Impey kroont zich voor de zesde keer tot Zuid-Afrikaanse kampioen tijdrijden

Door , donderdag 9 februari 2017 om 10:12
Impey kroont zich voor de zesde keer tot Zuid-Afrikaanse kampioen tijdrijden

foto: Sirotti

Daryl Impey blijft de nationale kampioen tijdrijden van Zuid-Afrika. De 32-jarige renner van Orica-Scott was in en rond Wellington over 39,8 kilometer bijna twee minuten sneller dan Willie Smit. Reinardt Janse van Rensburg gaf als derde dik twee en een halve minuut prijs.


Moolman beste vrouw, De Bod zegeviert bij beloften
Ook de vrouwen en de beloften werkten hun tijdritkampioenschap af. Ashleigh Moolman-Pasio (Cervélo-Bigla) wist met ruim verschil te winnen bij de vrouwen. Moolman-Pasio maakte haar rentree in koers nadat ze op het einde van 2016 in de Chrono Nations was aangereden door een motor. Bij de beloften pakte Stefan de Bod de nationale titel, net als vorig jaar. Met zijn tijd was hij tweede geweest tussen de profs. De 21-jarige tijdrijder van de opleidingsformatie Dimension Data for Qhubeka staat samen met de onfortuinlijke Keagan Girdlestone te boek als het grootste talent van Zuid-Afrika.



Dit artikel delen:

11 Reacties

Belkinrabo 9 februari 2017 om 10:41

hoog waarschijnlijk heeft die onderweg ook nog een plaspauze gehad :p

TykkeThor 9 februari 2017 om 11:26

Doet Meintjes ook niet mee aan de wegwedstrijd? Toch jammer dat de beste Zuid-Afrikaanse renner van het moment niet meedoet.

Il Cavaliere 9 februari 2017 om 11:55

@TykkeThor Impey deed toch gewoon mee.

Hoebele 9 februari 2017 om 12:48

En de vierde titel voor Ashleigh Moolman. (8e titel incl. wegrit)

Polleke 9 februari 2017 om 13:06

Allez… en nu maar hopen dat zijn apotheker deze keer proper is geweest…

Chaba 9 februari 2017 om 13:53

Te verwachten, desalniettemin altijd leuk om een titel mee te nemen.

pirazzi 9 februari 2017 om 16:59

Er was iets met Girdlestone maar wat precies ben ik vergeten, een ongeval of ziekte?
Edit: gevonden

Leukefans 9 februari 2017 om 17:05

De Bod geeft maar 1’38 toe op Impey, dat is best mooi!

Sebas 9 februari 2017 om 17:15

Stefan de Bod ja! Klopt, maar vorig jaar zat hij er toch strakker op (13 seconden). Dit jaar was het ook nog eens korter.

nederbelg 9 februari 2017 om 20:41

‘De ontfortuinlijke Keagan Girdlestone’ zei me niets. Wat een inspirerend verhaal, van deze Resurrection Man!

JeDaRe 9 februari 2017 om 22:03

Girdlestone heeft inmiddels weer zijn eerste koers gereden! Mooi verhaal: http://www.cyclingnews.com/features/girdlestone-im-beginning-to-feel-like-the-old-keagan/