Huub Duyn start niet in slotrit Eneco Tour

zondag 16 augustus 2015 om 11:01
Huub Duyn start niet in slotrit Eneco Tour

Huub Duyn (links) - foto: Marcel Koch

Roompot Oranje Peloton zal de slotetappe in de Eneco Tour met zeven man starten. Huub Duyn is achtergebleven in het hotel. Dit meldt de renner zelf op Twitter.

“Geen fijn gevoel, je ploeg te horen vertrekken vanuit je hotelkamer”, schrijft Duyn. “Maar m’n lichaam doet even niet mee. Herstellen en nieuwe doelen stellen!”

Van de 23 Nederlanders die aan het vertrek stonden van deze Eneco Tour, is Duyn de derde landgenoot die Geraardsbergen niet zal halen. Albert Timmer (Giant-Alpecin) stapte met een breukje in de pols af in de derde etappe. Jens Mouris (Orica-GreenEDGE) haalde gisteren de finish in Houffalize niet.

Dit artikel delen:

11 Reacties

nickdt 16 augustus 2015 om 11:03

Zonde voor Roompot. Duyn was de man voor mij voor een ontsnapping vandaag.
Edit redactie: Klopt. Aangepast.

Verweggistan 16 augustus 2015 om 11:15

Duyn eindigde gisteren al als een van de laatste, terwijl hij er nog aardig goed voorstond.

Delamauser 16 augustus 2015 om 11:24

Ik vind Roompot tegenvallen eigenlijk het hele seizoen al. Hoogerland en De Maar vallen tegen, maar ook de Kreders.

Het kan uiteraard zijn dat mijn verwachtingen te hoog waren!!

Positief is wel het aantrekken van Weening, die gaan we volgend jaar echt wel zien.

TeamNL 16 augustus 2015 om 11:28

Voor de meeste jongens is het natuurlijk een leerschool maar van de Kreders en de Maar had je zeker wat mogen verwachten.

De prestaties van Hoogerland zijn gewoon triest te noemen. Q

maklukzat 16 augustus 2015 om 11:30

Roompot rijdt dit jaar voor het eerst. Veel talenten moeten nog hardheid opdoen. Dus wat dat betreft kun je ook niet direct teveel verwachten. Oudere jongens hadden voor resultaten moeten zorgen, maar vallen wat tegen. Huub Duyn doet het overigens wel vrij behoorlijk.

vlek 16 augustus 2015 om 11:41

De ervaring die de jongere jongens bij zo’n ploeg op kunnen doen is sowieso een goede zaak natuurlijk. Het seizoen van Lammertink is daar het schoolvoorbeeld van. Huub Duyn valt me van de ‘oudjes’ het meest op in positieve zin, verder stellen er inderdaad nogal wat teleur. Hoogerland uiteraard, maar ook De Maar vond ik met zijn aanvallen altijd een plezier om te zien koersen de laatst jaren. Dit jaar had hij volgens mij wel ergens een uitschieter, maar verder heb ik hem amper in beeld gezien.

Vampenka84 16 augustus 2015 om 14:14

Dat is een fikse tegenvaller voor Roompot, etappe van vrijdag naar Geleen reed Duijn ook weer met de beste mee. Zou niet weten wie het nu moet doen voor Roompot.

Paul Urbach 16 augustus 2015 om 14:20

De gebroeders Kreder rijden toch al jaren geen deuk in pakkie boter. en dat bombarderen van Hoogerland in een soort cultheld slaat ook nergens op. die jongen is goed gepraat op zn aanvalslust jaren terug, en het prikkeldraad incident maar reed daarvoor eigenlijk ook nooit een fatsoenlijke uitslag.

GROCERY 16 augustus 2015 om 16:40

Mis management van ROOMpot om Hoogerland boven Thomas dekker te verkiezen. Dekker is toch een jongen die bijvoorbeeld top 20 kan rijden in een Amstel. Dit zie ik Hoogerland nog niet zo snel doen..

xistnc 16 augustus 2015 om 16:45

Voor Roompot is het NK Waterfietsen van komende week, tijdens SAIL, op dit moment het belangrijkst.

Vampenka84 17 augustus 2015 om 04:10

Haal toch gewoon die Dekker!! Ik snap het niet hoor. Zo’n klasbak die laat je toch niet lopen, haalt complete niveau van de ploeg omhoog en kan absoluut voor overwinningen zorgen.

Headlines

Materiaalzone

Populair