Interview Maurits Lammertink: “Bij Katusha-Alpecin krijg ik een vrije rol”

Interview Maurits Lammertink: “Bij Katusha-Alpecin krijg ik een vrije rol”
maandag 12 december 2016 om 20:00

Na drie jaar op een lager niveau keert Maurits Lammertink terug in de WorldTour. Vanaf 1 januari staat hij onder contract bij de internationale ploeg Katusha-Alpecin. Op het trainingskamp in Spanje had WielerFlits een uitgebreid gesprek met de 26-jarige renner.

Voor Lammertink was 2016 een wielerseizoen met twee gezichten. In juni was er de euforie van de eindzege in de Ronde van Luxemburg. Kort daarna viel hij hard in de Ronde van Zwitserland en eenmaal teruggekeerd, moest hij zijn seizoen noodgedwongen in mineur afsluiten vanwege een ribbreuk in Parijs-Tours. “Voor mij was het even onzeker of ze nog geïnteresseerd waren”, zegt Lammertink over zijn transfer naar Katusha-Alpecin. “Ik ben heel blij met deze ploeg en dat ze het vertrouwen in me bleven houden.”

Keuze voor Katusha-Alpecin
De Russische ploeg, die volgend seizoen een Zwitserse licentie heeft, is vanwege recente dopinggevallen niet de hoogst aangeschreven ploeg in de wielerwereld. Het smoezelige verleden speelde bij Lammertink geen invloed op de beslissing om te vertrekken bij Roompot-Oranje Peloton. “Bij elke ploeg is er wel wat gebeurd in het verleden. Rabobank is de voorloper van LottoNL-Jumbo, daar zijn nu ook zat verhalen van bekend. Je zou dan nergens meer heen kunnen. Het gaat mij om het nú. Ze doen veel aan anti-doping en dat is alleen maar prettig”, zegt hij.

Amstel Gold Race
De Tukker mikt in 2017 onder andere vol op de Amstel Gold Race, daarna hoopt hij zich te mogen voorbereiden op de Tour de France. “Ik krijg een vrije rol om te scoren in de Amstel Gold Race. Ik heb aangegeven dat ik die wedstrijd heel graag wil winnen.”

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

24 Reacties

achtpuntzes 12 december 2016 om 09:48

recente dopinggevallen? Vorganov is net als alle andere meldonium-gevallen vrijgesproken en Paolini was een feestbeest dus het valt allemaal wel mee.

rahimns 12 december 2016 om 10:02

Ik denk dat ze Russische dopinggevallen in het algemeen bedoelen. En wie weet welke namen de komende maanden nog komen bovendrijven.

achtpuntzes 12 december 2016 om 10:09

@ rahimns:
ik lees toch echt dat het over de dopinggevallen binnen de wielerploeg gaat.

Sebas 12 december 2016 om 10:13

Zakarin is al eens gepakt en Kozonchuk (rijdt in 2017 niet meer voor Katyusha) was het vaste maatje van Menchov .. De dopinggeurtjes zijn er echt wel, maar ik snap Maurits: dan kun je idd nergens terecht. De transformatie van een Russische naar een meer Internationale uitstraling is ook niet onaardig geweest voor het imago. Ik vind Katyusha geen topploeg meer, maar desalniettemin een hele mooie stap voor onze Nederlander.

Verweggistan 12 december 2016 om 11:18

Katusha is de geldkraan langzaam aan het dichtdraaien, vandaar de keuze om internationaal te gaan. Katusha bestond ooit uit grote bedrijven als Tinkoff, Gazprom en Itera. Alleen Itera is nog over (oke, en Rostech); en dat bedrijf wordt geleid door Makarov, die ook zitting heeft in het UCI bestuur, voorzitter van Russische bond is en de Europese wielerbond sponsort.
En qua doping was Galimzyanov het laatste echte dopinggeval binnen de ploeg. Vorganov en Paolini zijn niet echt dopinggevallen en Caruso betrof een hertest.
En Ekimov is ook vertrokken bij de ploeg. Zijn USPostal maatje Azevedo runt nu de ploeg.

Romāns Vainšteins 12 december 2016 om 11:28

‘Ze doen veel aan anti-doping’

Wat is dat ?

klootje kriekeljon 12 december 2016 om 11:41

Sorry Maurits maar dit gaat zwaar ten koste van je geloofwaardigheid.

Frits des Jeux 12 december 2016 om 11:48

@8.6 Paolini was juist alles behalve een feestbeest. Hij nam het spul vanwege slaapproblemen.

Het Vorganov geval zet ik, ondanks alle vrijspraken, meer twijfels bij. Het middel mag dan sinds 1 januari verboden zijn. Het zijn wel alleen Russen die er mee in aanraking zijn gekomen.

klootje kriekeljon 12 december 2016 om 11:52

Frits en jij gelooft dat? Betrapt op cocaïne worden in China…

achtpuntzes 12 december 2016 om 11:55

@ frits:
je gelooft nog in sprookjes zie ik :)
in ieder geval ga je van coke echt niet lekker slapen hoor.

Gregje 12 december 2016 om 11:58

slapeloze nachten

Romāns Vainšteins 12 december 2016 om 12:28

Paolini gebruikte coke toch als remedie tegen zijn slaapmiddelen ? :)

Don Stephano 12 december 2016 om 12:39

“Ze doen heel veel tegen anti-doping.”

achtpuntzes 12 december 2016 om 12:40

@ RV:
nee, Paolini gebruikte slaapmiddelen als remedie tegen de slapeloze nachten door de coke.

DeLuiaardVanLimburg 12 december 2016 om 12:51

Coke tegen de slaapproblemen, het is goed om te weten dat je het nog nooit gebruikt hebt Frits:)

Gregje 12 december 2016 om 13:06

Maar ga je van coke in je neus harder fietsen, of denk je dat alleen maar?

achtpuntzes 12 december 2016 om 13:17

@ Gregje:
het schijnt dat je van coke in je neus hard gaat, maar of dat ik voor het fietsen opgaat weet ik niet. :p

Gregje 12 december 2016 om 13:28

:D 8.6 Heb nu een gabberbeeld voor me

Wheely 12 december 2016 om 13:39

Nou Paolini, bedankt man! Geef je een interview over je nieuwe ploeg, gaan vervolgens alle reacties over de witte sloper.

achtpuntzes 12 december 2016 om 13:41

@ Wheely:
je had een uitzondering kunnen zijn, maar gemiste kans. :p

De Brigadier 12 december 2016 om 20:43

Lammertink heeft ook een guitige boevenkop. Top drie Amstel volgend jaar.

schipperaar 12 december 2016 om 23:41

Anti doping zoiets als antivries, tien liter water drinken en nog niet doodfriezen. Wapenen heet dat.

Coldeportes 13 december 2016 om 09:40

Mooi om te lezen dat hij (onnederlands) durft uit te spreken dat hij de Amstel wil winnen. Top!

Huubi 21 januari 2017 om 07:33

Paolini gebruikte waarschijjnlijk een bloedzak waar cokeresten inzaten. Dus swinters genomen..

Headlines

Materiaalzone

Populair