Jumbo-Visma en INEOS Grenadiers moeten gaan praten – WIELERFLITS UPDATE #13

woensdag 13 juli 2022 om 10:01
Video

In etappe elf van de Tour de France staat de eerste van twee bergritten door de Alpen op het programma. Geletruidrager Tadej Pogacar is dé te kloppen man. Hoe moeten zijn uitdagers van Jumbo-Visma en INEOS Grenadiers dat aanpakken? Wellicht door samen te werken, bespreken verslaggevers Nico Dick en Raymond Kerckhoffs in de WielerFlits Update.

In deze aflevering ook aandacht voor de protestactie die de Tour tot stilstand dwong, de invloed van de hitte en een vooruitblik op de rit van vandaag.

Beluister de podcast hier:


De WielerFlits Update is ook te beluisteren als podcast
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

14 Reacties

skylimit 13 juli 2022 om 10:14

TJV en Ineos moeten gaan praten? Waarover ? Dat Vingegaard de gele trui kan pakken en Ineos dan ? Ineos gaat echt TJV niet helpen. TJV moet niet praten maar daad bij woord gaan voegen en dat is voluit koersen. De dood of de gladiolen.

0
Simon van Rijthoven 13 juli 2022 om 10:17

Tuurlijk praten ze al lang roglic in de aanval samen met yates bijvoorbeeld morgen op de eerste klim

0
Romāns Vainšteins 13 juli 2022 om 10:25

Onuitvoerbaar, alleen tijdens de koers uit te vinden. Playstationgelul. Even goed gaat Ineos sneaky met UAE de boot in om zowel Thomas als Yates op het podium te krijgen ten koste van de hittebestendige hooggebergteDeen.

0
re-cycle 13 juli 2022 om 10:40

Ineos en Jumbo moeten de pedalen laten spreken. In die zin moeten ze praten. Maar ja dat geldt voor alle ploegen eigenlijk.

0
Spurter 13 juli 2022 om 10:58

Wat een gezever zeg.

Waarom zou INEOS Jumbo gaan helpen zodat Vingegaard geel kan pakken?

0
Anton van Valouwe 13 juli 2022 om 11:00

Eén bondgenoot hebben ze in ieder geval al, in de persoon van Dylan v. Baarle….

0
Harry Hek 13 juli 2022 om 11:16

Leuk theekransje over het weer misschien. Verder moeten ze gewoon eens op de pedalen gaan staan en dan wordt het vanzelf wel duidelijk in de koers. Gezwets over die moet met die praten is echt puur iets voor journalisten.

0
Alfons Haavers 13 juli 2022 om 11:20

Waarom moet TJV op dit punt absoluut aanvallen? Uit schrik dat Pogi anders almaar verder gaat uitlopen? Of dat er verderop geen etappes meer zijn om hem en zijn team collectief te slopen? Vingegaard staat momenteel 39 tellen achter, heeft hij daarmee geen aardige kans in de lange slottijdrit?

Waarom niet gewoon even afwachten hoe Pogacar het doet op de lange klimmen en in de hitte? Merk je kwetsbaarheid, dan wel prikken. Zelfs winst van 10-15 sec is op dit punt geweldig. Haalt Pogi de hamer boven, kan je in de komende etappes nog een tactische meesterzet proberen te verzinnen.

Nu al een soort giga-aanval proberen op te zetten, met het risico een enorme oplawaai te krijgen bij een counter van Pogacar, lijkt me eigenlijk nog niet aangewezen.

0
Romāns Vainšteins 13 juli 2022 om 11:29

Ik zou vandaag wél Pogi één op één zetten met Vingegaard op redelijke afstand van de meet. Wanneer die laatste zich daar klaar voor voelt, indien dan niet het geval is dan morgen toch en wanneer dat wederom niet gaat dan rit 18

0
chasse patat 13 juli 2022 om 11:29

De komende dagen wordt het omgaan met de hitte een belangrijkere factor in het peloton. Tijdige bevoorrading en bescherming worden essentieel. Als Pogacar daarvoor geen helpers bij zich heeft moet hij daar zelf zorg voor dragen. De tactiek van het isoleren van Pogacar terwijl je zelf nog helpers als kopman bij je hebt kon daarom wel eens heel efficiënt uitwerken.

0
Alfred Issendorf 13 juli 2022 om 11:38

JV en Ineos gaan samen rijden vóór Pogacar. Als Ineos aanvalt rijdt JV het gat dicht voor Pogacar en v.v. In een zetel naar Parijs.

0
Hogipogi 13 juli 2022 om 12:57

Haha, lijkt mij niet uitvoerbaar. Om eerlijk te zijn komt het ook wat triest over, ook vanuit de ploegen zelf. Pogacar is blijkbaar alleen maar te kloppen als 2 (!) volledige ploegen samen gaan rijden.

0
Rich 13 juli 2022 om 15:54

Mooi he dat geklaag over jv! Wat ze ook doen t is nooit goed! rijden fantastisch vandaag!!

0
vanSpringel 13 juli 2022 om 17:13

Was ook nie nodig vandaag.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone