Jumbo-Visma aast met Roglic op eindwinst in Baskenland

vrijdag 2 april 2021 om 18:03
Jumbo-Visma aast met Roglic op eindwinst in Baskenland

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma staat komende week met Primož Roglič als kopman aan de start in de Ronde van het Baskenland. De Sloveen krijgt de ondersteuning van een jonge ploeg met onder meer Jonas Vingegaard, die zaterdag de Coppi e Bartali achter zijn naam zette.

Eindwinst is het hoofddoel van Jumbo-Visma, liet ploegleider Frans Maassen weten. “Al vanaf de eerste dag moeten de klassementsrenners aan de bak. Na de openingstijdrit weten we meteen hoe we ervoor staan. Etappe twee en vier kennen heel lastige slotbeklimmingen, waarbij in beide gevallen de top nog even verwijderd is van de finishlijn. Ik verwacht dat er hier noemenswaardige tijdsverschillen zullen ontstaan omdat de race al in een vroeg stadium zal gaan ontploffen.”

Roglič is samen met Christoph Pfingsten de enige dertiger in de selectie. Alle andere renners zijn 26 jaar of jonger. “We starten met een jong team. Het is de bedoeling dat deze renners leren om te gaan met het rijden voor een kopman”, gaat Maassen verder. “Ik heb er vertrouwen in dat deze mannen een goede bescherming kunnen bieden aan Primož en zelf ook nog stappen kunnen zetten in hun persoonlijke proces.”

De Ronde van het Baskenland staat voor 5-10 april op de kalender.

Jumbo-Visma voor de flag-es Ronde van het Baskenland 2021
flag-no Tobias Foss
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Sam Oomen
flag-de Christoph Pfingsten
flag-si Primož Roglič
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-dk Jonas Vingegaard

Dit artikel delen:

13 Reacties

Marik 2 april 2021 om 18:30

Ah kijk eens aan, de eerste krachtmeting tussen Roglic en Tadej.
Ik neem mijn woorden terug dat iedereen automatisch voor plek 2 rijdt. Deze 2 landgenoten gaan het natuurlijk samen uitmaken.

Gitan 2 april 2021 om 18:56

Ook wel benieuwd naar de strijd der titanen. Toch nog een lekker zoethoudertje nu Roubaix wegvalt.

madeinstars 2 april 2021 om 18:52

Allemaal klimmetjes die Roglic op het eerste gezicht beter zouden moeten liggen dan Pogacar. Benieuwd naar Vingegaard, die ook heel goed is geworden in dit werk.

adelaarvanantwerpen 2 april 2021 om 18:57

Muur klimmetjes liggen Pogacar toch minstens zo goed als Roglic.

molovin 2 april 2021 om 18:58

Ik kijk toch ook wel erg uit naar deze koers, 2e paasdag gelijk tijdrit, heerlijk.

Leuke ploeg, benieuwd hoe Foss zich houdt.

SteVwonder 2 april 2021 om 19:10

Mooi het open Sloveens kampioenschap in Baskenland!

Derierre de la course 2 april 2021 om 20:45

Hofstede, Oomen en Tolhoek, in ieder geval sfeer in de bus deze ronde. Alsof je met je zaterdagelftal mee mag doen in de nationale competitie.

nasibal 2 april 2021 om 21:58

Laten we in dat geval hopen dat de laatste etappe wordt afgelast.

freirefreire 2 april 2021 om 23:12

Ik ben niet erg chauvinistisch aangelegd, maar als ik er even wél met een chauvinistische bril naar kijk zie ik dit seizoen de Nederlandse Jumboploeg vooral op kop rijden voor een Sloveen en een Belg. Zoals vroeger alle Nederlanders in het oranje/blauw op kop moesten voor Freire en Menchov. Logisch hoor, want Van Aert en Roglic zijn bij de allergrootste renners van dit moment.

Maar toch hoop ik op een goede, volledige en snelle terugkeer van Dumoulin, Groenewegen en Kruijswijk. Zo, nu mag de chauvinistische bril weer af.

SCIC 3 april 2021 om 06:26

Maak je geen illusies. Kruijswijk is de jongste niet meer. Voor Dumoulin beginnen de jaren ook te tellen, als hij al terugkomt. Voor Nederlands succes denk ik toch eerder aan Matthieu van der Poel. Maar ja, die rijdt voor een Belgische ploeg.

DeGroteMolen 3 april 2021 om 09:37

Vermoedelijk een (of de) reden waarom Jumbo (net als vroeger Rabo) niet erg populair is bij een groot aantal NL wielerliefhebbers.

Posterix 4 april 2021 om 06:21

Het shirt maakt mij nooit zoveel uit, meer de persoon die erin rijdt.

@freirefreire Wout van Aert heeft bij zijn (voor?)ouders Nederlanders zitten. (Weet niet precies hoe en waar) Adopteer hem gewoon als NL

Romāns Vainšteins 4 april 2021 om 07:29

Dat ‘hij heeft wel Nederlandse voorouders’ – is exact het ministaatje van Wuyts met de halve Belgen. Heeft Roglic niet een Nederlandse minnares onderhand? Klaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair