Israel Cycling Academy bevestigt transfer Nils Politt

dinsdag 26 november 2019 om 15:58
Israel Cycling Academy bevestigt transfer Nils Politt

foto: Cor Vos (archief)

Nils Politt maakt de overstap naar Israel Cycling Academy. Alhoewel de transfer al langer in de lucht hing, werd de transfer pas dinsdag bekendgemaakt. Politt krijgt bij het aanstaande WorldTour-team een leidende rol in de voorjaarsklassiekers.


De Duitser is tevreden met zijn eenjarige contract: “Het is duidelijk dat de omstandigheden lastig waren voor de renners van Katusha-Alpecin, maar ik ben blij dat er nu een duidelijke situatie is. Ik ben heel blij om nu deel uit te maken van de Israel Cycling Academy en ik kijk ernaar uit om betrokken te raken bij dit project.”

De 25-jarige Politt was in 2019 een van de revelaties in de voorjaarsklassiekers, met een tweede plaats achter Philippe Gilbert in Parijs-Roubaix als absolute hoogtepunt. “Vorig jaar misten we bij Katusha-Alpecin veel ervaring, maar hier kan ik veel leren over het koersen in klassiekers. Met André Greipel en de andere sterke coureurs in het team denk ik dat we uitzonderlijk goede resultaten kunnen behalen.”

Kopman in de voorjaarsklassiekers
Kjell Carlström, manager van Israel Cycling Academy, kijkt ernaar uit om Politt bij het team te mogen verwelkomen. “Hij heeft bewezen om te kunnen meedoen om de prijzen in de klassiekers. Ik denk daarom dat hij een waardevolle toevoeging aan het team is. We zullen het team daarom ook rond hem bouwen”, zo eindigt hij.

Dit artikel delen:

11 Reacties

john 26 november 2019 om 16:22

Een Team rond hem bouwen ,en dan maar een 1 jarig contract ??

Scott Sunderland 26 november 2019 om 16:38

Dat heeft nog lang geduurd zeg. Ik denk dat Politt de kat uit de boom zal kijken met een eenjarig contract. Wordt deze ploeg een bende in 2020, dan is hij zo weer vertrokken.

Yeez 26 november 2019 om 16:46

2020 even rijden en dan snel weg denkt hij

Thoin 26 november 2019 om 16:50

Greipel-Pollit is wel een tandem die gezien mag worden voor PR, Barbier was ook altijd goed in steun van Naesen bij AG2R.
Hollenstein heeft ook al goeie klassiekers gereden.
Van Asbroeck moet ook mee kunnen.
24 renners dus moeten er nog 3 bij… Ben benieuwd
Eisel is nog vrij als wegkapitein of mss wel Bagdonas als extra steun?

Rawolf 26 november 2019 om 17:15

Wurtz Schmidt zal ook wel een klassiek seizoen afwerken verwacht ik. Ook Zabel voor de lichtere klassiekers.

Vergeet ook vooral Neilands niet

Thoin 28 november 2019 om 10:34

@rawolf
Ja maar die zie ik minder vlot de kaap van 150-175km ronden…
Neilands gaat kopman zijn in de kleinere klassiekers gok ik :)

Groningen 26 november 2019 om 17:07

Ik.had hem liever in een sterker team gezien, maar misschien kan hij zo nog profiteren van een rol als underdog. Maar zoals hierboven al gezegd, na 2020 zo snel mogelijk weg (waarschijnlijk).

Schollekop 26 november 2019 om 17:08

Samen met van Aert toch wel de revelatie van het vorig jaar in de Vlaamse klassiekers. Gaan we nog veel van horen.

borg 26 november 2019 om 18:21

Ik vermoedde dat Lefevre hem nog zou inlijven. Dit had ik niet verwacht.

Cochise 26 november 2019 om 18:46

Denk dat er nu bij de andere ploegen ook wat schot in de zaak kan komen voor de laatste plaatsjes.

sjaspatat 26 november 2019 om 21:11

dacht ook bij Lefevre al bevestigd , verrassend maar weet niet of goed voor hem is