Jumbo-Visma klaar op transfermarkt na verlenging Paul Martens

dinsdag 1 september 2020 om 13:58
Jumbo-Visma klaar op transfermarkt na verlenging Paul Martens

© Cor Vos

Jumbo-Visma heeft de contractverlengingen van Pascal Eenkhoorn, Timo Roosen, Lennard Hofstede en Christoph Pfingsten bevestigd. Daarnaast verlengt Paul Martens – net als Maarten Wynants – met een half seizoen. Zo heeft de ploeg zijn selectie voor 2021 af. Taco van der Hoorn en Bert-Jan Lindeman maken daar geen deel meer van uit.

“Binnen deze ploeg kan ik mij stap voor stap ontwikkelen”, aldus Eenkhoorn. “Ik rijd een mooi programma. Het doel is en blijft om wedstrijden te winnen, zowel individueel als met het team. Ik ben heel blij dat ik ook de komende twee jaar bij deze Nederlandse, sfeervolle en hechte ploeg rijd.”

Ook Timo Roosen verlengt net als Eenkhoorn met twee jaar. “Dat ik ook de komende jaren bij Team Jumbo-Visma rijd, voelt erg fijn. Van beide kanten bevalt het goed en hopelijk kunnen we de stijgende lijn van de afgelopen jaren ook de komende periode doorzetten.” Roosen is ondertussen al zes jaar lid van het team.

Lennard Hofstede – ook hij verlengt tot eind 2022 –  hoopt een stap te zetten in het bergop rijden. “Deze ploeg voelt aan als een hechte familie en de waarden van de ploeg komen overeen met mijn persoonlijkheid. In de komende jaren wil ik mezelf blijven ontwikkelen. Ik hoop onder meer een stap te zetten in het bergop rijden.”

Lennard Hofstede wil stappen zetten in het klimmen – Cor Vos © 2020

Half jaar voor Martens en Wynants
Christoph Pfingsten, die sinds dit jaar deel uitmaakt van Jumbo-Visma, doet er één jaartje bij.  Paul Martens en Maarten Wynants zullen in de eerste helft van 2021 voor het laatst te bewonderen als renner in het shirt van Team Jumbo-Visma. De twee anciens hangen volgend jaar hun koersfiets aan de wilgen. “Ik verheug me erop dat ik hopelijk nog twee keer de mooiste koersen zoals de Ardennenklassiekers en de Giro kan rijden”, zegt Martens. “Op deze manier kan ik de loopbaan die ik heb gehad op een mooie manier beëindigen.”

Maarten Wynants zal voor de laatste keer een rugnummer opspelden in Parijs-Roubaix in 2021. Daarna zal de routinier een rol gaan vervullen als ploegleider bij Team Jumbo-Visma. “Parijs-Roubaix wordt mijn laatste koers. Dat kon in principe door de nieuwe kalender ook dit jaar al in oktober, maar ik wil afscheid nemen na een normaal, volledig voorjaar. Na Parijs-Roubaix stap ik in de auto als ploegleider. Het is de bedoeling dat ik het vak leer bij de opleidingsploeg en daarna doorgroei.”

Dit artikel delen:

51 Reacties

castelinni 1 september 2020 om 14:06

En jansen??

Yeez 1 september 2020 om 14:07

Die vertrekt, net als de plus

Yeez 1 september 2020 om 14:08

Misschien weet de redactie dat, maar ze starten het seizoen met 27 renners. Als wynants na roubaix stopt en martens per 1 juli komt Kooij daarbij. Dan rijden ze dus met 26 renners, maar een wt-ploeg moet uit 27 bestaan. Mag dit?

harryjohan71 1 september 2020 om 14:14

Misschien laten ze per 1 juli 2021 nog een renner van het Development Team doorstromen.

Verweggistan 1 september 2020 om 14:42

Of gewoon Martens niet uitschrijven bij de UCI.

Yeez 1 september 2020 om 14:54

Dan moet je hem een heel jaar doorbetalen

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 14:14

Tegenvaller. Van Aert krijgt na dit topseizoen geen versterking, wel een iets zwakker team (Jansen > Van Hooydonck), waar er meer ogen op hem gericht zullen zijn. Ondertussen zit de concurrentie ook niet stil (zie AG2R). Voor mij schiet Jumbo hier tekort in de ondersteuning voor de klassiekers.

