Koen de Kort: “De hele ploeg werkt voor Contador, ook Degenkolb”

dinsdag 27 juni 2017 om 16:56

De hele ploeg van Trek-Segafredo rijdt de komende Tour de France in dienst van Alberto Contador. Dat vertelde Koen de Kort in WielerFlits Live. “De ploeg wil honderd procent voor Contador gaan”, zegt hij. “Acht man werken voor hem, dus ook John Degenkolb.”

Afgelopen donderdag pas hoorde De Kort dat hij geselecteerd was voor de Tour. “Dinsdag wilde de ploeg de beslissing nemen, maar ze hebben het een paar dagen uitgesteld om wat meer te kunnen overleggen”, aldus de Nederlander, die zelf als wegkapitein zal fungeren. Naast hem start ook Bauke Mollema als knecht in de Tour.

In de sprints zal Degenkolb op zichzelf aangewezen zijn, zonder hulp van zijn voormalige lead-out De Kort. “Als Contador hulp nodig heeft, dan zijn John en ik uitermate geschikt om te helpen in de voor hem lastige ritten. Dat betekent dat John dan zelf niet kan gaan sprinten”, zegt De Kort. “Maar goed, wie weet komt het uit dat zijn hulp niet nodig is en hij toch kan sprinten.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

21 Reacties

IlPirata 27 juni 2017 om 17:13

Met alle respect, maar ze hadden wel een sterkere renner kunnen kiezen bij Trek dan De Kort. Maar goed, hopelijk rijdt hij goed in de tour.

0
RaketVuist 27 juni 2017 om 17:15

@IlParata
Ik denk dat jij onderschat hoe goed De Kort is als knecht.

0
Scott Sunderland 27 juni 2017 om 17:17

Degenkolb is sowieso een lastig verhaal voor de sprints. Hij heeft niet meer de snelheid van weleer. De kans dat hij er een wint lijkt me onwaarschijnlijk. Niet onmogelijk. Maar zeer twijfelachtig.

Dus dan gaat hij knechten. Maar is hij eigenlijk dan de beste keuze voor de ploeg als knecht ?? Op het vlakke lijken me jongens als Brändle of Rast wellicht beter knechten. Of een Peter Stetina. Amerikaanse klimmer die Contador eveneens kan bijstaan. Geen idee of die laatste een beetje in vorm is. Maar Degenkolb heeft nou ook niet bepaald de vorm van zijn leven momenteel.

0
Scott Sunderland 27 juni 2017 om 17:21

Koen de Kort is echt wel een goede hardrijder. Ze zullen echt geen spijt van krijgen dat ze hem meenemen. Hij cijfert zich altijd helemaal weg voor de ploeg. Dus zelf rijdt hij nauwelijks uitslagen. Daarom wordt hij te vaak onderschat.

0
Kwibus 27 juni 2017 om 17:22

Degenkolb heeft absoluut meerwaarde op het vlakke. Kan zeer belangrijk zijn in windetappes.

0
Wigo 27 juni 2017 om 17:30

Dus Felline mag ook niks ? :-)

0
Scott Sunderland 27 juni 2017 om 17:41

Nee alle 8 renners moeten er voor zorgen dat Contador mooi vierde gaat worden in Parijs…

Ik snap het wel. Geweldige staat van dienst en super erelijst. Dé kopman van de ploeg. Maar als we eerlijk zijn gaat het serieus heel moeilijk worden voor hem. Froome, Quintana, Porte… Maar laat het hem proberen. Vorig jaar was Mollema de kopman en daar wist je zeker van dat hij niet zou winnen.

0
ah-ja 27 juni 2017 om 18:10

De Kort kent Contador van bij Liberty Seguros en Fuentes. Kennen mekaar al lang.

0
TomDJ 27 juni 2017 om 18:28

Ik ken die ploeg niet, Fuentes.

0
vanuit de kantlijn 27 juni 2017 om 18:37

Go Bauke!!!

0
Vibeman 27 juni 2017 om 18:39

Haha @TomDj, dat is de beruchte dopingdokter uit Spanje. Ik denk overigens dat Bertje dit jaar gaat verrassen. Froome is niet top, Quintana heeft giro in de benen en Porte en 3 weken lang volhouden?

0
veteraan 27 juni 2017 om 18:42

Contador zal wel uitvallen en daarna alle ballen op Bauke

0
Bergbeklimmer 27 juni 2017 om 18:57

@Vibeman: Froome is niet top nee, maar wint wel de Tour…

0
Okidoki 27 juni 2017 om 19:01

Contador offert zijn hele ploeg op voor een top 10 plaats. Dat klinkt erg slim.

0
Banddikte 27 juni 2017 om 19:04

Contador kan toch wel 1 knecht missen ( in de persoon van de kort), zodat hij als leadout kan fungeren voor der John.

0
Stoempert 27 juni 2017 om 19:15

Dit klinkt als een net niks tour voor deze ploeg

0
klootje kriekeljon 27 juni 2017 om 19:30

Zou er maar van genieten, Contador die nog een x vol wil gaan in de Tour. Want ik voorspel je dat er heel wat jaren met wieltjesplakkers gaan komen na el rey Bert. En heel wat terecht geklaag er over.

Ben bewust dat gèsoes nog maar kort tussen ons stervelingen is, waarde wielergekkies.

0
TomDJ 27 juni 2017 om 19:51

Jaja, ik ken de dopingdoktor Fuentes wel, en ik weet dat De Kort zich er over heeft uitgesproken.
Maar de uitspraak van ah-ja suggereert dat De Kort klant bij Fuentes zou zijn.
En dat vond ik te kort door de bocht.
Vandaar mijn cynische antwoord.

0
Huubi 27 juni 2017 om 20:41

Is er ergens een heuvelaankomst? Dan spelen ze Degenkolb met De Kort heus uit. De Kort kan ook relatief lang mee bergop, maar hoefde nooit. Zou als ie wil en mocht rond 30e plek kunnen rijden

0
TomDJ 27 juni 2017 om 21:05

In ieder geval geen André Cardoso…

0
pjam4 27 juni 2017 om 21:09

Stom zeg, alle ballen op 1 persoon. Daar heb je toch meerdere toppers voor, om ook voor ritzeges e.d. te gaan!

0

Headlines

Populair

Materiaalzone