Hongerige Gilbert keert eind september terug bij The Wolfpack

Hongerige Gilbert keert eind september terug bij The Wolfpack

foto: Marcel Koch

donderdag 13 september 2018 om 15:27

Philippe Gilbert is veel sneller dan verwacht hersteld van zijn gebroken knieschijf. Hij liep de kwetsuur op bij zijn gedenkwaardige val in de Tour de France, toen hij in een afdaling een bocht miste en het ravijn werd ingeslingerd. De 36-jarige toprenner keert eind september tijdens de GP d’Isbergues terug in het shirt van Quick-Step Floors, meldt ze in een persbericht.

De Waalse veelvraat geeft zijn eigen torenhoge ambities de ‘schuld’ van zijn snelle herstel. “Experts zeiden dat de blessure er niet goed uit zag. Dat het mijn revalidatie lang ging duren en sommigen zeiden zelfs dat mijn seizoen over was, dat ik me moest focussen op 2019. Ik wilde het niet horen en wilde hun ongelijk bewijzen. Ik heb dag en nacht keihard gewerkt aan mijn herstel. En dat bedoel ik letterlijk: ik ben ’s nachts opgestaan om te beginnen met oefeningen.”

Gilbert verbleef uiteindelijk slechts twee dagen in het ziekenhuis. “Ik heb al het materiaal gehuurd wat ze daar gebruiken voor mijn herstel. Daarmee heb ik thuis mijn eigen herstelcentrum gebouwd, waardoor ik in een relaxte omgeving terecht kwam en mijn eigen team om me heen had. Dat is erg belangrijk voor mijn comeback geweest. De eerste dagen had ik veel pijn, maar na een week kon ik al twee en een half uur trainen. Vorige week deed ik voor het eerst een serieuze inspanning zonder pijn.”

De Quick-Step Floors-renner hoopt met nog een aantal trainingen klaar te zijn voor zijn rentree in de Franse eendagskoers. Daarna focust hij zich op de Tour of Guangxi en de finale van Hammer Series in Hong Kong. “Ik kan niet in woorden uitleggen hoe blij ik ben dat ik dit seizoen nog in actie kom. Ik ben erg ambitieus en ik wil koersen winnen. Zo werkt het nu eenmaal in mijn hoofd. Mensen kunnen me voor gek verklaren, maar dit is mijn mentale drive. Ik wilde zo snel mogelijk terugkeren, against all odds.”

Een motard helpt Gilbert uit het ravijn tijdens de Tour – foto: ASO

Dit artikel delen:

25 Reacties

LucasR 13 september 2018 om 15:38

Over flahutes gesproken!

Marcel1112 13 september 2018 om 15:40

“The wolfpack”, toch wel kinderachtig jezelf zo’n bijnaam aan te meten.

Sebas 13 september 2018 om 15:53

Waarom dan? Toffe bijnaam (al is dat subjectief) voor ambitieuze veelvraten. Past daarnaast perfect bij hoe sterk deze ploeg in de breedte presteert. Mannen die bij een andere ploeg misschien niet structureel individueel kunnen uitblinken, maar door de sterkte van deze ploeg wel een finale naar hun hand kunnen zetten.

Marcel1112 13 september 2018 om 16:04

Wolven zijn laffe beesten, vergelijkbaar met hyena’s. Maar jezelf als groep een bijnaam geven lijkt me meer iets voor een groepje tieners of domme voetbalsupporters.

kielabokki 13 september 2018 om 16:17

Volgens mij iets dat je lekker inside moet houden. Zal vast in meer ploegen gebeuren, en weet ik wat voor rituelen nog meer. Het zal vast werken voor het groepsgevoel en dat soort onzin. Beetje we against the world, als je er vatbaar voor bent.

Maar heej, hoeveel overwinningen al dit seizoen? Dus https://www.youtube.com/watch?v=fJNCBEoaQl4

Marcel1112 13 september 2018 om 16:21

Het staat zelfs op de team bus van QS. En het kan nog erger:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/patrick-lefevere-overweegt-nieuwe-naam-wolfpack-quick-step/

EddyB1958 13 september 2018 om 18:10

Bij ons zit er een koppel Naya en August in de Leopoldsburg bossen,het oude militaire domein. Naar het schijnt krijgen die dagelijks vers spek uit de Jumbo. Nu ja ik vind die bijnaam of nickname,zoals ze nu zeggen,ook onnozel. Maar het is wel een mooi dier.

Kraanwater 13 september 2018 om 16:32

Vind het ook een beetje onder de categorie ‘de cobra’ van Riccardo Ricco vallen

Jappert 13 september 2018 om 16:34

Snap niet dat mensen zich daar aan storen. Als die jongens dat een toffe naam vinden lekker laten doen toch?

Wolven laffe beesten noemen doet wel een beetje pijn in m’n hart maar laten we er maar geen Flora & Fauna forum van maken ;)

Tommetjen 13 september 2018 om 16:38

Getuigt alleen maar van een goede teamgeest. Altijd dat zure commentaar. Dit team straalt onverzettelijkheid en gretigheid uit. Een bijna Amerikaanse sportmentaliteit. Ik houd er wel van.

Grote klasse ook van Gilbert om zo snel weer fit te geraken. Vergt een enorme wilskracht.

SoloSlim 13 september 2018 om 16:56

Sterk van de Phil.. hopelijk krijgt hij geen serieuze weerbots.

Btw, als ik zijn mededeling lees, neemt Gilbert nergens “the wolfpack” in de mond. Dus waarom kritiek erop?

Marcel1112 13 september 2018 om 17:01

Titel niet gelezen?

EddyB1958 13 september 2018 om 18:14

Alleen de titel gelezen?

Marcel1112 13 september 2018 om 18:50

Titel irriteert mij mateloos. Gilbert is één van mijn favoriete renners.

kielabokki 13 september 2018 om 17:04

Persbericht, laatste zin. Maar ver gezochte titel idd.

Magikdatzeggen 13 september 2018 om 17:45

Laten we inderdaad ophouden met flauwe namen als Wolfpack.

Mwielerfan 13 september 2018 om 18:56

Ik vind het een stuk leuker dan jouw flauwe bijnaam. Weet je ook zo weinig van wielrennen terwijl je dat gênant genoeg niet zelf beseft, zoals mart smeets waar je naam naar verwijst?

Joachim 13 september 2018 om 17:53

Wat een karakter heeft die Gilbert. Op die leeftijd ga je toch weinig renners vinden die nog zo gemotiveerd zijn als hij.

EddyB1958 13 september 2018 om 18:28

In de Vuelta rijdt er ene rond, die nog twee jaar ouder is,en waarvan iedereen dacht,dat hij na zijn val vorig jaar in Düsseldorf ,de fiets aan de haak zou hangen.

Sunnyweb 13 september 2018 om 18:07

Rare titel. Ik visualiseer nu Gilbert ergens met een gepikte kip in zijn bek door de Ardennen heen rennen met een pack jagers achter hem aan. Met hongerige wolven loopt het meestal wel slecht af :-)

tendam 13 september 2018 om 20:02

“The wolfpack” hebben ze overgenomen uit de Amerikaanse sportwereld, om een teamgevoel te creëren. Het werkt blijkbaar, als websites als Wielerflits het klakkeloos overnemen. Dat kun je Quickstep niet verwijten.

Marcel1112 13 september 2018 om 20:30

Natuurlijk kun je het QS verwijten. Zoals al eerder aangegeven staat het al met grote letters op hun team bus en overweegt Lefevre het team er zelfs naar te vernoemen. Deze trends uit de VS waar teams als Warriors, Knights,Angels etc gebruikelijk zijn zie ik liever niet in de wielersport.

Jacco van Stierop 13 september 2018 om 23:21

Waarom gebrekkig vertaald citeren uit het Engelstalige persbericht van de ploeg als er ook een Nederlandstalige versie is?

EddyB1958 13 september 2018 om 23:58

Ja maar dat is geen echt Nederlands Nederlands,dat is Vlaams Nederlands…

Wheely 14 september 2018 om 00:37

“De Waalse veelvraat”

Is het nou een wolf of een veelvraat?