INEOS Grenadiers stapt over op nieuwe kledingsponsor

dinsdag 20 juli 2021 om 10:46
INEOS Grenadiers stapt over op nieuwe kledingsponsor

foto: Cor Vos

INEOS Grenadiers neemt na vijf seizoenen afscheid van Castelli als kledingsponsor. Daarmee is het rode logo met de witte schorpioen volgend jaar niet meer te zien op de shirts van het Britse WorldTeam. De ploeg heeft met Bioracer inmiddels een nieuwe partner gevonden.

“Koersen, samenwerken en ontwikkelen van hoogwaardige kleding samen met Castelli is sinds 2017 een belangrijk onderdeel binnen de ploeg. Samen voerden we talloze innovaties door en wisten we de prestaties van de ploeg onder alle omstandigheden te verbeteren. We danken het bedrijf voor alle steun”, laat INEOS Grenadiers in een persbericht weten.

Met ingang van 2022 kleedt het Belgische Bioracer de ploeg van onder anderen Egan Bernal en Richard Carapaz. “We zijn enorm enthousiast over de expertise van Bioracer op het gebied van zowel speedwear als custom fit. We kijken ernaar uit om de Bioracer-familie in onze ploeg te verwelkomen.”

Castelli gaat overigens een ander WorldTeam van kleding voorzien. Deceuninck-Quick-Step heeft onlangs bekendgemaakt dat kledijsponsor Vermarc wordt vervangen door het Italiaanse merk.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Lendilonus 20 juli 2021 om 11:10

Een keuze op basis van kwaliteit lijkt me. Kan me namelijk bijna niet voorstellen dat Ineos met dat gigantische budget dit soort keuzes maakt op basis van wie een tonnetje meer betaalt.

Polleke 20 juli 2021 om 12:01

En toch…

Pole Pole 20 juli 2021 om 14:09

Castelli heeft toch een veelvoud van de omzet van BioraceR.
Maar voor de nationale tricots en snelpakken zie je veel Bioracer.
Ik denk een keuze voor kwaliteit.

Mystieke_Monnik 20 juli 2021 om 11:15

Castelli… toch wel het populairste merk onder de goed in de slappe was zittende MAMILs? Benieuwd of deze move nog invloed gaat hebben daarop.

Derierre de la course 20 juli 2021 om 11:44

Is dat zo? Ik dacht dat dat meer Rapha en Le Col waren. Castelli lijkt me redelijk all-round net als Bioracer trouwens.

Wheely 20 juli 2021 om 12:37

Castelli is meer voor de klassiek gesoigneerde vent op zijn met Campagnolo afgemonteerde Bianchi.

De ultieme Rapha boy fietst op een BMC URS ofzo.

vanSpringel 20 juli 2021 om 14:30

Leuk te lezen dat jullie bij een kledingmerk ook een coureurkarakter met fietsenmerk kunnen plaatsen.
Kunnen jullie dat lijstje eens aanvullen ?
B.v. wie past bij het merk DECCA en wat voor renner rijdt daarbij op welk merk fiets ?

CaptainCH 20 juli 2021 om 12:18

Ik zou eerder een nieuwe fietssponsor zoeken…

Tiskuuurs 20 juli 2021 om 18:35

Eens Capt CH. Goed punt

Tempobeul 20 juli 2021 om 13:52

Ik dacht dat ten tijde van het Rapha sponsorship, oa de speed suits door Bioracer gemaakt werden. Uiteraard voorzien van Rapha logo. Bioracer doet dit wel vaker.

Cadellie 21 juli 2021 om 08:32

Klopt. En nu rijden oa. Arkea, Israel en UAE in de tijdritpakken van Bioracer. ;-) En natuurlijk rijdt DSM in de kleding van Bioracer.

De Rooie 20 juli 2021 om 14:45

Ik denk dat Castelli te groot geworden is voor maatwerk kleding. Bioracer doet van origine al heel veel maatwerk. Alle renners worden opgemeten en krijgen een eigen kledingmal, handgemaakt , tijdrovende klus die door goedkope vingertjes gedaan moet worden. Daarbij is Castelli al bekend genoeg en moet Bioracer zijn naam nog vestigen bij het grote (fiets) publiek.

TIO 20 juli 2021 om 20:03

Voor mij liever een broek van castelli dan van bioracer

Gangmaker 21 juli 2021 om 20:29

Zou eigenlijk leuk zijn te weten wie er wie heeft gedumpt alvorens te veranderen van kledingsponsor.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair