Vuelta 2020: Landa ontbreekt bij Bahrain McLaren, Poels wel van de partij

zondag 11 oktober 2020 om 08:38
Vuelta 2020: Landa ontbreekt bij Bahrain McLaren, Poels wel van de partij

foto: Cor Vos

Mikel Landa (Bahrain McLaren) zal dit jaar niet zijn opwachting maken in de Vuelta a España, zo laat teammanager Rod Ellingworth weten aan Cyclingnews. Wout Poels maakt zich wel op voor de laatste grote ronde van het seizoen.

Landa werd dit seizoen als kopman uitgespeeld in de Tour de France en wist na drie weken koers als vierde te eindigen in het algemeen klassement. In de Vuelta (20 oktober-8 november) rekent Bahrain McLaren niet op een onbetwiste kopman voor het klassement. “Het is een goede groep met enkele jonge talenten”, verklapt Ellingworth.

“Het is geen volledige grote ronde (de Vuelta telt dit jaar achttien etappes, red.) en dus geven we onze jonge coureurs wellicht de kans. We hebben enkele goede opties voor de Vuelta met Matej Mohorič en Wout Poels. Deze jongens zullen aan de start staan. Ook Dylan Teuns zal wellicht zijn opwachting maken. De Vuelta was ook nooit een optie voor Mikel.”

De 75e editie van de Ronde van Spanje begint over ruim een week met een etappe op Baskisch grondgebied. Verder trekken de renners onder meer naar de top van de Col du Tourmalet, Alto de la Farrapona, de gevreesde Alto de l’Angliru en Alto de la Covatilla. De finish is zoals altijd in Madrid, als de gezondheidssituatie het tenminste toelaat.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Abdoe 11 oktober 2020 om 08:42

Ritje 12 staat al met rood omcirkeld :)

Laatste man 11 oktober 2020 om 09:02

Jongeren de kans prima, maar dan noemen ze net Poels, Teuns en Mohoric (die is niet oud).

Verweggistan 11 oktober 2020 om 09:49

Ik vatte het op als die drie + 5 jongeren

Marik 11 oktober 2020 om 09:18

Voor deze koers zou het een wonder zijn als hij überhaupt van start gaat en een mirakel als hij wordt uitgereden. Fingers crossed.

Olly 11 oktober 2020 om 10:29

Ja ik ben er ook bang voor.

tdola 11 oktober 2020 om 09:23

Welke kopmannen zijn officieel bevestigd voor de Vuelta?
Poels, carapaz en froome, Valverde, Roglic en dumoulin, aru en de la Cruz?
Verder wie nog mgl? Pinot, a. Yates, porte, buchmann, uran?

Kan qua deelnemersveld een soort tour light worden.
Zonder specifieke voor bereiding of hebben pinot en buchmann en Valverde (froome) hier wel echt doel met hoogtestage ed van gemaakt?
Wordt toch weer interessant als t doorgaat. Roglic met hoog basis niveau sowieso kanshebber, carapaz, pinot, buchman (als ze meedoen) grootste uitdagers?

lander luypaert 11 oktober 2020 om 09:36

Aru niet. Geen toekomst meer bij Uae.

jappe666 11 oktober 2020 om 12:18

Afhankelijk van wat je kopmannen kan noemen mogelijk ook nog Gaudu, Dan Martin, Roche, Nieve, Mas, Formolo, Guillaume Martin, Ion Izagirre, Grossschartner, Kuss, …

lander luypaert 11 oktober 2020 om 20:16

Mas kan je toch kopman noemen? 5e in de Tour.

Sagan=hulk 11 oktober 2020 om 09:25

Teuns is daar ook precies een soort marionet. Hij vertelde na de Brabantse Pijl nog dat zijn seizoen erop zat na de Ronde Van Vlaanderen.

Desalniettemin vind ik het logisch en goed voor Teuns dat hij kan gaan, hij lijkt wat naar z’n vorm toe te groeien. Met ook nog Poels en Mohoric hebben ze wel een lekkere vrijbuitersploeg. Zouden ze Cavendish ook nog eens een grote ronde gunnen? Garcia Cortina kan nu natuurlijk ook gaan met de afgelasting van Roubaix en ook Bauhaus heeft nog geen grote ronde gereden, dus het zou me verbazen voor Cav.

xistnc 11 oktober 2020 om 09:47

Met de prestatiecurve van Teuns is het toch ook logisch dat je als ploeg niet weet wat je ermee aan moet?

Verweggistan 11 oktober 2020 om 09:50

Bauhaus kondigde gisteren einde seizoen aan.

john 11 oktober 2020 om 09:51

Hopelijk houd de organisatie er rekening mee dat de klok een uur terug gaat ,dus laat AUB Poels dan een uurtje eerder vertrekken ander s moeten ze een lamp op zijn fiets monteren

IlPirata 11 oktober 2020 om 11:41

Wat gaat Landa rijden nog? Alleen kopman van de TdF en dat was het? De sjeiks van Bahrein zijn snel tevreden. Zie Landa graag koersen, prachtige klimmer.

Titaantje 13 oktober 2020 om 19:40

Mss dan Inkelaar in de selectie? Welke andere jongeren zouden hebben?
De williams is geen WT niveau. Garcia zou kunnen, maar vertrekt dus waarom zou je.
Buitrago, Wright en Davies wellicht en een Pibernik.

Loopt qua talenten toch niet echt over bij Bahrain.

Headlines

Materiaalzone

Populair