Jumbo-Visma presenteert selecties voor Omloop en Kuurne

vrijdag 25 februari 2022 om 13:47
Jumbo-Visma presenteert selecties voor Omloop en Kuurne

foto: Glenn Coessens

Jumbo-Visma schuift Wout van Aert naar voren als kopman in de Omloop Het Nieuwsblad en start in Kuurne-Brussel-Kuurne met meerdere kopmannen. Onder meer Christophe Laporte, David Dekker en Mike Teunissen rijden zondag de klassieker die vaak in een sprint eindigt.

Dat het voorjaar belangrijk is voor Jumbo-Visma, is wel duidelijk. De ploeg roerde zich op de transfermarkt en met Tiesj Benoot en Tosh Van der Sande starten twee nieuwkomers in de Omloop Het Nieuwsblad. Ook Nathan Van Hooydonck, Pascal Eenkhoorn, Mike Teunissen en Edoardo Affini ondersteunen Van Aert zaterdag.

Zondag tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne is Van Aert niet van de partij, net als Eenkhoorn. Hun plaatsen worden ingenomen door de rappe Fransman Christophe Laporte, die in Kuurne debuteert, en sprinter David Dekker. Jumbo-Visma kan daarmee op verschillende scenario’s mikken.

‘Het moet niet meteen bingo zijn’
Tosh Van der Sande weet wat hem te doen staat. “Ik moet de kopmannen op belangrijke punten vooraan afzetten. Daarvoor zal ik vooral in de vroege finale al attent moeten zijn en er voor zorgen dat er geen onverwachte dingen gebeuren. Iets wat dit weekend al direct belangrijk zal zijn want de Omloop en Kuurne zijn traditioneel altijd nerveuze koersen”, kijkt hij vooruit.

Zelf spraken we uitgebreid met Wout van Aert over zijn voorjaar en ook specifiek over dit Vlaamse openingsweekend. “Natuurlijk willen we een resultaat halen. We starten met ambitie, maar absoluut niet met het mes op de keel dat het meteen bingo moet zijn”, vertelde de Belgische kampioen ons.

voor

voor

Dit artikel delen:

11 Reacties

Ronellenfitsch 25 februari 2022 om 13:50

Laporte vorige jaren altijd al 10 koersdagen en minstens een zege rond deze tijd zijn. Zal voor hem wel wennen zijn, meer trainingskamp dan koers. Wel benieuwd naar deze ploeg

Beer 25 februari 2022 om 13:54

Jammer dat Laporte zaterdag niet meerijdt. Had ze graag meteen op volle oorlogssterkte bezig gezien. Benieuwd wat het wordt verder en leuk dat KBK ook terug op het programma staat.

KimJungPoels 25 februari 2022 om 13:55

Resultaten hier zijn niet belangrijk. Doelen liggen later dit seizoen.

Murcia 25 februari 2022 om 14:04

Begrijp de verdeling wel, in beide koersen nu twee snelle (kop)mannen en dus ruimte om met andere pionnen ook wat te spelen. Sterke bezetting natuurlijk, maar dat is wel vaker gezegd. Net als iedereen benieuwd naar Wout en hoe de ploeg gaat koersen met deze A-kern.

Zadelsnuffelaar 25 februari 2022 om 15:19

Wout zal wel veel druk ondervinden. Er werd fiks geïnvesteerd om hem beter te ondersteunen. Men zal zijn prestaties dus met een vergrootglas beoordelen!

kelderfan 25 februari 2022 om 15:24

De resultaten hier zijn niet belangrijk. Ik las toch ergens, dat de UCI-punten dit jaar belangrijk zijn.
Ik begrijp de verdeling @Murcia ook wel, al had ik die twee ook wel samen zien rijden met het oog op de TdF.

harryjohan71 25 februari 2022 om 15:37

@Kelderfan Dat geldt alleen voor de ploegen in de onderste regionen. Deze ploegen kunnen degraderen. Dit geldt over de prestaties van de afgelopen jaren van deze ploegen. Zelfs met 0 punten dit jaar loopt JV nog geen enkele risico.

André Hilgersom 25 februari 2022 om 16:40

Laten wij nu eens ophouden met : Resultaten nu, zijn niet belangrijk, doelen liggen later! Wat is dat voor onzin? De echte wielersupporters kijken al maanden uit naar de opening van het Vlaamse wielerseizoen. De organisatoren zijn een héél jaar bezig om alles voor elkaar te krijgen en dan zeggen wielersupporters: Lekker belangrijk.
Wat is dan wel belangrijk?

dit is mijn voorwiel 25 februari 2022 om 17:07

Dat wordt niet gezegd andre. Het wordt gezegd dat presteren nu voor de grote ploegen minder van belang is dan presteren in de rvv of pr. Woordkeuze is soms ongelukkig, maar het is een forum, niet een spellingsklasje.

Turtlehead 25 februari 2022 om 18:08

Je hebt gelijk Hillegom, ik erger me ook.
Zeker in het wielrennen van de laatste jaren rijdt iedereen voor prijzen.
Bovendien: TJV rijdt bijna geen koersen vanwege alle trainingskampen, dan mag je toch verwachten dat je voor ‘podiumprestaties’ gaat.

dit is mijn voorwiel 25 februari 2022 om 20:15

Natuurlijk rijden ze om de prijzen…!!!! Waar rijden ze anders voor…??

Headlines

Materiaalzone

Populair