Kelderman over zijn tijdrit: “Voelde me niet geweldig”

vrijdag 15 maart 2019 om 09:29
Kelderman over zijn tijdrit: “Voelde me niet geweldig”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman had ongetwijfeld gehoopt om tijd te pakken in de individuele tijdrit van Parijs-Nice, maar de Nederlander zag Team Sky alleen maar verder uitlopen. “Ik voelde me niet geweldig”, aldus Kelderman, die nu vierde staat in het klassement.


De kopman van Team Sunweb eindigde als zestiende in de tijdrit naar Barbentane. In het klassement is de 27-jarige renner wel opgeschoven naar plek vier, maar het verschil met leider Michal Kwiatkowski is aanzienlijk. Kelderman staat – met nog drie etappes te gaan – op bijna één minuut van de Pool.

Na afloop keek Kelderman terug op zijn tijdrit. “Het ging vandaag ‘OK’, maar ik voelde me zeker niet super”, is zijn conclusie. “Wat wel goed is, is mijn nieuwe positie in het algemeen klassement. We bekijken het vanaf nu gewoon dag per dag”, houdt de klassementsrenner zich wat op de vlakte.

Geen superbenen 
Ploegleider Marc Reef komt tot eenzelfde conclusie. “Wilco bleek geen superbenen te hebben. Uiteindelijk heeft hij wel een goede tijdrit gereden, waardoor hij nu vierde staat in het klassement.” In het weekend zal Kelderman wel over goede benen moeten beschikken, aangezien de renners zaterdag finishen op de top van de Col de Turini.

Dit artikel delen:

9 Reacties

achterhoeker 15 maart 2019 om 10:16

Een Kelderman in vorm had hier meegedaan om de tijdritzege en klassement…
Sunweb lijkt toch een beetje het gouden recept kwijt qua coaching en begeleiding…uit de talenten die ze hebben haalden ze vorig jaar meer

madeinstars 15 maart 2019 om 10:55

Het seizoen is nog erg voreg en dan zijn ze ook nog met wat ziektegevalletjes begonnen en dan ook nog die val van Matthews. Ik zou er niet te veel conclusies aan verbinden. Kragh lijkt zich bijvoorbeeld prima te ontwikkelen en voor Oomen kan er ook nog genoeg gebeuren dit jaar. Daarnaast zitten ze een beetje in een tussenfase waarbij het voor jongens als Hirschi en Kanter nog een beetje te vroeg is.

Veel zal afhangen van de Giro voor Sunweb dit jaar.

ikbenprocycling 15 maart 2019 om 10:32

hopelijk komt het containerschip uit China met een lading superbenen nog op tijd.

BenderBeach 15 maart 2019 om 11:04

Ik denk dat de (tussen)tijden het gevoel bepalen, want Kelderman heeft in vergelijking met de andere klassementsmannen gewoon goed gereden. Er was duidelijk sprake van een weersverandering gedurende de rit, waardoor het lijkt alsof je onder niveau presteert. Maar Wilco is volgens mij gewoon prima in orde, de meeste andere klassementsmannen deed het een pak slechter o.a. Bardet.

Ook vond ik hem in de waaierritten steeds attent van voren zitten, dat zegt al iets over de vorm en goesting.

Mwielerfan 15 maart 2019 om 14:05

Klimmer bardet reed een langzamere tijdrit dan kelderman?

kelderfan 15 maart 2019 om 11:35

Kelderman lijkt mij prima in orde en ik verwacht wel wat van hem. In rit 7 moet hij er staan.

skylimit 15 maart 2019 om 11:52

@kelderfan….hoezo prima in orde? hij zegt zelf geen superbenen te hebben.
Zoals in de voorbeschouwing van de tijdrit al aangegeven zijn tijdritten zijn nogal wisselvallig. Deze was helaas niet goed (genoeg).
Ik ben bang dat de ritten in het weekend te lastig/te zwaar/te chaotisch zullen zijn met de beperkte ondersteuning die hij nog heeft.

NielsH 15 maart 2019 om 13:05

Ben benieuwd naar de tijdrit van Dumoulin in Italië . Of die P5 nu wel echt die verbetering is t.o.v. de Giant Trinity.

doorak 15 maart 2019 om 15:06

Hij geeft het zelf al aan. Geen echt goede benen, goed maar niet echt goed. Immers Wilzo in goede vorm en dag rijd daar een ereplaats.