Knieblessure speelt weer op bij Nairo Quintana

zondag 16 augustus 2020 om 18:18
Knieblessure speelt weer op bij Nairo Quintana

foto: Cor Vos (archief)

Nairo Quintana heeft twee weken voor de Tour de France opnieuw last van zijn knie gekregen. De kopman van Arkéa-Samsic besloot daarom om de laatste etappe van het Critérium du Dauphiné niet uit te rijden.

“Mijn benen voelden wel goed, maar ik kreeg weer pijn in mijn knie”, reageert Quintana na zijn DNF. “Het gaat om de knie die geblesseerd was toen ik begin juli tijdens een training aangereden werd. Daarom heb ik gekozen om op te geven in deze etappe, met de Tour de France in het vooruitzicht.”

Quintana begon als nummer zeven van het klassement aan de vijfde etappe, maar miste de slag in de attractieve slotrit waarin veel toppers ten aanval trokken. Ver in de achtergrond van al het klassementsgeweld stapte Quintana vervolgens uit koers.

Dit artikel delen:

21 Reacties

lander luypaert 16 augustus 2020 om 18:23

Verdomd jammer. De Quintana voor de corona break leek weer helemaal op te leven en vleugels te hebben.

Wheely 16 augustus 2020 om 18:26

Nou, alle grote mannen een vraagteken. Je zou bijna denken dat ze het erom doen.

koos1 16 augustus 2020 om 18:32

Jammer, zeker voor Corona reed hij echt in topvorm. Met knieblessure lijkt een goede tour rijden haast onmogelijk, dan word het voor de ploeg weer als vanouds aanvallen. Extra pech is de ploeg in geen andere grote ronde mag starten, anders had hij nog voor Giro of Vuelta kunnen gaan.

Reyn 16 augustus 2020 om 18:49

Als hij slim is, gaat hij eventjes langs bij RC. Die weet precies hoe je na knieproblemen een topprestatie kan neerzetten.

Scott Sunderland 16 augustus 2020 om 18:56

Chris Horner ook.

Dr op en dr over 16 augustus 2020 om 22:22

Raymond Ceulemans of bedoel je EC (Esteban Chaves) ?

Kannibaal van Schepdaal 16 augustus 2020 om 23:56

Je kunt ook gewoon de naam voluit schrijven, zo weet meteen iedereen over wie je het hebt.

Mario de Vries 17 augustus 2020 om 00:21

@Kannibaal, idd, ik vind het knap irritant tegenwoordig al die afkortingen

lander luypaert 17 augustus 2020 om 01:04

RC misschien Richard Carapaz??

Scott Sunderland 16 augustus 2020 om 18:59

Dit is niet best voor de Tour. Het zit hem niet mee. Wat een onzekerheid allemaal. Roglic & Kruijswijk, Buchmann, Bernal. Allemaal iets. Thomas en Froome niet best. Landa en Porte twijfelachtig. Daniel Martin gevallen.

Romāns Vainšteins 16 augustus 2020 om 19:30

Dat is toch eigenlijk voor de neutrale kijker die er pas dan op afstemt prima? Open tour.

Petros 16 augustus 2020 om 19:47

Dat wordt leuk om te kijken, maar het is minder goed voor mijn pouletje. Zoveel onzekerheid. Daarnaast hoop ik altijd om een strijd der titanen. Jammer dat er op voorhand alweer zoveel geblesseerd zijn.

rvb 16 augustus 2020 om 21:37

Maakt mij niks uit wie er niet best zijn, genoeg fietsers wel gezond.

Mario de Vries 16 augustus 2020 om 22:16

Niet goed voor de Tour? Heb jij vandaag de grandioze rit wel gezien? Wat een verademing!

Scott Sunderland 16 augustus 2020 om 22:39

Ik bedoel niet goed voor de Tour van Quintana. De rit van vandaag was super.

Lambda 17 augustus 2020 om 08:33

Dat is het vervelende aan het invullen van tourpoultjes. Je vult hem in op basis van zekerheden, dus zal je ook relatief minder genieten van eventuele verrassingen, gezien het feit dat dat je punten schaadt. Desalniettemin heb je relatief meer plezier aan een saaie tour dan een ‘neutrale’ kijker.

Ronald 16 augustus 2020 om 19:28

En Dumoulin winnaar!

Frank V 16 augustus 2020 om 20:22

lap :s

Dikke Vrouw 16 augustus 2020 om 21:42

Out of onzeker: quintana, rogla, kruissie, Bernal, Buchmann. Het kan een rare tour worden!

Romāns Vainšteins 17 augustus 2020 om 07:21

Zet daar Froome en Thomas ook maar bij.

Lambda 17 augustus 2020 om 08:30

Als de knieklachten na 4 dagen koers alweer komen opspelen, zal hij er zeker in de Tour ook last van krijgen lijkt me

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair