Lance Armstrong ‘gewoon’ aanwezig bij Ronde van Vlaanderen

Lance Armstrong ‘gewoon’ aanwezig bij Ronde van Vlaanderen

Armstrong toch als gastspreker bij de Ronde - foto: Sirotti

maandag 22 januari 2018 om 12:09

Lance Armstrong zal ‘gewoon’ aanwezig zijn bij de Ronde van Vlaanderen. Het zal echter niet om een officiële rol gaan, om zo de regels te respecteren. Daarmee komt organisator Wouter Vandenhaute de UCI, na kritiek op zijn keuze, enigszins tegemoet, schrijft Cyclingnews.

Halverwege december maakte Vandenhaute bekend Lance Armstrong te hebben uitgenodigd als eregast. UCI-voorzitter David Lappartient vroeg vervolgens in een brief aan Vandenhaute om de aanwezigheid van Armstrong te heroverwegen.

“Hij is geen eregast en zal geen officiële rol spelen. Hij zal ook geen deel uitmaken van de karavaan”, garandeert Vandenhaute. Armstrong zal op de vrijdag voor Vlaanderens Mooiste wel aanwezig zijn op de Tour of Flanders Business Academy voor een lezing.

In tegenstelling tot eerdere berichten zal de voormalig wielrenner niet meedoen met de amateurversie van de Ronde op de zaterdag. Op de zondag is de Amerikaan aanwezig als gast van Vandenhaute zelf, maar niet in een officiële rol. “Hij is een belangrijke spreker op vrijdag, dan vind ik het onbeleefd en niet gastvriendelijk om hem niet uit te nodigen voor de Ronde op zondag”, aldus Vandenhaute.

De Ronde van Vlaanderen vindt dit jaar plaats op zondag 1 april.

Dit artikel delen:

19 Reacties

mollemarijden 22 januari 2018 om 12:30

Schandalig

0
Chaba 22 januari 2018 om 12:36

Je krijgt een officiële uitnodiging om als onofficiële gast aanwezig te zijn! haha blijft politiek geneuzel met als conclusie dat hij gewoon aanwezig is.

0
Quintenri 22 januari 2018 om 12:36

Al die moraalridders altijd… Oke, hij is een dopingzondaar, maar we leven in een vrije wereld en als die man zin heeft om naar Vlaanderen te komen, so be it. Het is geen misdadiger hoor. Hartstikke welkom wat mij betreft!

0
Veloburto 22 januari 2018 om 12:38

Ik snap het probleem niet, waarom zou Armstrong niet gewoon de RvV mogen kijken. Jalabert en Virenque zijn elk jaar eregasten bij de Tour

0
Jean Dumas 22 januari 2018 om 12:43

Laat hem lekker op uitnodiging van een sponsor komen, maar geen officiële betrokkenheid.

0
winningmood 22 januari 2018 om 12:49

@Veloburto …..en Michael Boogerd zit als ploegleider gewoon in de koers.
Laten we de wedstrijd schoonhouden in plaats van het publiek.

0
Wheely 22 januari 2018 om 12:51

Op de foto met Van Avermaet en Sagan, mag dat?

0
DeGroteMolen 22 januari 2018 om 13:20

Terecht dat hij ‘gewoon’ aanwezig is. Wat Veloburto opmerkt: er lopen diverse notoire ex dopards rond bij heel veel wedstrijden. En dan nu opeens ‘verontwaardigd’ gaan doen. Wederom meten met twee maten. Ga eerst eens achter Froome aan zou ik zeggen.

0
TomDJ 22 januari 2018 om 13:30

Okee, prima. Vrij man, vrije wereld, waarom niet.
Vrije wereld, dus als je het er niet mee eens bent, dan staat het je vrij om niet naar hem te kijken.

0
tvm 22 januari 2018 om 13:44

Hebben ze in Vlaanderen ook zulke mooie polders? Het is in ieder geval een mooie oplossing.
#poldermodel

0
VerstandOpNul 22 januari 2018 om 13:56

Ik zie mezelf eigenlijk nooit als moraalridder, maar ik vind Armstrong gewoon een onaangename ***
edit wf: hou het netjes
en ik hoop dat hij nooit meer een podium voor wat dan ook krijgt..

0
ronddraaien 22 januari 2018 om 14:28

Het potentieel voor de meest controversiële 1 aprilgrap ooit is er wel.

0
josi 22 januari 2018 om 15:09

Ik had nooit gedacht dat het ooit nog eens nieuws zou zijn of iemand al dan niet een wielerkoers mag volgen.

0
Myridley 22 januari 2018 om 15:56

edit wf: niet anti-supporteren svp

0
klootje kriekeljon 22 januari 2018 om 16:21

Quintenri, hoe noem jij iemand die anderen bedreigt, chanteert, enz. dan wel als je hem geen misdadiger noemt?

Ik vraag me soms echt af welke docu, boek, rapport sommigen gemist hebben. Of is er al een generatie op WF die Armstrong nooit ‘meegemaakt’ heeft maar nu wel een sterke mening heeft?

0
chasse patat 22 januari 2018 om 16:21

Daarom lopen de kerken leeg! Zondaren zijn er niet meer welkom! Een hoogmis is juist voor zondaren op zoek naar vergeving en een nieuw begin. Welkom Lance! Ga heen en zondig niet weer!

0
leor 16 22 januari 2018 om 16:49

De zak met geld voor Vandenhaute zal toch behoorlijk groot zijn, aangezien hij de meest doortrapte crimineel uit de sportwereld beleefd en gastvriendelijkheid wil ontvangen.

Hoe dan ook hoop ik dat het gezond verstand zal zegevieren en er vele mensen net als ik de Ronde van Vlaanderen zullen boycotten.

0
Bikeage 22 januari 2018 om 17:04

“Het potentieel voor de meest controversiële 1 aprilgrap ooit is er wel.”

Haha, dacht ik ook al! :)

0
mark vv 22 januari 2018 om 18:46

Mooi! Natuurlijk is hij welkom. Anders zou meer dan de helft van wielerland niet meer welkom zijn.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone