Kelderman begint Ronde van Zwitserland met een val: “Lijkt in orde”

zondag 16 juni 2019 om 08:38
Kelderman begint Ronde van Zwitserland met een val: “Lijkt in orde”

foto: Cor Vos

Wilco Kelderman maakte gisteren in de Ronde van Zwitserland zijn langverwachte rentree in het peloton. De renner van Team Sunweb finishte slechts als 141e in de proloog, op bijna anderhalve minuut van dagwinnaar Rohan Dennis. Wat bleek: de 28-jarige ronderenner kwam onderweg ten val. “Gelukkig lijkt hij in orde”, zo laat zijn ploeg weten.


Volgens de Duitse WorldTour-ploeg was Kelderman bezig aan een goede tijdrit. “Jammer genoeg kwam Wilco ten val. Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. We hadden besloten om Wilco, Michael (Matthews, red.) en Søren (Kragh Andersen, red.) vroeg te laten starten, gezien de slechte weersvoorspellingen.”

Kelderman verloor dan wel veel tijd, Matthews (derde op één seconde van Dennis) en Kragh Andersen (vierde op twee seconden) reden allebei een uitstekende tijdrit. “Het is jammer dat het weer slechter werd en de wind begon te draaien, waardoor Marc Hirschi een mindere tijd reed. Toch kunnen we spreken van een goede dag.”

Dit artikel delen:

72 Reacties

Geit in mijn Kelderman 16 juni 2019 om 08:42

Wilco krijgt het nog voor elkaar om op zijn muil te gaan op landingsbaan van een vliegtuig.

lander luypaert 16 juni 2019 om 09:24

Zalig hahaha!

Olly 16 juni 2019 om 10:07

@lander lulpat.
Wat een droeftoeter ben jij om hier “zalig” bij te zeggen. Ik mag niet hopen dat je vandaag je tanden er uit valt, en er iemand hetzelfde komt zeggen tegen jou op dat moment.
Het niveau zakt echt onder “0”.

Arry1337 16 juni 2019 om 10:27

@Olly
Ik vind eerder jou reactie enigszins droevig en overtrokken… Hij kan het toch simpelweg een grappige opmerking vinden? Ik denk dat je het allemaal wat te serieus neemt.

lander luypaert 16 juni 2019 om 10:29

Beste Olly, ik lach niet met het feit dat hij voor de zoveelste keer op zijn gezicht gaat maar ik lach om de reactie. Ik vind die zeer hilarisch maar ja zuurpruimen zoals jij zulle niet veel humor hebben. Mvg

kielabokki 16 juni 2019 om 10:45

Kweek some eelt sneeuwvlok.

Paul1963 16 juni 2019 om 14:58

Vind het van een bedenkelijk niveau hier grappen over te maken

Geit in mijn Kelderman 16 juni 2019 om 15:18

Prima. Dan maak jij er toch geen grappen over?

Wheely 16 juni 2019 om 08:43

Arme Wilco, hoe dan?

josemanuelfuente 16 juni 2019 om 08:53

Toch geen splinter in de knie mag ik hopen …..

Pepsifranck 16 juni 2019 om 08:54

Kelderman is uit voorzorg gevallen. Zodoende alles in orde!

lauran 16 juni 2019 om 08:57

Goede coureur maar hij lijkt wel erg veel op Gesink. Eeuwig talen dat bijna vaker op de grond ligt dan de finish haalt. Jammer dat hij vaak al uitgeschakeld is voordat het echte werk gaat beginnen.

Hooivork14 16 juni 2019 om 09:00

Zijwieltjes helpen niet meer. Het is wachten op de volgende val

Jawbone 16 juni 2019 om 09:05

1 keer is toeval, 2 keer is opmerkelijk, 3 keer is een patroon

lathumnees 16 juni 2019 om 09:05

Eeuwig talent? Hij is al een keer 4e geworden in de vuelta. In belgie zouden ze lyrisch zijn met zo’n ronderenner. Steengoede coureur, zeker niet de meest behendige maar heel, heel sterk. Hij gaat ons zeker nog wat moois laten zien. Succes Wilco!

Rico. 16 juni 2019 om 09:08

Sorry hoor, maar de eerste race nadat je lang uitgeschakeld bent geweest, dan doe je toch net iets rustiger aan, helemaal als het nat is.

Dan meteen weer vallen is gewoon enorm dom.

xistnc 16 juni 2019 om 09:12

Alleen in het laatste kwart regende het, tijdens de rit van Wilco was het droog.

Rico. 16 juni 2019 om 09:51

Dat had ik me niet eens gerealiseerd, maakt het verhaal er niet beter op.

krypton 16 juni 2019 om 09:10

Je weet nu gewoon al dat hij Parijs ook weer niet gaat halen…

Fast Freddy 16 juni 2019 om 09:22

Zit er een patroon in zijn valpartijen? De motor in de giro was botte pech, maar misschien ook niet ver genoeg vooruit kijken. Z’n voorlaatste val op een rotonde was een beginnersfout. Ik herinner me ook een schuiver in een afdaling na een lekke band of afloper. Door remgedrag?

Turtlehead 16 juni 2019 om 10:01

Ik herinner me een foto op de oude WF-site, waarin hij met de pedaal naar beneden in de binnenbocht door de bocht ging.
Heeft hij niet gewoon een boel lessen fietstechniek nodig?
Wat extra IQ-punten zou ook al helpen denk ik.

Fast Freddy 16 juni 2019 om 15:09

Lol, op beide punten heb je gelijk denk ik

Sonsbach Allstars 16 juni 2019 om 09:28

Stilaan een fietsende treinramp. Man man man. Grootste money burner bij Sunweb

Arema Pro Cycling Team 16 juni 2019 om 09:36

Hij doet zijn achternaam, telkens eer aan!

Gilberto 16 juni 2019 om 09:39

Edit: Hou het netjes

Wheely 16 juni 2019 om 09:41

Wow, harde comments allemaal. Erg stoer.

Kolderman 16 juni 2019 om 09:55

Maar zou je nu toch langzamerhand willen dat Kelderman eens op zijn fiets bleef zitten. Het ligt de laatste jaren vaker naast zijn fiets dan er op.

krypton 16 juni 2019 om 10:35

Zoveel “harde comments” lees ik anders niet. Vooral moedeloosheid over iemand die inmiddels in z’n carrière bijna meer heeft gerevalideerd dan gefietst…

Viktrodriguez 16 juni 2019 om 09:52

Zeer treurig nieuws. Jammer genoeg zou het eerder nieuws zijn als Kelderman een wedstrijd zou voltooien zonder valpartijen. Wat dat betreft toch wel een grote misser van Sunweb, door qua meesterknecht van Dumoulin te teren op iemand met de valfrequentie van een Kelderman.

Geit in mijn Kelderman 16 juni 2019 om 10:04

De grootste misser is niet zozeer dat Dumoulin op kelderman moet teren, maar dat Dumoulin zowat alleen op Kelderman moet teren. De ploeg is in het hooggebergte gewoon erg zwak. Echt onbegrijpelijk management wordt daar de laatste jaren gevoerd.

Massimo Bataille 16 juni 2019 om 14:50

Zeer zwak team zou ik nu ook niet durven zeggen.
Ze hebben met Dumouling natuurlijk een kandidaat winnaar en een van de beste ronderenners op dit moment. Met kelderman en Oomen hebben ze echt wel 2 steengoede renners die beiden top-10 kunnen rijden ( en Oomen is nog jong natuurlijk ).
Tevens zou een goede Roche, Haga of Vervaeke ook wat ondersteuning kunnen geven.

Voor een ploeg die ook nog goede sprinters heeft met Matthews, Walscheid en Bol vind ik het nog goed meevallen.
Wie zou je er nog bij willen in het hooggebergte rekening houden met de sponsor (nederland, duitsland, denemarken, australie)?

rennerske 16 juni 2019 om 10:04

Tsjonge jonge, wielerfans die zich in schijtlollige reacties verkneukelen over de malheur van een sympathieke en talentvolle renner.

Gilberto 16 juni 2019 om 10:08

Correct, een prutser had ik hem niet hoeven noemen. Maar ik begin mij er wel aan te irriteren en zou het niet gek vinden dat hij maar gewoon een ander baantje zoekt, ook al weet ik dondersgoed dat je er niet voor je plezier bij gaat leggen. Maar ken er nx aan doen, ik word het een beetje zat :)

Kelder is de Man 16 juni 2019 om 12:00

Wat sneu voor je. Ik leef mee hoor.

HaxVanMeeswijk 16 juni 2019 om 13:32

Om vergelijkbare reden stil ik voor dat je ophoudt om hier op het forum te schrijven. Ik lees telkens maar weer grammaticale- en spelfouten en ongenuanceerde meningen, ik ben het inmiddels wel een beetje zat. Ik kan me voorstellen dat je iets anders gaat doen.

Gilberto 16 juni 2019 om 15:07

Als je nou toch gaat lopen zaniken over spelfouten, zorgt er dan in ieder geval voor dat je zelf geen fouten maakt gozert..

oborobo 16 juni 2019 om 10:18

Daarom neem ik hem dus nooit op in mijn Tour,Giro of Vueltaploeg.

rennerske 16 juni 2019 om 10:20

Fijn, dan weten we dat ook weer.

Dr. Corné 't Glansarm 16 juni 2019 om 10:20

Die gaat er bij liggen in de Tour. Tragisch maar helaas inmiddels ook voorspelbaar

rennerske 16 juni 2019 om 10:26

Vraagje: Waarom wordt Gesink na zijn zoveelste val en comeback (terecht) geprezen om zijn veerkracht en treft Kelderman zoveel hoon?

xistnc 16 juni 2019 om 10:32

Dat antwoord weet je best zelf ook wel. Die twee zijn niet te vergelijken. Gesink valt niet heel vaak, maar als hij valt is het bingo. Bovendien heeft hij naast zijn eigen revalidatie nog wel het een en ander meegemaakt op ander vlak.

Kelderman valt niet vaak, maar eigenlijk altijd. Nog meer en nog ernstiger dan tot enkele jaren geleden.

Kelder is de Man 16 juni 2019 om 13:08

Wat Gesink in het verleden allemaal over zich heen heeft gekregen hier en ook op andere websites, daar verbleekt dit bij.

wiebipedia 16 juni 2019 om 13:25

idd. Gesink is vergruist, vertrapt en eindeloos bekritiseerd. Ik vraag me ook af of iemand een statistiek kan voorleggen waaruit blijkt dat deze mannen werkelijk zoveel vaker vallen als anderen. Er zijn natuurlijk legio Spaanse, Italiaanse, Duitse, Franse, etc talenten en supertalenten die met regelmaat vallen met erg

Arema Pro Cycling Team 16 juni 2019 om 10:41

Vraag me wel af; viel Kelderman ook al vaak in zijn amateur tijd? Anders is het daar al fout gegaan!

Wildebert 16 juni 2019 om 11:12

Hopen dat Wilco dit jaar zijn portie heeft gehad. Ik blijf positief, zit toch een goeie motor in, alleen de stuurinrichting hapert wel eens even.

Djoop 16 juni 2019 om 11:27

Je zal niemand horen over een talentloze renner die nimmer valt. Inmiddels kan je uiteraard wél stellen dat Wilco hier wat aan moet doen. Hopelijk zullen de harde woorden van desktop warriors van WF hem daarbij motiveren.

  • 1
  • 2