Tom Pidcock breekt sleutelbeen tijdens training

woensdag 2 juni 2021 om 19:25
Tom Pidcock breekt sleutelbeen tijdens training

Tom Pidcock - foto: Cor Vos

Tom Pidcock heeft afgelopen maandag bij een ongeval tijdens een training zijn sleutelbeen gebroken. Dat meldt zijn ploeg INEOS Grenadiers. Hij is vanochtend geopereerd en heeft zich afgemeld voor de Ronde van Zwitserland.

Pidcock was afgelopen maandag aan het trainen in de buurt van Font-Romeu-Odeillo-Via, een plek in de Franse Pyreneeën. Volgens ooggetuigen was zijn Pinarello-frame in twee stukken gebroken door de impact.

Zijn coach Kurt Bogaerts meldt dat het inmiddels beter met hem gaat. “Hij kijkt al vooruit en richt zich op zijn revalidatie. Hoewel dit betekent dat hij deze week niet zoals gepland zal starten in Zwitserland, zal hij zo snel mogelijk weer gaan trainen en zich voorbereiden op de rest van het seizoen.”

Een van de hoofddoelen van Pidcock dit najaar zijn de Olympische Spelen. Hij geldt in Tokio voor de titelstrijd in het mountainbiken als een van de voornaamste concurrenten van Mathieu van der Poel.

Dit artikel delen:

42 Reacties

WernerFranke 2 juni 2021 om 19:34

Oei, zal niet fijn zijn, het eerste ritje terug op de mtb.

antilek 2 juni 2021 om 19:56

Dan ben je nog heel bescheiden herr Werner

CechRepublic 2 juni 2021 om 20:47

En nog een operatie ook, dus het zal niet een barstje zijn maar een echt breuk. Balen, zowel voor hem als (in mindere mate vanzelfsprekend) de wielerfans.

Quincy Adams 2 juni 2021 om 21:03

Ligt er aan waarom de operatie is. Is het om er een plaatje op te zetten, of is het bot zo toegetakeld dat ze het van binnenuit moeten ‘repareren’? of beiden? Hoe dan ook zal het een herstel zijn, alleen al van de narcose en ingreep. Wat staat daarvoor? 3 weken rust daarna 3 weken op de tacx en dan weer naar buiten? OS is over een kleine 8 weken… Meedoen zou dan te doen, maar offie dan in vorm is, is de vraag.

Wat een klote-timing voor hem, zeg!

Rob van Tilburg 2 juni 2021 om 21:06

Ik begrijp dat men wielrenners sneller opereert dan de normale mens, omdat het dan mooier geneest. Bij normale mensen accepteert men dat het niet perfect is.

dit is mijn achterwiel 2 juni 2021 om 21:44

@quincy. Ip kun je na 3 weken echt wel buiten fietsen en weer beginnen trainen. Hoewel dat op tarmac is en in een wortelenbos is dat wellicht een ander verhaal. Dat hotsen en botsen lijkt me niet fijn. Sowieso al niet maar met 1,5 arm nog minder.

Puncheur du Framboise 2 juni 2021 om 19:35

Een eerste tegenslag voor dit wonderkind…

thomasjaarsma 2 juni 2021 om 20:19

Heeft er wel meer gehad hoor kijk maar naar tour de avinier of hoe ik het noem de Tour de France voor beloften. Had daar een akelige val

rennerske 2 juni 2021 om 19:46

Hé, jammer. Had hem graag in TdS gezien. Gelukkig komt die gouden plak door dit akkefietje niet in gevaar.

chasse-friet 2 juni 2021 om 19:57

De mtb wedstrijden zijn al laatste week juli toch? Het lijkt mij dat een sleutelbeenbreuk daar wel degelijk voor problemen gaat zorgen.

Turtlehead 2 juni 2021 om 19:57

Ik wist niet dat RvZ voor hem op de rol stond. Als de verdere blessures en naweeën meevallen, kan het nog positief uitpakken, als hij nu gewoon alles op de mountainbike gooit.

Handige Harry 2 juni 2021 om 21:18

Hij zal weinig op de mountainbike zitten met zo’n blessure.
Vooral op het zeer technische parcours van de spelen ga je dat merken.

Naastjezadellopen 2 juni 2021 om 20:14

Heeft hij zich al gekwalificeerd voor de Olympische spelen?

thomasjaarsma 2 juni 2021 om 20:18

Yess maar mist hierdoor wel leogang

harryjohan71 2 juni 2021 om 20:18

UK heeft zich gekwalificeerd en mogen een renner naar OS sturen.

blix 3 juni 2021 om 09:23

Leogang ging hij sowieso niet rijden (overlap met TdS), maar wel Les Gets begin juli. Dat zal hij wellicht niet halen

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 20:43

Wat een tegevaller. Mathieu zal opgelucht ademhalen.

