Jumbo-Visma zonder titelverdediger Mike Teunissen in ZLM Tour

dinsdag 7 juni 2022 om 11:21
Jumbo-Visma zonder titelverdediger Mike Teunissen in ZLM Tour

foto: Cor Vos

Mike Teunissen zal zijn titel in de ZLM Tour toch niet verdedigen. De renner van Jumbo-Visma is onvoldoende hersteld van zijn valpartij in de slotetappe van de Tour of Norway.

Jumbo-Visma hoopt Teunissen wel op tijd klaar te stomen voor de Ronde van Zwitserland, die van 12 tot en met 19 juni wordt verreden. Daarna volgt de nationale titelstrijd op 24 juni op en rond de VAM-berg in Drenthe. “Ik voelde me deze week een paar dagen niet fit. Ook het herstel na de valpartij in Noorwegen kostte helaas meer tijd, dan ik zelf had verwacht”, laat Teunissen weten op zijn eigen website.

“Ik ben zaterdag weer begonnen met fietsen. In overleg met de ploeg kiezen we voor meer hersteldagen. Ik hoop aan de start te staan van de Ronde van Zwitserland”, aldus Teunissen, die in 2019 nog de beste was in het eindklassement van de ZLM Tour. In 2020 en 2021 werd de meerdaagse ronde niet verreden vanwege de coronacrisis.

Jumbo-Visma rekent vanaf woensdag in de ZLM Tour op de volgende namen: Jos van Emden, Michel Heßmann, de gebroeders Mick en Tim van Dijke, Olav Kooij, Tosh Van der Sande en Lars Boven. Maarten Wynants en Robert Wagner zijn de ploegleiders van dienst.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Jean Dumas 7 juni 2022 om 11:36

Dan wordt het deelnemersveld met WT-renners wel erg mager.

Turtlehead 7 juni 2022 om 12:04

Maar wél een WF-live feed!!!

Turtlehead 7 juni 2022 om 11:37

Jammer. Alle ballen op Kooij ? Maar die is twee keer gevallen de afgelopen maand.
Misschien eens lekker vrijbuiteren in de vroege vlucht. Je wint daar twee op de vier keer mee, bleek zondag en gisteren ;)

Yeez 7 juni 2022 om 11:38

Kijken of Kooij na zijn klappers in hongarije en de pijl nog iets kan uitrichten

Murcia 7 juni 2022 om 11:43

Dat wordt passen en meten voor Mike, als hij Zwitserland niet haalt kan er sowieso een streep door een Tour plekje.

Marik 7 juni 2022 om 11:50

De vraag is sowieso wat voor eer er voor Mike te behalen is in de Tour. Zou voor hem niet eens zo slecht kunnen uitpakken als hij ipv de Tour een paar leuke korte rondjes kan rijden.

Turtlehead 7 juni 2022 om 12:04

Ik heb de indruk dat Benoot lijfwacht wordt voor Roglic, zodat WvA en Laporte vrij zijn voor de jacht op groen. Dan houdt het voor Mike al op natuurlijk. Zijn kans was meegaan als mannetje voor Wout.
Ik zie eerder nog iemand als Gesink meegaan, als tempobeul/ stukje bergop, of eventueel VanHooydonk.

Kopinkas 7 juni 2022 om 13:32

‘De wielerwereld verliest met Mike Teunissen een kleurrijke figuur’

Ronellenfitsch 7 juni 2022 om 12:06

Van Hooydonk dus ook niet in ZLM, die zal ook nog wel in beeld zijn als Tour-optie en Zwitserland doen

sooike 7 juni 2022 om 12:09

Gesink tempobeul? Hooguit een paar kilometer op de eerste klim toch ?

koos1 7 juni 2022 om 12:46

Gesink is niet meer de tempobeul voor de beklimmingen, maar juist voor het vlakke. Ik zie hem juist wel meegaan naar de Tour, in de Tony Martin rol. Kan en wil kilometers op kop rijden op het vlakke en de eerste beklimmingen. Als Van Aert voor groen wil gaan, zal er toch een tempobeul mee moeten gaan voor op het vlakke, zeker voor etappes die te zwaar zijn vor de pure sprinters.

ti-raleigh 7 juni 2022 om 12:59

Gesink kan heus wel meer dan een paar kilometer op kop. Het is niet dat er daarna nog maar 5 man over zijn, maar hij heeft in die rol prachtig werk verricht de laatste jaren.

Krist The Vanma 7 juni 2022 om 13:33

Allez Gesink et Omie!

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone