Jumbo-Visma heeft interesse in Thymen Arensman

Jumbo-Visma heeft interesse in Thymen Arensman
maandag 2 mei 2022 om 17:21

Jumbo-Visma heeft met de zaakwaarnemers van Thymen Arensman gesproken over de mogelijkheid om het 22-jarige Nederlandse rondetalent na dit seizoen in te lijven. Arensman komt momenteel voor Team DSM uit, maar zijn contract loopt op het einde van dit jaar af. De renner uit de Betuwe maakt deze week zijn debuut in de Giro d’Italia, terwijl hij de afgelopen twee jaar al de Vuelta a España reed.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“Wij zijn zeker in Arensman geïnteresseerd”, bevestigt sportief manager Merijn Zeeman van Jumbo-Visma. “Als je kijkt hoe hij zich ontwikkelt dan is hij voor veel ploegen een interessante renner. Zijn management heeft aangegeven dat Thymen zich eerst op de Giro d’Italia wil richten en dan pas over zijn toekomst wil nadenken. Tot die tijd wil hij daar niet te veel mee bezig zijn.”

Bij Jumbo-Visma willen ze de Nederlandse inbreng vergroten. Zo heeft de ploeg ook een riante, driejarige aanbieding bij Parijs-Roubaix-winnaar Dylan van Baarle neergelegd.

Arensman zou met het oog op de toekomst zeer interessant zijn. Hij werd tweede in 2018 in de Tour de l’Avenir achter Tadej Pogacar en geldt als een van de meest talentvolle jonge renners in het peloton. Bij Team DSM heeft hij zich de afgelopen twee seizoenen goed ontwikkeld. Dit voorjaar wist hij opnieuw een stap te zetten met een zesde plaats in een zware Tirreno-Adriatico en een derde plek in Tour of the Alps.

In de laatstgenoemde wedstrijd liet Arensman nog aan WielerFlits weten dat hij zich bij Team DSM op zijn plek voelt en dat hij het goed naar zijn zin heeft. Hij sprak daar ook over de progressie die hij dit jaar heeft gemaakt. “Bij Team DSM hebben ze een plan met mij en dat lijkt goed te werken. Het is inderdaad een mooie stap. Maar ik zette vorig jaar ook al een stap hoor, alleen viel het toen niet zo op. Nu zien de mensen het.”

In de Giro d’Italia zal Arensman als knecht voor Romain Bardet van start gaan.

Dit artikel delen:

85 Reacties

Het Jachtluipaard van Numansdorp 2 mei 2022 om 17:28

'Nederlandse ploeg heeft interesse in talentvolle Nederlandse renner met aflopend contract'.

Niet echt een verrassend bericht dit, zou pas gek zijn als ze geen interesse hadden.

Verder acht ik net als bij van Baarle de kans heel klein dat hij daadwerkelijk komt. Die zit prima op zijn plek bijna DSM. Geld zou de enige motivator zijn om te vertrekken.

0
Wheely 2 mei 2022 om 17:29

Krijg bijna meelij met die boys van DSM.

0
Jean Dumas 2 mei 2022 om 17:40

Ik ook, niet doen Thymen.

0
Anton van Valouwe 2 mei 2022 om 18:52

DSM even aardig aan kijken of wielerliefhebber en co-sponsor Arjan Bos…!
Gezien Thymen's eerdere uitspraken, komt het wel goed denk ik.
Plaats nemen in een treintje achter Jonas Vingegaard lijkt me niet echt aanlokkelijk.

0
katerkop 2 mei 2022 om 19:15

Terwijl ik toch zou denken dat Vingegaard juist het voorbeeld is van de kansen die je bij TJV krijgt. Dus doen Thymen

0
fietsvriend 2 mei 2022 om 17:29

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen.

Ziet zichzelf uiteindelijk als ronderenner dus ja dan moet ie uiteindelijk naar een team waar ie een deftige ploeg mee kan krijgen.
Hoorde hem vanochtend in In het wiel: intelligent, rustig, welbespraakt en met een duidelijk plan. Komt over alsof ie zich niet gek laat maken.
Nou goed, eerst maar eens lekker de Giro rijden.

0
Anton van Valouwe 2 mei 2022 om 18:18

Ja, dat moest Dumoulin ook, veel beter omkadering, de ploeg waarmee hij zijn successen behaald had kon er niets van. Gehaald om de TdF te winnen.
Meteen na zijn komst in de Vuelta over de kling gejaagd omdat professor Zeeman vond dat Tom niet oververmoeid was, omdat de cijfertjes anders uitwezen! Nu de Giro als oprot rondje, nota bene met twee extra kopmannen aan zijn zijde, hoe groot kan het wantrouwen zijn…?

Thymen, bezint eer ge begint, voor je het weet loop je de clown uit te hangen in een Supermarkt reclame..!

0
Rob van Tilburg 3 mei 2022 om 07:11

@anton . Ik zou ook niet onder Zeeman willen varen. Vind hem niet sympathiek overkomen. Ik heb sowieso een gekke relatie met TJV, ik vind de renners leuk, maar het team niks

0
Verweggistan 2 mei 2022 om 17:29

Boodschappenlijstje van Jumbo:
Dylan van Baarle
Thymen Arensman
————-

0
Wheely 2 mei 2022 om 17:52

Gerijpte kaas
Jong belegen kaas
————-

0
Turtlehead 2 mei 2022 om 18:24

of:
– Limburgse stinkkaas
– Hippe kruidenkaas

;)

0
DrJ 2 mei 2022 om 18:51

– Jan Tratnik

0
Rawolf Rawolf 2 mei 2022 om 17:34

Fijne tijden om Merijn Zeeman te zijn zo met budget in overschot

0
EricV 2 mei 2022 om 17:34

Dumoulin uit arensman in

0
Scott Sunderland 2 mei 2022 om 17:37

Dat Dumoulin weggaat lijkt me zo goed als zeker. Of hij gaat naar BikeExchange of hij stopt (als de rest van het seizoen ook tegenvalt). Arensman is een gedroomde opvolger dan.

0
fietsvriend 2 mei 2022 om 17:42

Verwacht dat Dumoulin doorrijdt tot Parijs (OS) en dan nog één keer knalt op de ITT.

0
Scott Sunderland 2 mei 2022 om 17:35

Dat zal iedereen snappen. Een interessantere jonge Nederlandse renner dan Arensman is er niet. Het lijkt me dat DSM er ook veel aan gelegen is dat ze hem kunnen behouden. En ook hier zullen veel kapers op de kust zijn. Ik kan me zelfs voorstellen dat INEOS interesse zou hebben bijvoorbeeld.

0
La Primavera 2 mei 2022 om 17:35

Je hebt hier twee type mensen.

1. Jumbo moet meer Nederlanders halen
2. Jumbo moet niet overal iedereen maar weghalen, ze lijken Ineos wel

Wat ze ook doen ze gaan het nooit goed doen. Dit lijkt me een leuke transfer voor Jumbo, neem zijn maatje Bardet maar mee.

0
appiett 2 mei 2022 om 18:33

Precies wat ik dacht.
Gek genoeg hink ik zelf ook op deze twee gedachten tegelijkertijd..

Ooh mooie (mogelijke) versterking/hmmm Jumbo, hoeft niet alles wat goed kan fietsen van DSM over te nemen..

0
klootje kriekeljon 3 mei 2022 om 04:01

Of allebei tegelijk.

0
Yskoud 2 mei 2022 om 17:42

Zou mooie stap zijn. Dan kunnen bijvoorbeeld Kruijswijk, Hofstede en Eenkhoorn ook weg. Hun ontwikkeling staat al tijdje stil bij dit team.

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 18:36

Kruijswijk is goed bezig en Eenkhoorn was dit voorjaar ook prima

0
Murcia 2 mei 2022 om 17:44

Niet verrassend, aangezien hij het grootste Nederlandse talent is voor wat betreft het AK werk. Ik zie het ook als een bevestiging dat men meer mogelijkheden heeft qua budget en gezien Dumoulin’ s onzekere toekomst en de leeftijd van een Kruijswijk snap ik het dat men hem wil aantrekken. Moet daarbij aantekenen dat hij bij DSM zich tot nu toe goed heeft ontwikkeld en een verlengd verblijf daar ook logisch zou zijn.

0
Dikke Vrouw 2 mei 2022 om 17:49

Slimme zetje van bijtjes dit

0
Kopinkas 2 mei 2022 om 17:51

– Opa Romain, vertel nog eens waarom je toen bent gestopt met wielrennen
– Wel, kleintje, 't was in dat jaar dat opa getuige was van een hele zware valpartij en al die boze mijnheren waren doorgereden, en ikzelf toen Tonton Julian (je weet wel, die toffe mijnheer met zijn grijze sik die hier al eens op bezoek geweest is) uit de gracht heb moeten vissen.
– O ja, die ken ik, die leuke mijnheer, die maar niet stil kan blijven zitten en altijd op zijn stoel zit te wiegen
– Precies! Toen twijfelde ik of ik wel zou verderdoen. Maar er was een leuke Nederlandse jongen die…
– Nederland! Dat is toch dat land dat bij de Grote Overstroming bijna helemaal verdwenen is. Reden ze daar toen dan met de fiets?
– Jawel hoor, dat is allemaal lang geleden. Wel, die Nederlandse piepjonge jongen, daarmee was ik twee handen op een buik. Ik dacht: daar ga ik nog jaren samen avonturen mee beleven, we zijn onafscheidelijk, maar… (begint onbedaarlijk te snikken)
– Opa? Stop met huilen aub, of we komen allemaal om bij een nieuwe Grote Overstroming
– Jij grapjas! Nu ja, ik dacht dat we voor altijd samen zouden blijven, maar toen werd hij weggeplukt uit mijn ploeg, en moest hij gaan rijden voor een grote boze supermarktploeg uit Nederland…
– Uit datzelfde Nederland! Dan is hij ook…
– Neen hoor, hij heeft het overleefd, net als de rest van de ploeg. Zaten ze allemaal samen op zo'n ver vulkanisch eiland, op grote hoogte te trainen, overleven die verraders het toch wel zeker! Maar ze konden mooi niet meer naar huis…
– Ga je nu nog eens vertellen over Tonton Thibaut en de overstroming
– Ah ja, het verhaal van Tonton Thibaut, die een halfjaar op een vlot heeft rondgedreven omdat hij natuurlijk de pech had dat hij net van zijn berg was gekomen, maar gelukkig kon overleven op het vocht van zijn eigen tranen. Ja, dat wil ik jullie nog wel even vertellen…
(doek valt
publiek blijft verbijsterd zitten)

0
KennyKlimmen 2 mei 2022 om 18:01

Ha, mooi verhaal

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 18:36

Grappig maar om JV nu verraders te noemen.

0
Kopinkas 2 mei 2022 om 20:51

@GeelZwarte
Dat je dààr nu aan blijft hangen…
Zorg nu maar dat je zelf bij de Grote Overstroming gespaard blijft ;-)

0
tvm 2 mei 2022 om 17:59

Jumbo Visma, de laatste jaren het nieuwe Sky?
Zowel het rijden (treintje bergop) als het inkoopbeleid (alles met talent, zeker uit het moederland, wordt binnengehaald).

0
Shinzawai 2 mei 2022 om 18:01

Jumbo heeft de volgende aflopende contracten:
David Dekker
Tom Dumoulin
Pascal Eenkhoorn
Chris Harper
Lennard Hofstede
Timo Roosen
Mike Teunissen
Nathan Van Hooydonck

Het lijkt me logisch dat de laatste twee verlengen, tenzij Teunissen zelf iets anders wil. Eenkhoorn lijkt me ook een gewaardeerde kracht. Dekker is te licht voor het hoogste niveau, Harper/Hofstede/Roosen met onvoldoende toegevoegde waarde. Aangezien het vooral Nederlanders zijn die dan afhaken, is het logisch voor Jumbo om Nederlandse vervangers te zoeken. Arensman en Van Baarle liggen dan natuurlijk voor de hand.

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 18:33

Hofstede zonder verlenging zou ik nog begrijpen. Maar Roosen was dit voorjaar super sterk, misschien zelfs wel beter dan Teunissen. Nee die moeten ze altijd houden.

Dekker heeft dit jaar pech, zat er vorig jaar een paar keer goed bij, alleen die moeten ze beter gaan uitspelen ipv altijd met Kooij mee te sturen.

0
harryjohan71 2 mei 2022 om 18:54

@Shinzawai Roosen heeft als knecht prima gereden voor JV. Roosen krijgt heus wel een nieuw contract aangeboden. Daar twijfel ik niet aan

0
Franco Ballerini 2 mei 2022 om 18:55

Alleen Van Hooydonck vastleggen, de rest mag vertrekken. En probeer de contracten van Kruijswijk, van Emden, Leemreize, Oomen en Bouwman ook maar tegen gunstige voorwaarden te ontbinden.

0
harryjohan71 2 mei 2022 om 19:00

@Franco Ballerini Leemreize is net 22 en heeft een uitstekende ronde van Romandie achter de rug. Geen enkel reden om zijn contract te ontbinden, contract openbreken en verlengen is een betere optie. Ook Oomen en Bouwman zijn prima knechten voor hun kopmannen

0
Franco Ballerini 2 mei 2022 om 19:19

@harryjohan71: ik chargeerde wellicht ietwat, maar JV heeft mijns inziens een groot probleem. Een probleem wat andere topteams als Ineos, QS, UAE etc niet hebben: veel te weinig winnaars in een ploeg met zo’n budget. Het rijdt allemaal maar een beetje anoniem mee.

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 19:21

Franco mag toch hopen dat je een grapje maakt.

Kruijswijk rijdt nu super, Jos van Emden was in de waalse klassiekers goud. Klom als 1 van de beste. Leemreize een goed talent die het nu in de giro laat zien.

Teunissen, Roosen, Eenkhoorn super knechten voor het voorjaar.

Dekker heeft gewoon pech dit jaar, die komt er nog wel.

Oomen en Bouwman zijn prima klimknechten. Geen kopmannen.

Jij wilt gewoon alle Nederlands weg hebben. Dat snap ik wel als hater van een Nederlandse ploeg.

0
Franco Ballerini 2 mei 2022 om 19:27

Leemreize laat het nu in de Giro zien? Niet alleen een geel zwarte bril maar ook nog een toekomstbril op. Niet gek dat je door die twee brillen over elkaar verblind raakt.

0
Sjonge Jonge 2 mei 2022 om 19:28

Ineos kan ik inkomen, maar volgens mij hebben QS (Alaphilippe, Jakobsen en Evenepoel) en UAE (Pogacar, ?) niet veel winnaars meer dan TJV (van Aert, Roglic)

0
Gibo 2 mei 2022 om 20:04

Hij stelt het wat scherp maar ik volg Franco wel ergens. Het middenveld bij jumbo wint weinig wedstrijden. Roglic en van Aert zorgden in 2021 voor 26 van de 43 overwinningen. Die verhouding is wel anders bij QS en Ineos. Bij UAE komt veel van pogacar in de grote wedstrijden maar heb je ook nog een paar renners die de kleinere koersen kunnen afmaken (Covi, ulissi…). Het middenveld van jumbo heeft weinig afwerkers, al is Laporte op dat vlak wel zeker een aanwinst.

0
Kopinkas 2 mei 2022 om 20:55

@Gibo
‘Middenveld’, gekke voetbalterm die je hier laat binnensluipen.
Laporte scoorde in de eerste rit van Parijs-Nice nadat hij zelf met Van Hooydonck een één-tweetje opzette op het middenveld, een rush opzette en na een nieuwe één-twee met targetspits Van Aert de bal op een presenteerblaadje kreeg aangereikt, waarbij het enkel uitkijken was dat de mee opgerukte Roglic niet buitenspel liep. Zoiets?

0
Gibo 2 mei 2022 om 21:03

Haha :) In Vlaanderen wordt die term wel eens gebruikt in wielercontext waarbij verwezen wordt naar renners uit de tweede lijn ;)

0
Dangeroe 2 mei 2022 om 23:04

@Gibo maar dat is ook het grote verschil tussen QS en JV. QS is altijd al een vrijbuitersploeg geweest, die veel overwinningen pakken met verschillende renners, JV gaat bijna altijd met een kopman voor een klassement, waardoor veel renners knechten

0
Kopinkas 3 mei 2022 om 00:44

@Gibo
Serieus? Ben zelf Belg, maar dat is me ontgaan. Bij ‘middenveld’ in Vlaanderen denk ik naast het voetbal vooral aan het ‘maatschappelijke middenveld’…

0
Mystery Rider 3 mei 2022 om 07:15

Volledig akkoord met Franco – TJV won vorig jaar het meeste met Roglic, Wout en in mindere mate Vingegraad.

Als je dan bekijkt hoeveel overwinningen Ineos, UAE en Quickstep behalen met verschillende renners…dan is toch de conclusie dat als je als renner voor TJV kiest, dat je vooral in het concept Roglic/Van Aert terecht komt.

0
KennyKlimmen 2 mei 2022 om 18:04

Ik hoop niet dat hij gaat. Laat JV zelf maar talenten opleiden.

0
harryjohan71 2 mei 2022 om 18:56

@KennyKlimmen JV leidt toch zelf renners op. Het klinkt alsof je het wielrennen niet volgt.

0
KennyKlimmen 2 mei 2022 om 20:23

I know Harry. Ik zie dus liever daar mooie dingen gebeuren dan fantasieloos het kleinere NL team leeg kopen.

0
bswinkelss 2 mei 2022 om 18:14

Als DSM arensman verliest kunnen ze de toko beter sluiten.

0
kelderfan 2 mei 2022 om 19:49

Zeker als Bardet met Arensman meegaat. Die hebben inmiddels een goede band opgebouwd.

0
josi 2 mei 2022 om 18:33

Natuurlijk is TJV geïnteresseerd in Arensman, dat waren ze enkele jaren terug ook al. Hij heeft dit seizoen duidelijk een stap gezet en is als Nederlander extra interessant, dus het had me zeer verbaasd als ze hem niet zouden willen binnenhalen. De grote vraag zal zijn waar Arensman zelf zijn toekomst ziet. Naast TJV zullen er trouwens ook nog wel andere ploegen naar hem kijken. Een goede Giro zal de interesse natuurlijk alleen nog maar verder aanwakkeren.

0
RobertMollema 2 mei 2022 om 18:55

Eerst Van Baarle naar Jumbo, dan Arensman. Nu alleen Mathieu nog…

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 19:21

Nee bedankt.

0
Franco Ballerini 2 mei 2022 om 19:28

Dat zou ik heel graag zien.

0
platteprijs 2 mei 2022 om 19:05

Het is duidelijk dat Frits op tafel heeft geslagen, hij wil dat zo’n sponsoring gaat renderen. En dus gaat Plugge elke goede (vrije) Nederlander proberen halen.

0
Franco Ballerini 2 mei 2022 om 19:21

Gelijk heeft Frits. De gemiddelde Nederlander loopt niet warm voor de huidige JV ploeg.

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 19:22

Nou ik ben een gemiddelde Nederlander. Loop heel warm voor deze ploeg.

Voorbeeld:

Kijk eens naar de tourploeg van quick step. 7 van de 8 namen al ingevuld. Geen enkele belg.

0
luca77 2 mei 2022 om 19:31

Ik zou het vooral raar vinden als Jumbo géén interesse zou hebben in Arensman en Van Baarle.

0
Shinzawai 2 mei 2022 om 19:59

Of er is gewoon niet veel vertrouwen meer in Dumoulin, waardoor er budget vrijkomt voor andere sterke Nederlanders.

0
evelineroos 2 mei 2022 om 22:09

Jij bent geen gemiddelde Nederlander met dat gekke brilletje. Nederlanders juichen over het algemeen voor Nederlanders. Niet zo gek trouwens. Cyriel Dessers is overigens momenteel populairder dan Wout van Aert.

0
Mystery Rider 3 mei 2022 om 07:09

Ik denk dat de gemiddelde Belg niet wakker ligt van Belgen in een Belgische ploeg, de beste Belgen zitten bijna altijd in een buitenlandse ploeg en met Lotto (voorlopig nog hoogste niveau) en Sport Vlaanderen krijgen er genoeg Belgen een kans. Nederlanders kijken daar blijkbaar anders naar.

Quickstep is altijd top internationaal geweest en Patje kijkt niet naar nationaliteit maar naar prestaties…de betere Belgen krijgen altijd een kans bij Quickstep, maar nemen die niet altijd aan omdat mede-kopmanschap niet aan hun besteed is (Van Aert, Van Avermaet,…). Bovendien past niet iedereen in het Wolfpack scenario.

Net zoals niet alle Nederlanders bij TJV passen … Matthieu, Mollema, Van Baarle, Kelderman,…

0
Geel Zwarte Bril 3 mei 2022 om 08:11

Van Baarle zijn ze mee in gesprek en Mollema en Kelderman hebben er al gereden. Mvdp die hoeven we niet.

Dus ja jouw opmerking die raakt kant nog wal.

0
luca77 2 mei 2022 om 19:30

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen. Logische interesse. Jumbo zal over 2 jaar Roglic als klassementsman moeten vervangen. Daar ligt een kans voor Arensman om in 2 jaar tijd geleidelijk naartoe te werken. Samen met Vingegaard en eventueel Foss zullen dat in dat geval de klassementsmannen moeten gaan worden.

Dumoulin zie ik niet verlengen. Daar zal flink wat geld vrij komen. Aan de financiën hoeft het dus niet te liggen.

0
Panache 2 mei 2022 om 19:52

Goed bezig die Thymen Arensman: in een paar maandjes van 5-8 reacties naar straks wel >60 in dit topic. Wat een goede Tirreno en de naam Jumbo wel niet teweeg brengen. Of het goed is? Geen idee. Het huidige (gestage) traject lijkt te werken. DSM heeft Dumoulin, Barguil, Hindley, Kelderman, Storer toch maar mooi hun grootste successen gebracht, dus op het vlak van ak-opleiden zijn het geen koekenbakkers. TJV heeft uiteraard een nóg betere track record, maar dito interne concurrentie waar niet iedereen zich prettig bij zal voelen.

0
platteprijs 3 mei 2022 om 07:17

@Panache draai het eens om: hoeveel succes heeft het beleid-Spekenbrink Dumoulin gekost. De Vuelta was onverwacht maar een fatsoenlijke ploegleider had de Astana-val doorzien en mogelijk voor rondewinst gezorgd. Twee jaar komt Spekenbrink zijn belofte van versterking niet na en start Dumoulin met een zwakke ploeg aan de grote rondes. Ik neem aan dat ook jij Nic Roche niet als een serieuze versterking ziet. Ik denk echt dat het jammer is dat Dumoulin in de ploeg van Spekenbrink prof werd.

0
Anton van Valouwe 3 mei 2022 om 15:00

Met een betere omkadering bij TJV is het inderdaad veel beter gegaan.

0
bellevue 2 mei 2022 om 19:57

'Jumbo-Visma heeft interesse in Sjonnie van de Beukerink'

lijkt me de volgende in lijn

0
evelineroos 2 mei 2022 om 22:12

Iets met een klok en een klepel.

0
Cochise 2 mei 2022 om 20:03

Zo’n dag zonder wedstrijd om over te berichten, het is me wat! MVDP heeft getraind en Jumbo is geïnteresseerd in een vrije, Nederlandse, getalenteerde renner. Straks nog een quote uit de column van Lefevere en alle schokkende feiten zijn belicht!

Nee, ik lach er maar mee, leuk dat jullie er zo kort opzitten. Maar een kleine voorbeschouwing om de Beloftenronde van Colombia die vandaag begint zou bijvoorbeeld ook niet misstaan, altijd leuk om met de volgende generatie talentjes kennis te maken!

0
ippglobal 2 mei 2022 om 20:10

Ik zou dan ook voor Ide Schelling en Fabio Jakobsen gaan.

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 23:33

Schelling ja.

Jakobsen nee. Liever Kooij goed begeleiden. Daar zit nog meer in dan in Jakobsen.

0
Jacob Lohof 2 mei 2022 om 21:32

De Nederlandse wielrenners

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone