Kun je met een stadsfiets de Mont Ventoux oprijden?

vrijdag 9 juli 2021 om 00:00
Kun je met een stadsfiets de Mont Ventoux oprijden?
Ad

De Mont Ventoux staat bekend als een van de meest iconische beklimmingen uit de wielersport. De profs maakten tijdens de elfde etappe van de Tour de France 2021 van de (tweevoudige) beklimming van de Reus van de Provence een waar schouwspel, met Wout van Aert als verdiende ritwinnaar.

Ook voor menig toerfietser vormt deze 21,3 kilometer lange beproeving aan 7,5 procent gemiddeld een serieuze uitdaging. Maar is het ook mogelijk om  boven te komen op een stadsfiets? Youtuber Bas Tietema ging de uitdaging aan en ging op een Swapfiets naar boven. Het resultaat zie je in onderstaande video.

De uitdaging is onderdeel van de YouTube-serie Tour de Tietema. Hierin gaan Bas Tietema, Josse Wester en Devin van der Wiel dagelijks challenges aan tijdens de Tour de France. Zo braken ze op de tweede dag van de Tour de France het record voor ’s werelds grootste canvas met een aanmoediging voor Wout van Aert.

Verantwoording:
Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door Swapfiets

Dit artikel delen:

14 Reacties

Gannadier 8 juli 2021 om 14:41

Bas je bent een legende!

jimmen 8 juli 2021 om 15:13

na 2 km leek het al gedaan, dit is ongekend

Peet Gute 8 juli 2021 om 15:26

Knap natuurlijk maar de moderne stadsfiets is een luxe artikel in vergelijking met de koersfietsen van 100 jaar terug.

jimmen 10 juli 2021 om 09:35

tuurlijk niet

RyderHesjedal 8 juli 2021 om 16:55

Legendarische vereniging, Tandje Hoger

Pathieu van der Moel 8 juli 2021 om 17:48

Geweldige content maken die gasten!

zacht 8 juli 2021 om 19:04

Kijk, dit mag dan wel een ‘ad’ zijn, dit soort content is een aanwinst voor WF. Al volg ik ze al op YouTube.

Bonorrie 8 juli 2021 om 19:09

In 1 woord; geweldig !!

Kelder is de Man 8 juli 2021 om 19:21

Gister gekeken, maar zie nu pas het zadel.

Madone E 8 juli 2021 om 19:57

Wat een held en wat een fantastisch kanaal.

Zadelpen 9 juli 2021 om 00:14

Chapeau!

Leuke video ook.

Turtlehead 10 juli 2021 om 09:37

Ik heb nog nooit pijn in mijn benen gekregen van het kijken naar iemand die fietst, maar dit keer wel. Magisch!

VTI 10 juli 2021 om 14:29

Die Bauke Mollema gaat ook steeds raardere dingen doen om maar uit de greep van het peloton te blijven ;-)
Hele knappe prestatie!

the student 11 juli 2021 om 09:41

Ach had het verzet wat aangepast en het had makkelijk gegaan hahaha is het nog steeds een stadsfiets.

Headlines

Materiaalzone

Populair