Kurt Bogaerts over vorm Tom Pidcock: “Dit is niet zijn niveau, maar hij leert zoveel”

donderdag 26 augustus 2021 om 11:18
Kurt Bogaerts over vorm Tom Pidcock: “Dit is niet zijn niveau, maar hij leert zoveel”

foto: Cor Vos

Tom Pidcock is in de Vuelta a España nog niet de Tom Pidcock die we kennen. Daar is een reden voor, stelt zijn trainer en mentor Kurt Bogaerts in Het Laatste Nieuws. Door een sleutelbeenbreuk moest het plan omgegooid worden en werd besloten dat Pidcock de Vuelta zou rijden zonder specifieke voorbereiding. “We eisen niks. Zijn resultaat is niet belangrijk. Dit is niet zijn niveau, hij zit ver onder de waarden waarmee hij vorig jaar de baby-Giro heeft gewonnen”, legt Bogaerts uit.

Die sleutelbeenbreuk in de Franse Pyreneeën weegt dus nog altijd door voor Pidcock. “Zijn hele voorbereiding op de zomer was om zeep. We hebben Tom nog geforceerd kunnen klaarstomen voor de Olympische Spelen, maar zoiets levert maar een korte piek op. De fundamenten voor een grote ronde waren er niet”, aldus Bogaerts. INEOS Grenadiers gaf Pidcock na Tokio zelfs drie weken volledig vrij. “Iedereen in de ploeg staat achter deze keuze. We wilden dat Tom écht kon genieten van zijn gouden medaille. Een sportman die dat vergeet, is veel sneller opgebrand.”

‘In de eerste bergrit hebben we gevraagd om te lossen’
Toch is de 22-jarige Brit van start gegaan in de Vuelta. “Zelfs in deze aparte omstandigheden is dit een unieke kans voor Tom. Hij leert hier zo veel, vooral door te kijken naar zijn collega’s. Hij kijkt ook naar hoe Egan zich gedraagt na de koers. Tom heeft nu nog meer respect voor de helpers in de ploeg”, vertelt zijn trainer.

‘We hebben Tom nog geforceerd kunnen klaarstomen voor de Olympische Spelen’ – foto: Cor Vos

“Hij is echt onder de indruk van wat jongens als Puccio en Van Baarle hier doen. Hij probeert zelf een handje toe te steken door de kopmannen uit de wind te zetten en hij voelt aan den lijve hoe lastig dat is. Hij zal het later niet vanzelfsprekend vinden als iemand dat voor hem doet.”

En toch werd vooraf het een en ander verwacht van Pidcock, maar daar stak de ploeg zelf een stokje voor. “We wilden niet in een verhaal-Evenepoel belanden. We wilden niet dat hij of iemand anders zou gaan geloven in iets wat niet bestaat. In de eerste bergrit hebben we hem ook gevraagd om te lossen. ‘Ik kon volgen’, protesteerde Tom, maar na zes dagen begon hij te voelen waarom we het zo wilden”, geeft Bogaerts aan.

Rustperiode, dan pas veldrijden
Wat na de Vuelta voor Pidcock? “Het WK is natuurlijk nog een heel mooie wedstrijd, maar we weten vandaag niet of we nog voor een piek in zijn conditie kunnen zorgen. Misschien doet hij gewoon niet mee. De kans is reëel dat hij Parijs-Roubaix ook niet rijdt”, stelt Bogaerts. En dan was het nog het veldrijden. Het plan was om Pidcock meteen na het wegseizoen te laten crossen. “Het zou veel logischer zijn dat Tom een grote rustperiode neemt. Het is een lang en zwaar seizoen geweest.”

Dit artikel delen:

62 Reacties

Lalsacien 26 augustus 2021 om 11:25

Je ambitie op een laag pitje zetten met het oog op de toekomst. Dat is een, door omstandigheden, prima tactiek!

joep b 26 augustus 2021 om 11:30

100 procent mee eens

Peetvader 26 augustus 2021 om 11:40

Lijkt me een zeer verstandige trainer.

