INEOS Grenadiers met sterrenensemble naar Waalse Pijl

dinsdag 20 april 2021 om 12:00
INEOS Grenadiers met sterrenensemble naar Waalse Pijl

Tom Pidcock - foto: Cor Vos

Aan kopmannen geen gebrek bij INEOS Grenadiers voor de Waalse Pijl. De Britse formatie rekent in de midweekse klassieker op Tom Pidcock, Adam Yates en Michal Kwiatkowski. Met Richard Carapaz en Tao Geoghegan Hart staan nog twee toppers aan het vertrek.

Het is na zijn indrukwekkende optredens in de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race vooral uitkijken naar Pidcock. De jonge Brit zal na de Waalse Pijl een rustperiode inlassen, maar ploegleider Servais Knaven verwacht stiekem nog wel veel van zijn poulain. “Het is een ontdekkingsreis, maar zijn gewicht is daar alvast een voordeel”, zo citeert Het Nieuwsblad.

“En de lengte van de helling (Knaven doelt op de Muur van Hoei, red.) en de duur van de inspanning is ideaal voor Tom. Misschien ligt die klim hem nog het best van allemaal. We staan echt nergens meer van te kijken.” INEOS Grenadiers heeft echter nog meer ijzers in het vuur met Yates, Kwiatkowski en in iets mindere mate Carapaz en Hart.

Yates als eindwinnaar van de Ronde van Catalonië – foto: Cor Vos

Meerdere ijzers in het vuur 
Yates won dit seizoen al de Ronde van Catalonië en was verder tweede in de UAE Tour en vierde in de Ronde van het Baskenland. Kwiatkowski, die in het verleden al eens derde werd in de Waalse Pijl, speelde zondag nog een belangrijke rol in de finale van de Amstel Gold Race. Ook Carapaz liet zich zien in de Limburgse klassieker.

De Britse Girowinnaar Hart zit na een valpartij in Parijs-Nice nog niet op het niveau dat hij zou willen en dus kiest hij voor wat extra wedstrijdkilometers in de Waalse Pijl en later ook Luik-Bastenaken-Luik. Eddie Dunbar en Luke Rowe maken de selectie voor de Waalse Pijl compleet.

Selectie flag-gb INEOS Grenadiers voor Waalse Pijl (21 april)
flag-ec Richard Carapaz
flag-ie Eddie Dunbar
flag-gb Tao Geoghegan Hart
flag-pl Michal Kwiatkowski
flag-gb Tom Pidcock
flag-gb Luke Rowe
flag-gb Adam Yates

Dit artikel delen:

19 Reacties

Rawolf 20 april 2021 om 12:07

En dan is Narvaez nog geblesseerd…

Jori 20 april 2021 om 12:26

En Bernal nog in Colombia

Wheely 20 april 2021 om 12:29

En Thomas met vakantie.

hartstikkebedankt 20 april 2021 om 12:38

En De Plus waar is die eigenlijk? Kopman in de Ardennen was het toch? :p

RidderSchwobin 20 april 2021 om 12:58

“Mijn rol zal niet zijn zoals iedereen waarschijnlijk denkt: ‘Laurens zal daar een beetje op kop moeten rijden.’ Neen, ik heb echt ambitie”, is De Plus duidelijk.

“Met de ploeg hebben we afgesproken dat ik nog altijd zal gaan voor de grote rondes en mee zal gaan met de toppers. In bepaalde koersen zal ik mijn eigen kans mogen gaan. Het plan is om goed te zijn in de Ardennenklassiekers en daar een vrije rol te krijgen. De andere koersen? Ik ben natuurlijk niet achterlijk. We hebben een superploeg en het zal fijn zijn om met de ploeg voor de overwinning te koersen.”

Duh 20 april 2021 om 12:58

Porte kan zo’n type heuvel ook op…

Rawolf 20 april 2021 om 13:07

Haha Pluske, Daar ben je mooi ingetrapt!

Groet,
Dave

S'mon 20 april 2021 om 13:45

Het is ook wel zo dat hij gewoon niet echt op niveau was, dus redelijk begrijpelijk.

josi 20 april 2021 om 12:11

Da’s leuk, maar gaan ze in de koers ook iets doen met al die toppers? Als ze wachten tot de slotbeklimming van de muur zie ik niet direct wie van deze renners Roglic of Pogacar daar gaat kloppen.

AnderJ 20 april 2021 om 12:12

Zeker een topselectie, maar mij lijkt dat de enige manier om die uit te spelen is om de finale eerder te openen. Drie man die meesprinten op de laatste keer Hoei, lijkt me weinig toevoegen boven je beste man laten meesprinten.

Jean Dumas 20 april 2021 om 12:13

Carapats gooit zeker een bommetje.

Wheely 20 april 2021 om 12:28

Drie man in de top 10

Schollekop 20 april 2021 om 12:30

Vergeet Kwiat maar. Rijdt geen podium meer.

Groetjesaandevoetjes 20 april 2021 om 12:38

Rijdt van Baarle geen LBL? Yates en Hart er in tov AGR (Golas en van Baarle eruit)

jooprioolpijp 20 april 2021 om 12:39

precies, wie van deze mannen durven te verliezen en doen een serieuze lange aanval? In PlayStation-mode: een mannetje of twee bij Pidcock laten en de rest voor een aanval van 50 km of meer.

Harm Zijlstra 20 april 2021 om 13:37

“INEOS GRENADIERS MET STERRENENSEMBLE NAAR….”. Krijgen we dit voortaan bij elke wedstrijd? Met hun budget kunnen ze niet eens anders.

ProfrondeZevenbergen 20 april 2021 om 21:29

Terechte titel toch? Het is een prachtig zevental.

Ketjap Manis 20 april 2021 om 14:09

Carapats heeft eerder dit soort aankomsten betwist in grote rondes. Maar mag hij..

lo squalo dello Stretto 20 april 2021 om 19:46

De Plus zijn carrière begint zo stilaan ook wel uit te doven… Al was ie niet slecht in de GP Indurain. Staat voorzien om zondag LBL rijden, ik ben benieuwd.

Headlines

Materiaalzone

Populair