Impey: “Ik wil me focussen op de Amstel Gold Race”

Door Youri IJnsen, zondag 21 januari 2018 om 13:21

foto: Sirotti

Daryl Impey schreef zondag de Tour Down Under op zijn naam. De 33-jarige Zuid-Afrikaan eindigde drie keer als tweede, wat goed genoeg was om de eindoverwinning veilig te stellen. Binnen Orica-Scott hoopt hij nu het kopmanschap voor de Ardennenklassiekers voor zichzelf op te eisen, vertelt hij aan Cyclingnews.


De Tour Down Under betekent voor Impey de grootste zege in zijn carrière. Zijn zelfvertrouwen heeft er een enorme boost van gekregen. “De Ardennenklassiekers zijn het volgende grote doel, waarbij mijn focus vooral op de Amstel Gold Race ligt. We moeten even kijken hoe het komt. Maar om bij ons in de ploeg je hand op te steken en te zeggen dat je beter bent dan anderen, dat vraagt nogal wat. Hopelijk kan ik daar vanaf dit moment in groeien. Daarnaast zou ik volgende maand heel graag het nationale kampioenschap van Zuid-Afrika willen winnen. Dat is me tijdens de wegwedstrijd nog nooit gelukt. Bovendien zijn er een aantal ritten in de Volta a Catalunya die me liggen.”

13 Reacties

Mathieu Moller 21 januari 2018 om 13:27

In de Amstel zie ik hem nog wel een eind komen, hoewel Albasini daar ook wel voor eigen kans zal willen gaan. In Luik denk ik dat hij beter Albasini en de twee Yatesen en ook wel Kreuziger kan proberen te ondersteunen.

MatthiasVDH 21 januari 2018 om 14:05

Kijk hoe schattig. Een 33-jarige renner die een voorbereidingswedstrijdje wint, roept zichzelf meteen uit tot kopman in koersen waar hij nog nooit top 100 heeft gehaald (Waalse Pijl, Luik) en in de Amstel werd hij vorig jaar 18e, veruit zijn beste resultaat. Albasini, Yates x2 en Trentin (Amstel) lijken veel betere opties.

Scott Sunderland 21 januari 2018 om 14:31

Grappig ja gelijk die overmoedigheid. Hij mag het kopmanschap in LBL en Waalse Pijl vragen. En dan zeggen ze NEE.

De Brigadier 21 januari 2018 om 18:45

Kan zomaar de Amstel winnen. Dat kunnen Trentin (na lang voorjaar), Albasini (zal nooit een grote koers winnen, teveel default middelmaat) en Yatesjes & Co niet.

BlancoProCycling 21 januari 2018 om 19:39

@De Brigadier

Als je de laatste 5 Ardennenklassiekers die je rijdt in de top-10 zit, waarvan 2x top-3 denk ik niet dat je kunt zeggen dat een grote koers winnen nooit tot de opties zal behoren

De Brigadier 21 januari 2018 om 19:47

Albasini is al 37 jaar geen goede wijn. Verstehst du?

WernerFranke 21 januari 2018 om 20:09

@de brigadier
Akkoord, hij zal waarschijnlijk geen grote koers winnen, maar Albasini heeft veel meer kwaliteiten voor de Waalse Pijl en Luik dan deze clown, en ik denk dat hij na een harde wedstrijd van 250km zeker niet trager is dan Impey.

ambie 21 januari 2018 om 20:36

Nog een pilletje bij zoals voorheen en komt in orde

Romāns Vainšteins 21 januari 2018 om 20:41

Als Albasini ietsiepietsie snuggerder was geweest had hij die grote koers al, dat was echt heel handig voor Poels hoe hij bezig was.

doeme80 21 januari 2018 om 21:24

Orica Scott?

Steven_E 21 januari 2018 om 22:43

Hopen dat Theo Bos niet in Valkenburg is dan …

DeLuiaardVanLimburg 22 januari 2018 om 09:48

Hij formuleert hier in z’n enthousiasme wellicht wat ongelukkig, maar waar komt jullie nijdigheid jegens deze renner vandaan? Lekker kinderachtig weer…

debbie1998 22 januari 2018 om 11:34

@Steven_E Keurig!