Hodeg: “Als ik kan sprinten, hoor ik bij de besten”

donderdag 29 juli 2021 om 15:49
Hodeg: “Als ik kan sprinten, hoor ik bij de besten”

foto: Cor Vos

Álvaro José Hodeg heeft zijn ploeg Deceuninck-Quick-Step bedankt voor de hulp tijdens de eerste etappe van de Tour de l’Ain. De rappe Colombiaan trok in de openingsrit naar Bourg-en-Bresse aan het langste eind in de massasprint. “Dankzij de ploeg zat ik goed geplaatst”, vertelt hij na afloop.

De Tour de l’Ain is voor Hodeg zijn eerste wedstrijd sinds de Ronde van Zwitserland. De ritzege betekent ook zijn eerste overwinning van 2021 in een UCI-wedstrijd. “Zonder mijn ploeggenoten was het niet mogelijk om de laatste 300 meter zo te kunnen sprinten. Ik denk dat ik heb laten zien waartoe ik in staat ben”, zegt Hodeg.

Hij rekende in de sprint af met Nacer Bouhanni en Bryan Coquard. “Ik heb laten zien dat als ik mijn sprint kan rijden, ik bij de besten hoor”, is hij overtuigd. “Dat komt ook omdat de ploeg mij perfect in positie bracht. In de finale bleef ik kijken naar de finish en daarom ben ik heel blij dat ik het gehaald heb.”

Hodeg beschikt bij Deceuninck-Quick-Step over een aflopend contract. Begin juli werd hij nog gelinkt aan UAE Emirates.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Turtlehead 29 juli 2021 om 15:54

Overdrijven is ook een vak. En niet gelost worden voor hem vaak een hele uitdaging. Maar proficiat.

Yeez 29 juli 2021 om 15:55

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het afgelopen jaar heb ik hem meer zien boksen op de fiets dan sprinten, dus wat bescheidenheid zou oo zijn plaats zijn

Michelangelo 29 juli 2021 om 16:22

Die jongen heeft te vaak bij Evenepoel op de kamer gelegen denk ik. Als je dit soort grote woorden uitbraakt nadat je je eerste prijsje van het seizoen hebt gepakt als sprinter van het grote DQS, dan denk ik dat iemand die jongen even wat realiteitszin moet bijbrengen. Iets in de trend van “het is wel in Frankrijk maar het is niet de Tour de France” of zo.

Misschien dat sommige wielervolgers kicken op deze vorm van zelfbewustzijn, maar ik zie toch liever praatjes die in verhouding staan tot de prestaties.

Peet Gute 29 juli 2021 om 16:26

Wat heeft Evenepoel hier weer mee te maken, trouwens Remco heeft in zijn korte loopbaan al meer gewonnen dan 99% van de huidige renners in gans hun loopbaan ooit zullen bereiken. Een zieleknijjper kan wel eens helpen voor zo’n obsessie.

Kopinkas 29 juli 2021 om 16:40

Hij benadrukt toch net dat het dankzij de ploeg is dat hij überhaupt aan sprinten toekwam?
Net zoals Cavendish dat deed in de Tour en ook daar was ook niets gelogen: zonder de DQS-leadout was Cav met lege handen terug naar huis gekeerd…

ProfrondeZevenbergen 29 juli 2021 om 16:41

Je begint idd langzamerhand wel een beetje vervelend te worden met je Evenpoel obsessie.

Fast Freddy 29 juli 2021 om 17:16

Valt wel mee hoor

Mirra 31 juli 2021 om 12:59

Altijd Remco erbij betrekken. Stiekem supeefan?

Fast Freddy 29 juli 2021 om 17:15

De toevoeging dat hij bij de besten hoort getuigd van weinig realiteitszin. Iedere B-sprinter kan winnen met een leadout van DQS. Ze hebben de trein al jaren goed op de rit. Uitzonderingen daar gelaten en dan wordt er gelijk minder gewonnen. Zie Champs Elysees

Murcia 29 juli 2021 om 17:30

Aan zelfvertrouwen schort het niet maar Hodeg is gewoon blijven steken op een te laag niveau. Kan misschien bij een nieuwe werkgever schitteren maar juist de bij DQS vertrekkende sprinters hebben het zwaar en dat zijn dan al de succesvolle jongens.

Aart van Woud 29 juli 2021 om 17:32

Misschien goede aanwinst voor een Pro continentale ploeg. Voor de world tour vind ik hem te licht.

plattenband 29 juli 2021 om 19:52

Hodeg inderdaad te licht om als A-sprinter door te gaan. Misschien evolueren naar de nieuwe Morkov. Die gaat nog 2j door. Maar erna?

Evenepoel is 21. Waar waren jullie op 21j? Nooit fouten gemaakt? Nooit zotte dingen gezegd. Nooit de uitspraak gedaan de wereld te zullen veroveren na één of andere straffe prestatie?

Evenepoel met de voetjes op de grond gezet is ’n goede zaak! Maar geef toe, telkens zijn naam valt op dit forum zie je tientallen reacties verschijnen. Welke andere coureur krijgt die? Dus geen saaie kerel he…

Dr op en dr over 29 juli 2021 om 20:09

Och …. afgunst zal de hoofdreden voor sommigen wel zijn denk ik ?

De gemiddelde Nederlander verkoopt de huid van de beer al voordat de beer geschoten is. En wat betreft grootspraak zijn Nederlanders wereldkampioen. “Hoeveel maal goud ging Nederland deze Olympische Spelen ook alweer winnen ?”

Dus tsja als de zuiderburen dan ook zulke gedrag gaan vertonen, dan is dat onacceptabel uiteraard. ;)

Dr op en dr over 29 juli 2021 om 20:01

Hodeg hoort in hetzelfde rijtje als Bol. Het rijtje C-sprinters.

Dat hij hier wint van Jip en Janneke veranderd daar niets aan.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair