Kruijswijk en Gesink voeren LottoNL-Jumbo aan in Abu Dhabi

Kruijswijk en Gesink voeren LottoNL-Jumbo aan in Abu Dhabi

foto: Rudie Ottens

zondag 19 februari 2017 om 13:27

De Abu Dhabi Tour kent een deelnemersveld waar de Tour de France jaloers op zou zijn, dus mag ook LottoNL-Jumbo niet ontbreken met de grote namen. De Nederlandse ploeg stuurt Steven Kruijswijk en Robert Gesink naar de rittenkoers die gepromoveerd is naar WorldTour-niveau.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Kruijswijk en Gesink zijn de kopmannen voor de koninginnenrit naar Jabel Hafeet, terwijl Juan José Lobato uitgespeeld zal worden in de sprints. Paul Martens, Enrico Battaglin, Alexey Vermeulen en Bert-Jan Lindeman zijn ook geselecteerd en zien George Bennett terugkeren in koers. De Nieuw-Zeelander kampte tijdens de winter met de Ziekte van Pheiffer en is volgens de ploegleiding voldoende hersteld.

Selectie LottoNL-Jumbo voor de Abu Dhabi Tour 2017 (23-26 februari)
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-it Enrico Battaglin
flag-de Paul Martens
flag-us Alexey Vermeulen
flag-es Juan José Lobato
flag-nz George Bennett

Dit artikel delen:

15 Reacties

achterhoeker 19 februari 2017 om 13:40

Sterk team..Denk toch dat lottojumbo dit jaar sterker in de breedte is….
Heerlijk dat het wielerseizoen weer op gang komt…

0
MauRisico 19 februari 2017 om 13:42

Wie rijdt daar met baard?

0
Arry1337 19 februari 2017 om 13:47

Keizer denk ik

0
Silent Hill 19 februari 2017 om 13:50

Hoog tijd dat Kruijswijk eens wat wint. 29 jaar, maar een haast blanco palmares. Van een renner van zijn niveau mag die erelijst best wat uitgebreider zijn. Eens je werk van maken, Mr. Kleerhanger.

0
wielrenner 19 februari 2017 om 13:51

Nee joh, je ziet toch zo dat dat Tom Dumoulin is!

0
stijnlah 19 februari 2017 om 13:53

De man met de baard is maarten wynants.

0
MauRisico 19 februari 2017 om 13:56

Edit redactie: On topic houden a.u.b.

0
TykkeThor 19 februari 2017 om 14:26

Benieuwd hoe Gesink hier voor de dag gaat komen. Jabel Hafeet vind ik wel een typische Gesink klim.

0
raleigh 19 februari 2017 om 14:42

Edit redactie: On topic houden a.u.b.

0
tendam 19 februari 2017 om 15:22

@silent hill
Tsja, vorig jaar in de Giro was hij 3 of 4 keer tweede. Kruijswijk is normaal gesproken een renner die veel koersritme nodig heeft, en hij heeft ook nog eens geen sprint, dus dan wordt winnen moeilijk.

0
easger 19 februari 2017 om 16:33

Edit redactie: On topic houden a.u.b.

0
AWestie 19 februari 2017 om 19:27

Ik ving ooit ongeveer het citaat op dat weinig mensen een langere koers dan drie weken van Kruijsje zouden winnen. De koersen zijn gewoon te kort voor hem ;)

0
Jungle Man 19 februari 2017 om 20:32

Als je naar deze selectie kijkt, dan moet er wat klimwerk in de zandbak zijn

0
Tripodboom 19 februari 2017 om 23:24

Waarom naar Abu Dhabi? Kans dat je door een of andere zandvlo, schorpioen of ander onbekend ongedierte gebeten wordt is groot. Gevolg: infectie! Weg seizoen. Gewoon in Europa blijven koersen

0
vanSpringel 20 februari 2017 om 17:08

Jullie hebben het over man met baard, maar ik zie op de foto niemand met een baard ! Over welke foto hebben jullie het dan ?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone