Boom over crossprogramma: “Wil geen trainingskampen skippen”

vrijdag 30 november 2018 om 12:26

Lars Boom is van plan om in een aantal veldritten aan de start te verschijnen. Welke veldritten dat zijn, wil hij nog niet prijs geven. “Daarover ga ik nog geen uitspraken doen”, klinkt het diplomatiek. Het uitstapje naar de cross staat in het teken van de voorbereiding op het Vlaamse voorjaar en daarom wil hij het trainingskamp in januari niet overslaan.

Of hij verwacht de aansluiting met Mathieu van der Poel en Wout van Aert te kunnen maken is hij eerlijk: “Ik ga die jongens niet kunnen volgen.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

AWestie 30 november 2018 om 12:47

Ik keek vanmorgen nog naar zijn WK in Treviso. 1) wat een jong koppie was het toen nog en 2) goed staaltje veldrijden liet ‘ie daar zien.

Noah Van Putten 30 november 2018 om 14:31

Dat was bijna geen veldrijden. Was meer een wegkoers

Refie 30 november 2018 om 18:16

Waarom? Was een snel parcours maar er stonden toch echt vooral crosser aan de start.

maklukzat 30 november 2018 om 21:25

Goed om te horen dat hij geen trainingskampen gaat overslaan.

Thijs E 30 november 2018 om 22:08

Wat kunnen die 4 à 5 veldritten op een andere fiets nou brengen in zijn trainingsopbouw? Valt daar zoveel uit te halen?

En kan hij bijvoorbeeld naar Zolder voor de wereldbeker zonder top 50 plaats op de ranglijst?

Mwielerfan 1 december 2018 om 08:42

Hij heeft wedstrijden om voor te trainen

Nico Dick 1 december 2018 om 12:46

@Thijs: Verwacht wordt dat Lars pas in januari crost. Wat betreft deelname aan een wereldbeker: vandaag staan zes Nederlanders in de top 50 van de UCI-ranking. Dat betekent dat de KNWU er -in theorie- nog twee extra mag selecteren.

Adrianus 1 december 2018 om 02:37

Hij kan beter zo veel mogelijk veldritten rijden, waar van der Poel en van Aert ook aan de start staan, gewoon een uur vol uit mee doen, doet hij nog een beetje hardheid en conditie op, iets wat hij de laatste jaren flink te kort kwam en onontbeerlijk als hij er nog iets van wil proberen te maken, anders zou het zo maar eens zijn laatste jaar bij de profs kunnen gaan worden.

yo-eddy 1 december 2018 om 08:27

afgelopen jaar hart problemen en in 2017 wint ie nog de tour of Britain ….. en dat zonder hardheid of conditie …..