Verder een mooi en geweldig uitgebalanceerd topteam.

SnellePelle 1 september 2020 om 14:30

Ik zie van Aert nog wel vertrekken naar Sunweb uit onvrede met de lijn van het management. :-)

Kan hij samen met Joris crossen op de nieuwe Giants.

Yeez 1 september 2020 om 14:30

Roosen, teunissen, eenkhoorn, wynants, van hooydonck?

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 14:42

Roosen, Teunissen, Eenkhoorn, Wynants & Van Hooydonck is een mooie basiskern. Wat er ontbreekt is minstens 1 zekerheid in de finale van bijvoorbeeld Ronde Van Vlaanderen & Parijs-Roubaix. Aangezien Jumbo niet werkt met meerdere kopmannen zoals DCQS & AG2R moet je een team hebben dat Van Aert kan afzetten in de zone van de waarheid zodat hij de gashendel kan opdraaien op de laatste keer Kwaremont of op de Carrefour de L'Arbre. Ik vraag me af wie in de klassieker-kern van Jumbo het gat gaat dichtrijden na de Hotond. Voor dat soort werk zal er volgend seizoen naar Jumbo gekeken worden. Misschien dat Roosen, Teunissen of Eenkhoorn er in die zone nog wel kunnen bijzitten, maar zeker is dat niet. Ik zou er in elk geval niet op durven bouwen. Voor mij heeft Van Aert met zijn prestaties en teamwork wel een opwaardering van zijn klassieke kern verdient en ik vind het heel jammer dat die er niet komt.

Yeez 1 september 2020 om 14:54

Teunissen mag je van verwachten er in de finale bij te zitten

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 15:08

Dat is meteen ook de grootste opportunist van de ‘knechten’. Ik wil het nog zien; Teunissen die zich op kop zet voor Van Aert. Het is nog niet gebeurd tot nu toe.

tendam 1 september 2020 om 15:30

@burdincurutcheta
Voor het werk dat je noemt heeft Jumbo juist een hele goede ploeg. Elk jaar weer. Het was alleen de afmaker die ontbrak, die hebben ze nu dus wel met Van Aert.

Hij kan zeker een sterke tweede man naast zich gebruiken, maar ja, wie hadden ze dan moeten halen? Trentin ofzo?

Romāns Vainšteins 1 september 2020 om 15:48

Teunissen in vorm is gewoon die 2e man en dan maar hopen dat een andere renner Jansen kan vervangen want dat is wel een aderlating natuurlijk.

ivo001 1 september 2020 om 16:13

Misschien kunnen ze EBH wel strikken?
Van der Sande, van keirsbulck, Meurisse, Capiot, Toupalik?

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 16:21

Durbridge, Dillier, Vanmaercke…

Teunissen heeft bij Jumbo tot nu toe vooral voor zichzelf gereden.

S. Morgenstern 1 september 2020 om 16:26

Teunissen moest vorig jaar heel vaak (samen met Jansen) vroeg mee zitten met goede groepen. Dat was onderdeel van de tactiek van de ploeg, geen eigen invulling.

Beetje vreemd om hem niet mee te tellen, terwijl het heel duidelijk is dat Van Aert het speerpunt is van die groep en Teunissen de kwaliteiten heeft die je graag wil zien.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 16:34

Je kan er je ogen voor sluiten, maar ik zag in Teunissen tor nu toe nog geen teamplayer. Wel iemand die opportunistisch eigen kansen probeert te grijpen. Ook een kwaliteit natuurlijk, maar niet wat je in RVV en PR nodig hebt.

Wat Van Aert nodig heeft, zijn helpers zoals Bettiol die in de RVV ’19 had. Misschien dat er van het trio Teunissen, Roosen, Eenkhoorn eentje in de laatste 35/40 kilometer kan geraken, in meer geloof ik niet met deze kern.

S. Morgenstern 1 september 2020 om 16:38

Ik zie best dat jij dat zo hebt waargenomen..

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 16:41

Wat?

castelinni 1 september 2020 om 14:21

Waar o waar zal ie heengaan dan, verders kan affini nog wel een leuke worden voor de klassiekers

Dario Koelkast 1 september 2020 om 14:33

ik verwacht inderdaad wel wat van Affini in de klassiekers. En met Teunissen, Eenkhoorn, Roosen, Van Hooijdonk erbij heb je toch wel een aardige voorjaarsploeg voor Van Aert. Wisselend kan je dan Jos, Groenewegen, Dekker, Pfingsten, Martens, Martin, Wijnants erbij zetten.

Jansen denk ik naar UAE, Bahrain of Mitchelton

Bummetje 1 september 2020 om 14:55

Martens wil nog 2x de Giro rijden maar stopt na P-R 2021? Hier klopt volgens mij iets niet.

Napoleon 1 september 2020 om 15:03

Lees nog maar eens….

nickdt 1 september 2020 om 18:14

Wynants stop na P-R, Martens op 1 juli.

Witte Trui 1 september 2020 om 15:14

Tweede lijn verlengt en gaat hopelijk stappen zetten / bevestigen. Oude krijgers voor hun laatste kunstje (in ondersteuning) en daarna plek maken voor een veel jongere garde. Enkele goede aanwinsten, die je qua kwaliteit grofweg kunt wegstrepen tegen vertrekkende renners (Oomen vs. de Plus, v. Hooydonck vs. Jansen) en verder een verjonging ingezet met Leemreize/Dekker/Affini.

In tegenstelling tot veel andere ploegen, geen focus op toevoegen van kleppers in deze gekke tijden. Valt te prijzen, dat ze bij hun filosofie blijven.

IlPirata 1 september 2020 om 15:29

Hebben ze na het wegaan van Powless en De Plus wel gedacht aan voldoende bergop ondersteuning voor de 3 grote rondes volgend jaar? Van mij mag er nog wel een goede klimknecht bij.

rahimns 1 september 2020 om 15:36

Ze hebben Roglic, Kruijswijk, Tolhoek, Dumoulin, Bennett, Gesink, Kuss, Oomen en Leemreize als pure klimmers met daarachter nog Bouwman, Foss, Harper, Vingegaard en zelfs Van Aert… hoeveel meer renners voor de klassementen heb je nodig.

IlPirata 1 september 2020 om 15:42

@rahims Misschien heb je inderdaad gelijk, Oomen wel degelijk is een goede vervanger van De Plus.

S. Morgenstern 1 september 2020 om 15:45

Tegenover het vertrek van Powless en De Plus staat het aantrekken van Foss, Harper, Leemreize en Oomen.

IlPirata 1 september 2020 om 16:01

@S. Morgenstern

Oomen geloof ik gelijk ,maar Foss, Harper, Leemreize moeten we eerst maar zien. De Plus en Powless hebben/hadden zich al bewezen als goede klimknechten in het hooggebergte.

madeinstars 1 september 2020 om 16:09

Powless is niets bijzonders in de bergen toch?

S. Morgenstern 1 september 2020 om 16:15

Ik schat Harper als pure klimmer hoger in dan Powless. Foss is denk goed vergelijkbaar als type (goed klimmende hardrijder) en heeft waarschijnlijk meer potentie.

IlPirata 1 september 2020 om 16:58

@madeinstars

Roglic vueltawinst van 2019 gezien? Daar had hij aan Powless perfecte ondersteuning bergop.

Ruben_ 1 september 2020 om 15:54

Van der Hoorn is mij idd ook tegengevallen bij Jumbo. Had daar meer van verwacht na zijn periode bij Roompot

Jungle Man 1 september 2020 om 17:18

Helaas is vd Hoorn niet beter geworden bij TJV, hoewel ie bij Roompot wel liet zien dat er meer in zou moeten zitten.

hanzul 1 september 2020 om 17:10

Van Aert, heeft echt wel voldoende ondersteuning voor vlaanderen, PR en ander voorjaarswerk. Teunissen is een goede luitenant, wisselkopman.

Met knechten.
– Eekhorn, van Emden, Roosen, Wynands, van Hoydonck.

Heb je echt wel een van de betere voorjaarsteam, zie geen 5 teams die beter zijn. Zeker omdat je in Gent Wevelgem en de Panne ook nog Dylan ook nog kan inzetten.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 17:18

In de finales zal hij alleen zitten tegen blokken van DCQS, AG2R en mogelijk EF. Benieuwd hoe hij dat gaat oplossen.

Frank V 1 september 2020 om 17:48

Dit is onvoldoende. Teunissen gaat er niet altijd bij zijn in de finales en de anderen gaan er nooit bij zijn.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 17:54

Als je ziet wat Wout vandaag weer doet. Zou leuk zijn als hij ook zo’n sterke steun kreeg als de tour-kopmannen nu. Wat moet hij nog meer doen om dat te verdienen?

S. Morgenstern 1 september 2020 om 17:57

Kanshebber zijn voor eindwinst in de Tour de France.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 18:28

In de klassiekers is hij evenveel kanshebber als Roglic/Dumoulin in de rondes. Dus wat is je argument?

hanzul 1 september 2020 om 18:11

Wout heeft nog nooit bewezen dat hij in Vlaaderen, E3, etc kan winnen…

Ik ben van mening dat hij met voorgenoemde selectie een goede ondersteuning heeft. Daarnaast ben ik van mening dat een Mike op niveau, bij de beste 15 in Vlaamse wedstrijden hoort. Je hebt dan volgend jaar in mijn ogen enkel Qstep en AG2R dat een betere ploeg heeft voor het voorjaar. Daarachter heb je 5,6 ploegen die allemaal 2 man in de finale moeten kunnen komen, waaronder Jumbo Visma.

Laat hem eerst van het najaar mij eens zien wat hij kan.

kelderfan 1 september 2020 om 18:26

Nou wat hij vandaag liet zien, was toch een visite-kaartje voor de RVV en Roubaix.
Wout Van Aert liet zien, dat hij een betere ondersteuning verdient.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 18:27

In de E3 sprintte hij al mee voor winst nochtans.

Mooie onderschatting van Van Aert en overschatting van Teunissen.

Frank V 1 september 2020 om 18:42

Meen 'm toch een keertje over een witte streep zien rijden met de handen in de lucht. Het was niet zo lang geleden. Een keertje in Siena en een keertje in Sanremo.

hanzul 1 september 2020 om 20:27

Hoezo overschatting van Teunissen. Kijk eens naar zijn uitslagen van vorig jaar en dit jaar tot zijn blessure.

Heeft toch best wat wedstrijden gewonnen, o.a ettape in de tour, onder andere 7de in Parijs Roubaix en was op het Wk, ook bijna mee. Als je dat vergelijkt met b.v een Naesen, weet ik wel wie afgelopen jaar beter gepresteerd heeft. Kan geen 10-15 betere klassieke renners opnoemen.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 20:31

Naesen ligt er niet af na de Hotond en werkt wel echt voor een ander; zie zijn wedstrijden voor het Belgische Nationale Team.

hanzul 1 september 2020 om 21:07

Heb eigenlijk geen zin meer om op hier op te reageren, want je lijkt zo Belg te zijn, die gefrustreerd is, omdat van Aert niet in elke wedstrijd kopman is en niet voor een Belgische ploeg rijdt.

Teunissen zou echt wel knechten als dat nodig is en iemand anders beter is, heeft hij ook meermaals laten zie o.a in de tour voor Dylan.

Hij kan ook echter goed als tweede kopman uitgespeeld worden, netzoals Tom nu in de Tour. Wanneer hij mee is met een vlucht op 40km van de streep hoeft van Aert ook niets te doen.

Romāns Vainšteins 1 september 2020 om 21:16

Het duo van Aert Teunissen verdient simpelweg meer speeltijd voordat er eindoordeel opgemaakt kan worden. Qua potentie zou het moeten lukken.

Burdincurutcheta 1 september 2020 om 21:23

Hanzul, je hoeft me niet te beoordelen. Ik ben niet gefrustreerd en vind ook niet dat hij naar een Belgische ploeg moet. Ik heb gewoon een andere mening dan jou. Dat kan hoor. De laatste keer dat Teunissen in een vlucht op 40km van de finish zat, moest hij er af op de Muur en waren Van Aert zn kansen ook verknald. Na 1,5 jaar speeltijd zijn de kansen bijna op.

Headlines

Materiaalzone

Populair