Jelle Wallays reageert op uitbarsting: “Voelde aan als gerechtigheid”

vrijdag 14 september 2018 om 11:35

foto: Sirotti

Jelle Wallays won gisteren verrassend de achttiende etappe van de Ronde van Spanje. Na de finish in Lleida was op videobeelden te zien hoe Wallays zijn frustratie uitte richting Quick-Step Floors. “Losers! Met mij lachen. Waar zitten de mannen van Quick-Step?”, schreeuwde hij.


Tegen de De Standaard vertelt hij waar die woede vandaag kwam. “Na 20 kilometer riep Quick-Step-ploegleider Rik Van Slycke naar mij: ‘Hé Wally, waar rijd je naar toe?’ Wat hij daarmee bedoelde kan je zelf wel uitmaken”, zegt de renner van Lotto Soudal.

“Het gaf me vooral de stimulans om het Quick-Step zo lastig mogelijk te maken. Ach, al die mentale spelletjes… Ik heb er mij niks van aangetrokken en heb daarna gewoon mijn ding gedaan.”

“Na de meet voelde het wat aan als gerechtigheid die geschied was, nadat ploegleider Van Slycke die dingen naar me geroepen had. Vandaar mijn wat felle reactie na afloop”, liet hij na afloop optekenen in een persbericht van zijn ploeg.

“Het doet dan natuurlijk deugd dat ze je niet meer terugpakken. Maar no offence tegenover de blauwe brigade”, doelde hij op Quick-Step Floors.

Quick-Step Floors reageert koeltjes
Bij Quick-Step Floors liet een reactie niet lang op zich wachten. Vanuit de Ronde van Slowakije, waar Julian Alaphilippe de 63e zege van het seizoen voor de blauwe formatie pakte, reageerde Iljo Keisse: “Proficiat Jelle Wallays, supersterk en dikverdiende overwinning”, twitterde de Belg “Uitspraak na de koers iets minder klassevol maar bon, ik weet niet wat eraan voorafgegaan is. Btw de losers winnen vandaag in Slowakije.”

Teammanager Patrick Lefevere sneerde op Twitter: “Beetje teveel cafeïne”.

Dit artikel delen:

18 Reacties

VerstandOpNul 14 september 2018 om 11:46

Gewoon wat sportieve rivaliteit tussen onze gemoedelijke zuiderburen.. Niks mis mee..

LaurentJalabert 14 september 2018 om 11:51

Prachtig!

marehoek 14 september 2018 om 11:52

Lefevere dat is beter dan coke, kijk maar eens in de spiegel.

LB117 14 september 2018 om 13:37

Insinueer jij nu dat….

marehoek 14 september 2018 om 15:27

@lb117 ik bedoel Lefevere zelf, want hij doet die uitspraak die blaaskaak.

kielabokki 14 september 2018 om 11:53

Weer een bericht er over? Met praktisch zelfde inhoud?

Mwielerfan 14 september 2018 om 17:30

Heb je heg bericht gelezen? Heel andere inhoud want uitleg

Wheely 14 september 2018 om 11:57

Ja vind ik mooi, hoe frusterend moet het zijn voor het halve peloton om de hele tijd dezelfde renners en ploegen te zien winnen. Ik wist tot gisteren bij wijze niet eens dat Wallays deelnam in de Vuelta.

Romāns Vainšteins 14 september 2018 om 12:01

‘Ik heb er mij niks van aangetrokken’

:)

mackie 14 september 2018 om 12:04

Mooie en enige juiste reactie van Iljo.

Mwielerfan 14 september 2018 om 17:31

Inderdaad. Flauw van lefevre. Zijn ploegleider doet sneu daar zou ie ook excuses voor kunnen aanbieden. En inderdaad losers winnen in Slowakije, kampioenen winnen andere wedstrijden ;)

Hensie 14 september 2018 om 12:06

Haha. ‘Er niks van aangetrokken’… duidelijk ja.

Justin Case 14 september 2018 om 12:09

Mooi die rivaliteit, hoort sarren en bokito-gedrag bij.

AWestie 14 september 2018 om 12:54

Belgen en vetes op de fiets uitventen. Wat zouden we zonder ze moeten!

Davide_Formolo 14 september 2018 om 13:45

Dat Wallays die opmerking van Van Slycke meteen als denigrerend op moet vatten, snap ik persoonlijk niet zo goed. Misschien traint deze jongen iets te vaak met Campie en Thomas. Aparte jongens bij Lotto Soudal. Maakt de koers anderzijds wel weer vermakelijk om te volgen.

Mwielerfan 14 september 2018 om 17:34

Is niet zo gek als je de verhoudingen in België qua budget aanzien resultaten een beetje gevolgd heb.
Het is nooit aan de bovenliggende partij om uitdagende ‘grapjes’ te maken. Is nu eenmaal niet zo grappig voor de niet bovenliggende partij(en) en als je niet doorhebt wat gevoelig ligt kun je beter je mond houden.

Olly 14 september 2018 om 13:52

Gehele LS-ploeg is calimero gedrag niet vreemd. Ik heb dat al eerder gezegd toentertijd met oa Leif Hoste, dat was ook zo een huilebalk.

Nikolai 14 september 2018 om 17:50

Wat een niveau…. (zowel van Wallays maar vooral van Lefevre).