Groetjesaandevoetjes 26 augustus 2021 om 12:45

Dat bewust lossen bij de eerste bergetappe is zooo verstandig geweest. Haalt alle druk bij hem weg en zorgt dat de media er niet continu over blijft schrijven. Zouden ploegleiders vaker moeten doen bij renners die een eerste grote ronde rijden. Eerste bergetappe lossen en daarna mag je in de volgende etappes nog zien tot hoever je kan aanhaken bij de klimmers of desnoods een keer in de ontsnapping mee.

Handige Harry 26 augustus 2021 om 13:07

Als je dat aan elke jonge renner zou vragen dan had bijvoorbeeld Pogacar geen podium gereden en drie ritten gepakt in de Vuelta.
Wat mij betreft is naar de situatie per renner kijken toch echt beter.

Groetjesaandevoetjes 26 augustus 2021 om 14:41

Pogacar is dan ook de enige renner die ik me herinner waar het direct goed is gegaan.

Reiger 26 augustus 2021 om 14:50

@Groetjesaandevoetjes nu ben ik wss een stukkie ouder dan jij maar ik herinner mij nog ene Bernard Hinault die in 1978 meteen de Vuelta én de Tour won als 23 jarige.
Dus héél vroeger gebeurden dat soort dingen ook.

Maillot à Pois 26 augustus 2021 om 15:21

En Laurent Fignon, die nog geen 23 was toen hij de Tour won.
Giuseppe Saronni werd prof op zijn 19de (toen had hij daar wel nog een speciale dispensatie voor nodig) en won de Giro op zijn 21ste.

Reiger 26 augustus 2021 om 15:34

Ja Fignon in 1983. Die Tour zou op voorhand absoluut naar een Nederlander gaan. Kón niet meer fout gaan. In 1982 werden de Nederlanders 2,3 en 4 in de eindstand en de winnaar van dat jaar, Hinault, deed niet mee. Het liep ietsje anders.. Joop liep voor de 3de keer tegen de dopinglamp en Fignon werd als complete outsider winnaar in Parijs.
En ik herinner mij ook nog dat Luciën van Impe met iets meer oog voor geel ipv bollen heel ver had kunnen komen.

Reiger 26 augustus 2021 om 11:47

Wat een verstandige teksten van die man. Zo pak je dus het rijden van je eerste grote ronde aan. Alleen de allergrootsten zoals Pogacar hebben de capiciteiten om meteen voor de hoofdvogel te gaan. Alles wat daar onder zit niet.

jooprioolpijp 26 augustus 2021 om 13:51

Er speelt natuurlijk bij Pidcock mee dat hij nog niet hersteld is van die sleutelbeenbreuk. Zonder dat waren de verwachtingen anders geweest en had hij vermoedelijk een vrij rol gekregen om voor een paar ritten te gaan. Het zou maar zo kunnen dat op de lange termijn het huidige scenario beter is voor zijn ontwikkeling als renner/mens.

Lekkere sneer naar Evenepoel & entourage in de tekst trouwens.

Reiger 26 augustus 2021 om 15:13

@Joopr. Alhoewel ik REV met zijn hele media-act (want dat is t in mijn ogen) nog niet in de armen heb gesloten, ziet natuurlijk elke blinde dat het een uitzonderlijk talent is die nog heel veel gaat winnen. Alleen op het gebied van een grote ronde staat er op dit moment één op eenzame hoogte en dat is Pogacar. En mijn mening is dat Evenepoel dit jaar stil staat in ontwikkeling op dat gebied. Dat hadden ze dit jaar veel beter aan kunnen pakken. Nu weet hij na dit jaar nog niet hoe hij een hele ronde verteerd. Ook al zou hij nog veel winnen dit jaar. Een gemiste kans dus in MIJN ogen.

Daniel17 26 augustus 2021 om 11:49

Ik vind het toch raar dat hij naar de Vuelta is gestuurd en niet het WK mountainbike rijdt dit weekend. Als olympisch kampioen hoor je daar toch gewoon te starten, zeker als het alternatief anoniem rondrijden in de Vuelta is.

Reiger 26 augustus 2021 om 11:50

Het is duidelijk dat jij het stukje niet gelezen hebt

Daniel17 26 augustus 2021 om 11:56

Ik heb het stuk wel gelezen, maar het is toch juist vreemd dat hij in slechte vorm en met een slechte voorbereiding naar de Vuelta wordt gestuurd?

