Hoeveel miljoen is Remco Evenepoel waard op de transfermarkt?

woensdag 28 september 2022 om 14:25
Hoeveel miljoen is Remco Evenepoel waard op de transfermarkt?

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel staat hoog op het lijstje van INEOS Grenadiers. Dan zal de Britse ploeg de kersverse wereldkampioen wel moeten wegkopen bij Quick-Step-Alpha Vinyl. Evenepoel heeft nog een doorlopend contract tot eind 2026 bij Patrick Lefevere, en dat zou dus afgekocht moeten worden. Maar hoeveel geld is Remco Evenepoel op dit moment waard? We zijn benieuwd naar jouw mening. Geef in onderstaande poll jouw mening door. In de reacties kan je erover discussiëren.

Castelli


Dit artikel delen:

56 Reacties

lo squalo dello Stretto 28 september 2022 om 15:07

Wat een rare poll; wat is dit voor een website geworden eigenlijk? Idem al die artikelen de voorbije dagen over VDP en ook de discussie BE vs NL uitlokken (Kopecky, Evenepoel,…)

10
Brabander 28 september 2022 om 16:40

De duimpjes omhoog voor geweldsverheerlijkende reacties niet te vergeten ;)
Maar ik zit dit ook met stijgende verbazing te aanschouwen hoor

-3
Explorer 28 september 2022 om 16:06

Kom ik reageer ook: voor de clicks en voor de sponsors van de site.
Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende poll.
Doe dan nog een artikel over vdPoel.
Kom mensen ik wil graag 20 duimpje omhoog, of meer! Dat ben ik toch wel waard….???

5
Posterix 28 september 2022 om 16:08

Je moet je mogelijkheden blijven “exploren”. Mooie poging dit iig!

2
Romāns Vainšteins 28 september 2022 om 14:45

Oneindig triljoen + 1 staat er niet bij en vul in welk bedrag hij jou betalen moet om überhaupt te mogen fietsen ook niet. Wat is dit voor poll?

3
Mooie Sjors 28 september 2022 om 14:46

Het eerste wapenfeit van Nico zijn vervanger? :)

1
Krist The Vanma 28 september 2022 om 14:49

En wij natuurlijk allemaal weer zo stom om te reageren en extra clicks te genereren. Maar goed, ik gun ze het wel. Het is hier tenslotte allemaal gratis.

2
Wheely 28 september 2022 om 15:15

Ik heb er in ieder geval erg om moeten lachen en dat voor gratis!

1
Brabander 28 september 2022 om 16:38

Dit moet toch wel de meest vreemde poll zijn die ik hier ooit voorbij heb zien komen

-1
Massimo Bataille 28 september 2022 om 15:15

Is inderdaad een redelijk belachelijk artikel/poll, maar kijk we reageren toch, dus het bereikt zijn doel.
Uiteindelijk is het simpel, contract tot 2026 (dus nog 4 jaar). Ik weet natuurlijk zijn loon niet, maar ik zou schatten rond de 1 à 1,5mil per jaar. Wss ligt er een verbeterd contract klaar na zijn winst in Vuelta+WK.
Simpel rekenen zegt: 4x 1à1,5mil dus 4à6mil om zijn huidig contract af te kopen.

Wat hij dan zal verdienen bij INEOS ( of bij eventueel verbeterd contract nu bij Quickstep) is enkel voer voor speculeren.
Enige dat ik denk: laten we niet beginnen met transfers te doen in wielrennen, het heeft het voetbal niets positiefs bij gebracht. Laten we contracten respecteren

2
Koers 28 september 2022 om 15:38

Het gaat er toch niet alleen om wat hij nu krijgt, maar wat hij voor de ploeg en sponsoren waard is. Als sponsorcontracten vernieuwd moeten worden en ze denken dat hij de komende 4 jaar 10 miljoen waard is (en sponsoren willen dat er voor betalen), en het salaris over die 4 jaar is 6 miljoen, dan is een afkoopsom van alles boven de 4 miljoen ‘winst’. En eigenlijk moet je dan ook nog rekening houden met een eventueel waardeverlies van andere renners die meer aan de kant staan (zoals Fabio) zodat Remco knechten mee krijgt.

