Kruijswijk: “Tijdrit van morgen kans om tijd te winnen op mijn concurrenten”

zaterdag 14 mei 2016 om 20:06

Steven Kruijswijk vindt zich na de graveletappe door Toscane terug op de derde plaats in het algemeen klassement. “Vorig jaar stond ik op dit moment 85e in het klassement, dat zorgde voor veel meer stress. Ik sta er goed voor en heb vertrouwen”, aldus de Brabander na afloop op de ploegwebsite.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

De etappe begon pas op een dertigtal kilometer van de eindstreep, waar de Alpe di Poti opdoemde. “Ik werd als een sprinter naar de voet van de klim gebracht. Tot dat moment had ik nog niets hoeven doen en dat voelt erg goed”, zegt Kruijswijk. “Ik wil in de laatste week van de Giro graag op mijn best zijn tijdens de lange beklimmingen en het voelt goed dat ik mannen als Nibali en Valverde op dit moment al kan bijhouden op een korte, steile berg.”

Tijd winnen
“Mijn derde plaats in het algemeen klassement geeft me geen extra druk”, aldus de klassementsman van LottoNL-Jumbo. “Vorig jaar stond ik op dit moment 85e in het klassement, dat zorgde voor veel meer stress. Ik sta er goed voor en heb vertrouwen. Ik zie de tijdrit van morgen ook als een kans om tijd te winnen op mijn concurrenten.”

Afzien en pijn lijden
Ploegleider Jan Boven kijkt uit naar morgen. “Met gezonde spanning”, aldus de beleidsbepaler. “We hebben hem verkend, aantekeningen en beelden gemaakt. Die moeten we gebruiken. Het wordt voor Steven een uur lang afzien en pijn lijden.”

Dit artikel delen:

48 Reacties

RaketVuist 14 mei 2016 om 20:10

That’s the spirit!

0
Ingmar 14 mei 2016 om 20:12

Tijd winnen? Is Kruijswijk zo’n goede tijdrijder?

0
RaketVuist 14 mei 2016 om 20:15

@Ingmar
Vorig jaar 5e in de lange tijdrit

0
mus van de maasstad 14 mei 2016 om 20:19

Kruijswijk FTW!

0
Lennimator 14 mei 2016 om 20:19

Holy shit!

Doen.

0
NumberSeventeen 14 mei 2016 om 20:20

Als het moet kan Kruijswijk behoorlijk tijdrijden. De tijdrit van vorig jaar: http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Italia_2015_Stage_14_ITT_Valdobbiadene
Als was die toen 60KM, net iets langer.

0
mitchel_91 14 mei 2016 om 20:24

Ben benieuwd naar Kruijswijk morgen, heb er zin in! Iemand beelden van de laatste 30 km van vandaag?

0
pirazzi 14 mei 2016 om 20:24

Een uur lang afzien? De tijdrit is 40,5 km lang, zijn gemiddelde snelheid zal wel hoger liggen dan dat hoop ik.

0
Pils 14 mei 2016 om 20:29

Als kruijswijk de laatste week weer zo goed is als vorig jaar (of beter) dan gaat hij meedoen om podium

0
Onie 14 mei 2016 om 20:34

25e stond ie vorig jaar naar 8 etappes, wel 25e op 11 minuten achterstand, dan is 3e op een paar seconden wel een betere uitgangspositie.

Kruijswijk in zijn huidige vorm moet heel ver kunnen komen. Stilletjes dromen van roze. Als Steven dat niet doet, dan ik dat wel voor hem.

0
Velominatus 14 mei 2016 om 20:38

@Pils Als Kruijswijk in de 3e week weer zo goed is als vorig jaar gaat hij meedoen om het roze. Vorig jaar waren Kruijswijk en Hesjedal de enige renners die in de 3e week sterker waren dan in de 1e week.

0
assen 14 mei 2016 om 20:43

Kruiswijk is nu zooo goed. Ik ben teleurgesteld als ie na de tijdrit niet top4 staat in het ak. Roze. Behoort tot de mogelijkheden.

0
Jari1977 14 mei 2016 om 20:50

Kan iemand mij vertellen hoe goed Zakerin is in tijdrijden, anders is het toch gewoon mogelijk om morgen de rose trui veroveren voor Kruijswijk, of ben ik nu te enthousiast.

0
SolerEritrean 14 mei 2016 om 20:54

Zakarin is goed in tijdrijden. Niet voor niks Europees kampioen tijdrijden bij de junioren met dank aan Rusada.

0
RG1 14 mei 2016 om 20:56

Zakarin heeft in romandie vorig jaar een goede tijdrit gereden. Echter ook een hoop minder goede.. Bovendien kan ook hij lek rijden o.i.d dus alles kan

0
UrbanSteel 14 mei 2016 om 20:58

Als Steven morgen bij de eerste tien in het klassement staat ben ik allang tevreden , voor te hoge verwachtingen ( zie Kelderman ) heb ik altijd schrik.

0
klootje kriekeljon 14 mei 2016 om 21:01

Toch wel heel fijn hoor, dat het seizoen van TLJ nu ook begonnen is. Dat zeg ik zonder cynisme trouwens. Kruiswijk neemt mooi het stokje over van Dumoulin als degene waar alle aandacht naar uitgaat. Genieten geblazen dit voor de wielerfan. Go Kruissie!

0
Lennimator 14 mei 2016 om 21:03

Niemand weet hoe goed Zakarin is in tijdrijden. In de proloog met een heuvel verliest hij in no time in Romandie 30 seconden en de volgende tijdrit met heuvel doet ie wel mee… Leg het mij maar uit Wada.

0
Romāns Vainšteins 14 mei 2016 om 21:19

Zakarin is een diesel, geen proloogknaller.

0
Moosje07 14 mei 2016 om 21:21

Valt mij op dat kruijswijk idd heel makkelijk vooraan begint steeds door toedoen van de ploeg, goed werk!

0
Pils 14 mei 2016 om 21:23

Zakarin nam geen risico’s in die proloog in romandie

0
dons 14 mei 2016 om 21:33

Zakarin is een rus. Daar word ik meteen al ongerust van (al voor het laatste dopingnieuws van Sjotsji). Verder: normaal zit Steve Zn ergens rond de twintigste plek in een tijdrit, maar deze Giro fietst hij niet helemaal “normaal”. Zie hem wel spectaculair finishen morgen.

0
mus van de maasstad 14 mei 2016 om 21:43

Het AD meld dat Kittel de Giro voor gezien houd.

0
Kwibus 14 mei 2016 om 21:44

@dons
Hoe schrijnend het Sotsji verhaal ook is zou ik niet teveel hoop hebben dat landen als de VS , UK en nog vele meer vrees ik zo heilig zijn.

0
Spruch 14 mei 2016 om 21:48

Kruijswijk straalt veel vertrouwen uit. Goede kans dat hij het daadwerkelijk beter gaat doen dan vorig jaar. Misschien podium, dat zou mooi zijn.
Zakarin heeft doorlopend voordeel door in de juniorentijd doping te hebben gebruikt. Jammer, want daardoor hangt aan elke overwinning die hij behaalt de geur van valsspelen. En daar kan hijzelf waarschijnlijk niks aan doen, want wie zo jong doping gebruikt, doet dat onder invloed van zijn omgeving, op die leeftijd maak je dat soort keuzes nog niet zelf bewust. Eeuwig zonde.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone