klassiekers winnen. Doodzonde dat die man blijft knechten.

Headlines

Materiaalzone

Populair