Jérôme Pineau pleit voor extra wildcard Tour de France

dinsdag 26 februari 2019 om 13:28
Jérôme Pineau pleit voor extra wildcard Tour de France

foto: Vital Concept-B&B Hotels

De wildcards in de Tour de France zijn schaars, veel kanshebbers azen op de vier extra plaatsen in de Ronde van Frankrijk. Jérôme Pineau, ploegbaas van Vital Concept-B&B Hotels, pleit daarom voor het uitdelen van een extra wildcard.


In januari maakte organisator ASO al bekend dat Cofidis en Wanty-Gobert van start mogen in de belangrijkste rittenkoers van het jaar. Hiermee zijn er nog maar twee plaatsen over, terwijl er veel meer ploegen azen op een plaats. De Franse teams Direct Energie, Arkéa-Samsic en Vital Concept-B&B Hôtels zijn de voornaamste kandidaten voor de laatste twee plekken.

Laatstgenoemde ploeg ontbrak vorig jaar nog. Niet toevallig de ploeg van Pineau. “Niet deelnemen zou een grote schok voor de ploeg zijn”, vertelt Pineau tegen L’Equipe. Het aanpassen van de regels mag alleen maar als de UCI daarvoor toestemming geeft.

Dit artikel delen:

8 Reacties

finton 26 februari 2019 om 13:50

Voor alle drie de ploegen zou het een drama zijn als ze afvallen. Ik wens hem veel succes (maar hij heeft weinig kans denk ik).

Tutu888 26 februari 2019 om 13:56

Ik snap Pineau wel maar tot hoeveel wildcards moet je gaan indien het aantal Franse ProContinentale ploegen nog verder stijgt?
Gewoon presteren met de ploeg zou ik zeggen.

Willie 26 februari 2019 om 14:03

Peloton is net aan het verkleinen…

kielabokki 26 februari 2019 om 14:09

Pcies, weinig kans.

Baik-Baik 26 februari 2019 om 14:08

En als die wildcard naar een ander team gaat moet die extra plaats er dan ook komen? Of is dit preken voor eigen parochie?

west 26 februari 2019 om 14:45

Vital Concept is ook gewoon significant slechter dan die andere twee ploegen. Als ik al een vijfde ploeg zou uitnodigen, dan zou ik eerder nog gaan voor nog een buitenlandse ploeg want dit is vroege-vlucht-en-20e-in-de-sprint-materiaal

hartstikkebedankt 26 februari 2019 om 16:05

Niet mee eens. Bij Vital heb je nog Coquard, Vichot, Rolland, Gautier, Van Genechten, Manzin, Pacher wat allemaal behoorlijk goede renners zijn.

Bij Arkéa heb je eigenlijk alleen een dan 37 jarige Greipel die waarschijnlijk rond plek 6-10 sprint en misschien Barguil maar dat was vorig jaar niet veel meer dan het niveau Rolland. Daar buiten moeten ze niveau Bouet, Pichon, Moinard, Vachon, Feillu opstellen wat allemaal helemaal niks toevoegt.

Brabander 26 februari 2019 om 18:13

Inderdaad nogal lood om oud ijzer. Er is/zijn eigenlijk 1 a 2 van zulke Franse ploegen teveel. Zou je ze combineren, dan word je overal voor uitgenodigd. Maar door die ‘wildgroei’ zijn de wildcards geen garantie meer. En dat lijkt me volkomen terecht