Jumbo-Visma gaat met Oakley zonnebrillen rijden

Jumbo-Visma gaat met Oakley zonnebrillen rijden
dinsdag 8 november 2022 om 19:00

Jumbo-Visma heeft voor komend wielerseizoen gekozen om met Oakley zonnebrillen te rijden. De afgelopen jaren reed de ploeg steeds met zonnebrillen van het Nederlandse merk AGU dat ook de koerskleding van de ploeg levert.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Eerder werd al bekend dat Jumbo-Visma van Shimano overstapt naar SRAM, terwijl de ploeg volgend seizoen met Nimbl-wielerschoenen gaat rijden.

Op alle vlakken is de wielerploeg aan het kijken of er nieuwe contracten met leveranciers kunnen worden afgesloten om zo het budget omhoog te brengen. Gezien de prestaties in de afgelopen seizoenen is er ook een duidelijke meerwaarde voor deze partners van de ploeg.

Mathieu van der Poel met een Oakley zonnebril – foto: Cor Vos

Oakley is een grote bekende in de wielersport. Met Greg LeMond had het Amerikaanse merk een van de eerste renners die met opvallende zonnebrillen ging koersen. Tegenwoordig is ook Mathieu van der Poel een ambassadeur van het merk. Oakley heeft zelfs een speciale bril voor de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen ontworpen. Hiermee eert het de Nederlandse wielrenner die deze bril heeft gedragen in zijn brede scala aan fietsdisciplines, waaronder veldrijden, wegwielrennen en mountainbiken.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Romāns Vainšteins 8 november 2022 om 10:21

Maar als ze op een lollig caranavalsfeestje verplicht met fopsnor opdagen moeten, welk merk pakken ze dán?!

4
Mooie Sjors 8 november 2022 om 11:28

Haha die ongein van Romans wordt hier echt ondergewaardeerd! :D

2
Lars Maden 8 november 2022 om 11:36

Gelukkig is er toch nog één iemand die het kan waarderen.

0
Michiel 8 november 2022 om 11:46

Wel 2, de zuurgraad van velen hier is slecht voor het klimaat

0
jooprioolpijp 8 november 2022 om 12:31

Simpel, het merk dat zich kenmerkt door innovatie en dat de kernwaarden van het team onderschrijft en daardoor, middels een langdurige partnerrelatie, kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling van ploeg en renners. En dat een speciale fopsnor voor WVA heeft klaarliggen.

1
Grote Plateau 8 november 2022 om 13:07

oh joop wat vreselijk, ik hoor Zeeman en Plugge al oreren

-1
Beer 8 november 2022 om 13:35

3! Het is dat Romans geen duimpjes wil of hij kreeg er van ;-)

1
Ray Haaier 8 november 2022 om 14:56

Er is vast nog wel ergens op het shirt ruimte over voor een balkje met de sponsornaam feestbazaar.nl erin.

Zou wat zijn voor een aankondiging op de 11e van de 11e van nog een nieuwe sponsor. Ga er vanuit dat wf er bovenop zit.

0
Ikweethetniethoor 8 november 2022 om 09:39

Haha en dan de MVDP special edition op het plaatje. Stiekeme grapjes.

2
Alfred Issendorf 8 november 2022 om 18:09

Hopelijk passen de Oakley brillen beter op het aristocratische neusje van Fem, want ze verspilt met het continu rechtzetten en uiteindelijk maar wegwerpen van haar huidige bril vrijwel evenveel energie als met haar gestamp op de pedalen.

2
Wheely 8 november 2022 om 09:08

Wout en Matje dus volgend jaar met dezelfde bril, lachen!

1
Limal 8 november 2022 om 09:53

De maffiazonnebrilproducent van Wout/Remco is razend jaloers

0
Cochise 8 november 2022 om 16:28

Wout eerder jaloers op Remco en Matje zeker. Die twee reden al met Oakley (en zijn betere vriendjes, vandaag weer samen aan het trainen met oa ook Cattaneo in Spanje)

0
Zwarte panter 8 november 2022 om 09:29

Wielerflits is wel Jumbo Visma gericht haha

1
Wheely 8 november 2022 om 11:25

De zogenaamde geel-zwarte bril. ;-)

1
Craig Vanderswag 8 november 2022 om 10:02

Meteen een mentale boost voor de ploeg! Dat worden blije gezichten op het eerste trainingskamp.

1
ml92 8 november 2022 om 10:39

Nu nog een wat mooier shirt en het is zo meteen echt de meest gesoigneerde ploeg van het peloton.

1
Wieler-Joke 8 november 2022 om 14:24

Scheelt wellicht weer een paar watt!

1
AWestie 8 november 2022 om 09:14

Wat gaat WF als volgend onderdeel aankondigen voor TJV? Zo spannend dit…

0
Craig Vanderswag 8 november 2022 om 10:04

Je onderschat hoeveel belang wielrenners hechten aan hun zonnebril. Ik durf wedden dat hierover al minstens 100 berichten gepost zijn in de Whatsappgroep van de ploeg!

1
AWestie 8 november 2022 om 10:38

Jij veronderstelt dat ik het onderschat. Mijn reactie komt vooral voort uit het feit dat WF nu al de nieuwe schoenen, groep en nu ook de brillen heeft bekend gemaakt. Het is dan wel komkommertijd, maar of dit allemaal nieuwswaardig is…?

2
Polleke 8 november 2022 om 09:16

Komkommertijd…

0
Grote Plateau 8 november 2022 om 13:06

Gaan ze met MVDP gravering op de zijkant rijden??

Oh daar heb je ‘m al…

De hier onvermijdelijke kubus.

0
storm-biker 8 november 2022 om 16:49

Zullen ze blij mee zijn, die Agu brillen zijn het niet.

0
Lo squalo del lago di confine 8 november 2022 om 11:08

Ik vraag me af in hoeverre al die overstappen financieel gemotiveerd zijn. Jumbo gaat van een aantal van de grootste spelers in korte tijd naar een stel specifiekere “hippere” bedrijfjes die wellicht niet dezelfde know-how en research/ontwikkelingsbudget hebben. Maar misschien wel weer specifiekere kennis? Het zal ongetwijfeld goed spul zijn maar als je over marginal gains hebt is het dan gunstig om voor ieder element een aparte leverancier te hebben of één grote speler die alles op elkaar kan afstemmen?

-1
Cochise 8 november 2022 om 11:19

Grappig, Oakley bestempelen als “hip bedrijfje” zonder know-how. Al decennia dé grootste naam wat fietsbrillen betreft (om over andere sporten nog maar te zwijgen).

3
Westland95 8 november 2022 om 11:47

Oakley is volgens mij dik marktleider.

3
VerstandOpNul 8 november 2022 om 12:37

Als je het artikel even gelezen had, had je je dat niet hoeven afvragen..

1
Ikweethetniethoor 8 november 2022 om 20:53

Nimbl schoenen misschien. Maar met SRAM en Oakley zit je er flink naast.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone