Kai Reus: “Ik baal als een stekker”

zaterdag 27 februari 2016 om 18:02
Kai Reus: “Ik baal als een stekker”

foto: WielerFlits

Kai Reus schitterde vandaag in de vroege vlucht van Omloop Het Nieuwsblad. De Nederlander, die uitkomt voor de kleine Belgische ploeg Veranda’s Willems, reed tot diep in de finale in de kopgroep. Een lekke band op dertig kilometer van het einde maakte hem kansloos voor een topnotering. “Ik baal als een stekker”, verzuchte hij na afloop.

[poll id=”184″]

Dit artikel delen:

25 Reacties

JeDaRe 27 februari 2016 om 18:06

‘En dan morgen voor herhaling?’ Wat zegt hij daarover?
Hij mag trots zijn, maar een heel logische reactie zo kort na afloop

Pingdo 27 februari 2016 om 18:11

Niets zo irritant als de verslaggever niet goed kan articuleren.

Borsje 27 februari 2016 om 18:26

Reed indrukwekkend!

iLLan 27 februari 2016 om 18:27

Toch zich weer eens mooi laten zien. Wat een geweldige kerel.

Jeff®ey 27 februari 2016 om 18:30

GE-weldig !! Wat heeft Kai gereden vandaag.

xistnc 27 februari 2016 om 18:33

Wat is Reus toch een geweldenaar op de spaarzame dagen dat hij het kan opbrengen, om welke reden dan ook. Zou hij er anders vooraan nog hebben bijgezeten?

nietram 27 februari 2016 om 18:35

Echt balen van die lekke band! Super gereden door Kai!

@xistnc
Hij was wel samen met die Fransoos de sterkste van de kopgroep, dus het was misschien wel mogelijk geweest. ;)

Greg4ever 27 februari 2016 om 18:40

Hij was zeker gelijkwaardig aan Gougeard en had er vast nog bijgezeten zonder die lekke band… erg jammer.

Leukefans 27 februari 2016 om 19:04

@Xisctnc
Natuurlijk onmogelijk met zekerheid te zeggen, maar hij maakte in elk geval een heel sterke indruk, dus zou zomaar kunnen denk ik.

In elk geval denk ik dat er bij Verandas wel een flesje gekraakt wordt vanavond denk ik, wat een koers hebben zij gereden!

TaDo 27 februari 2016 om 19:05

Complimenten aan Wielerflits voor deze flits interviews, deze zijn van toegevoegde waarde! Zoals velen wil ik ook graag horen het verhaal achter een Hofland en Reus. Chapeau!
En chapeau voor Reus, 30 is nog steeds een mooie leeftijd om de komende jaren zulke wedstrijden te rijden.

pirazzi 27 februari 2016 om 19:13

“Ik weet wat het is om te winnen” zegt Kai Reus. Zijn laatste overwinning dateert van 23 augustus 2012 (etappe 7, ronde van Portugal) dus het wordt wel weer eens tijd! :)

Romāns Vainšteins 27 februari 2016 om 19:19

Kai Reus heeft vandaag een prestatie van formaat geleverd. Ik denk wel dat hij er op die munterij vanaf gegaan was maar even goed hettie het net dicht kunnen houden en leuk 4-6 e worden.

Jimmy07 27 februari 2016 om 19:31

@xisctnc
Welke redenen zouden er kunnen zijn, denk je, dat hij het alleen nog op spaarzame momenten kan opbrengen?
Heeft het wellicht met zijn ongeluk te maken?

Omhoog73 27 februari 2016 om 19:44

Zit niet zo slap te ouwehoeren Pirazzie, hij is Wereldkampioen geweest en heeft veel gewonnen tot zijn bewuste val in Frankrijk. Hij is goed bezig en hij moet deze dag meenemen voor de komende tijd.

Wielerfan1987 27 februari 2016 om 20:17

Ik heb er niet heel veel van kunnen zien (werk helaas) maar van de drie kwartier live stream die ik heb gezien viel mij 1 ding heel duidelijk op van Kai.
Hij ging er voor, ik zag weer die passie die ik lang niet bij hem gezien heb.
Er sprak plezier en power uit.
Dat heb ik niet meer bij hem gezien sinds zijn laatste overwinning namens Rabobank in de ronde van Engeland/ of Brittain?

Het heeft hem door allerhande redenen niet meegezeten de laatste 8 jaar, en op een gegeven moment was zowel op de fiets als in interviews goed te zien dat de bezieling en passie weg was.

Gelukkig lijkt het er nu weer op dat hij de passie heeft terug gevonden.

pirazzi 27 februari 2016 om 20:27

Kai Reus heeft wel een mooi palmares zoals Luik onder 23 in 2006 maar wanneer is hij wereldkampioen geweest dan en ik welke categorie?

Edit: Gevonden, in 2003 WK junioren. http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/4253222/2016/02/27/Kai-Reus-hoopt-dat-grote-ploegen-hem-gezien-hebben.dhtml

xistnc 27 februari 2016 om 20:50

@jimmy07
Meer dan speculeren kunnen we daar niet over, of wel?

Zijn ongeluk heeft hem het fietsen op hoog niveau niet onmogelijk gemaakt. Of dat ongeluk er de oorzaak van is, dat hij dat slechts incidenteel kan, weten we niet. Hij zelf misschien ook niet. Ik zou zeggen dat het voor de hand ligt, maar daar heb ik verder geen enkele onderbouwing bij. Voor een andere oorzaak echter evenmin.

Mike1973 27 februari 2016 om 21:08

In interview met NOS zegt Kai dat Jac Orie hem in oktober bij Richard Plugge heeft aanbevolen. Jac maakt ook trainingschema’s voor Kai. Ben wel benieuwd wat voor berichtje Jac vandaag naar Richard Plugge heeft gestuurd…

Omhoog73 27 februari 2016 om 21:17

Ok Pirazzi, en nu nooit meer vergeten ;)

kampie 27 februari 2016 om 21:18

Top gereden, beste Nederlander vandaag.

Koel 27 februari 2016 om 21:44

Jammer voor hem, heldhaftig gereden!

Jimmy07 27 februari 2016 om 22:04

@xistnc
Het blijft inderdaad bij speculeren. Hoopte dat jij er meer van af wist.
Interessant onderwerp echter.. Wat voor invloed kan een (dergelijk) hersentrauma hebben op sportieve prestaties?
Waarschijnlijk is deze vraag niet specifiek genoeg..

Coldeportes 28 februari 2016 om 00:42

xistnc – 27 februari 2016 om 18:33
“(…) geweldenaar op de spaarzame dagen dat hij het kan opbrengen (…)”.
En:
“(…) daar heb ik verder geen enkele onderbouwing bij.”.

Precies. Zeg het dan niet.
:6

horsm 28 februari 2016 om 01:15

schitterend, Reus!

TIJN2007 29 februari 2016 om 11:30

Ik heb genoten van Kai. Reed fantastisch, zeker die paar keer dat hij de kopgroep even liet zien wie hij is!!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair