Laatste wildcard Kuurne-Brussel-Kuurne is voor Alpecin-Fenix

donderdag 2 januari 2020 om 17:34
Laatste wildcard Kuurne-Brussel-Kuurne is voor Alpecin-Fenix

foto: Cor Vos (archief)

Alpecin-Fenix zal dit jaar deelnemen aan Kuurne-Brussel-Kuurne, aangezien de ploeg van Mathieu van der Poel de laatste wildcard heeft ontvangen van de organisatie. De Belgische ploeg stond nog niet eerder aan de start van de voorjaarsklassieker.

Koersdirecteur Peter Debaveye stuurde eerder al een uitnodiging naar zes teams met een ProTeam-licentie: Uno-X, B&B Hotels-Vital Concept, Wallonie Bruxelles, Sport Vlaanderen-Baloise, Circus-Wanty Gobert en Total Direct Energie. De zevende en laatste wildcard gaat dus naar Alpecin-Fenix.

“Aangezien wij voorrang geven aan Belgische teams, is het logisch dat we Alpecin-Fenix hebben uitgenodigd”, aldus Debaveye. Het deelnemersveld zal verder worden aangevuld met achttien WorldTour-teams. Jumbo-Visma en Dylan Groenewegen, de winnaar van 2018, zijn er dit jaar niet bij.

Het belooft een interessante editie van Kuurne-Brussel-Kuurne te worden, aangezien de organisatie het parcours heeft aangepast. De 72e uitgave van KBK zal een stuk zwaarder worden voor de rasspurters, met een passage door de Zwalmstreek – waar de wind vrij spel heeft – en slechts één lokale ronde in Kuurne.

Dit artikel delen:

18 Reacties

Romāns Vainšteins 2 januari 2020 om 18:05

Doen ze ook aan e omloop mee, en meer belangrijk doet HIJ mee ??

Wheely 2 januari 2020 om 18:08

Ja, Gilbert doet mee voor de knikkers in de Omloop.

SnellePelle 2 januari 2020 om 18:50

Uhh, “hij” met een hoofdletter Vainsteins?
.
.
Je kan best fan zijn, maar om hem nu op gelijke hoogte met God te zetten gaat wat ver..

ChefSpijker 2 januari 2020 om 19:35

Mathieu is in elk geval geen sprookje.

vanSpringel 2 januari 2020 om 18:13

De finale op het lijf van MvdP geschreven.

WernerFranke 2 januari 2020 om 18:14

Deze staat niet op zijn planning dacht ik.

Wheely 2 januari 2020 om 18:20

Tim Merlier ftw!

Vraagje, binnen welke reeks wedstrijden valt dit nu? Geen WT, geen ET toch? 1.pro zegt me niks, zal wel hebben liggen slapen deze winter. En is het officieel wel een wild card dan…

Verweggistan 2 januari 2020 om 18:29

Het oude .HC

Wheely 2 januari 2020 om 19:15

Ah dank u, wel nog onderdeel van de ET nog dan denk ik.

Rawolf 2 januari 2020 om 19:25

wat is ET?

Kuurne Brussel Kuurne was een .HC race, dit kenmerk is nu komen t vervallen en soort van vervangen door Pro.

Wheely 2 januari 2020 om 19:56

@Rawolf
Europe Tour

Polleke 2 januari 2020 om 18:39

Omloop voor VDP, KBK voor Merlier,,,logisch,,,

Piet Lut 2 januari 2020 om 20:25

Laatste uitnodiging, niet laatste wildcard. Wildcards heb je alleen bij WT koersen

koos verrek 2 januari 2020 om 22:12

Is alpecin Fenix dan Belgische team?? Duitse en Tsjechische sponsoren

yo-eddy 3 januari 2020 om 00:47

Team van gebroeders Roothoofd …… Belgen van beroep ;)

Spanky 3 januari 2020 om 09:21

Fenix is Italiaans en niet Tsjechisch! Dit is overigens een schitterend mooi product.

bommie 3 januari 2020 om 10:25

Maakt toch niet uit waar de sponsoren vandaan komen? Feyenoord ging ook niet in de Bundesliga spelen toen ze Opel als sponsor hadden.

Lance4eva 3 januari 2020 om 07:42

Nogmaals jammer dat Donny Groenewegen in deze koers niet nog eens voor de winst kan gaan hier.

Headlines

Materiaalzone

Populair