Reiger 2 juni 2021 om 21:02

Olympische spelen gaat een lastig verhaal worden vrees ik. En Mathieu zal, samen met de andere deelnemers, toch een heel klein beetje opluchting hebben. Nu zou Mathieu niet bij voorbaat kansloos zijn geweest tegen Pidcock maar dat hij er een hele zware dobber aan zou hebben gehad is zeker.

Melkzuur 2 juni 2021 om 21:09

Waar was Matje trouwens, afgelopen maandag?

Reiger 2 juni 2021 om 21:41

Wat was er maandag?

Azijnpisser 2 juni 2021 om 21:53

Nee hoor zo is Mathieu niet. Kan hem overkomen.

Le Blaireau FR 2 juni 2021 om 22:29

Is Mathieu die kilo’s al kwijt? Tokio lijkt me alleen maar meer in het voordeel van Pidcockje.

Al Phila 2 juni 2021 om 20:45

Grote vraag blijft (omdat het vanuit Ineos stil blijft) wat de oorzaak was: een auto, een kuil in de weg, of een onbetrouwbare Pinarello ??

CechRepublic 2 juni 2021 om 20:50

Als je naar het frame en de staat van de wielen kijkt kan het alleen maar een aanrijding zijn geweest. Maar raar dat dat niet wordt vermeld.

Kosmonaut 2 juni 2021 om 20:51

Er zat een kuil in de weg, daardoor viel hij, tegen een passerende auto en brak zijn Pinarello in tweeën;).

Turtlehead 2 juni 2021 om 21:36

Ik denk zijn bidon-finále te zwaar was voor dat Pinarello framepje en dat hij daardoor gevallen is. Dat kan toch ook?

Thijs E 2 juni 2021 om 20:48

"Een van de hoofddoelen van Pidcock dit najaar zijn de Olympische Spelen"

De spelen zijn in de zomer.

Zuur voor Pidcock, was heerlijk op dreef en zou ongetwijfeld voor vermaeck hebben gezorgd in Zwitserland

Lalsacien 3 juni 2021 om 10:04

Alles na de Tour is blijkbaar najaar. Ook Wielerflits gaat hierin mee….

de adelaar 2 juni 2021 om 21:03

Sneu, ik had graag gezien dat in Tokio alle kleppers ( MVDP SCHURTER PIDCOCK ) elkaar in topvorm zouden treffen … dit gooit roet in zijn eten

dit is mijn achterwiel 2 juni 2021 om 21:32

In jouw eten ook

dit is mijn achterwiel 2 juni 2021 om 21:49

Is het een mogelijkheid dat het hem ten goede komt: geen deelname meer aan wegwedstrijden dus volledige focus in trainingen op explosiviteit en mtb houding ed?

Azijnpisser 2 juni 2021 om 21:56

Daar kan je wel eens gelijk in hebben.

Handige Harry 2 juni 2021 om 22:25

Jij denkt dat hij binnen één paar weken weer op de mountainbike zit?

dit is mijn achterwiel 2 juni 2021 om 22:40

@harry. Nee.

Blackcanyon 3 juni 2021 om 06:05

Rev reed de eerste koersdag van de giro best nadat hij er lang uit lag. Dus gewoon tot OS geen wedstrijden en die dan als eerste.

Barry Batsbak 3 juni 2021 om 08:14

En Pidcock hoeft het ook niet gelijk 3 weken lang op de mountainbike uit te houden. Wat ik overigens een geweldige format zou vinden, maar dat terzijde.

DunJay 3 juni 2021 om 08:43

Nou, z’n fiets komt er niet vanaf met ‘maar’ één breuk. Moet een beste klapper zijn geweest.

jooprioolpijp 3 juni 2021 om 08:45

Ziet er niet uit als een eenzijdig ongeluk. Ik hoop dat hij d’r goed vanaf komt en nog in vorm de OS haalt, maar vrees van niet. Op dat mega technische parcours gaat hij z’n armen 100% nodig hebben.

Cyclinglife 3 juni 2021 om 09:12

Dat ziet er als een vreemde breuk uit. Benieuwd wat er precies gebeurd is.

Wheely 3 juni 2021 om 09:17

Daar zal wel een auto overheen gereden zijn.

vliegende-brommert 3 juni 2021 om 11:02

Hoofd teveel naar beneden op de tijdritfiets ?!?

Headlines

Materiaalzone

Populair