Jérôme Pineau over Paris Cycling Club-project: “We praten nog met Cavendish”

maandag 29 augustus 2022 om 13:20
Jérôme Pineau over Paris Cycling Club-project: “We praten nog met Cavendish”

foto: Cor Vos

Jérôme Pineau heeft zich in Le Télégramme uitgelaten over het project van Paris Cycling Club, zoals zijn huidige ploeg B&B Hotels-KTM volgend jaar gaat heten. Hij verwacht eind september de officiële presentatie en verklapt dat er de nodige transfers volgen. “We hebben vijf renners uit de WorldTour aangetrokken. En met Mark Cavendish zijn we nog aan het praten”, aldus Pineau.

“Alles komt goed met onze ploeg”, vertelt de ploegbaas van het Franse ProTeam. “We zijn nu met de details bezig, maar voordat ik met de pers praat moet ik met mijn collega’s en partners praten. Ik kan me voorstellen dat mensen erover gaan praten en dat er vragen zijn. Maar ik heb die zelf niet. De naam van onze profploeg gaat Paris zijn en het budget gaat ongeveer 15 miljoen euro zijn. Eind september wordt het project nader toegelicht.”

Pineau heeft voor volgend seizoen 26 renners op papier. “Daar zitten de contractverlengingen, die binnenkort bekend worden, bij. En als we de kans krijgen, mikken we op 28 renners. Op dit moment heb ik ook vijf renners uit de WorldTour aangetrokken”, zegt hij. Onder hen Nederlanders Cees Bol en Ramon Sinkeldam. “Die vijf versterken ons op alle gebieden. Verder kijken we ook nog rond. Ik was bijna rond met Michael Matthews, maar hij bleef uiteindelijk liever bij BikeExchange-Jayco.”

Mark Cavendish
De naam van Mark Cavendish werd al gelinkt aan Paris Cycling Club. “We zijn aan het praten”, bevestigt Pineau. “Maar hij hoort niet bij de vijf met wie we al rond zijn. Ik zou heel graag willen dat Cavendish naar ons toe komt, maar het ligt ingewikkeld. Het lijken wel onderhandelingen rondom een voetballer. Hij wil graag naar ons komen, maar hij wil ook niet afbouwen. Als hij komt, zal het zijn om te winnen. Laten we zeggen dat de kans nu 50-50 is.”

“Onze nieuwe vrouwenploeg zal dezelfde naam hebben als onze mannenploeg. We hebben twaalf rensters en die transfers hebben we allemaal al rond, al is dat niet makkelijk geweest”, aldus Pineau. Namen wil hij nog niet noemen. “Maar ik zei eerder al dat ik Audrey Cordon-Ragot heel graag in mijn team zou willen hebben.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Vinyakke 29 augustus 2022 om 13:26

Bol, sinkeldam en misschien ook schultz? Zijn er nog namen gevallen buiten cav & matthews de laatste weken?

0
JensVdB 29 augustus 2022 om 13:46

Adam Yates

0
jappe666 29 augustus 2022 om 13:56

Vuillermoz werd er ook genoemd, ondanks doorlopend contract.

0
oostrijck 30 augustus 2022 om 01:07

Adam Yates gaat terug naar BikeExchange.

0
oostrijck 30 augustus 2022 om 01:07

Ik gok dat Stephen Williams (Bahrein) naar deze ploeg gaat.

0
Sean Kelly 29 augustus 2022 om 13:42

Hoe zit het dan met Carrefour? Die zouden toch instappen?

0
Thoin 29 augustus 2022 om 14:08

Pineau heeft dat bericht dadelijk ontkracht en gezegd dat Carrefour niet naar B&B ging.

Edit: ik zeg het verkeerd: dat Carrefour niet de sponsor ging worden. Misschien wel achter de schermen… Dat weet ik natuurlijk niet. Hij zei dit in een interview dat ik toevallig hoorde op Eurosport aan de start van een tourrit.

0
Maillot à Pois 29 augustus 2022 om 14:24

Pineau heeft dat in een verklaring naar aanleiding van het artikel op Wielerflits inderdaad ontkend:
https://www.cyclismactu.net/news-route-carrefour-b-b-hotels-en-2023-pineau-dement-c-est-un-fake-66953.html

1
Koersmaniak 29 augustus 2022 om 15:45

Ik heb een vreemd gevoel bij dit project.
Waarom werd deze samenwerking niet groots aangekondigd tijdens de Tour? De ogen van de hele wereld waren gericht op de Tour en Parijs. Nu valt de mededeling tussen 2 stenen..

Los van het puur financiële lijkt me dat Cav opnieuw hetzelfde doet als vorig jaar bij PatLef: ik wil mij belangrijk voelen, ik wil in mijn contract dat ik naar de Tour mag, ik wil een functie na mijn carrière,…
Als Matthews getekend had, kon het zomaar zijn dat Pineau zegt: ik heb je niet meer nodig.

0
Cochise 29 augustus 2022 om 17:14

Maar dat deed Matthews niet waardoor Cavendish nu inderdaad in de positie zit dat hij bepaalde zaken kan eisen, als Pineau echt nog een grote naam wil binnenhalen (groter dan Bol alleszins, met alle respect). Aan de manier van doen lijkt het ook dat Cavendish nog meerdere gegadigden heeft die hij momenteel tegen mekaar aan het uitspelen is. Beetje pokeren natuurlijk, want wat voor Pineau geldt (dat de dikke vissen op de markt zeldzamer worden naarmate de klok tikt), geldt natuurlijk ook voor Cavendish (de plaatsen bij de interessante ploegen worden zeldzamer naarmate de klok tikt). .

0
oostrijck 30 augustus 2022 om 01:16

Het lijkt me voor Cavendish heel goed dat hij zo’n “ik wil naar de Tour” clausule wil bedingen. En bij deze ploeg moet dat eigenlijk geen probleem zijn. Ik verwacht dat ze geen andere sprinters van het kaliber Jakobsen kunnen aantrekken die dat voor Cavendish kunnen verstoren.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone