Jumbo trekt met Noors IT-bedrijf Visma tweede sponsor aan

Jumbo trekt met Noors IT-bedrijf Visma tweede sponsor aan

foto: Sirotti

dinsdag 11 december 2018 om 14:10

Lotto-Jumbo zal vanaf 2019 verder gaan onder de naam Jumbo-Visma. De onderhandelingen met het Noorse IT-bedrijf Visma zijn succesvol afgerond, zo meldt de ploeg zelf. Het bedrijf heeft een contract voor minimaal vijf jaar getekend.

Visma – dat zijn hoofdkantoor in Oslo heeft – is een privébedrijf met liefst 8500 werknemers. De firma richt zich op bedrijfssoftware, en is onder meer actief in de detailhandel. Visma biedt echter ook HR- en IT-oplossingen voor het bedrijfsleven. In Nederland én België is men actief onder de naam Raet.

Visma was al langer geïnteresseerd om in de wielersport te stappen, om zodoende meer naamsbekendheid te krijgen in Europa. Afgelopen zomer voerde het bedrijf gesprekken met Jumbo, waarbij het te horen kreeg dat Lotto zou afhaken als sponsor. Hierop nam Visma – met succes – zelf het initiatief.

Schaatsploeg 
Het IT-bedrijf hoopt – door het sponsoren van de WorldTour-ploeg – hun marktaandeel in de lage landen te vergroten. Zowel de wieler- als de schaatsploeg zullen vanaf 2019 door het leven gaan als Jumbo-Visma. Eerder wist de ploeg al contracten af te sluiten met Agu en Mercedes. Daarnaast wist het sponsoren Vifit en Tacx langer aan zich te binden.

De CEO van Visma – Øystein Moan – is duidelijk in zijn nopjes. “We zijn zeer verheugd de nieuwe sponsor te zijn van één van de beste wieler- en schaatsteams ter wereld.” Teammanager Richard Plugge vult aan. “Visma had al langer interesse. Het is het eerste Noorse bedrijf dat op deze schaal wielrennen ondersteunt. Daar ben ik erg trots op.”

Dit artikel delen:

38 Reacties

jessevdalen 11 december 2018 om 14:12

Wat een team is dit aan het worden zeg…

Vinyakke 11 december 2018 om 14:14

Welkom WVA!

EddyB1958 11 december 2018 om 14:47

Hebben die Noren iets in de pap te brokken bij de UCI of de Belgische rechtspraak?

jessevdalen 11 december 2018 om 14:16

Groot bedrijf ook wat veel winst maakt. 8500 werknemers in meerdere landen. Bruggetje voor kelderfan naar Foss en Leknessund

kelderfan 11 december 2018 om 15:42

Ik zag eerder vandaag, dat de heer Plugge onderweg was naar Noorwegen voor Foss, maar nu blijkt, dat hij voor een sponsor in het vliegtuig zat en dat is niet verkeerd natuurlijk.

jvh93 11 december 2018 om 14:16

Denk wel dat er dan weer meer wit zal gaan terugkomen in het shirt voor komend seizoen, maar mooi dat er toch weer een 2e sponsor is gevonden!

Mike1973 11 december 2018 om 14:21

Zijn goed bezig bij deze ploeg. Mooie nieuwe sponsorcontracten.

tendam 11 december 2018 om 14:22

Denk je aan Noorwegen, dan denk je aan Vis(ma).

Jean Dumas 11 december 2018 om 14:31

Zo heette de vakbeurs in de RAI vroeger.

achtpuntzes 11 december 2018 om 17:34

En zo heet de grootste hengelsportbeurs van Nederland nu.

Witte Trui 11 december 2018 om 14:22

Zijn ze nu ‘verplicht’ en Noorse renner aan te trekken voor volgend jaar? Dan zit Tobias Foss op pole-position dacht ik.
Verder mooi nieuws natuurlijk.

SS3000NL 11 december 2018 om 14:26

Die hebben ze al ;). Janssen…

Laat Raet nu net de salarisadministrateur zijn van Jumbo. Makkelijk praten aan tafel.

04398 11 december 2018 om 14:31

@wittetrui, waarom verplicht een Noorse renner? ze hebben vestigingen in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Nederland, Litouwen, Roemenië en Letland, moeten ze dan uit elk land minstens 1 renner in hun team hebben? en Bianchi is ook sponsor van het team maar er zit geen Italiaan meer bij. Denk ook niet dat Visma instapt omdat ze zo graag de Noorse markt wil verbreden maar juist op de andere Europese landen waar ze nog niet bekend zijn.

Mike1973 11 december 2018 om 14:27

Ben inderdaad ook benieuwd of er naast Grondahl Jansen nog een Noor bij komt.

horsm 11 december 2018 om 14:30

Dus geen Crelan?

rahimns 11 december 2018 om 14:36

Ook een land waar het schaatsen zeer populair is dus een logische keuze voor hun om voor Jumbo te kiezen. Knap gedaan weer van Plugge zou ik zeggen maar blijkbaar heeft deze sponsor zelf de ploeg benadert dus ze doen in ieder geval iets goeds. Dit geeft weer extra financiële ruimte en dat is in deze tijd alleen maar prettig. 5 jaar de tijd om nog meer te groeien.

tijnh 11 december 2018 om 15:43

Hoezo “in deze tijd”? Het is juist een tijd waarin het geld niet opkan en vloeit als nooit te voren. Hoe dan ook, het lijkt me inderdaad wel een positieve ontwikkeling verder.

Tom Rey 11 december 2018 om 14:52

Visma zegt me niets, Raet software deste meer als een concurrent van het bedrijf waar ik werk. Mooie deal voor LottoNL Jumbo, kunnen zw weer mee vooruit e komende jaren.

toiletduck 11 december 2018 om 14:54

Dan zal Raet binnenkort ook wel omgebrand worden.

tendam 11 december 2018 om 15:24

Beter dan platgebrand :)

Stelvio-fan 11 december 2018 om 16:42

Doorgebrand lijkt me waarschijnlijker

peervaneynthoven 11 december 2018 om 15:13

Jumbo Visma als naam doet vermoeden dat het niet om “kleingeld” gaat. Benieuwd wat de “bijdrage” zal zijn. En nog wel voor 5 jaar. Prachtig nieuws en een gevolg van een uitstekend beleid dat kennelijk (h)erkend wordt!
@redactie, bij dergelijk nieuws moeten jullie vooral een “passende” foto plaatsen! Met de sponsor die eind van dit jaar geen sponsor meer is prominent in beeld.

Emergo 11 december 2018 om 15:31

Raet Ooit eigendom van mijn eerste werkgever in Arnhem: de, voluit, Koninklijke Nederlandse Heidemaatschappij. De cirkel is rond.

Crossblesser 11 december 2018 om 17:25

5 jaar maar liefst, schitterende ontwikkeling. Plugge en co. hebben deze ploeg echt van de afgrond gered na dat hele Belkin debacle. Mooi hoor!

achtpuntzes 11 december 2018 om 17:28

Extra geld is goed nieuws, maar het zal wel even wennen zijn aan de teamnaam die echt voor geen meter klinkt lol!

Viktrodriguez 11 december 2018 om 20:05

Jumbo-Visma klinkt anders nog zo slecht nog niet.

tendam 11 december 2018 om 20:21

Klinkt beter dan LottoNL-Jumbo…

McPriem 11 december 2018 om 17:53

En reclame maken met een foto van Lotto…..

xistnc 11 december 2018 om 19:07

Ik kijk nu al uit naar de biografie van mijnheer Visma, want ook hij zal allicht moeite hebben gehad met de manier van onderhandelen van Plugge.

Mwielerfan 12 december 2018 om 09:57

Graag uitleg

josi 11 december 2018 om 20:07

Mooi nieuws. Ze zijn daar goed bezig met lange sponsorcontracten.

irriducibili 11 december 2018 om 23:33

Zo na de lastige jaren in het post-rabobank tijdperk met belkin en blanco staat er nu wel een heel solide ploeg.
Zeer langdurige hoofdsponsorcontracten, meerdere subsponsoren en ook sportief een prima ploeg!

Mag je nu verwachten dat Jumbo-Visma op de begrotingsranglijst opschuift en er zodoende ook meer verwacht mag worden?

Als ‘kleine/goedkope’ ploeg werd er boven verwachting goed gepresteerd vorig jaar, op bijna alle fronten. Maar lijkt me dat er steeds meer budget beschikbaar komt en je dus ook serieus in de top moet (blijven) presteren.

ah-ja 11 december 2018 om 23:49

Vis/ma

peervaneynthoven 12 december 2018 om 00:58

vis-ma ? ah-ja!

tdola 12 december 2018 om 01:47

Jaaromzet 2017 visma 950 miljoen met 93 miljoen winst als ik het goed zie. (Jumbo 7000 miljoen omzet met 156 miljoen winst).
Die zouden een substantieel bedrag kunnen sponsoren naast de 15 (?) miljoen van jumbo. Bedragen worden nergens genoemd helaas. Zou visma 5-10 miljoen kunnen bijdrage op jaarbasis?

Bouwman, de tier, kuss, leezer , Lindeman, Martens, Olivier, powless, van Poppel en Wijnants moeten komend jaar hard aan de bak, anders worden ze wellicht vervangen door een renner uit een iets duurder segment.

rahimns 12 december 2018 om 05:38

In de Noorse media hebben ze het over 3 miljoen

Mwielerfan 12 december 2018 om 09:59

Er worden bedragen van 5-10 miljoen genoemd maar ook 3

wielergoes 13 december 2018 om 01:39

In het NOS artikel verhoogd het budget van de ploeg nu met 1/3. ik schat de bijdrage van Jumbo op 15 miljoen dus nu 5 miljoen erbij maakt 20 miljoen. Ik vraag mijn wel af moet die 20 miljoen gesplit worden met het schaatsen?

Headlines

Materiaalzone

Populair