Lars Boom stapt af in Kuurne-Brussel-Kuurne

Door , zondag 26 februari 2017 om 15:06

foto: Rahim Vlasblom (archief)

Lars Boom heeft de finish niet gehaald in Kuurne-Brussel-Kuurne. De klassiekerkopman van LottoNL-Jumbo heeft nog te veel last van zijn val van gisteren. Hij reed daarom ook de Omloop Het Nieuwsblad niet uit.


Ook Maarten Wynants is uit koers gestapt door een valpartij en zal de eindstreep in Kuurne niet bereiken. In KBK is Dylan Groenewegen aangewezen als kopman van de Nederlandse WorldTour-ploeg.

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2017

Dit artikel delen:

40 Reacties

Kingstown 26 februari 2017 om 15:08

Mooi trainingskilometers gemaakt voor de echt belangrijke klassiekers. We kunnen tevreden zijn.

kelderfan 26 februari 2017 om 15:14

Zij trainer heeft gelukkig wel een idee, hoe dat komt. Te weinig trainingskilometers in de winter en dus geen inhoud nekt je.

rahimns 26 februari 2017 om 15:15

@kelderfan of gewoon nog last van die val van gisteren ;)

Valkelder 26 februari 2017 om 15:16

Boom is gevallen. Liet in Algarve nog zien in vorm te zijn.

Frits des Jeux 26 februari 2017 om 15:20

Wegblijven uit het veld en in de winter een huisje huren in de zon. Interview in ad sprak boekdelen. Meneer heeft een hekel aan trainen in de kou. Dat ritme komt hij nu tekort. En zo is het eigenlijk al zijn hele carierre. Als die toch altijd 100% geleefd had voor zijn sport…. te lang puur op zijn talent geteerd.

kelderfan 26 februari 2017 om 15:20

Maar waarom stel je hem dan op. Ik dacht gisteren al, dat hij zich beter kon sparen voor Par-Nce

pirazzi 26 februari 2017 om 15:22

Rahim Vlasbom staat er als maker van de foto, moet dat niet Vlasblom zijn?

Edit redactie: Het is nogal een explosief type, die Rahim ;) Bedankt, is aangepast.

TykkeThor 26 februari 2017 om 15:32

Een crosser die een hekel heeft aan trainen in de kou. Oké.

Hengacity1 26 februari 2017 om 15:36

Echt waardeloos selectie beleid.. je weet dit toch van te voren?? Een knecht extra voor Groenewegen was nogal handig geweest nu. Jammer.

Ruben_ 26 februari 2017 om 15:51

Waardevolle kopman. Wordt niks dus

doeme80 26 februari 2017 om 15:58

Wereldtopper als em goesting heeft. Bijna nooit dus.

schipperaar 26 februari 2017 om 16:09

Van Beuke Boom naar Pijn Boom.

mark vv 26 februari 2017 om 16:23

Gewoon last van zijn val idd. Ze knijpen niet zomaar in de remmen.

Leendert82 26 februari 2017 om 16:24

De zielige zeikers komen weer naar boven zie ik. Boom is gevallen gisteren heeft daar nog last van en wou het gewoon proberen. Zomaar een andere inzetten kan ook niet.
Heeft totaal niets metde kou of het veldrijden te maken. Boonen viel gisteren ook en kan vandaag ook niet starten. Die is toch ook niet bang om te trainen in de kou en heeft ook geen veldritten gereden.. allemaal onzin dus!

Nu maar hopen op een spoedig herstel om top te zijn in RVV en PR

mark vv 26 februari 2017 om 16:25

En inhoud heeft hij genoeg. Geloof me maar.

Thijs E 26 februari 2017 om 16:50

Een van de weinige keren dat je kunt zeggen dat Boom bijna dezelfde resultaten boekt als Boonen. Alleen doet die het met zijn DNS nog ietsje minder.

klootje kriekeljon 26 februari 2017 om 16:54

Tja.. pech is pech, ook nu weer. Maar Lars zijn carrière is wel heel veel pech. Dat Vanmarcke beter is dan Boom weten we allemaal wel, maar dat zegt weinig over de beslissing om hem met Boom te vervangen.. daar is weinig mis mee.

wielrenner 26 februari 2017 om 16:57

En iedereen op dit forum was zo enthousiast toen Boom zijn komst naar TLJ bevestigde?

Lombarda 26 februari 2017 om 17:17

Dat belooft niet veel goeds. LJ in de Voorjaarsklassiekers: ik heb er weinig vertrouwen in. Veel goede knechten maar verder…

Frits des Jeux 26 februari 2017 om 17:23

@leendert als je stuk gisteren in t AD leest dan had je dit nu niet gepost. Boom mist nog inhoud. Is gaan crossen omdat hij moeite heeft in de winter in de kou duurtrainingen te doen. Huur dan ergens in Spanje een huisje. Maar ik mis bij Boom gewoon het echte vuur. Teert teveel op talent. Maar dat is mijn mening.

Myridley 26 februari 2017 om 17:49

De slechtste aankoop van Lotto ooit

kampie 26 februari 2017 om 18:05

Boom laat misschien nog één keer iets heel moois zien, dat zit er wel in. Maar ik weet niet of de fans dat het waard vinden, gezien alle tegenvallende overige wedstrijden. En dan is het de aankoop wellicht ook niet waard.

schipperaar 26 februari 2017 om 18:20

Met zijn leeftijd en ervaring zou ie een voorbeeld moeten zijn voor zijn pupillen maar lijkt zich ook weinig verantwoordelijk te voelen, het oog vd meester maakt een paard vet.

horsm 26 februari 2017 om 19:10

Eeh… hij is toch gewoon gevallen, samen met een half peloton? Kan gebeuren. Wat een drama queens meteen hier.

HSV 26 februari 2017 om 19:12

Net als Frits des Jeux heb ik het idee dat Boom vooral geteerd heeft op talent. Is dat zielig zeiken? Hij is een meester in DNF. En je ziet em naar zelden echt knokken in een koers. Hoge gages, weinig opbrengst lijkt mij de conclusie bij deze renner.

  • 1
  • 2