Kruijswijk zesde na lange vlucht: “Dit was het maximale”

woensdag 22 juli 2015 om 18:34
Kruijswijk zesde na lange vlucht: “Dit was het maximale”

foto: Sirotti

Steven Kruijswijk zat vandaag voor het eerst deze Tour mee in een lange ontsnapping. De renner van LottoNL-Jumbo finishte in Pra-Loup uiteindelijk als zesde. “Ik heb me al moeten forceren om de groep te laten ontstaan”, vertelde de Brabander, die zelf een van de initiatiefnemers was, aan de NOS. “Dan weet je dat je wat tekort kan komen in de finale.”

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Kruijswijk is na zijn uitstekende Giro d’Italia vooral blij dat hij zich nu ook in de Tour eens van voren heeft kunnen laten zien. “Tot nu toe was het hier nog niet veel soeps, maar ik denk dat ik vandaag een goede koers heb gereden. Ik heb het geprobeerd en ik denk dat dit het maximale was. En er komen nog een paar mooie etappes aan.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

LyndaLid 22 juli 2015 om 18:39

Uitstekend gereden Kruijssie! Uran, Pinot, Talansky en Yates zijn helemaal geen gekke namen om voor je te dulden.

0
Sephiroth 22 juli 2015 om 18:41

Dat LL en Hij heeft met Talansky erg hard geknokt om de kopgroep te laten ontstaan, dus dat heeft ook nog extra gekost.

Mooi gedaan :)

0
denistel 22 juli 2015 om 18:45

Yates zat achter em toch?? heeft zich tenminste laten zin ,,Gesink en Mollema hadden het eer hel moeilijk. die wilden aanvallen toch of een etappe winnen ik zie ht niet gebeuren hoor.
2 man in de top 10 zou al heel mooi zijn.

0
Gesink4President 22 juli 2015 om 19:12

Als je het deelnemersveld van deze tour bekijkt (de sterkste bezetting in jaren) dan is het een geweldige prestatie om twee Nederlanders in de top 10 te hebben. Wie had dat van tevoren verwacht? Ik niet in ieder geval.

0
robotour 22 juli 2015 om 19:17

Het aanvalswerk kan alleen van Kruijswijk komen de komende dagen nog ?
Gesink heeft zijn handen vol om het klassement te verdedigen. Mollema hing vandaag al bijna in de touwen. Kelderman is ziekjes c.q. herstellende. Ten Dam is over.

0
Gesink4President 22 juli 2015 om 19:17

Weening voor morgen!

0
MaukeBollema2 22 juli 2015 om 19:33

Heel aardig geprobeerd, en hij zal het vast nog een keer gaan proberen. Maar een ritzege gaat het niet opleveren.

0
dumoman 22 juli 2015 om 20:10

Laat alle TLJ's maar aanvallen, voor de rest van de rit hebben ze toch geen waarde meer omdat ze dan achterliggen

0
Alto 22 juli 2015 om 20:22

dumoman: nee, geen enkele waarde. Behalve bidons en eten halen bij de auto, vooraan houden van Gesink. Ja, ze doen het echt slecht…..

0
Borsje 22 juli 2015 om 20:28

‘Don’t feed the trolls’ voegde een doorgewinterd WF lid me toe toen ik inging op een reactie als van dumoman….

0
ti-raleigh 22 juli 2015 om 22:22

Mooie poging van Kruissie. Vandaag was om warm te draaien. Gewoon volhouden want je hebt een paar mislukte pogingen nodig voordat je succes hebt. Vraag maar aan Geschke ;-)
Hij zal zich zeker nóg wel een keer laten zien, maar ik denk niet dat hij een etappe zal winnen. Ik denk dat alleen morgen een kopgroep het zal halen.Vrijdag en zaterdag zijn loodzwaar en dan zullen de toppers zelf de prijzen verdelen.

0
John hiatt 22 juli 2015 om 22:46

Goed gedaan. Morgen maar weer proberen. Soms moet je ook een beetje geluk hebben, zie de winnaar van vandaag.

0
bvbal79 22 juli 2015 om 23:05

Ik moet zeggen…iedereen ging Pinot voorbij, behalve Kruijswijk. Als hij het al verloren heeft dan is het ook in de afdaling geweest. want op de col zat hij maar een half minuutje achter pinot toch en op de finish ook…en we hebben gezien hoe traag Pinot ging….

0
Rondo 22 juli 2015 om 23:32

Hij komt in elk geval niet gemotiveerd genoeg op mij over. Hij komt over als of hij een erg drukke periode op zijn werk heeft gehad. Giro ook niet scherp in het kopje, maar Mega goede benen.

0
Spruch 22 juli 2015 om 23:45

De Tour begint pas net voor Kruijswijk.

0
Sthom 23 juli 2015 om 08:10

Edit redactie: niet doen alstublieft

0
Scotty 23 juli 2015 om 10:10

Ik heb het half kunnen volgen, maar heeft hij het nu eigenlijk laten liggen in de afdaling of op de beklimming van Col de Allos (of hoe heet dat ding)?

Ik meen dat ik hem met de voorste kopgroep over de top zag gaan, maar daarna geen spoor meer van hem?

0
dbloot 23 juli 2015 om 11:11

Toen bleek dat Kruijswijk niet meer kon winnen had hij zich moeten laten afzakken om Gesink te helpen…

0

Headlines

Populair

Materiaalzone