1
Massimo Bataille 28 september 2022 om 16:55

De waarde van Remco hangt zekers niet vast aan zijn huidig contract. En voor Quickstep zal hij vast meer waard zijn dan zijn huidig loon.
Maar qua transfermarkt (in het wielrennen) is het zeer simpel. Als REV zijn contract afkoopt (dus loon x jaren contract), dan is hij een vrije renner. En aangezien hij dit geld niet heeft wordt dit vaak door de nieuwe ploeg betaald (INEOS of andere) en kan dit dus als ’transfergeld’ gezien worden. En dit is waar de poll om gaat.

Voor mij is zijn publicitaire waarde voor het team en huidige/toekomstige sponsoren ook zeer hoog (was al in de Lage landen, nu ook globaal). Dit zal vast enkele miljoenen waard zijn. Daarmee dat ik ook snel een verbeterd contract verwacht van Lefevere om hem in de ploeg te houden.

0
Marcus Aurelius 29 september 2022 om 16:33

Eens kijken als jij ergens het dubbel kan verdienen hoe lang je nog blijft bij je huidige baas. Zelfs met je contract van onbeperkte duur … Een contract van bepaalde duur eindigt TEN LAATSTE op de opgenomen datum in het contract. Een verbreking van een arbeidscontract is onderhevig aan de wetgeving van het land waar het contract werd afgesloten, België dus, en de geldende Europese wetgeving. Alle clausules die je erin ploft zijn ondergeschikt aan de wetgeving. p.s. De vergoeding die Wout moest betalen voor het verbreken van zijn contract was één jaar loon, een vonnis dat al eerder werd uitgesproken.

0
Panache 28 september 2022 om 15:59

Op zich een interessante wending. Evenepoel is dus te koop, dat had ik niet verwacht. Hoe weet ik dat hij te koop is? Heel eenvoudig: Lefevere onderhandelt wederom via de pers en dan weet je hoe laat het is. De prijs wordt op die wijze opgedreven, of andere teams worden wakker geschud om mee te bieden. Ik heb in de poll 4 miljoen ingevuld, dat lijkt mij een realistisch bedrag voor iemand in de regenboogtrui en een potentiële uitdager voor Vingegaard en Pogacar in de Tour. Voor Evenepoel zou dit bovendien een geweldige kans zijn, immers ben je op die wijze verzekerd van de meest professionele ondersteuning richting én binnen een grote ronde. Daar bovenop heb je een concurrent minder, omdat je als kopman van Ineos niet strijdt tegen de kopmannen van Ineos.

2
Gr.R. 28 september 2022 om 16:15

Lefevere heeft zich gerealiseerd dat hij geen ploeg bij elkaar kan krijgen die kan meestrijden om de overwinning in de Tour de France. Qua rijders niet en qua ondersteuning niet. En dat hij dus Evenepoel niet tevreden kan houden, op de langere termijn. Hij kiest eieren voor zijn geld en gaat met een bak geld doen verder met doen waar hij heel goed in is. (klassiekers/sprinten).

0
11 na 11 28 september 2022 om 17:34

4 miljoen euro is sowieso te laag. Hij ligt nog 4 jaar onder contract en verdient meer dan 1M per jaar ga ik van uit. Als je dus éénzijdig het contract afkoopt (elk individu met een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur kan dit) wil dat dus zeggen dat je al op een hoger bedrag uitkomt. Je dient dan de termijn te vermenigvuldigen met het salaris. Stel dat Evenepoel 1.5M verdient, dan kom je dus al op 6M uit en dat is wanneer je het wil forceren. Als je Lefevere ten vriend wil houden, dan onderhandel je dat bedrag en zal het eerder meer worden dan minder.

0
Panache 28 september 2022 om 17:48

Het bedrag is geen calculatie 11 na 11. Er zijn drie partijen en alledrie willen ze iets. Indien Ineos/Lefevere tevreden zijn met een bepaald bedrag en Evenepoel is tevreden met zijn nieuwe arbeidscontract dan komt het rond (of dat transferbedrag nu 2, 4, 6, 8 of 15 miljoen is). Die rekensommetjes van jou spelen vooral bij een arbeidsconflict (zoals Van Aert en Sniper Cycling). In deze situatie, mits drie partijen een overgang zien zitten, is slechts de vraag bij welke voorwaarden alle partijen tevreden zijn. Soms kan dit heel makkelijk en vlotjes gaan (vooral bij een gedeeld belang).