Een goede Pidcock hoeft echt niet anoniem rond te rijden

Handige Harry 26 augustus 2021 om 13:09

Het is nu gewoon een leerschool voor hem.
Op het WK mountainbike had hij moeten presteren en dat was in zijn huidige vorm waarschijnlijk niet gelukt.

AnderJ 26 augustus 2021 om 11:51

Nou ja zeg. Brood en spelen, dat wil het volk en hij wil het zelf toch? Belachelijk #freetom

En meer serieus: weet niet of het vanuit Ineos nou heel verstandig is om met drie beoogde kopmannen van start te gaan en dan ook nog ruimte te maken voor iemand die komt freewheelen, maar voor Pidcock zelf lijkt me e.e.a. erg goed. Lange toekomst, dus waarom nu te veel haasten?

Murcia 26 augustus 2021 om 11:52

Begrijpelijk verhaal van Bogaerts maar toch opmerkelijk dat ze bij INEOS bewust iemand meenemen die eigenlijk geen bijdrage van betekenis kan leveren voor de kopman. Je wilt hier de ronde winnen met of Yates of Bernal en dan heb je naar mijn mening topfitte renners aan je zijde nodig. Een renner voor de Vuelta drie weken vrij geven is een afwijking van de normale gang van zaken bij Brailsford.

Aart van Woud 26 augustus 2021 om 12:00

Blijkbaar dachten ze het bij Ineos ook wel met 7 man af te kunnen..
Voor de ontwikkeling van Pidcock wel een goede move, en inderdaad verstandige teksten van de trainer.

Turtlehead 26 augustus 2021 om 12:01

Gebrek aan leiderschap.

Van een Grote Ronde rijden zonder voorbereiding is nog nooit iemand beter geworden.

Thijs E 26 augustus 2021 om 15:27

Pidcock is belangrijker op de lange termijn voor Ineos dan Bernal en Carapaz. Ze hebben een Britse diamant en die willen ze netjes fijnslijpen.

Pidcock kan ze meer opleveren dan een Wiggins die ze met een zweep in vorm moesten slaan, of zo’n bleke stuurpenstaarder als Froome die slechts een enkeling aanspreekt.

Turtlehead 26 augustus 2021 om 12:00

Ik was net aan het denken ‘had hem dan thuisgelaten’ en ‘waarom lees ik dit’, toen mijn oog viel op de ware uitsmijter van dit topic: ‘we willen niet in een verhaal Evenepoel belanden’ en ‘We wilden niet dat hij of iemand anders zou gaan geloven in iets wat niet bestaat.’

Mijn dag is goed.

Murcia 26 augustus 2021 om 12:05

Bogaerts moet uitkijken, Don Pat heeft mensen voor minder verbaal gekruisigd. LOL

Reiger 26 augustus 2021 om 12:07

Die van mij ook. Hier wordt bevestigd wat al voor, tijdens en na de Giro door enkelen zonder REV-juichcape wordt gezegd.

Wheely 26 augustus 2021 om 12:11

Die Kurt weet wel hoe die moet name droppen. Persoonlijk had ik er de titel van gemaakt als ik WF was: “We willen niet in een verhaal Evenepoel belanden”

Massimo Bataille 26 augustus 2021 om 14:39

Ik denk dat het meer sneer naar de media is dan naar Quickstep/Lefevere.
Vanuit het DQS kamp is er telkens gezegd dat ze wel gingen kijken waar REV uitkomt. Dat ze gewoon gingen alles geven en zien waar het schip strandt ( en dat was rond etappe 14). Nergens bleek dat ze voor de Giro winst gingen gaan.

Vind ik eerlijk ook wel de correcte strategie. Bewust inhouden terwijl je nog resultaten kunt behalen vind ik geen goed advies.

Wheely 26 augustus 2021 om 12:07

Geen Pidcock op het WK en Roubaix, Mathieu ook niet waarschijnlijk. Niet onverstandig, wel jammer.

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 12:20

Die koers kan ook zonder hen.

Maar help me even, wie was het ook alweer die zo stellig beweerde dat MvdP de ronde aan Asgreen gaf in ruil voor Roubaix?

Wheely 26 augustus 2021 om 12:37

Geen idee, ik zal het toch niet geweest zijn?

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 12:45

Het is niet erg als je het niet weet hoor, zo direct komt iemand het wel vertellen.

Franco Ballerini 26 augustus 2021 om 14:09

Present. Dat opperde ik inderdaad als een reële mogelijkheid. Er zijn daarnaast natuurlijk andere manieren om de rekening te vereffenen.

Reiger 26 augustus 2021 om 14:29

@Franco Hahaha “present” Heerlijk!

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 12:10

Of Evenepoels overkook-giro hem uiteindelijk goed of slecht doet is natuurlijk totaal onbewezen, op zich heeft die de boel toch weer aardig op de rit toch? Dat voorbeeld erbij trekken om Pidcocks non performance te vergoelijken hier komt enigszins suf en gezocht over.

Dat Pidcock hier ondanks het sportief voor lul meepeddelen best wat opsteekt betwist ik niet zozeer hoor, ik denk gewoon dat Evenepoel in zijn giro een veelvoud heeft opgestoken qua ervaring en gevaren.

Reiger 26 augustus 2021 om 12:23

Het gaat er niet om of het hem goed of slecht doet. Hij had voor zijn ontwikkeling zonder ambitie moeten starten in de Giro. Gewoon 3 weken grote ronde en een paar ritjes uitzoeken. Hij deed het in het begin zeker niet slecht maar hij was na ongeveer 10 dagen opgerookt. Voor de Giro waren zijn waardes goed werd gezegd maar kun je daaruit opmaken dat hij geschikt is voor een grote ronde? Nee dat leer je door hem uit te rijden en te kijken hoe je er op reageert. Dat hij nu in vorm is, is een feit. Maar hij weet nog steeds niet hoe het is om een Grote ronde te rijden in zijn totaal. Zijn grootste concurrent voor zijn hele carrière heeft al 2 Tours, 1 podium in de Vuelta en 9 ritten op zak. Het komt op mij allemaal over als een jacht op snel succes voor Remco en geen oog voor opleiding en toekomst.

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 12:26

Maar welk malheur loop je dan exact op als Evenepoel zijnde? Wat is nou zo ontzettend veel slechter allemaal?

Panache 26 augustus 2021 om 12:29

Gisteren schreef je "Inderdaad, oren open, ogen open, bagger rijden, goed luisteren, goed kijken, er geen reet van bakken. Zo doe je dat als frisse snaak, dat is de slimme manier." Nu de ploeg min of meer aangeeft dat dit een bewuste keuze is als onderdeel van het leerproces dan heb je eigenlijk twee opties: suggereren dat Ineos maar wat aankloot, of bedenken dat dit voor een serieus ervaren grote ronde ploeg schijnbaar toch als investering in de toekomst wordt gezien. Romāns Vainšteins wielerkennis staat niet ter discussie, maar hier slaat hij eens de plank mis m.i.

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 12:37

Ik haal de zaken gewoon uit elkaar. Dat Pidcock hier niet slechter van wordt houdt niet in dat hij niks zou leren van proberen mee te komen en na 10 dagen afstappen. Het zijn verschillende zienswijzen maar om die reden nog niet aan elkaar gerelateerd, dat het hier erbij getrokken wordt door zijn trainer is nog geen enkel bewijs dat het ene beter werkt dan het andere. Uiteindelijk is dat ook weer per coureur verschillend.

Het kan ook zijn dat Evenepoel zowel baat heeft bij de deksel op zijn neus krijgen als dat Pidcock dat heeft bij een ronde in de luwte rijden. Misschien wel meer dan dat ze hun rondes ‘andersom’ ingestuurd waren.

Alfons Haavers 26 augustus 2021 om 12:57

Meeste analyses hier zijn vaak terug te brengen op renner a vind ik leuk en renner b niet en dan maar een heel verhaaltje er omheen fabriceren.

Michelangelo 26 augustus 2021 om 13:05

Allebei de routes zijn mogelijk.
Maar wat Evenepoel al wist is dat hij rondes van een week kan volhouden (en hoe zijn lichaam daarop reageert). Dan kun je hem op dezelfde manier laten starten aan de Giro, en als blijkt dat hij na 10 dagen leeg loopt en na 2 weken over de vangrail duikt, de conclusie trekken dat hij nog niet klaar is voor een ronde van 3 weken. Maar wat je met deze aanpak niet weet is hoe hij reageert op het eind van de derde week, welke waardes hij dan nog kan halen in bijvoorbeeld een tijdrit of een klim boven 2000 meter. Allemaal waardevolle gegevens als je een grand-tour winnaar wilt worden.

