Iljo Keisse plakt er nog jaar aan vast bij Deceuninck-Quick-Step

donderdag 8 juli 2021 om 13:48
Iljo Keisse plakt er nog jaar aan vast bij Deceuninck-Quick-Step

foto: Cor Vos (archief)

Iljo Keisse heeft zijn contract bij Deceuninck-Quick-Step met een jaar verlengd. De 38-jarige helper verwacht eind 2022 te stoppen met wielrennen, vertelt hij meteen bij zijn contractverlenging. Keisse heeft dan dertien jaar gekoerst voor de ploeg van manager Patrick Lefevere.

“Volgend jaar in december word ik 40 en dat is ook de datum die ik in gedachten heb om te stoppen”, geeft Keisse aan. “Ik ben super blij met het getoonde vertrouwen en dat ik niet nog naar een nieuwe ploeg moet zoeken voor mijn laatste jaar als prof. Mijn eerste focus zijn mijn rol als koerskapitein en om jonge renners te gidsen zijn.”

Natuurlijk is ook ploegbaas Lefevere blij met het nieuws van Keisse. Hij kende geen twijfel toen hij de parttime-baanrenner een nieuw contract aanbood. “Hij is onze meest ervaren renner en iemand van wie de jonge renners veel kunnen leren”, aldus Lefevere. “Iljo geeft altijd alles en dat doet hij perfect. Maar hij weet met zijn grote motor ook precies wat hij moet doen in elke situatie. Het is dus een groot voordeel om hem erbij te hebben in de ploeg.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Murcia 8 juli 2021 om 13:54

Vertrouwenspersoon van Remco dus in dat opzicht een verlenging die je aan zag komen.

lo squalo dello Stretto 8 juli 2021 om 15:05

Wel een domme coureur. Remco op sleeptouw nemen (lees: opnaaien) voor die bonificatieseconden. Keisse is misschien een aardige hardrijder maar heeft 0 verstand van rijden voor een klassementskopman.

Peet Gute 8 juli 2021 om 15:19

wat een domme reactie, dat was in die rit en op dat moment gewoon een geniale zet, alleen had de andere partij het ook door, renners hebben nu éénmaal geen glazen bol

de adelaar 8 juli 2021 om 14:56

Als ik PATLEV was zou ik iets meer verjongen al is het een goede kracht

Peet Gute 8 juli 2021 om 15:21

Keisse was destijds in het zesdagencircuit veruit de sterkste renner maar toen daar de kost niet meer te verdienen was heeft hij als superknecht een prima overschakeling gemaakt als superhelper bij het beste team der wereld en zijn kostje lijkt verzekerd tot zijn veertigste en dan kan hij het café van zijn overnemen.

S'mon 8 juli 2021 om 15:35

Nu weten we dus waarom Evenepoel een contract van 5 jaar heeft getekend, anders hebben ze de volgende 5 jaar een probleem met de filmpjes voor nieuwe contracten aan te kondigen (NapoleonGames, Ilio). ;)
https://twitter.com/IljoKeisse/status/1413108910295236609?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1413108910295236609%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fsporza.be%2Fnl%2F2021%2F07%2F08%2Fmet-lefevere-als-don-corleone-en-evenepoel-als-assistent-keisse-verlengt-contract1625745084353%2F

Reiger 8 juli 2021 om 17:52

Wat een walgelijk fout filmpje hebben ze er van gemaakt zeg! Patje L. die zichzelf als “the Don” presenteert en een kleuter erbij als “consigliere”. Pretentieuzer kan het ook niet worden..

Polleke 8 juli 2021 om 18:09

Ben zelf niet van de Quick Step/Lefevere politie maar dit is er idd wel een beetje over…

Wheely 8 juli 2021 om 18:16

Haha waar zijn die gasten mee bezig? Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Of is het zo stom dat het ook weer grappig is…. neu.

Reiger 8 juli 2021 om 18:24

Dat filmpje van Wout bij TJV vond ik werkelijk grappig. “Wout kan alles!” Nu is alle aandacht niet voor degene die zijn contract verlengd maar uiteraard wéér op degene
die “het heeft behaagd” om in zijn hemelse goedheid een vazal een baan te laten behouden. BAH!

Headlines

Materiaalzone

Populair