-1
11 na 11 28 september 2022 om 17:10

Ik wou 7.523.751 en een halve euro stemmen. Maar dat staat er dus niet bij.

Ik denk dat het officieel is. Het niveau hier is gezakt tot onder dat van wielerkrant.be. Ook al heb ik nooit heel hoog opgelopen met Wielerflits, dat is iets wat ik niet had zien aankomen. Maar zo zie je maar. Met wat hard werk en toewijding kan je alles bereiken.

2
Brabander 28 september 2022 om 17:33

Gaat inderdaad wel rap hè. Met dit als voorlopig ‘hoogtepunt’ toch wel

1
Mooie Sjors 28 september 2022 om 14:38

Lol @ poll. Meer dan 25 miljoen euro?? :D

1
Krist The Vanma 28 september 2022 om 14:39

Lekker, die bijkomende uitleg waarop we ons moeten baseren… met afkoopsom, loon, duurtijd, per jaar…?

1
Mooie Sjors 28 september 2022 om 14:41

Zou denken jaarlijks salaris. Maar met Poga op 6 als grootverdiener begrijp ik de bedragen niet zo goed. :D

0
Krist The Vanma 28 september 2022 om 14:48

Verdient Pogacar 6 miljoen per jaar?
Dat is natuurlijk ook afhankelijk voor hoelang het contract loopt.
Ik zou zeggen 20.000.000 voor de komende 5 jaar, zonder mogelijkheid om open te breken.

0
Sies 28 september 2022 om 14:59

@mooie sjors met Froome 5 miljoen per jaar snap ik de bedragen dan weer wel! ;)

0
Mooie Sjors 28 september 2022 om 15:02

Hehehe.

Ik zie nu ook de toevoeging 'Evenepoel is onbetaalbaar, niet te koop', het wordt hier steeds komischer. ;)

1
Marlin 28 september 2022 om 15:08

Ik vermoed dat het gaat om de afkoopsom. Daarom wordt ook de transfertmarkt vermeld. De transfertsom dus. Net zoals bij voetballers. Hoeveel een renner nadien gaat verdienen (basisloon, bonussen….) lijkt me minder relevant. Van Aert bijvoorbeeld verdient (al jaren) minder dan een aantal andere toppers, hoewel hij qua prestaties en uitstraling die andere toppers minstens evenaart. Al wordt zijn loon vanaf volgend seizoen wel stevig verhoogd. Nog steeds minder dan de extreem hoge en onterechte bedragen die “lang vergane gloriën” Froome en Sagan verdienen. Maar met de bonussen erbij, zal dat wel meevallen voor Van Aert. Evenepoel dan. Zolang die bij Lefevere blijft, zal hij heel wat minder basisloon verdienen dan veel andere renners. Want het jaarlijks startbudget van Lefevere ligt een stuk lager dan bij de andere topploegen. Maar dat zal ruimschoots goedgemaakt worden door de bonussen en de reclame-inkomsten. Toen Gilbert, toen hij in de herfst van zijn loopbaan kwam, naar Lefevere trok, voor een matig basisloon, werd daar nogal spottend over gedaan. Alleen had hij wel stevige bonussen onderhandeld. Dat bleek uiteindelijk een win-win situatie te zijn geweest. Met de wortel voor de neus zorgde Lefevere voor extra-motivatie. Daarenboven hoefde Lefevere enkel zwaar te betalen nadat Gilbert gepresteerd had (o.m.winst in de Driedaagse De Panne, RvV, Roubaix, Amstel, twee ritten in de Vuelta en vele ereplaatsen) . Bij Evenepoel zien we een gemengd systeem. Een meer dan behoorlijke basisvergoeding, en stevige bonussen. Die Evenepoel al van bij zijn debuut in 2019 (Ronde van België, Clasica, EK tijdrijden) heel wat extra’s opbracht. Wat hij dit seizoen al aan bonussen zal verdiend hebben, is allicht nauwelijks voor te stellen.

1
Netraam 28 september 2022 om 15:14

E.e.a. natuurlijk ook met persoonlijke sponsoren. Volgens mij is het bedrag dat Red Bull bijvoorbeeld betaald bij Van Aert niet meegeteld, terwijl het handje dat Sportful en Specialized Sagan toeschuiven wel meegenomen wordt.

2
Krist The Vanma 28 september 2022 om 15:21

Vinden jullie dat eigenlijk kunnen, dat WVA met een RedBull helm rondrijdt, en de rest van JV met de ploeghelm? En dat mag blijkbaar van de UCI…

0
Polleke 28 september 2022 om 15:57

Ik voel de volgende poll aankomen…

1
Romāns Vainšteins 28 september 2022 om 16:15

Ik vind die helm van van Aert een schandvlek en kan niet wachten tot ze hem van hem afpakken.

-4
Brabander 28 september 2022 om 16:41

Polleke ziet het volgende polleke aankomen :)

-1
horsm 28 september 2022 om 16:47

Pfff… wel heel hoog clickbait gehalte vandaag…

1
Johnnie Doe 28 september 2022 om 17:47

Wat de gek ervoor geeft.

1
Limal 28 september 2022 om 18:07

Voor één keer moet ik Nico Dick tegenspreken. Die zei namelijk gisteren in een reactie dat we ons om WF geen zorgen moeten maken, dat het inhoudelijk nog steeds de goede kant uit gaat. Pfff…

1
Dveck 28 september 2022 om 15:58

11 miljoen gestemd, snap niet waarom vrijwel niemand anders dat doet. lijkt me een zeer logisch getal, toch!?

0
lo squalo dello Stretto 28 september 2022 om 16:05

Haha inderdaad dat gevoel had ik ook

-2
Posterix 28 september 2022 om 16:04

Ik mis een optie: “Er zou geen geld neergeteld moeten worden voor wielrenners. Een contract ontbinden met wederzijds goedvinden is tot daaraantoe, maar een transfersom van buitenaf om die contractbreuk te bespoedigen is een brug te ver.”

0
Panache 28 september 2022 om 16:09

Een contract ontbinden met wederzijds goedvinden = transfersom.

3
Posterix 28 september 2022 om 16:14

Ik bedoelde eigenlijk meer tussen renner en ploeg, zoals bij DSM nogal eens gebeurd is.
Waar die renner vervolgens naartoe gaat is dan weer tussen renner en nieuwe ploeg. De nieuwe ploeg zou zich niet moeten mengen in het ontbinden van het oorspronkelijke contract. Dat gaat mij teveel op de voetballerij lijken.

0
Massimo Bataille 28 september 2022 om 17:04

Er is nog een verschil tussen:
contract ontbinden: beide partijen zeggen het contract op in overleg – zoals idd bij Sunweb/DSM gebeurd is.
Contract afkopen – waarbij renner zichzelf vrij koopt om daarna nieuwe ploeg te kiezen. Hierbij betaalt de nieuwe ploeg vaak deze som (of deel ervan) – zoals Boonen, S.Bennett en Wiebes

1
YogiBear 28 september 2022 om 16:14

Ik had eigenlijk een artikel met een inhoudelijke beschouwing verwacht. En daaronder wellicht een poll.

0
Pizzi 28 september 2022 om 16:58

Twee zakken friet.

0
Edwin Jansen 29 september 2022 om 10:51

Wat de gek er voor geeft.

0
vlaamse ardennen 29 september 2022 om 11:18

Vijf euro

0
Marcus Aurelius 29 september 2022 om 13:31

Eén miljoen pakweg, zijn jaarloon, meer is het niet volgens de wet. Alles wat QS meer kan puren, gaat in se af van het loon van Remco … als het totaalpakket zijn marktwaarde is. Het eerste jaar had hij een loon van nog geen 100.000, dan een paar honderd duizend, en enkel het laatste jaar hebben ze hun portemonnee open getrokken. Het is Remco die geïnvesteerd heeft in QS ipv andersom. Hij kon in 2019 al voor het tienvoudige naar Ineos … Het kan ook wat meer worden maar dat hangt af van … het hof van cassatie, mocht deze Nuyens gelijk geven in zijn zaak tegen Van Aert, en er een vonnis komt dat er ook een verbrekingsvergoeding moet betaald worden op de bonussen. Dat die zottigheid in het voetbal van grote transfers blijft duren hangt niet af van de wet maar van de deals die zij onderling sluiten. Een systeem dat zij zelf in stand houden.

0
Ypuh 29 september 2022 om 15:37

Denk dat je moet kijken naar het totale budget van Quick Step. Dat zal een miljoen of 15-20 zijn? Als je Evenepoel verkoopt en daarmee (samen met de langlopende contracten van Speci, QS en Soudal) de komende 5 jaar rond bent, dan is dat een mooie deal.

Ik heb 12 miljoen gestemd. Al kan Evenepoel dat misschien wel aan extra inkomsten aantrekken, een groot deel daarvan zijn ze ook direct weer kwijt aan zijn salaris. Meer dan dat lijkt me niet realistisch of rendabel. Zelfs 12 miljoen is erg hoog gezien het budget, maar stelt de toekomst van de ploeg wel direct veilig.

Verder ben ik van mening dat ze hem nu niet moeten verkopen natuurlijk. Ben geen fan, maar het is toch een fantastische Belgische renner in een Belgische ploeg. Voor elkaar gemaakt gaat me wat ver, maar Levefre is er duidelijk in z'n nopjes mee en Remco net zo'n extrovert als hij is.

0
Marcus Aurelius 29 september 2022 om 16:03

De reden waarom ze aan Evenepoel zitten te peuteren is net omdat er quasi geen transfersom moet worden betaald. Dat maffia gedoe van het voetbal is nog niet doorgedrongen tot het wielrennen. Hoop en al pleeg je contractbreuk, wat een naam, hoeveel zouden er alle dagen niet beginnen bij een andere werkgever die een contract van bepaalde duur hebben … ?

0
Grote Plateau 28 september 2022 om 15:48

Poll is een beetje de weg kwijt.

-1
Polleke 28 september 2022 om 15:58

Zijn klein broertje echter…

0
Brabander 28 september 2022 om 17:53

Misschien een wekelijks iets van maken:
Hoeveel is Sebastian Reichenbach waard?
Hoeveel is Otto Vergaerde waard?
Hoeveel is Andrey Zeits waard?
Et cetera

-1
Dikke Kater 28 september 2022 om 19:56

Hierbij van mij ook een click.
Geen dank.

-1
Gerard Dekker 28 september 2022 om 20:44

Het kan wel leuke situaties geven. Stel dat Remco voor een afkoopsom van E6 miljoen naar Ineos vertrekt. Want dat kan. QS bedingt ook een doorverkooppercentage van 20%. So far so good.

Om toch maar lekker in voetbaltermen te blijven wordt ook afgesproken dat de afkoopsom nog met maximaal 4 miljoen kan gaan stijgen wanneer hij de komende 4 jaar een grote Ronde wint.

Dat is een leuke….

In bijna 90% van de koersen doet zowel Ineos als QS mee. Zeker in de grote rondes.
Omdat er voor QS nog wat extra’s in het vat zit wanneer Ienos renner REV eerste wordt, zou je kunnen beleven dat QS als een bezetene voor Ineos renner REV gaat rijden om zo die extra afkoopsom binnen te harken.

Liever niet aan denken…

-1
Romāns Vainšteins 28 september 2022 om 16:16

Hoeveel zou de marktwaarde van van der Poel gezakt zijn afgelopen weekend? 2 miljoen?

-4
Polleke 28 september 2022 om 16:22

Voor Deceuninck zou het qua uitstraling en exposure zo maar kunnen…

0
Brabander 28 september 2022 om 16:42

Dat zou een mooie poll zijn voor artikel 728 over MvdP :)

-2
Klootje Kriekeljon 28 september 2022 om 17:04

Ik zou graag lezen wat je belachelijker vindt, NFT’s of dit soort polls.

-1

Headlines

Populair

Materiaalzone