En dan ga je denk ik meer leren met de gedoseerde aanpak, zodat je gegevens kunt verzamelen over de gehele 3 weken. Als je volgend jaar een ronde wilt rijden met klassementsambities, dan kun je denk ik beter dit jaar 3 weken als een drol rondrijden en ervaren wat het is om ook in de derde week nog inspanningen te leveren, dan 1 week vol gas gaan en meedoen, en vervolgens er af wapperen en uitvallen (letterlijk).

En verder gaat het niet om het OPDOEN van ervaringen, maar het ervan LEREN. En als ik 1 ding zeker weet, is dat Evenepoel erg hardleers is (zie o.m. zijn afdaling in Denemarken en de praatjes dat niemand hem wat hoeft te vertellen en hij zijn eigen plan trekt). En Pidcock een heel stuk coachbaarder lijkt….

De Melkboer 26 augustus 2021 om 13:11

Dikke non-vergelijk, Giro loodzwaar, koude regen op verraderlijk terrein.
Dit is voor een groot deel pedellen in het zonnetje op rechte wegen geweest.

Evenepoel kwam uit bekkenbreuk.
Pidcock van een gouden medaille.

Kom op… laag.

Reiger 26 augustus 2021 om 13:22

@Melkboer Dus dan was dit voor REV toch ook een ideale Grote Ronde geweest om te leren? Ipv jacht op snel succes investeren in zijn toekomst. Met alle data van een laatste week de winter in en dan gericht aan de slag kunnen ipv er op rekenen dat het zo ook wel goed komt.

Michelangelo 26 augustus 2021 om 13:29

@Melkboer,
Evenepoel trapte volgens zijn trainer fantastische waarden. Die was er helemaal klaar voor.
Pidcock komt net terug na 3 weken niks doen….

Dus inderdaad geen vergelijk, en als jij dat kwalificeert als “laag” dan is die voor jouw rekening.

Maar dit zijn dus des te meer argumenten om voor de Pidcock route te kiezen. Of vind je dat Evenepoel en DQS de juiste keuzes gemaakt hebben. Of hadden ze ook beter met de meefietsen-ambitie gestart, en vanaf de eerste rit tijd laten verliezen?

rennerske 26 augustus 2021 om 13:50

Denk dat Evenepoel, en de clan rond Evenepoel, beyond the point of no return is beland. Het verwachtingspatroon was zo hoog opgeschroefd dat meehobbelen zoals Pidcock nu doet niet meer in dat torenhoge plaatje past. Zoiets?

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 13:54

Persoonlijk denk ik dat Evenepoel gewoon dat blitse en altijd vol mee willen doen dermate diep in hem heeft zitten dat je er maar mee werken moet. Net zoals dat ijdel nochalante ‘mwoahkweenie’ waarmee een MvdP zijn fiets carrière afwerkt.

Het hier poneren dat Pidcock het fantastisch doet op basis van REVs giro is gewoon gekunstelde, onbewijsbare lulkoek.

De Melkboer 26 augustus 2021 om 14:21

@Reiger
De Vuelta is omwille van haar tranquillidad een makkelijkere ronde om in te komen. Beter om als eerste keer 3 weken te koersen. Maar paste niet in de wedstrijden die Evenepoel graag zou rijden. De hitte en de steile puncheraankomsten zijn ook niet zijn sterkte.

Hij start tegen beter weten in een Giro zonder koersritme, dat mislukt, (nou en?) en nu is hij gewoon veerkrachtig aan het terugkomen. Dat is gewoon positief.

Laat hem een paar keer met tegen de muur lopen. Dat palmares moet toch niet compleet zijn op zijn 24ste? Kijk naar een Bernal, je wint de Tour op je 22ste en dan heb je het hoogst haalbare al bereikt. Die heeft gewoon moeite om zich te terug op te laden voor nieuwe grote doelen. Maar hij komt heus wel terug om de Triplete te volmaken.

Ik zie echt de meerwaarde niet van het op een wielerforum (met
belerend, denigregrend en soms bespottelijk toontje) proberen micromanagen van de carrière van een opkomende renner.

@Rennerske
Volgens Michelangelo moest Evenepoel minstens een keer goud pakken in Tokio. De lat wordt door critici vaak hoger gelegd dan door de gemiddelde volger.

Michelangelo 26 augustus 2021 om 14:32

@Romans, dat denk ik ook. Zeg tegen Evenepoel dat ie zich moet laten lossen, en ik weet zeker dat hij een demarrage plaatst. Want hij weet altijd zelf wat goed voor hem is. En Evenepoelen lossen niet op commando van een ander.

En zoals Rennerske hier stelt, ik denk dat dit ook weer allemaal samenhangt met het "merk" Evenepoel. Dat merk schreeuwt dat het altijd goed gaat, dat je altijd de beste bent, dat je altijd wint (zelfs al lig je half dood op je rug in een ravijn). En niet dat je ook wel eens beter gewoon rustig anoniem mee kunt fietsen omdat dat beter is voor later. Het is echt een "hier, nu, ik" merk als je het mij vraagt. Te snel willen beginnen na een blessure, te snel en te onvoorbereid met ambitie starten aan een grote ronde, te snel willen rijden in een afdaling; er zit gewoon echt een patroon in. Met een ploegleiding die daar niet echt raad mee lijkt te weten, of in ieder geval nog niet de juiste wijze van bijsturen gevonden lijkt te hebben. Want twee weken terug nog riep de grote baas dat de rest van het seizoen in het teken staat van volgend jaar, maar vervolgens komt die kleine met allerlei ambities op de proppen.

EDIT
@Melkboer: voor mij had Evenepoel zijn selectie voor de OS in moeten leveren, en pas mogen krijgen als hij vormbehoud zou tonen. Met zoveel goede renners is het weggeven van een plek op de OS op basis van een wedstrijd van bijna 3 jaar voordien gewoon niet uit te leggen. Zeker als daar een dergelijke val en revalidatie tussenin zit. Dus hij had zeker geen twee keer goud moeten pakken, maar gewoon in Belgie moeten blijven en zijn plek afstaan aan bijvoorbeeld Lampaert of Teuns.

De Melkboer 26 augustus 2021 om 14:37

Jij maakt nogal wat aannames van een merk dat niet geregistreerd is, geen website met een uitgeschreven missie of visie heeft.

Verzinsels in jouw koker, niet meer, niet minder.

op je EDIT:
Lampaert zijn programma ligt geheel in het teken van het WK en vooral PR. Die wou geen OS, zeker ook met zijn pasgeboren kindje. En Teuns, ik had hem zeker ook geselecteerd en verwacht dat hij verder was gekomen dan Evenepoel op de Mikunipas. Misschien durft Van Thourenhout zich niet te branden aan Bahrein renners. Je weet niet wat er speelt.. SVT is een insider. Wij niet.

Trouwens in de door jou verguisde Belgische journallie was er ook een pro Teuns lobby.

De Melkboer 26 augustus 2021 om 14:54

Rijdt Evenepoel kleine wedstrijden is het: “o ja makkelijk winnen”
Wordt hij geselecteerd voor de OS: “hij had moeten thuisblijven”

De zelfbenoemde critici spreken zichzelf nog al ns tegen.

LaDoyenne 26 augustus 2021 om 14:58

@Reiger

"Zijn grootste concurrent voor zijn hele carrière heeft al 2 Tours, 1 podium in de Vuelta en 9 ritten op zak."

Nee. Tegen de tijd dat Remco kans maakt om de Tour te winnen, gegeven dat dat ooit het geval zal zijn, heeft Pogacar alles wat hij wilde winnen reeds (meermaals) gewonnen.
Evenepoels grootste concurrenten zullen renners zijn net jonger dan hij. M.a.w. de lichting Ayuso-Uijtdebroeks.

Reiger 26 augustus 2021 om 15:02

@Melkboer zou het ook kunnen dat de Belgische bondscoach Evenepoel nu al niet durfde te passeren voor de wegwedstrijd? Het ligt natuurlijk in de lijn dat REV en WVA de komende 10 jaar de lijnen uitzetten bij de nationale ploeg dus kun je ze maar beter te vriend houden toch?

De Melkboer 26 augustus 2021 om 16:34

@Reiger
Nee, bondscoaches in grote landen hebben al honderd jaar te maken met druk van buitenaf om deze of gene renner te selecteren. Echt waar, ga maar na. De BWB weet dit natuurlijk (daar zitten bekwame mensen) en staan achter de bondscoach.

LaDoyenne 26 augustus 2021 om 12:14

“We wilden niet in een verhaal-Evenepoel belanden. We wilden niet dat hij of iemand anders zou gaan geloven in iets wat niet bestaat.”

Prachtig. Welnu, wat Evenepoel betreft, diens aficionados geloven er nog steeds in.

Pizzi 26 augustus 2021 om 12:17

Prima verhaal. Desondanks jammer dat ‘ie niet het WK MTB en Roubaix rijdt. Wel benieuwd of ‘ie deze winter nog constanter kan rijden in het veld.

Jean Dumas 26 augustus 2021 om 12:35

Zo is het.

De Melkboer 26 augustus 2021 om 13:17

Alle begrip voor dat Pidcock met een succesvolle MTB voorbereiding en Gouden feestje hier niet met volle goesting of vorm aantreed. Echter hadden we toch verwacht om een al eens te zien (zeker de Engelsen, die hadden het er gisteren over)

Evenepoel erbij halen om je punt te maken vind ik best laag. Ze hadden het eerder ook al over Evenepoel. Schijnbaar zitten ze toch een beetje met een obsessie. Is gewoon een renner als een ander.

En dat Pidcock hier zich laat lossen om er in andere ritten eens vol voor te gaan is ook iets wat een renner doet zoals zo vele anderen. (Denk een Dylan Teuns.)

Het feit is dat Pidcock gisteren hopeloos tekort kwam. Zelfs al liet hij zich eerdere dagen lossen. Heeft dus hoegenaamd niets met Evenepoel te maken maar gewoon met zijn eigen niveau.

gelerasmussen 26 augustus 2021 om 13:54

Kan niet wachten om te zien hoe ver hij zou kunnen komen in een grote ronde! (Klassement)

Romāns Vainšteins 26 augustus 2021 om 14:11

Ik wel, 5 jaar geen probleem. Doe ik zo.

Madone E 26 augustus 2021 om 14:40

Was al vergeten dat hij ook in de Vuelta is. Zal in de cross winter wel weer top zijn.

Marik 26 augustus 2021 om 14:50

Goed verhaal van de ploeg. Zo verstandig heb ik ze eigenlijk nooit gehoord m.b.t. een renner uit hun stal.
En wat betreft het gezeur over Evenepoel, Bogaerts trekt enkel een vergelijk. Die is helemaal niet bezig met een sneer uitdelen of de grond intrappen. Dat willen sommige lezers er graag van maken.
We kunnen met z’n allen toch ook niet anders concluderen dat er vanuit het kamp Evenepoel en veel media een ongezond verwachtingspatroon is geschetst aan de vooravond van de Giro?
Beter hadden ze inderdaad gedaan zoals men hier met Pidcock doet. Data verzamelen. Dat doen ze in de Formule 1 ook als ze op een nieuw circuit of in een nieuwe auto rijden. En voor de azijnzeiker: nee renners zijn geen raceauto ik weet het, maar het principe van data verzamelen om goed beslagen ten ijs te komen lijkt mij zeer verstandig.

De Melkboer 26 augustus 2021 om 15:01

@Marik
Niet gewoon een vergelijk.
https://www.cyclingnews.com/news/no-plans-for-pidcock-to-do-an-evenepoel-and-jump-into-2020-worldtour/

Ze zijn er wel mee bezig hoor. Zo'n Quinn Simons komt niet aanwaaien met dit soort rare teksten. Die doet gewoon z'n eigen ding. Gewoon knokken onder de profs, Dirty Kanza tussendoor, beetje mountainbiken voor de lol… Prima.

Marik 26 augustus 2021 om 15:26

Even gelezen, nog steeds gewoon een vergelijk en niet sneren. Die kop heeft Cyclingnews zelf bedacht. Maar ik begrijp dat je er toch naar op zoek bent Melkboer.
Dan heb ik nieuws voor je, je vindt altijd waar je naar op zoek bent in dit soort gevallen.

JTR 26 augustus 2021 om 19:45

Kan ook het kamp vdP nog wat van opsteken !

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair