Jumbo-Visma toont serieuze interesse in Tiesj Benoot

Jumbo-Visma toont serieuze interesse in Tiesj Benoot

Foto: Cor Vos

Door Raymond Kerckhoffs, Youri IJnsen en Nico Dick
dinsdag 26 oktober 2021 om 06:57

Jumbo-Visma lijkt een belangrijke gegadigde ploeg om Tiesj Benoot in te lijven. De 27-jarige Gentenaar zit, zoals WielerFlits meldde, momenteel met zijn huidige werkgever Team DSM om de tafel om in gezamenlijk overleg zijn doorlopende contract tot eind 2022 te ontbinden. Daarmee komt een van de beste Belgische renners voor komend seizoen alsnog op de markt.

Jumbo-Visma zoekt nog altijd naar een versterking die ook van toegevoegde waarde is in de klassieke kern rond Wout van Aert. De afgelopen maanden zijn Benoot en Van Aert veelvuldig samen opgetrokken richting de Olympische Spelen in Tokio, hun gezamenlijke hoogtestage in Livigno en het WK in Vlaanderen. Beide renners kunnen goed met elkaar opschieten. Van Aert zou zich binnen de ploeg sterk maken om Benoot aan de ploeg toe te voegen.

Tiesj Benoot met WVA ten aanval in Omloop Het Nieuwsblad 2020

Eerder werd al bekend dat ploegleider Marc Reef de overstap van Team DSM naar Jumbo-Visma maakt. Na Merijn Zeeman, Addy Engels en Arthur van Dongen is hij de vierde persoon in de technische staf van Jumbo-Visma die uit de organisatie van Iwan Spekenbrink komt.

WielerFlits heeft van diverse bronnen vernomen dat naast Jumbo-Visma ook UAE Emirates zich heeft gemeld voor Benoot. De rijke ploeg uit de Verenigde Arabische Emiraten heeft na het vertrek van de Noor Alexander Kristoff baat bij een extra voorjaarspion. Begin dit jaar nam UAE Emirates ook al Marc Hirschi over, die eveneens bij Team DSM zijn contract niet uitdiende.

Dit artikel delen:

87 Reacties

Arry1338 26 oktober 2021 om 07:21

Laat maar komen! Lijkt me een super transfer voor beiden

Yeez 26 oktober 2021 om 08:00

Natuurlijk een renner die iedere ploeg graag zou hebben. Kan klassiekers rijden en bergop ook uitstekend uit de voeten

Landeirovic 26 oktober 2021 om 08:03

Uae die zich graag in de klassiekers nog wil versterken. Probeerde het eerst bij Campenaerts. Zullen dus een goed bod doen om hun 30e renner in te lijven. Al lijkt Jumbo met van Aert wel in het voordeel.

Dikke Vrouw 26 oktober 2021 om 08:43

Wordt anders wel heel sneu. Bjerg? Oliviera? Als kopman…

Arry1338 26 oktober 2021 om 08:55

Covi, Hirschi, Trentin, Ulissi & Gaviria vergeten?

Dikke Vrouw 26 oktober 2021 om 09:02

Ok trentin ja. Covi ulissi en hirschi meer voor de ardennen. Gaviria te licht bevonden…

Landeirovic 26 oktober 2021 om 10:23

Covi heeft er potentieel voor. Hirschi kan het ook, Mcnulty heeft al leuke dingen laten zien. Ook Bjerg, Trentin en Rui Oliveira.

Overigens zal Benoot bij Jumbo helemaal in functie moeten rijden en bij Uae meer kunnen innen en meer kopman zijn in eendagswedstrijden.

Alfons Haavers 26 oktober 2021 om 10:41

Volgens mij heeft Benoot in eendagswedstrijden meer kans op eigen succes als knecht van WvA dan als kopman bij UAE. Zeker als je ziet hoe er afgelopen jaar op Wout zijn wiel werd gereden, moet een man als Benoot daar wel eens van kunnen profiteren.

Wout kan in de finale zeggen Val maar eens aan, en de MvdP’s en Pidcocks van deze wereld zien wellicht ook liever Benoot winnen dan van Aert. De ruimte die WvA niet heeft, kan Benoot misschien wel krijgen en Wout kan dan op de sprint mikken als het toch weer samenkomt.

Komt er nog bij dat ik denk dat Benoot zich beter gaat voelen naast zijn goeie maat van Aert en in een omgeving waar veel Nederlands wordt gesproken dan bij het vreemdelingenlegioen van UAE.

In rondes zal Tiesj bij Jumbo-Visma wellicht geen enkele kans krijgen voor eigen rekening, maar of er bij UAE zoveel meer ruimte is voor eigen succes met mannen als Pogacar en Almeida in het team?

Pietspeed 26 oktober 2021 om 14:02

@alfons haavers
Dat Benoot liever in een Nederlands talig team rijdt en goed overweg kan met Van Aert, ok. Te volgen.
Maar om als knecht meer kans te hebben dan als kopman, is toch een bijzondere redenering. (Waarom zijn er immers knechten die voor kopmannen moeten werken) En, helemaal merkwaardig als je zegt dat de MVDP ‘en Pidcock’ s van deze wereld liever een Benoot zien winnen :
1. Er rijdt maar 1 MVDP en 1 Pidcock
2. Beiden rijden bij uitstek om zelf te winnen. Die vertrekken niet in een koers opdat Van Aert niet wint.
Vreemde logica.

Beer 26 oktober 2021 om 14:19

Ik begrijp de redenering van Alfons wel volledig. Benoot zou in de eerste plaats voor van Aert moeten 'knechten', maar vanuit die positie kunnen er mooie winstkansen ontstaan. Denk maar hoe Terpstra, Devolder, Nuyens, Van Impe en anderen wonnen vanuit de schaduw van Boonen.

VDP rijdt idd in de eerste plaats om zelf te winnen, maar wanneer hij de benen niet heeft, ziet hij liefst van Aert ook niet winnen. Denk maar aan die bewuste Gent-Wevelgem. Wanneer van Aert te fel gemarkeerd wordt, kan een Benoot of Laporte weggeraken.

Derierre de la course 26 oktober 2021 om 15:25

Ik heb VDP echt nog nooit zien rijden om WvA niet te zien winnen wanneer hij zelf in geslagen positie zit. Kan me ook niet voorstellen dat hij zich daar druk om maakt, tenzij een eigen ploeggenoot nog kans maakt.

Chaba Jimenez 26 oktober 2021 om 15:33

Gent-Wevelgem overslaan is een doodzonde op zich. Dit is een goede reden om de 2020 editie eens te herbekijken.

kleomantre 26 oktober 2021 om 15:58

@Beer: Beter kan Van Aert eens zelf het verschil gaan maken in die Vlaamse koersen. Je ziet hem toch vooral in de anticipatie op aanvallen van andere renners. Is hij mee dan is hij een voorbeeldig vluchtmakker, is hij niet mee dan strijdt hij ook meer dan voorbeeldig om terug te keren. Helaas, en dat mag ook wel eens gezegd worden, is zelf het verschil maken onderweg wat minder zijn ding. Buiten dan die En zo zit hij vaker bij meerdere renners die bijna allemaal in hem de grootste bedreiging zien gezien zijn sprint. En iedereen weet ook dat hij z’n verantwoordelijkheid wel zal nemen.

Alfons Haavers 26 oktober 2021 om 16:13

‘Kan me ook niet voorstellen dat hij zich daar druk om maakt, tenzij een eigen ploeggenoot nog kans maakt.’ Lijkt me beetje naïef eigenlijk. Die concurrentiestrijd speelt bij die mannen ook volgens mij, al is het maar omdat ze voortdurend met elkaar vergeleken worden in de media.

Als vdP 3e wordt in Roubaix, 2e in de Ronde van Vlaanderen of 3e in Harelbeke verschijnt hij ondanks verlies met grote glimlach voor de camera. Ten tijde van WvA’s furieuze start na de coronabreak in de zomer van 2020 wilde Matje vaak niet eens voor de camera reageren. En omgekeerd zal Wout ook liever een ander zien winnen dan Thieuke.

Dat die mannen daar ongevoelig voor zijn, dat geloof ik niet. Net zoals die strijd in het verleden ook vaak speelde bij duels tussen andere grote renners. Reden liever elkaar in het verlies dan dat de ander won. Denk maar aan Cancellara in de RVV ‘11 die Boonen ziet naderen en achteraf voor de camera zelfs toegeeft dat hij veel te vroeg begint te sprinten zolang Boonen maar niet won. En zo zijn er tal van situaties geweest in de wielergeschiedenis.

Murcia 26 oktober 2021 om 16:23

Hoewel de media het soms tot belachelijke proporties opblaast is er volgens mij wel degelijk een echte competitie tussen de twee. Daarnaast is er ook respect gegroeid en nog belangrijker die tweestrijd levert ook veel geld op voor beiden. Ze zijn juist daardoor commercieel nog interessanter.

Beer 26 oktober 2021 om 16:57

@ Derrière; ‘kzou zeggen; kijk Gent-Wevelgem 2020 eens terug.

@Kleomantre: akkoord dat van Aert nog winst kan halen in zijn manier van koersen in de Vlaamse klassiekers. ‘Kzie hem ook sneller succes behalen door meer initiatief te nemen. Anderzijds was het ook vrij makkelijk om hem te neutraliseren doordat hij steeds moederziel alleen zat.

Lalsacien 26 oktober 2021 om 19:03

Ik lees hier flink wat subjectieve commentaren over Gent-Wevelgem.
Ik heb ‘m trouwens herbekeken.
MVDP had al heel wat werk verricht. Teveel, de andere renners hadden geprofiteerd en hij had niet veel meer over. Hij focuste zich uiteindelijk op Van Aert omdat hij niet op iedereen kon(wilde) reageren.
Ook kun je stellen dat Van Aert niet verder wilde rijden met MVDP in het wiel.
Ook mijn mening is subjectief maar om je eigen mening (bij zoiets pietluttigs) als de juiste neer te zetten is een gebrek aan zelfreflectie.

Beer 26 oktober 2021 om 19:59

Jouw mening is dan toch net iets subjectiever vrees ik. VDP flink wat werk verricht? Om het wiel van van Aert te houden op de Kemmel, dat klopt. Hij had nadien idd niet veel meer over. Hij focuste zich vanaf dan op Van Aert, waardoor hij van Aert ook meesleurt in het verlies. Je geeft het eigenlijk gewoon toe, maar wil de negatieve gevolgen van die tactiek voor WVA niet benoemen omdat het negatief zou afstralen op Matje. Waarom zou van Aert trouwens met VDP in het wiel doorrijden? Om hem een lead-out te geven? Don't think so. En het is maar zo pietluttig als een overwinning in GW. Kan jezelf invullen in welke mate je dat belangrijk vindt.

Lalsacien 26 oktober 2021 om 21:56

@Beer wat betreft subjectiviteit ben jij de kampioen van ons tweeën. Dat tonen de(door de moderators) vele verwijderde berichten van jou aan.
Je schrijft het namelijk niet goed op naar mijn mening.
Zich focussen op van Aert is heel iets anders dan rijden om hem te laten verliezen.

Marik 26 oktober 2021 om 22:03

Lalsacien toont wat mij betreft aan dat een vileine reactie kan schitteren in schoonheid.

Beer 26 oktober 2021 om 22:15

Als je enkel op de versnellingen van 1 renner reageert om vervolgens niet meer uit diens wiel te komen, dan rij je die renner in het verlies. Daar kan je verder zoveel nietszeggende shizzle bij verzinnen als je wil, maar dat zijn de naakte feiten.

Lalsacien 26 oktober 2021 om 22:31

@Beer nee hoor, het kan namelijk ook de enige manier zijn die je over hebt om te winnen.
Ik geef trouwens nergens aan dat mijn mening de juiste is.
Dit heen en weer geschrijf toont weer aan dat je jezelf boven de ander stelt. Je hebt moeite met een andere invalshoek.
Laat dat nou precies mijn punt zijn.
Point final.

Beer 26 oktober 2021 om 22:39

Lijkt me toch niet de beste manier om toch te kunnen winnen. De renner die je viseert, krijgt er na verloop van tijd immers ook genoeg van en zal de benen stil houden, waardoor er weer anderen wegrijden en je toch verliest. Maar je verliest niet alleen, want je hebt een ander ook doen verliezen. En dat, Lalsacien, is waar dit draadje over gaat. En niet jouw misplaatste analyse van hoe ik in elkaar zou zitten.

Marik 27 oktober 2021 om 09:20

Ik lees de laatste tijd wel erg veel analyses beer. En dat voor iemand die het zo vervelend vindt dat er op de man wordt gespeeld. Je bent het vast wel met me eens dat de ironie in dezen hilarisch is.

Maillot à Pois 27 oktober 2021 om 10:06

Ik volg de redenering van Alfons. Benoot is bij uitstek een renner die meer kans maakt op een mooie zege in een ploeg met meerdere speerpunten waar hij zelf schaduwkopman is, dan in een ploeg waar hij de afwerker moét zijn, want een veelwinnaar wordt hij nooit.
Voor mij is de grote vraag welke richting hij verder uitgaat, Vlaams voorjaar of het (kleine) rondewerk. Hij hinkt nu toch al een aantal jaar op twee gedachten.

@Marik
Wat betreft ‘op de man spelen’ – als er in dit draadje op een man gespeeld wordt, dan is dat Van der Poel, een renner waarover Beer zoals we wel al langer weten een uitgesproken mening heeft die hij graag met hand en tand verdedigt.
De enige persoon van wie ik geen enkele inhoudelijke reactie lees ben jij zelf. Hilarische ironie in het kwadraat, dat zal je vast me me eens zijn.

Marik 27 oktober 2021 om 10:40

Maillot maak je niet druk, ik ben het met je eens. Ik reageer vaak op de persoon en daar maak ik ook geen geheim van. (Mensen veranderen door argumenten zelden van standpunt) Echter vind ik het hilarisch om te zien dat er lieden zijn die anderen iets verwijten om vervolgens precies hetzelfde te doen.
Om nog maar eens vanuit het gedachtegoed van beer te spreken: het kan niet anders dat je me begrijpt en het met me eens bent.

Petje 26 oktober 2021 om 08:39

Voor beide top!

Beer 26 oktober 2021 om 08:41

Dit zou echt super zijn; met Benoot erbij wordt JV een blok als Quick-Step in de klassiekers. Lijkt me dat Benoot ook in het ronde werk een hele sterke helper kan zijn voor Roglic. Fingers crossed.

Wheely 26 oktober 2021 om 09:49

The Bee(r)pack! :)

xistnc 26 oktober 2021 om 08:43

Benoot heeft allicht tijdens het optrekken met Van Aert zijn ogen geopend voor een aantal verschillen, qua hoe zaken vanuit de ploeg voor renners geregeld worden. Of dat opweegt tegen een surplus aan euro’s van UAE (en eventueel Ineos) moet blijken.

Groetjesaandevoetjes 26 oktober 2021 om 09:17

En wellicht denkt Benoot dat hij ook maar eens aan de ketonen moet om nog een extra stap te zetten

xistnc 26 oktober 2021 om 09:18

Die zijn inbegrepen, uiteraard.

Ab Normaal 26 oktober 2021 om 09:18

Lijkt mij anders toch geen verkeerd scenario voor zowel Benoot als TJV.
Van Aert de absolute kopman in de klassiekers, Laporte (voor de GW’s etc.) en Benoot als schaduwkopmannen mocht Wout niet top zijn of er alleen maar naar hem gekeken worden.
Biedt meer opties voor Jumbo en de bepaald niet veel winnende Benoot kan met veel minder druk koersen.

Yeez 26 oktober 2021 om 09:18

Dat blijft toch ook maar een triest, gefrustreerd en inhoudloos antwoord eh over die ketonen

S. Morgenstern 26 oktober 2021 om 09:48

Benoot is al lang bekend met ketonen. Heeft daar bij Lotto gebruik van gemaakt en ook over gesproken. Lijkt me dus sterk dat dat een ding is om weg te gaan.

Wheely 26 oktober 2021 om 09:51

Tiesj Kenoot wordt hij ook wel eens gekscherend genoemd.

Groetjesaandevoetjes 26 oktober 2021 om 11:19

Is niks triest of gefrustreerd aan hoor. Benoot heeft eerder bij Lotto al wel gebruik gemaakt van ketonen en hij liet zich eerder ook lovend uit over de voeding van Jumbo: https://sporza.be/nl/2020/10/08/-flesjes-ketonen-kosten-handenvol-geld-maar-er-kan-er-maar-een-winnen~1602139067526/

Yeez 26 oktober 2021 om 12:11

@groetjes in dat stuk noemt hij juist dat er uit voeding meer te halen valt dan uit ketonen.

FrankyVercauteren 26 oktober 2021 om 12:37

@Wheely: die naam is al lang ingenomen door Tommeke “Ketoon” Dumoulin. In 2020 stapte Tommeke Ketoon uit de MPCC omdat de MPCC weigerachtig stond tegenover het gebruik van ketonen in het wielerpeloton.

Aart van Woud 26 oktober 2021 om 12:53

De ketonen vallen nog altijd in het niet bij de superpindakaas die ze bij Bahrain op hun brood krijgen.

DonSelf 27 oktober 2021 om 16:44

@FVankouteren: de naam Tommeke bestaat hier niet, evenals jouw verkleinvorm van Frank. Voor ketonen moet je in vlaanderen zijn, dat is een gegeven.

josi 26 oktober 2021 om 08:43

De interesse van TJV lijkt me niet heel verrassend. Benoot zou een versterking zijn voor de voorjaarsploeg en kan bovendien nog behoorlijk goed klimmen ook. Als Belg heeft hij daarnaast een streepje voor bij de hoofdsponsor, en dat hij goed kan opschieten met Van Aert is natuurlijk ook mooi meegenomen. Alleen zal UAE wel een grotere geldbuidel trekken.

Jean Dumas 26 oktober 2021 om 08:45

Doen, ze kunnen hem zeker betalen.

Groetjesaandevoetjes 26 oktober 2021 om 09:17

Jij hebt inzicht in de financiele situatie van Jumbo Visma?

Wheely 26 oktober 2021 om 10:56

Ja hoor er gaan al honderden Hema's op de schop lees ik net en Tiesj is in de aanbieding.

A.M.M. Jonkers 26 oktober 2021 om 08:48

Een typische win-win situatie al zal UAE meer te besteden hebben.

Geeft ook duidelijk aan dat Team DSM een dolend schip is waar kapitein Spekenbrink totaal geen vat meer op heeft.

Sponsor zal zeer tevreden zijn# sarcasmeknop wijd open

Chasse_patate 26 oktober 2021 om 08:49

UAE heeft dus ook interesse. Hopelijk kiest hij niet alleen voor het geld.

Rawolf Rawolf 26 oktober 2021 om 08:50

“Eerder werd al bekend dat ploegleider Marc Reef de overstap van Team DSM naar Jumbo-Visma maakt. Na Merijn Zeeman, Addy Engels en Arthur van Dongen is hij de vierde persoon in de technische staf van Jumbo-Visma die uit de organisatie van Iwan Spekenbrink komt.”

Technische staf gaat hier dan alleen over ploegleiders waar dus bijna de helft! van DSM komt.

Als je gaat praten over verzorgers, mechaniciens en masseurs komen er nog een aantal van DSM of voorgangers bij.

Yeez 26 oktober 2021 om 09:19

Wat is je punt?

Beer 26 oktober 2021 om 10:05

Het valt wel op dat die ploegleiders het bij Jumbo-Visma blijkbaar wel kunnen op een manier die de renners bevalt. Doet vermoeden dat het niet aan de mannetjes ligt die het kader invullen, maar wel aan de structuur en het management boven de ploegleiders van DSM.

Aart van Woud 26 oktober 2021 om 12:55

Daar lijkt het wel op inderdaad.

beppe-saronni 26 oktober 2021 om 09:03

Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het een voorgekookt spelletje is. Van Aert die een visje uitgooit bij Benoot en Benoot die er wel oren naar heeft. Zo wordt DSM dus de opleidingsploeg voor JV. Ach ja, iedereen wil in het beste team rijden, maar lang niet altijd is dat de beste keuze. Zie bij het voetbal maar eens naar Donny vd Beek die zo nodig weg wilde en nu niet meer aan voetballen toekomt en zelfs in het NL 11tal niet meer speelt.

Chaba Jimenez 26 oktober 2021 om 14:27

ben ik het mee eens beppe

11 na 11 26 oktober 2021 om 15:36

En blijkbaar enkel DSM heeft met dit probleem te kampen dan?

Scott Sunderland 26 oktober 2021 om 09:17

Benieuwd wat er nu met Tusveld gaat gebeuren. Ik denk dat hij niet meer van DSM naar Jumbo gaat, waar wel sprake van was.

Massimo Bataille 26 oktober 2021 om 09:29

Dat het blijkbaar strakke regime bij DSM niet voor iedereen ( en zeker door bevestigde waarden) goed is lijkt toch wel al duidelijk te worden.
Maar als je na een periode met strenge richtlijnen even terug wat vrijheid wilt hebben, lijkt Jumbo nu ook niet de ideale ploeg.
Is natuurlijk niet zo erg als DSM, maar lijkt me toch ook wel een ploeg waar het relatief strikt is. Maar dat noemt men dan professionalisme waarschijnlijk.
Maar kom, goed dat DSM en Benoot tot akkoord kunnen komen. Ergens blijven tegen je zin is nooit goed.

Beer 26 oktober 2021 om 10:08

Benoot lijkt me wel een renner die van strakke richtlijnen, professionalisme en een wetenschappelijke onderbouw houdt. DSM en Jumbo bieden dat allebei, maar wel op een andere manier. Bij Jumbo is er toch net iets meer ruimte voor het individu en eigen inbreng dan bij DSM. Ik ben er niet zelf bij natuurlijk, maar dat leidt ik af uit de verhalen die uit beide teams boven komen.

Wheely 26 oktober 2021 om 09:55

"Een van de renners waar we continu naar kijken" zei Plugge nog.

Wel opvallend dat er ook veel staf verkast. Nu rijst de vraag, wie is toch die rotte appel binnen DSM? Klinkt als een spannend TV programma.

platteprijs 26 oktober 2021 om 12:48

Bel John de Mol!

Zenon J. 26 oktober 2021 om 10:34

Die zal wel een paar jaar gaan cashen bij UAE helaas..

Murcia 26 oktober 2021 om 11:30

Tiesj is een topversterking mocht het lukken. In zekere zin is hij de allrounder waar Youri eerder over sprak in de mogelijke aanwinsten voor een laatste plekje, al werd zijn naam toen niet op het lijstje gezet. Kan klassiekers aan, is een meer dan behoorlijke klimmer en dus ook van nut in het rondewerk en een teamplayer. Ome Frits zal wel met de anderen aan de bak moeten want hij lijkt me niet goedkoop.
UAE heeft ook behoefte aan een renner voor het Vlaamse maar ik vermoed dat Benoot vanwege zijn verstandhouding met Wout en zijn voorkeur voor een ploeg met een sterke wetenschappelijke benadering (niet zo sterk als DSM dus) iets sneller voor TJV zou kunnen kiezen.

Panache 26 oktober 2021 om 14:46

De volgens PCS nummer 85 van de wereld die 3 zeges heeft behaald, kan toch ook niet zo heel erg duur zijn? Ik herken het talent en Tiesj was al erg jong goed, maar reed op zijn 21e betere uitslagen dan de afgelopen 3 seizoenen.

11 na 11 26 oktober 2021 om 15:38

Omdat hij twee van die drie seizoenen al bij DSM rijdt, Panache :-)

Murcia 26 oktober 2021 om 16:07

Marktwerking Panache, als er meerdere ploegen iemand willen hebben zal dat niet snel leiden tot lagere aanbiedingen. Ook al zou Tiesj een voorkeur hebben dan nog zal zijn zaakwaarnemer Squadra Sports waar half België + Alaphilippe onder contract staat haar werk niet goed doen als ze op zijn minst niet een kleine plus t.o.v. zijn huidige deal er uit slepen.

Panache 26 oktober 2021 om 16:57

Marktwerking zie ik breder, o.a. vergelijken met de marktwerking zoals die was toen Benoot tekende bij DSM. Natuurlijk is het voor Benoot gunstig dat er nu meer dan één ploeg interesse toont. Echter heeft Benoot nu een betere onderhandelingspositie dan twee jaar terug? Denk het niet. Toen waren er ook meerdere teams geïnteresseerd en was Benoot beloftevoller, jonger en was zijn grootste overwinning recenter. Daarnaast werkt onderhandelen twee maanden voor einde jaar niet in zijn voordeel. Weg bij DSM en herstarten met een iets lager salaris lijkt mij de niet gewenste maar wel de realistische uitkomst.

Murcia 26 oktober 2021 om 20:50

@Panache
Naast de meerdere teams die de prijs doen opdrijven is Benoot begeerd omwille van het feit dat hij bepaald geen veelwinnaar is maar wel een unieke renner die uitslagen kan rijden in de RVV zowel als LBL. Dat alleen is al erg aantrekkelijk maar voeg daar nog zijn klimkwaliteiten bij en je hebt op het tijdrijden na de perfecte allrounder in de ondersteuning van de kopmannen. Niet veel renners hebben zo’n perfect profiel en daarom denk ik dat hij weer een stap(je) gaat maken qua salaris.

kelderfan 26 oktober 2021 om 11:35

Lijkt mij een prima scenario, dat Benoot de stap gaat maken naar JV. Hij kan zijn maatje Van Aert goed bijstaan in bijvoorbeeld de Strade en T/A.

platteprijs 26 oktober 2021 om 12:52

Begrijp de interesse in Benoot wel. Prima knecht. Ik vraag me wel af of er straks nog Nederlanders voor Jumbo aan het vertrek van de grotere wedstrijden staan.

xistnc 26 oktober 2021 om 17:11

Goed punt. Gesink en nu ook Kruijswijk zakken gestaag in de pikorde. Teunissen krijgt concurrentie van Laporte. Dumoulin en Groenewegen zijn min of meer nog altijd aan het re-integreren.

Leendert82 26 oktober 2021 om 18:41

Er zijn niet veel Nederlanders die op gewenste niveau zijn voor Jumbo-Visma. Renners zoals Teunissen, Roosen en Eenkhoorn die altijd zeker waren van hun plaats zullen moeten verbeteren komend jaren om nog in de klasieker kern te blijven. Benoot kan goed de Waalse klasiekers aan dus lijkt het me minder gevaar voor hen maar meer voor een Oomen, Hofstede, Gesink, Bouwman.
Gelukkig komt er jong Nederlands talent aan die veel potentie hebben. (aleen helaas nog niet als het om grote rondes gaat)

Turtlehead 26 oktober 2021 om 19:34

Zou toch om te janken zijn: WvA,Bennoot, Laporte, VandeSande, Van Hooijdonk, Affini en dan met geluk nog Teunissen of Roossen oud aan de start in Vlaanderen…
En dan hopen dat MvdP niet wint, maar ‘iemand’ van Jumbo. @OmeFrits-metdediepezakken: waar is het fout gegaan??

Klein Verzet 26 oktober 2021 om 13:12

Ik zou het jammer vinden als Benoot in klassiekers als Strade of RVV als “knecht” moet gaan rijden. Ook in P-N of T-A zie ik hem graag voor het AK strijden. Het drieweekse werk ligt dan weer wel buiten zijn bereik, voorzover ik dat kan inschatten. Afijn, ik vind Tiesj Benoot een uitermate sympathieke wielrenner, die het peloton extra kleur geeft. Een beetje de Belgische Mollema, dus met af en toe een uitschieter waarbij je op het puntje van je stoel belandt.

Murcia 26 oktober 2021 om 13:58

Wat jij schetst heb ik ook, ik zie hem het liefst voor zijn eigen kans gaan. We weten echter niet wat de immer analyserende Benoot zelf wil in het vervolg van zijn loopbaan. Het kan best zijn dat hij meer kansen krijgt om te winnen met een kopman boven zich. Iets waar talrijke renners van DQS al van geprofiteerd hebben. Net als bij de Wolven zou TJV met hem er nog bij volgend jaar in de finales op papier minstens drie of vier mannen diep in de finale kunnen uitspelen. Op die manier zou je de eeuwige rituele dans tussen Matthieu en Wout kunnen doorbreken en DQS gelijkwaardiger tegemoet treden.

Leendert82 26 oktober 2021 om 18:44

Ik zie hem niet snel grote overwinningen pakken als hij alleen kopman is. Maar met een Wout erbij heeft hij meer mogelijkheden. Renners zullen sneller op Wout aanval reageren dan op Benoot

Pietspeed 26 oktober 2021 om 14:22

Één plus één is drie. DSM van Chemtech naar Voedingsproducent. En Jumbo koopt Benoot voor appel en ei, en iedereen is blij.

Chaba Jimenez 26 oktober 2021 om 14:25

Past als meer rationele en minder emotionele Belg prima bij Jumbo visma.

Romāns Vainšteins 26 oktober 2021 om 16:57

Zou gewoon een prima aankoop zijn. Benoot is denk ik als super knecht beter op zijn plek dan als kopman maar op basis van kwaliteit ook inzetbaar als (extra) speerpunt. Een grote ronde als treinwagon moet hem eveneens uitstekend liggen.

Verweggistan 26 oktober 2021 om 18:58

Wel lief van Jumbo dat ze al die renners die hun contract verbreken opvangen: Van Aert, Dumoulin en nu Benoot.

LaDoyenne 26 oktober 2021 om 19:20

Was het niet Benoot die, een strak tempo rijdend, onlangs in de Ronde van Lombardije Vlaanderens grootste renner ooit even voorbij de voet van de "Passo di Ganda" deed lossen?

Diskob 26 oktober 2021 om 21:48

Benoot deed daar inderdaad een ferme kopbeurt in dienst van Bardet, waardoor er velen moesten afhaken. Dat bewijst dat hij een hele goeie renner met veel inhoud is, die van grote waarde kan zijn voor een kopman. Aan de finish had hij trouwens meer dan twee minuten achterstand op Evenepoel.

LaDoyenne 27 oktober 2021 om 09:09

@Diskob

Zoals de grootste renner ooit, na het doen van een kopbeurt, met meer dan zeven minuten achterstand aankwam op het afgelopen WK?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair