Ilan Van Wilder teleurgesteld: “Hopelijk volgend jaar in een nieuwe omgeving”

vrijdag 13 augustus 2021 om 15:16
Ilan Van Wilder teleurgesteld: “Hopelijk volgend jaar in een nieuwe omgeving”

foto: Cor Vos

Ilan Van Wilder heeft op sociale media zijn teleurstelling geuit over zijn huidige situatie bij Team DSM. De jonge Belg werd buiten de Vuelta-selectie gelaten en wil graag weg bij de Duitse ploeg. “Hopelijk rijd ik volgend jaar in een nieuwe omgeving”, schrijft Van Wilder op Instagram.

“Morgen zou ik eigenlijk mijn debuut in een grote ronde maken, maar die kans is mij ontnomen. Ik kan niet uitleggen hoe teleurgesteld ik daarover ben en hoe down ik mij heb gevoeld de afgelopen weken”, gaat het 21-jarige talent verder. “Een ding is zeker: ik ga proberen mijn plezier en motivatie terug te vinden op de fiets, en hopelijk kan ik dat vanaf volgend jaar doen in een nieuwe omgeving. I’ll be back.”

DSM-coach Rudi Kemna: “Wij willen met Ilan verder werken”
Van Wilder lijkt dus aan te sturen op een vertrek bij Team DSM, waar hij nog wel een contract heeft tot eind 2022. In een exclusief interview met WielerFlits sprak hoofdcoach Rudi Kemna deze week uit dat ze Van Wilder niet willen laten gaan.

“Ilan is een talent. Een goede jongen. Maar hij heeft nog grote stappen te zetten in de factor ‘cooperation’. Dat is nog niet op het niveau dat we willen en dat is een reden om hem niet te selecteren voor de Vuelta. Fysiek was hij er klaar voor. Maar ook de onderlinge samenwerking is noodzakelijk om de ploeg boven zichzelf te laten uitstijgen. Beide aspecten zijn even belangrijk. Voor iedereen binnen Team DSM”, zei Kemna over de reden dat ze Van Wilder niet naar de Vuelta meenemen.

“Wij zijn ook niet zinnens Ilan Van Wilder te laten vertrekken. Wij willen met hem verder werken, maar zijn management maakt het moeilijk en dat zorgt voor extra druk. Dat is geen voordeel voor hen. Zeker niet voor Ilan. Maar wij zijn gemotiveerd om hem verder op te leiden”, aldus de coach van Team DSM.


Dit artikel delen:

88 Reacties

JensV16 13 augustus 2021 om 15:20

Ik hoop dat hij naar Lotto gaat

Wheely 13 augustus 2021 om 15:24

Ik zou er niet op rekenen, hebben geen cent te makken.

Samamba 13 augustus 2021 om 15:56

Daar kan hij zeker zijn eigen ding doen en een grote ronde rijden (zelfs twee moest hij dat willen), maar die hebben het geld niet om hem te betalen en ik denk niet dat een type tijdrijder als Ilan naar een ploeg wilt die niets geeft om het tijdritvak.

Turtlehead 13 augustus 2021 om 16:02

Die hebben toch zeker wel geld voor een jonge jongen die (bijna) alles nog moet bewijzen? Is meer een kwestie van durf/gok, dan van geld.
Ik neem tenminste aan dat een Van Wilder op basis van een aardig debuut niet opeens opeens 3/4 miljoen moet verdienen?

jooprioolpijp 13 augustus 2021 om 16:11

Ja, want bij Lotto wordt iedereen beter. /cynisme=off
Als er één ploeg is die, afgezien van de sprintrrein voor Ewan, als los zand rondrijdt omdat iedereen maar doet waar hij zin in heeft, dan is het Lotto. Voor de DSM-bashers moet dat een soort hemel zijn.

Wheely 13 augustus 2021 om 15:23

Wat een soap is dit geworden zeg.

Marik 13 augustus 2021 om 15:28

Zou er nou niemand bij DSM werken die denkt: “hey wat gaat er bij ons niet goed en hoe kunnen we bijsturen?”

xistnc 13 augustus 2021 om 15:30

Goeie. Misschien moet iemand daar eens wat vragen gaan stellen?

Marik 13 augustus 2021 om 15:32

Yup, en dan niet een journalist van buiten, maar gewoon eens met het management om de tafel met een extern iemand die dat gesprek begeleidt en de vragen stelt, de mensen uitdaagt enz. enz.

Franco Ballerini 13 augustus 2021 om 15:58

Ik zal het bij de volgende DSM AVA aan de orde stellen.

Reiger 13 augustus 2021 om 16:12

@FB hahaha doe maar. Wij weten het hier wel op WF!

Japiejo 13 augustus 2021 om 16:20

Het antwoord staat in het interview van Kemna en consorten.: wij doen niks verkeerd. Punt.
Het legt aan dit, zus en zo, etc. Corporation en co. Eigenlijk echt bizar als je er over nadenkt. Niet één woord over wat zij misschien verkeerd doen. Niks, noppes.
Geen oogkleppen, maar een blindoek.

Krakowic 13 augustus 2021 om 16:25

Het is toch duidelijk dat het volledig aan Ilans cooperation te wijten is? Die is duidelijk niet op punt.

Yeez 13 augustus 2021 om 15:42

Hij werkt niet goed samen of zit hij niet alleen maar ja te knikken, maar geeft hij ook zelf input over hoe hij iets ziet? Dat laatste is heel normaal, maar niet bij DSM blijkbaar. Dan kan beter het management aan wat zelfreflectie doen

Scott Sunderland 13 augustus 2021 om 15:49

Hij moet gedwongen nog een jaartje aan zijn cooperation werken. Wellicht dat ze hem zo klein krijgen.

Wheely 13 augustus 2021 om 16:00

Hij moet zijn wilde haren nog kwijtraken denken ze zeker.

Turtlehead 13 augustus 2021 om 16:00

Misschien dwingen ze hem wel om bij te tekenen. Je weet het niet hè?
Ze dwingen ook een jonge gast om weg te gaan voor het einde contract, dus dan kan alles.

Scott Sunderland 13 augustus 2021 om 16:28

Is de DSM ploeg eigenlijk onderdeel van Scientology ?

AdZ 13 augustus 2021 om 16:38

Enigszins sektarisch inderdaad…

Baukema Tomoulin 13 augustus 2021 om 15:44

Is dit het nieuwe verdienmodel van DSM? 1: Contracteer een superjong talent voor meerdere jaren 2: laat het talent groeien tot het moment dat de buitenwacht er iets van gaat verwachten 3: Stel het talent meerdere keren teleur zodat het talent weg wil 4: probeer het talent aan zijn langdurig contract te houden 5: laat een andere ploeg het contract afkopen + vergoeding. 6: repeat

Scott Sunderland 13 augustus 2021 om 15:47

De relatie tussen deze jongen en de ploeg is verziekt. Dat zou ik niet proberen nog een jaar lang te verlengen. Hij gaat daar niet beter van fietsen en de ploeg heeft er niets aan. Maar ja, bij DSM gaat het erom dat ze gelijk hebben en krijgen hè. Dat vinden ze belangrijker dan gelukkig zijn. Enfin, mocht hij toch weg kunnen gaan, dan zullen er genoeg ploegen zijn om hem in te lijven.

Michelangelo 13 augustus 2021 om 15:49

Ik weet niet of dit de meest handige tweets zijn van een ambitieuze 21 jarige jongen. Dit soort zaken uitvechten en frustraties uiten via de media levert doorgaans 2 verliezers op. Enkel de media vinden dit geweldig.

Ik ken natuurlijk niet alle ins en outs, maar ik neem aan dat deze knaap wel verwachtte van zijn werkgever dat hij werd doorbetaald in de coronatijd toen hij niet kon fietsen, en ook dat hij wordt betaald op het moment dat hij geblesseerd is.

Als je je uitdrukt in zinnen als “mijn debuut in een grote ronde is van mij afgepakt”, dan klink je voor mij toch vooral ook als een klein kind wiens lolly is afgepakt door zijn moeder, en daarover al jankend op de winkelvloer ligt te krijsen en te spartelen in de hoop dat mama de lekstok teruggeeft omdat ze zich schaamt voor haar kind.

Wheely 13 augustus 2021 om 15:59

Het is geen tweet, het is een insta story. Hij is 21 he. ;)

josi 13 augustus 2021 om 15:59

Ik vermoed dat die tweet niet verstuurd is zonder medeweten van zijn manager, die duidelijk aanstuurt op een verstoorde arbeidsrelatie.

Michelangelo 13 augustus 2021 om 16:13

@Wheely, ik word oud…. ;-)
@Josi, ik neem aan dat er met zijn management over afgestemd is. Zo niet dan, hebben we 2 jonge Belgen die te veel op hun telefoon tokkelen zonder dat papa of mama af en toe mee kijken.

Ergens komt er het moment dat je als leiding van een ploeg klaar bent met dit soort medewerkers en het gedrag van hun managers. Je kunt alles vinden van de aanpak van de ploeg, maar het aansturen op verstoorde arbeidsrelaties door een medewerker valt voor mij niet goed te praten.

Als hij een contract met de ploeg heeft waarin zwart op wit staat dat hij de Vuelta zou rijden, dan kun je ze betichten van contractbreuk. Maar in dit geval denk ik dat er vooral sprake is van een overambitieuze wielrenner en bijpassende manager, die vreest een kans te missen om ergens meer te verdienen.

Leren luisteren naar ploegmanagement is ook een onderdeel van het leven. En ik denk dat je als jong talent bij een ploeg als DSM een hele goede basis kunt leggen voor een next step in je carriere. Ik vraag me alleen af of knaapjes van 21 nog wel aan carriereplanning doen, of enkel bezig zijn met IK, HIER, NU.

Gewoon nog een seizoen op een mooie manier afmaken bij DSM, volgend jaar jezelf in de kijker rijden, en dan een mooie volgende stap maken op 22 jarige leeftijd…

Aart van Woud 13 augustus 2021 om 16:35

Daar ga ik voor een gedeelte wel in mee Michelangelo. Maar als het echt aan de generatie renners en hun managers ligt, zouden we dit fenomeen bij nagenoeg alle wielerploegen moeten zien. En dat is het hem nou net: het lijkt vooral bij DSM / Sunweb te spelen. En niet enkel bij de jongere renners, want ook Tom Dumoulin -toen 28 meen ik- heeft zijn contract niet uitgediend omdat hij niet gelukkig was bij de ploeg. Er zit m.i. dus wel degelijk iets niet helemaal goed daar.

AdZ 13 augustus 2021 om 16:35

We hopen voor je, dat je heel oud wordt Michelangelo… :-)

We hebben het interview met de heren van het DSM management kunnen lezen. Het was al duidelijk dat ze op ramkoers zaten met Ilan en zijn management. De uiting van Ilan is daar natuurlijk de reactie op.

Iedereen kan en mag daar wat van vinden. Ik snap m wel en voel met m mee.

Ik kijk dan ook serieus uit naar de dag dat DSM de stekker uit dit mislukte project trekt en de zo van zichzelf overtuigde heren op straat staan.

Van mij mag t morgen…

MarkPeeters 13 augustus 2021 om 16:59

@michelangelo: DSM ideaal voor jong talent om door te groeien? Niet enkel Ilan Van Wilder maar ook Andreas Leknessund en Felix Gall denken daar duidelijk anders over.

Michelangelo 13 augustus 2021 om 17:34

@AdZ,
Misschien ben ik inderdaad een ouwe lul aan het worden.

Maar als ik aan de ene kant van de tafel mensen zie zitten met jarenlange ervaring in de wielersport, die (laten we eerlijk zijn) ook echt wel hun sporen hebben verdiend/resultaten hebben behaald met hun ploeg, en aan de andere kant iemand van 21 jaar die hoog van de toren blaast en vindt dat hij in de vuelta moet starten, maar buiten de juniorencategorie om nog weinig heeft laten zien, dan is mijn eerste reflex toch om “partij” te kiezen voor DSM.

Ik heb echt wel mijn twijfels of team DSM op het juiste pad zit. En ik weet zeker dat hun aanpak niet geschikt is voor iedereen. Maar ik geloof niet dat ze alles verkeerd doen. Ik denk echter wel dat ze op het punt staan om voet bij stuk te gaan houden, voordat ze via het veinzen van een onwerkbare situatie iedere keer opnieuw contracten moeten ontbinden omdat een eurogeile manager en een aanstormend talent denken ergens beter af te zijn. Dan desnoods maar iemand een jaar lang opstellen in B- en C wedstrijden als de Ronde van Denemarken als hij zijn leven niet betert of het frankske niet lijk te vallen….

Beide partijen tekenen een contract met hun volle verstand. En Van Wilder heeft nog 1 seizoen een contract. Dan moet je niet zeuren, maar hooguit in stilte jezelf voor je kop slaan dat je zo lang hebt getekend bij een verkeerde partij. En dan nog gewoon een jaar zoveel mogelijk leren en jezelf zo goed mogelijk presenteren, om dan je vleugels uit te slaan. Ik denk ook dat dat veel beter is voor je marktwaarde dan om de diva uit te hangen als 21 jarige…

djerkson 13 augustus 2021 om 18:23

Gisteren heeft hier iemand een lijstje gepost van DSM-‘probleemgevallen’, dat waren bijna 20 renners. Ik vermoed dat het probleem zeker niet alleen bij Van Wilder ligt. Kragh Andersen mag zijn zadel niet verzetten zonder dat er 6 (volgens Wuyts en De Cauwer) experten hun mening over geven? Sindsdien rijdt geen deuk in een pakje boter meer. Het heeft er echt toch alle schijn van dat het niet botert bij DSM voor heel wat renners, los van de al dan niet vermeende kapsones van Van Wilder.

Maillot à Pois 13 augustus 2021 om 18:48

@Michelangelo
Na de interviews met DSM gelezen te hebben krijg ik toch hoe langer hoe meer de indruk dat Van Wilder minstens gedeeltelijk speelbal is van spierballengerol tussen DSM en zijn managementbureau.

DSM heeft Felix Gall vorige winter al laten weten dat ie mocht uitkijken naar een andere ploeg, ondanks nog een doorlopend contract van 2 jaar. Logischerwijs was Marc Bator not amused, en is hij Van Wilder beginnen gek maken en hem elders beginnen aanbieden.

Ik geloof er niets van dat DSM Van Wilder niet opstelt puur vanwege een gebrek aan ‘cooperation’. Op deze manier willen ze zijn management ‘terugpakken’.
Ik zeg niet dat Van Wilder geen enkele schuld treft, maar die frustratie een grote rondedebuut ontnomen te zijn snap ik wel helemaal.

Michelangelo 13 augustus 2021 om 19:07

@Maillot,
Ik snap de frustratie helemaal. En ook ik denk dat Van Wilder slachtoffer is geworden van het spel wat nu wordt gespeeld.

Maar een wijs man zei ooit: als je geschoren wordt, kun je het beste heel stil blijven zitten.

Wat er nu gebeurt rondom zo’n bericht maakt m.i. de zaak voor Ilan zelf niet beter en niet kansrijker. Want bij dit soort posts is de beeldvorming heel snel gemaakt (voor beide kanten/kampen) en geen van beide kampen gaat hier uiteindelijk echt beter van worden lijkt me.

En mocht het inderdaad zo zijn dat zijn management hem tegen alle regels in heeft aangeboden bij andere ploegen terwijl hij nog gewoon een lopend contract heeft, dan moet hij misschien toch echt eerst eens spreken met zijn management, in plaats van dit soort berichten te posten. Het zou niet de eerste jonge sporter zijn wiens carriere snel op een dood spoor terecht komt door slechte managers / makelaars / zaakwaarnemers.

Maillot à Pois 13 augustus 2021 om 22:00

@Michelangelo

Hij zou beter zwijgen, dat is waar.
Ik wilde alleen maar zeggen dat dit volgens mij niet terug te brengen is naar een jonge renner die niet naar het management wil luisteren.

AdZ 13 augustus 2021 om 22:26

Nah laat ik er dan ook nog eentje posten…

Ik denk dat t goed is wat Van Wilder doet. Hij toont zijn teleurstelling (hoe menselijk) en hoopt volgend jaar elders te rijden. Ik vermoed dat geen van ons weet wat er allemaal al gezegd is. Zoals ik elders al aangeef, uit het interview met Kemna & co blijkt wel, dat de ploegleiding al op ramkoers lag met Ilan, voordat hij zijn bericht op Insta postte. Dus je mond houden heeft dan weinig zin toch? Er komt toch geen volgend jaar, waarin ze nog lekker samen leren op hun reis :-)

Onderschat hier ook het sponsorbelang niet. DSM zit echt niet te wachten op alle negatieve publiciteit in de pers en bij ondertussen heel veel volgers. Deze muis gaat nog een staart krijgen…

En waar ligt dat dan aan? Niet aan Ilan of die 19 andere renners lijkt mij…

zietemgaan 14 augustus 2021 om 12:54

Mja maar als je Kemna leest dan wil hij per se Van Wilder eens een lesje leren, in cooperation, leren omgaan met deprivatie. Is dat de rol van een ploeg? Van Wilder heeft zl ouders en is verder vilwassen. Wat n arrogantie dus van DSM en bovendien nog creepy ook.

Anton van Valouwe 14 augustus 2021 om 17:47

@Djerkson
"Kragh Andersen mag zijn zadel niet verzetten zonder dat er 6 (volgens Wuyts en De Cauwer) experten hun mening over geven?

Sindsdien rijdt geen deuk in een pakje boter meer."

Valt wel mee toch…..?!

Panache 13 augustus 2021 om 15:49

“Hij heeft nog grote stappen te zetten in de factor cooperation” daar kan je veel kanten mee op. Toen in 2017 Kelderman uiteindelijk 4e werd in de Vuelta en de ‘egotripper’ Barguil naar huis werd gestuurd omdat hij weigerde zich terug te laten zakken, toen werd die vorm van cooperation hier wel begrepen. Uiteraard draait dit om een ander soort cooperation. Van Wilder post een domme tweet (wanneer je nog anderhalf jaar onder contract staat) en suggereert alsof hem heel wat onrecht wordt aangedaan, terwijl natuurlijk al langere tijd vraagtekens worden gezet bij zijn professionaliteit door het team (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden). Hirschi lapte ook wat interne en externe protocollen aan zijn laars maar reed wel de stenen uit de straat, in schril contrast met Van Wilder die schijnbaar zijn eigen aanpak doorduwt en daar nog geen dikke uitslagen mee rijdt bij de profs. Een aardige ronde van Romandië that’s it. Sunweb/DSM heeft bewezen om dit type renners uitstekend op te kunnen leiden, maar als renner moet je ook opgeleid willen worden. Grootste verliezer lijkt mij uiteindelijk Van Wilder zelf die hoogstwaarschijnlijk uitkomt bij een team waar men weinig kaas heeft gegeten van het rijden voor een klassement.

WildenBorch 13 augustus 2021 om 15:59

Helemaal mee eens!

Alexander Vandegroenevallei 13 augustus 2021 om 16:06

Tja “nog grote stappen te zetten” maar vorig jaar mocht hij wél starten in de Vuelta en dus toen was het wel oké. Dit lijkt wel een juniorenploegje.

jooprioolpijp 13 augustus 2021 om 16:17

Precies dat. Als de wereld zo simpel was als velen hier geloven… (dan kwam er een superheld die ons verloste van het leed dat Spekenbrink of Kemna heet en was alles weer pais en vree)

MarkPeeters 13 augustus 2021 om 16:58

Toen Wout Van Aert zijn contract opzegde bij Nick Nuyens om naar Jumbo-Visma te kunnen gaan, klonken jullie wel helemaal anders …

Aart van Woud 13 augustus 2021 om 17:10

@mark peeters: wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken? Ik stel voor dat je je provocerende posts lekker op Wielerflits.be gaat posten on plaats van hier altijd te proberen een conflict te creëren. Rot op man!

Michelangelo 13 augustus 2021 om 17:21

Plus 1 voor Aart… het lijkt wel of de holle ridder weer terug is in ons midden.

Lalsacien 13 augustus 2021 om 17:39

@Mark misschien moet hij dat maar doen, opzeggen. Dan zal de onderste steen wellicht bovenkomen. Maar welke ploeg wil zijn vingers branden?

Reiger 13 augustus 2021 om 17:52

Plus 2 voor Aart. Mark Peeters. Is dat niet die man die wanneer er rechtstreeks posts aan hem worden gericht, nooit of te nimmer antwoord geeft?

Maillot à Pois 13 augustus 2021 om 22:15

Sorry jongens, maar min 1 voor Aart hier.
Ik vind zelf dat de situaties van Van Aert en Van Wilder totaal verschillend.
Maar het gaat wel allebei om renners in conflict met hun werkgever die vroegtijdig onder hun contract willen uitkomen.
Dus mijns inziens mag Mark aankaarten dat daar anders op gereageerd wordt (en nogmaals, ik kan zelf ook wel een aantal redenen bedenken waarom) zonder een totaal niet inhoudelijke ‘rot op naar je eigen site cq land’ reactie.

Reiger 13 augustus 2021 om 22:34

@maillot a pois Volgens mij heeft het compleet met de voorgeschiedenis te maken dat Mark Peeters deze reactie krijgt. Bij (bijna) ieder ander zou er een normale discussie zijn ontstaan waarbij we het wel/niet eens waren geworden. Dat maakt niet uit. Mark gooit alleen maar fragmentatiebommetjes hier op WF die bestaan uit provocaties, uit NED-BEL tegenstellingen creëren en allerlei andere nietszeggende steekjes. Nooit gaat hij inhoudelijk in op iets zodat in dit geval de bommetjes terugkomen bij hem. En in mijn ogen terecht.

Maillot à Pois 13 augustus 2021 om 23:08

@Reiger
Ik lees hier lang niet alles, maar ik zie geregeld reacties van Mark Peeters die wel degelijk inhoudelijk zijn, zij het afwijkend van de mening van de meerderheid van dit forum.
Voor zijn reacties waar dat niet het geval zou zijn: daar heb je dus moderatoren voor.
In dit geval voldoet de reactie van Mark aan de forumregels, en die van Aart volgens mij niet.

Merzbow 14 augustus 2021 om 02:04

@Panache: “Grootste verliezer lijkt mij uiteindelijk Van Wilder zelf die hoogstwaarschijnlijk uitkomt bij een team waar men weinig kaas heeft gegeten van het rijden voor een klassement.”

Ach, geen enkel probleem hier in België. Stel je voor een Belgische wielrenner die een goed klassement kan rijden in een grote ronde. Dan worden ze bij KBWB compleet gek.

Panache 14 augustus 2021 om 10:16

Je ziet wel wat zaken over het hoofd @Maillot à Pois. Ten eerste post Mark onder mijn bericht de opmerking over het verschillend reageren tussen de case Van Aert en de case Van Wilder, terwijl ik in alle 'Van Aert breekt met Nuyens' topics de boete verdedigd heb (ook na de eerdere vrijspraak). Dus dat geeft al aan dat zijn post op de verkeerde plek geplaatst is. Daarnaast suggereert hij consensus in de Van Aert case, terwijl die consensus er niet is. Als derde suggereert hij dat individuen met twee maten meten, terwijl hij niet onderzoekt of het wel dezelfde personen zijn die de ene keer vóór contractontbinding zijn en de andere keer tegen zijn. Wat Mark doet is enkele losse reacties die hem niet bevallen uit de context halen, deze uitvergroten, deze uitvergroting voorstellen als een of andere algemeen gedragen opinie, om vervolgens te zeggen dat die zelf verzonnen opinie van 'DE wielerflitsers' belachelijk is. Dat is geen normale manier van discussiëren en zeker tegen de huisregels in.

josi 13 augustus 2021 om 15:55

Ik denk niet dat het ooit nog goed gaat komen met die ‘cooperation’ tussen Team DSM en Van Wilder, ook al zijn ze daar nog zo gemotiveerd om hem verder op te leiden. Als een renner duidelijk aanstuurt op een breuk, komt die er uiteindelijk ook. Het is alleen maar de vraag wat voor prijskaartje eraan hangt.

hjjanssen1973 13 augustus 2021 om 16:00

Kemna wil niet nog 1 jaar verder werken met Ilan. Neen, hij wil een uitkoopbedrag van zijn nieuwe werkgever ontvangen.

Groetjesaandevoetjes 13 augustus 2021 om 16:03

Logisch toch? Of zijn contracten niks meer waard?

hjjanssen1973 13 augustus 2021 om 16:24

Logisch inderdaad. Maar stel je voor: je wil van zo’n renner af, en dan zegt een arbeidsjuridisch adviseur “doe maar net alsof je hem leuk vindt”.

Groetjesaandevoetjes 13 augustus 2021 om 16:02

Veel negatieve reacties op team DSM weer, maar wat moeten ze dan doen in dit geval? Elke renner die tegen hun beleid is, zijn gang maar laten gaan? Of elke renner die een keer roept ontevreden te zijn maar te laten gaan, terwijl het contract nog doorloopt? Team DSM heeft een duidelijke, strenge aanpak en renners weten dat als ze bij het team tekenen.

Ik vind ook dat team DSM zichzelf in een moeilijke positie heeft gemanouvreerd door hun eigen aanpak en de interviews van deze week gaven niet de gehoopte duidelijkheid, maar in de zaak doen ze weinig verkeerd lijkt me. Ook niet handig dat Van Wilder dit publiekelijk uit, zorgt alleen maar voor meer frictie. Komt op mij over dat Van Wilder een contractbreuk probeert de forceren, maar gelukkig gaat team DSM hier niet op in. En het zegt ook genoeg dat Kemna aangeeft dat het moeilijk samen te werken is met dat management bureau (waar ook Kamna bij zit).

Scott Sunderland 13 augustus 2021 om 16:30

De DSM ploeg oogst nu wat het het zelf heeft gezaaid.

Handige Harry 13 augustus 2021 om 16:40

Als je jezelf in een positie manoeuvreert dat je zulke “gevechten” met renners moet aangaan dan gaat er iets niet goed.
Dan kan dit wel logisch lijken maar je moet ook kijken naar wat eraan vooraf gaat.

Kijk je kan altijd een renner hebben die gewoon niet in het team past, maar bij DSM zijn het er gewoon veel te veel.
Dat ligt niet enkel aan de renners.

AdZ 13 augustus 2021 om 16:42

@Groetjes,
edit wf: let op je taalgebruik

Denk je nou serieus dat er in het contract van de renners staat dat ze voor de start van een koers niet mogen vragen om de zadelhoogte 2mm aan te passen?

Wie wil in zo'n tiranieke omgeving nog rijden, waar onder het mom van ider zn expertise alle flexibiliteit procedureel wordt doodgeslagen? #deadend

Alexander Vandegroenevallei 13 augustus 2021 om 16:04

UAE zal nog wel wat zakgeld overgehouden hebben.

Voorgeborchte 13 augustus 2021 om 16:05

****-ploeg

Ofwel geef je die jongen de kansen die hij verdient, ofwel laat je hem vertrekken. Wedstrijden afpakken en hem dwingen te blijven schiet niemand iets mee op. Behalve Spekenbrink zijn ego misschien.

peervaneynthoven 13 augustus 2021 om 16:28

van Wilder moet in de spiegel kijken, samen met die manager van hem. Snotneus die nog weinig gepresteerd heeft op topniveau en de verkeerde houding aanneemt v.w.b.t de relatie met zijn werkgever die hem betaalt. Te grote broek aangetrokken met nog heel wat ruimte om te groeien.

Yeez 13 augustus 2021 om 16:47

Ahja, de flauwekul reden “zij betalen”. Moet jij op je werk ook alles maar aannemen en voor derest heel de dag je mond houden? Zo ja, dan heb je het niet best getroffen

MarkPeeters 13 augustus 2021 om 16:55

O ja, het is allemaal de schuld van de renners. Na Marcel Kittel, Warren Barguil, Edward Theuns, Tom Dumoulin, Michael Matthews en Marc Hirschi mogen ook Ilan Van Wilder, Andreas Leknessund en Felix Gall aan het rijtje van “ondankbare renners” worden toegevoegd.

Anton van Valouwe 13 augustus 2021 om 16:33

Zoals eerder gezegd, prima tijdrijder, aardige aanklamper bergop, maar in twee 1-weekse koersjes flink door het ijs gezakt, ondanks het feit dat Arensman zich nog een keertje af liet zakken om hem op sleeptouw te nemen. Veel geschreeuw, weinig wol, snel afscheid van nemen!

Lendilonus 13 augustus 2021 om 16:35

Na die interviews van Dick met Kemna en die Australiër snap ik wel dat je zo snel mogelijk weg wil bij deze enge club. Wat ooit begon als een mooi ambitieus project is een soort circlejerk van management en marketing wappies geworden die vooral veel te veel in zichzelf zijn gaan geloven in plaats van normaal om te gaan met jonge ambitieuze topsporters. Als je niet minimaal 3x per dag richting het altaar van Spekenbrink bidt heb je te weinig cooperation-punten en mag je nergens meer starten.

AdZ 13 augustus 2021 om 16:51

Hele dikke LOL

beppe-saronni 13 augustus 2021 om 21:07

Jij hebt inside information zeker. Ga lekker voor Roglic juichen. Ik zou hem doodgewoon aan zn contract houden en desnoods in wat kleine kermiskoersen laten opdraven.

xistnc 13 augustus 2021 om 22:12

Misschien kun je daar een Discord voor regelen?

Deel Koeper 13 augustus 2021 om 16:41

Alleen al het gebruik van een term zoals “de factor cooperation” zou moeten volstaan om een contract te verbreken.

ZureVla 13 augustus 2021 om 19:51

Mee eens, die uitspraak kan zo in de business lingo bullshit bingo.

Reiger 13 augustus 2021 om 20:19

@Zurevla hahaha topper!

Angelo Pauwels 13 augustus 2021 om 16:47

Naar Deceuninck, terug brommermoatje met REV gelijk bij de junioren.

Man met de hamer 13 augustus 2021 om 16:49

Veel al te gretig commentaar op DSM alhier, maar ik zou persoonlijk die Van Wilder ook niet snel uitnodigen voor mijn voetbalploegje. Ideale gast voor collega dramaqueen Lefevere.

Shinzawai 13 augustus 2021 om 16:57

Wanneer je als ploeg met ambitie naar de Vuelta gaat, is het niet verstandig om renners mee te nemen die een conflict met de ploeg hebben en graag weg willen. Stel dat Bardet voor het podium kan gaan, gaat Van Wilder zich dan wegcijferen in dienst van deze ploeg of zou hij liever zijn eigen agenda volgen? Zulke twijfels moet je niet willen, de kopman moet weten wat hij aan zijn ploeg heeft.

Lendilonus 13 augustus 2021 om 17:40

Eens, nu deze hele affaire zo hoog is opgelopen en deze jongen zo duidelijk rebelleert tegen de ploeg(ondanks dat ik dat heeeel goed kan begrijpen) wil je idd niet het risico pakken dat hij alleen voor eigen rekening rijdt.

Dolfy 13 augustus 2021 om 17:28

Zou grappig zijn als hij volgend jaar een verlengingscontract tekent omdat het begint te lopen… :)

Koers 13 augustus 2021 om 17:57

Ach de Vuelta is toch veel leuker vanaf de bank

jooprioolpijp 13 augustus 2021 om 18:17

:-) Zekers, ik moet er niet aan denken, bij die hitte al die bergen en al die kilometers.

Pole Pole 13 augustus 2021 om 17:59

Ik krijg hier een eng Oost-Duitsland gevoel van.

Kosmonaut 13 augustus 2021 om 18:30

Duidelijk een bericht om de boel (nog verder) op de spits te drijven. Ik zou als ik Spekenbrink was deze knaap nu al helemaal aan zijn contract houden. Gaat een mooie boel worden als straks iedereen die bij zijn ploeg weg wil gewoon dit soort gedrag gaat vertonen en dan kan vertrekken. Contracten zijn er niet voor niets en wie zijn reet brand moet op de blaren zitten. Je hebt tenslotte zelf getekend voor meerdere jaren.
Hoop dus dat ze bij DSM gewoon hun poot stijf houden en hem aan zijn contract houden, dan heb je wellucht niks aan die knaap volgend jaar maar ach, dit seizoen was het ook niet veel bijzonders.

Michelangelo 13 augustus 2021 om 19:10

Dat zou ook mijn aanpak zijn… gewoon een voorbeeld stellen, jammer als je toevallig dat voorbeeld bent.

En het gaat uiteindelijk over het uitdoen van nog 1 seizoen. Dan is ie op zijn 22 einde contract. Voor de meeste wielrenners begint het profbestaan dan pas.

AdZ 13 augustus 2021 om 22:37

Hoe lang duurt t nog, voordat t prachtige project van DSM ontploft? Ik gok deze winter al…

Ivanoviclover 13 augustus 2021 om 18:54

De factor cooperation. Want samenwerking is een te moeilijk woord?

Anton van Valouwe 13 augustus 2021 om 19:36

Goed punt, wellicht kan v. Wilder dat meenemen in zijn klaagzang.

Panache 14 augustus 2021 om 10:56

Het interview was toch in het Engels? Zou dan raar zijn om het woord samenwerking te gebruiken. Waarschijnlijk heeft Nico Dick de Engelse uitdrukking laten staan omdat er geen Nederlandse vertaling is die de precieze lading dekt.

Headlines

Materiaalzone

Populair