Jordi Meeus tweede in GP de Denain: “Ik dacht dat ik het haalde”

dinsdag 21 september 2021 om 17:59
Jordi Meeus tweede in GP de Denain: “Ik dacht dat ik het haalde”

Meeus mocht zondag ook al mee naar het podium in de Gooikse Pijl - foto: Cor Vos

Jordi Meeus was dicht bij de overwinning in de GP de Denain. De Belgische sprinter kreeg een sterke leadout van zijn ploegmaat Rüdiger Selig en leek het te gaan redden, tot hij op het einde net werd geklopt door landgenoot Jasper Philipsen. Voor Meeus was het zijn tweede ereplaats over drie dagen, nadat hij zondag al derde was in de Gooikse Pijl.

“Het was een zware strijd op de kasseien. Ik zag veel af en we konden de koplopers maar net bijhalen in de laatste kilometer”, blikte Meeus via zijn ploeg BORA-hansgrohe terug. “Rudi deed een geweldige leadout en ik kon vanuit een perfecte positie mijn spurt lanceren. Eigenlijk dacht ik dat ik het haalde, maar Philipsen duwde in de laatste meters net zijn wiel naar voren.”

De 23-jarige sprinter was onder de indruk van zijn drie maanden jongere landgenoot. “Jasper was supersnel in de laatste twintig meter. Toch ben ik vandaag tevreden met het resultaat”, zei Meeus tot slot.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Rufusvb 21 september 2021 om 18:24

Tevreden met een tweede plaatst: zal met die mentaliteit nooit een topsprinter worden.

Maartensmits 21 september 2021 om 19:54

Exact, Rufus. Er is maar 1 plaats die telt.

Kopinkas 21 september 2021 om 21:31

Jammer genoeg staat Rufus boven jou met zijn post… Er kan maar één nummer één zijn …

Maartensmits 21 september 2021 om 19:56

Maar de belgenhand is snel gevuld (zie Van Aert en evenepoel spartelen tegen Ganna en toch misplaatst fier). Topsportmentaliteit is minimaal in belgië, zie beschamende medailleoogst op de Spelen.

Maartensmits 21 september 2021 om 19:57

Trots op ereplaatsen, het benoemen van het aantal ereplaatsen, blatend vooruit kijken. De enige certitude die er is is dat het weer niet gaat lukken.

Stablinsky 21 september 2021 om 20:14

Moeten we iemand voor je bellen Maarten? Of geraak je op eigen houtje terug in de instelling.

Steven_E 21 september 2021 om 21:19

Blijkbaar werd vanaf 20u het internet afgesloten in de instelling

Kopinkas 21 september 2021 om 21:33

@Steven_E
‘t Is daar van: lichten uit en handen boven de lakens…

Ed De B 21 september 2021 om 22:56

Sjonge jonge, wat een reacties weer.
Wat is winnaars mentaliteit? Janken omdat je tweede bent(REV bij EK)?
Win some, lose some (Roglic)?
Kies maar. Ik ga voor optie 2.

PS deze kerel heeft juist veel groei laten zien dit jaar.

WoutMathieu 21 september 2021 om 23:56

Zilver voor Wout zondag is toch een mooi resultaat. Zeker als Matje de boosdoener is ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair